Chcesz przenieść sklep na nową platformę, ale nie wiesz jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z e-booka "Migracja sklepu" Pobierz teraz

Blog

05.03.2020
Funkcje

Jako wykorzystać algorytmy sortowania w sklepie?

Jako wykorzystać algorytmy sortowania w sklepie?

Przedstawiamy pomysły na wykorzystanie algorytmów sortowania w Twoim sklepie. To tylko początek! Do wyboru masz aż 11 kryteriów, które możesz dowolnie łączyć i tworzyć użyteczne kryteria dostosowanych do Twoich potrzeb.

 

Algorytmy sortowania to narzędzie, które w pozwala Ci na szybkie i efektywne “układanie” produktów na wirtualnych półkach w Twoim sklepie internetowym. Na podstawie 11 dostępnych kryteriów (m.in. marża, stan magazynów czy ilość sprzedanych sztuk) możesz definiować warunki sortowania produktów w kategoriach, stronach systemowych czy landing page.

 

JAK DZIAŁAJĄ ALGORYTMY SORTOWANIA?

 

1. Atrakcyjne nowości

Jeżeli Twój sklep sprzedaje wyłącznie jeden rodzaj asortymentu (np. buty, odzież, plecaki, odzież specjalistyczną, książki, muzykę, plakaty itp.) stwórz kategorię Nowości, w której będziesz pokazywał niedawno dodane produkty, ale z dodatkowymi parametrami. Nowości mogą być tworzone na podstawie np. dynamicznej listy.

 

 

Jakie kryteria wybrać?

 

  • okres publikacji - w kolumnie “Operator” wybierz np. maksymalnie 30-dniowy okres publikacji (kolumna wartość) i nadaj warunkowi najwyższą notę; możesz też wybrać operator “Minimalnie”, a w wartości podać np. 90 dni. W punktacji wybierz -100 pkt. Produktom, które mają datę wyższą niż 90 dni system odejmie punkty i wyświetli je niżej;
  • liczba wyświetleń - im częściej wyświetlany produkt, tym wyżej na listingu. Wybierz minimalną lub maksymalną liczbę wyświetleń, jakie musi mieć produkt, aby uzyskać dodatkowe punkty;
  • liczba sprzedanych sztuk - określ minimalną wartość zamówień, w których znajduje się produkt. Aby dodatkowo wyeksponować dobrze sprzedające się towary, wybierz mnożenie (zamiast dodawania) przez wybraną ilość punktów (tutaj x2).

2. Bestsellery

Klienci uwielbiają bestsellery, ponieważ zwalniają ich z decyzji, który produkt z wielu podobnych jest najlepszy. Wyboru dokonało przed nimi wielu innych klientów, dlatego warto ich posłuchać. Dzięki algorytmom sortowania możesz szybko zastosować taktykę bestsellerów w każdej kategorii (wybierając np. algorytm globalny), a także stronie systemowej w swoim sklepie.

 

 

Jakie kryteria wybrać?

 

  • liczba sprzedanych sztuk - określ minimalną wartość zamówień z poszczególnymi produktami, wybierz okres, które kryterium ma dotyczyć, a następnie ustal punktację. Możesz skorzystać z mnożenia - wtedy kryterium uzyska najwyższą siłę;
  • liczba wyświetleń - dodatkowo możesz premiować produkty za to jakie zainteresowanie wzbudzają. Jeżeli zależy Ci na bestsellerach, czyli najlepiej sprzedających się towarach, zastosuj inny sposób punktacji niż w wcześniejszych kryterium;
  • liczba opinii - możesz też wykorzystać fakt, iż ludzie sprawdzają opinie o produktach i im ufają. Promuj te, które mają wysokie oceny!

 

3. Czyszczenie magazynu

Niektóre towary zbyt długo zalegają na Twoich magazynowych półkach? Teraz możesz stworzyć specjalną akcję pod hasłem “Czyszczenie magazynu”. Na dedykowanym landing page (lub stronie systemowej z wyprzedażami) możesz automatycznie posortować produkty, które mają niski stan magazynowy. Nie zapomnij o atrakcyjnym rabacie!

 

 

Jakie kryteria wybrać?

 

  • dostępność produktu - to ważne, aby produkt był w magazynie. Wybierz operator “Dokładnie”, aby wskazać, który status dostępności algorytm ma brać pod uwagę;
  • stan dostępny - czyli ilość towaru na stanie. Jeżeli zależy ci na wyprzedzaniu ostatnich sztuk, wybierz operator maksymalnie i określ ilość sztuk w kolumnie “Wartość”;

 

4. Sezonowa promocja

Wyobraźmy sobie, że prowadzisz sklep ze specjalistycznym sprzętem i planujesz sezonową obniżkę, która pozwoli ci sprzedać akcesoria, ale o przeznaczeniu zimowym. Algorytmy sortowania zrobią to za ciebie!

 

 

Jakie kryteria wybrać?

 

  • dostępność produktu - jak zawsze, zależy nam, aby klient mógł wybierać wśród produktów, które są dostępne na magazynie;
  • atrybut - w tym przypadku interesuje nas atrybut “Sezon”. W warunkach dodatkowych zaznaczamy sezon, na którego sprzedaży aktualnie nam nie zależy (Lato). W punktacji wybieramy -100 pkt. Dzięki temu, algorytm obniży rangę produktów, które mają przeznaczenie letnie o 100 pkt.;

 

Jak włączyć i ustawić pierwszy algorytm sortowania? 

Aby włączyć alogrytmy sortowania należy mieć aktywną usługę Cloud Smart Search. W tym celu zapraszamy do kontaktu z działem BOK. Cennik Smart Search oraz alogrytmów sortowania znajdziesz w Cenniku naszych usług.

 

 

 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab