Funkcjonalność

Architektura systemu

Szablony

Szablony w AtomStore umożliwiają dokonywanie zaawansowanych zmian w układzie sklepu - pozwala to na budowanie sklepów, klubów zakupowych, konfiguratorów i systemów B2B.

AtomStore umożliwia wygodne zarządzanie szablonami z poziomu panelu administracyjnego. Administrator ma możliwość:

  • eksportu i importu szablonu,
  • edycji podstawowych parametrów za pomocą formularza w panelu,
  • ustawienia różnych szablonów dla sklepów w multistore,
  • ustawienia szablonu mobilnego (jeśli ma być różny niż szablon domyślny),
  • podglądu szablonu testowego bez jego aktywacji dla wszystkich klientów.

Po wgraniu nowego szablonu administrator może utworzyć test A/B za pomocą którego porówna efekt zmian.

 

Edytor szablonu

AtomStore pozwala na podstawowe modyfikacje szablonu bezpośrednio z panelu WEB, bez wykorzystywania połączenia FTP. Istnieje możliwość edycji:

  • logotypu,
  • styli CSS (krój, rozmiar i kolor fontów, wielkość marginesów itp),
  • ustawienie boksów w panelach bocznych.

Dodatkowo w konfiguracji systemu istnieje możliwość zdefiniowania zasad działania filtrów systemowych (po atrybutach, producentach, cenie), domyślnych widoków i sortowań na listach produktów oraz wyszukiwarki.

Sklep szyty na miarę!

AtomStore umożliwia stworzenie indywidualnych projektów wszystkich istotnych części sklepu:

  • szablonu sklepu - strony głównej, listingów, stron produktowych, panelu klienta, stron informacyjnych, ściężki zakupowej, 
  • szablonu newslettera,
  • szablonu aukcji w systemie Allegro (uwaga istnieje możliwość stworzenia wielu szablonów dla różnych kategorii i rodzajów aukcji),
  • wyglądu maili systemowych,
  • wersji mobilnej serwisu (w przypadku jeśli sklep korzysta z oddzielnej wersji mobilnej).

Optymalizacja SEO

AtomStore ma zaawansowane funkcje pozwalające na zarządzanie strategią SEO, w tym long tail SEO i pozycjonowanie zdjęć.

Ponieważ SEO jest jedną z naszych kluczowych kompetencji, od samego początku projektowania AtomStore stawialiśmy bardzo mocny nacisk na to aby system był dobrze zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek.

 

AtomStore posiada zaawansowane funkcje pozwalające na łatwą optymalizacje SEO, oferujące możliwość definiowanie takich elementów jak:

  • konstrukcja metatagów - w tym tytułu strony,
  • konstrukcja URL-i,
  • nawigację po tagach.

Domyślne szablony zostały skonstruowane w taki sposób, aby jak najlepiej realizować dobre praktyki SEO. Duży nacisk położono na znalezienie złotego środka pomiędzy SEO a użytecznością oraz dostępnością. 

 

 

Oprócz zaawansowanej konfiguracji dla doświadczonych użytkowników system AtomStore posiada kreator pozwalający na łatwy wybór strategii SEO – pozycjonowanie na frazy główne, pozycjonowanie na frazy szczegółowe.

 

System posiada także dynamiczną mapę strony, mechanizm przyjaznych nazw plików oraz ALT-ów czy layout na divach. Domyślny szablon przechodzi pomyślnie walidację W3C.

Wielojęzycznosć, wielowalutowość

Sprzedaż za granicę dzięki AtomStore jest prosta! Możliwe jest dodanie dowolnej ilości języków, krajów oraz walut.

AtomStore umożliwia natychmiastowe rozpoczęcie sprzedaży za granicę. Domyślnie system instalowany jest w języku polskim. Administrator może uruchomić sprzedaż w dowolnym innym języku dzięki kilku prostym operacjom:

  • Ustawienia walut pozwalają na dodanie i konfigurację dowolnej waluty wraz z ustawieniem kursu wymiany, dodatkowo system pozwala na automatyczne przeliczanie kursów według aktualnego kursu NBP.
  • Dodanie kraju do którego sklep będzie obsługiwał wysyłkę.
  • Zdefiniowanie stawek podatkowych.
  • Dodanie języka i przygotowanie tłumaczeń wszystkich tekstów na stronie oraz maili systemowych.

 

Po włączeniu dodatkowego języka, w CMS-ie, Katalogu produktów, Kartotekach produktowych pojawiają sie dodatkowe zakładki, które umożliwiają przetłumaczenie tekstów na stronach i w ofercie sklepu.

 

Wielojęzyczność i wielowalutowość można wykorzystywać wraz z modułem Multistore oraz indywidualnymi cennikami dla sklepów.

Wersja mobilna

AtomStore pozwala na uruchomienie wersji mobilnej sklepu lub przygotowanie szablonu w wersji responsywnej!

W AtomStore bardzo dużą uwagę przykładamy do użyteczności oraz mobilności sklepu. W związku z tym przygotowaliśmy dwa rozwiązania które pozwalają na to aby sklep stał się mobilny:

  • szablon mobilny sklepu (np. m.sklepinternetowy.pl),
  • szablon sklepu w wersji responsywnej.

Wersja mobilna

Jest to oddzielny szablon sklepu, który używany jest do obsługi ruchu mobile. W zależności od możliwości systemu e-commerce (czy też w przypadku systemów dedykowanych – środowiska programistycznego) ruch mobilny może być obsługiwany pod tą samą domenę, częściej spotyka się jednak przekierowanie do domeny m.nazwadomeny.pl lub mobile.nazwadomeny.pl.

 

Wersja responsywna

Przygotowanie szablonu responsywnego (ang. Responsive Web Design) polega na elastycznym programowaniu strony w HTML, CSS oraz Java Script w taki sposób aby poszczególne elementy i układ strony (ang. grid) dostosowywał się do rozdzielczości ekranu na którym pracuje użytkownik.  

 

Jak działa wersja responsywna?

W przypadku wersji responsywnej szablon programowany jest dla kilku rozdzielczości. Np. wersję desktop projektujemy dla rozdzielczości 1200px – po lewej menu kategorii, w głównym łamie 4 produkty w wierszu.

W przypadku gdy klient wchodzi na stronę na tablecie w rozdzielczości 1024px menu pozostaje, natomiast zmniejszamy ilość produktów do 3 wierszy i wydłużamy stronę. 

Na smartphonie lub tablecie w pozycji pionowej menu przenosimy do paska rozwijanego nad listę produktów, a produkty układamy po 2 lub 3 w wierszu. W badzo prostych smart phone-ach wyświetlamy 2 produkty w wierszu.

 

 

Które rozwiązanie wybrać?

Mnogość technologii generuje najczęściej problem wyboru najlepszego rozwiązania. Podobnie jest w przypadku wyboru pomiędzy wersją mobilną a responsywną. W przypadku sklepów internetowych wydaje się jednak, iż to wersja responsywna ma więcej zalet niż mobilna. Z tego względu dla nowych sklepów zalecalibyśmy przygotowanie szablonu responsywnego. W przypadku pozostałych klientów, którzy z jakiś przyczyn nie mogą zdecydować się na przebudowę całego szablonu, pozostaje uruchomienie wersji mobilnej.

 

Zalety wersji mobilnej

  • szablon mobilny jest lżejszy od wersji responsywnej,
  • dobrze sprawdza się w przypadku klientów korzystających z rich phone-ów i prostych smartphone-ów,
  • nie wymaga ingerencji w istniejący szablon (rozwój desktop i mobile jest niezależny),
  • wiele systemów i platform oferuje gotowe wersje mobile za darmo lub za niewielką opłatą.

 

Zalety wersji responsywnej

  • brak problemów z duplicate content,
  • utrzymanie tylko jednego szablonu – jeśli wprowadzamy nową funkcje (np. sekcje na stronie, oprogramowujemy ją tylko 1 raz),
  • lepsze dopasowanie do szerokiej gamy urządzeń, w szczególności do tabletów,
  • wiele frameworków wspierających tworzenie wersji responsywnych (np. bootstrap).

 

Multistore

Wygodne zarządzanie wieloma sklepami za pomocą modułu Multistore.

Mechanizm Multistore pozwala na stworzenie wielu katalogów produktów i prowadzenie sprzedaży pod wieloma domenami za pomocą jednego panelu AtomStore.

Konfiguracja modułu Multistore umożliwia:

  • wybór szablonu graficznego,
  • zdefiniowanie nazwy sklepu, domeny, kraju, języka i cennika dla nowego sklepu,
  • utworzenie nowego drzewa kategorii,
  • wybór szablonu dla dodatkowego sklepu.

Dzięki niewielkim zmianon w szablonie dodatkowego sklepu możliwe jest ustawienie indywidualnych opisów dla dodatkowych sklepów, co jest niezwykle istotne ze względu na SEO sklepu.

Jak wykorzystać Multistore?

Korzystając z modułu Multistore sprzedawca może oferować:

  • różny asortyment pod różnymi domenami (np. dladziecka.pl i dlamamy.pl),
  • ten sam asortyment pod różnymi domenami z różnymi cennikami (np. TaniStaryCiuch.pl i TenSamCiuchDrogoDlaHipstera.pl),
  • cały asortyment pod domeną główną oraz wybrany asortyment pod domeną dodatkową (np. telewizory.pl i telewizorysony.pl),
  • ten sam asortyment dla klientów z różnych krajów (np. kwiaty.pl i flowers.com).

Moduł synchronizacji danych

Moduł Synchronizacja umożliwia połączenia 2 i więcej katalogu produktów pomiędzy systemami AtomStore.

AtomStore posiada moduł Synchronizacji danych który umożliwia połączenie za pomocą API panelu AtomStore z innym panelem sklepu pracującym również na platformie AtomStore. Może być to przydatne do uruchomienia kilku sklepów korzystających ze wspólnej bazy produktowej.

 

Kiedy wykorzystywać MultiStore?
System AtomStore umożliwia uruchomienie wielu sklepów w jednym panelu za pomocą modułu Multistore. W takim wypadku sklep korzysta jednak ze wspólnej bazy Klientów oraz ustawień - np.:

  • cenników i grup klientów,
  • programu lojalnościowego,
  • gratisów do produktów,
  • gratisów do koszyka
  • itp.

Uruchomienie wielu sklepów na 1 panelu AtomStore może nie być optymalne jeśli chcemy łączyć różne strategie cenowe i marketingowe lub obsługujemy zupełnie inne grupy Klientów. 

Zalety zastosowania moduły Synchronizacji

Trudności w prawidłowej konfiguracji sklepu za pomocą MultiStore mogą dotyczyć np. uruchomienia w multistore sklepu B2C i B2B czy sklepu ze strategią niskiej ceny oraz sklepu skierowanego do Klientów premium wykorzystującego np. program lojalnościowy.

W takich przypadkach przydatny może się okazać moduł Synchronizacji. Umożliwia on podłączenie katalogu jednego sklepu do katalogu produktów sklepu głównego w tym:

  • tworzenie nowych kartotek,
  • aktualizację kartotek (nazwy, kategorii, opisów, zdjęć),
  • tworzenie promocji,
  • aktualizację cen i stanów magazynowych.

 

Pozostałe elementy systemów jak baza klientów, subskrybentów newslettera, konfiguracja programu lojalnościowego czy gratisów pozostają niezależne. Administrator systemu może kreować strategie poszczególnych sklepów zupełnie niezależnie.

API, Webhooki

Dzięki rozbudowanemu API możliwa jest integracja z praktycznie dowolnym systemem ERP!

AtomStore posiada zaawansowane API, umożliwiające wykonywanie operacji na bazie danych w sklepie. Za pomocą metod dostępnych w API możliwe jest między innymi:

  • tworzenie i aktualizacja kartotek produktów,
  • tworzenie kategorii i przypisywanie do nich produktów,
  • aktualizacja cen,
  • zmiana stanów magazynowych
  • zarządzanie nowościami, promocjami, produktami polecanymi,
  • pobieranie zamówień ze sklepu,
  • aktualizacja statusów zamówień, nadawanie numerów listów przewozowych,
  • przesyłanie faktur do zamówień.

Administrator sklepu może tworzyć dostępy dla wielu użytkowników API, dzięki temu możliwa jest integracja z kilkoma programami wykonującymi różne procesy logistyczne (zarządzanie magazynem, polityką cenową, obsługa zamówień, fakturowanie).

 

W celu uzyskania szczegółowej informacji na temat API oraz dostępu do dokumentacji prosimy o kontakt z działem sprzedaży.

Mechanizm webhooków jest to narzędzie działające na podobnych zasadach co API (składnia komunikatów przekazywanych przez webhooki jest bardzo podobna do składni XML metod w API), służy jednak do inicjowania działania przez AtomStore i przekazywaniu informacji do systemów zewnętrznych. 

 

W przypadku gdy w systemie zostanie zarejestrowana operacja taka jak np. nowe zamówienie, zmiana w zamówieniu, zmiana dostępności produktu czy zmiana jego ceny, AtomStore może wywołać skrypty zewnętrzne i przekazać im szczegóły na temat zmiany która miała miejsce (np. szczegółowe dane zamówienia, kod produktu i jego status, kod produktu i jego cenę itp.).

Ochrona antyspamowa

Automatyczna ochrona przed robotami i skanowaniem stron sklepu.

Moduł antyspam został stworzony z myślą o ochronie sklepów przed robotami i skryptami skanującymi zawartość stron (np. crawlery wyszukiwarek, serwisy monitorujące zmiany cen i dostępności towarów, skrypty szukające dziurawych wersji systemów takich jak Joomla czy Worpress itp.). 

 

Od 2014 ruch generowany przez roboty skanujące sklepy oraz zawirusowane komputery zaczął bardzo szybko rosnąć i obecnie często przewyższa ruch generowany przez zwykłych użytkowników sklepów.  Może to wpływać istotnie na obciażenie serwera i generować niepotrzebne koszta związane z hostingiem sklepu.

 

Moduł antyspam wbudowany w system AtomStore pozwala włączyć i skonfigurować ochronę przed popularnymi typami robotów oraz zawirusowanych komputerów. 

 

W konfiguracji systemu możliwe jest między innymi skonfigurowanie następującuych parametrów ochrony:

  • dopuszczalnej ilości wyświetleń stron dla robotów i zwykłych Klientów,
  • blokowanie adresów IP generujących wiele błędów 404 oraz cechujących się nienaturalnym sposobem przeglądania stron sklepu,
  • blokowanie oraz odblokowywanie (white list) konkretnych IP,
  • wykorzystywanie centralnej bazy na temat niebezpiecznych adresów IP.


Moduł jest domyślnie aktywny we wszystkich sklepach. Wykorzystuje zabepieczenie CAPTCHA w celu weryfikacji podejrzanych adresów IP.

Struktura i wydajność systemu

Szybkość działania oraz możliwość obsługi dużego ruchu, to jedne z podstawowych zalet AtomStore.

Struktura systemu

System AtomStore napisany został w sposób obiektowy z zachowaniem modelu MVC. W celu zapewnienia dużej elastyczności wykorzystaliśmy elastyczny system szablonów, dzięki czemu możliwe jest tworzenie bardzo rozbudowanych modeli sprzedaży (np. zaawansowane konfiguratory).

 

Baza danych zaprojektowana zostałą w architekturze open schema.

 

Rozwój systemu prowadzony jest zgodnie z duchem SaaS - częste aktualizacje, krótkie iteracje, wiele drobnych usprawnień.

 


Rozproszona architektura sprzętowa

Sklepy o bardzo dużym obciażeniu (kilka milionów użytkowników miesięcznie) mogą skorzystać z roproszonej architektury sprzętowej:

  • zastosować oddzielne serwery frontendowe (aplikacja, panel, statystyki i wyszukiwarka, media),
  • zastosować replikacje i load balancing bazy danych.

Tak zaprojektowana architektura zapewnia możliwość obsługi dużego ruchu, zwiększa bezpieczeństwo danych przez zastosowanie redundancji.

 

Wydajność systemu

System AtomStore podległa ciągłym modyfikacją które mają na celu zwiększenie wydajności i odporności na duże obciążenie. Aby zapewnić jak najszybsze ładowanie sklepu wprowadziliśmy między innymi:

  • cache-owanie widoków na listach produktów, landing pages i kartach produktów,
  • cache zapytań SQL,
  • presortowanie, spłaszczanie i reindeksacje okresową bazy (dobowa, 12g, 1g),
  • użycie AJAX w operacjach opóźniających ładowanie strony (pobieranie rekomendacji, zdjęć, zapisywanie statystyk)
    pobieranie boksów z nowościami, promocjami, bestsellerami,
  • kompresje CSS, sprite-y JS.

Nasi programiści okresowo dokonują refactoringu, analizują najbardziej newralgiczne i obciążone fragmenty kodu.

 

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska