Case Study

Ogrodosfera - jak rozwinąć e-sklep w branży home&garden

Ogrodosfera to lider branży home&garden, zajmująca się sprzedażą architektury i mebli ogrodowych. W swojej ofercie ma około 10 000 produktów. Witrynę odwiedza w sezonie więcej niż pół miliona unikalnych użytkowników.

Firma ma ponad 7 letnie doświadczenie w sprzedaży on-line. Wraz ze zwiększającą się sprzedażą, rozszerzeniem asortymentu i rosnącą liczbą klientów, właściciele postanowili poszukać bardziej zaawansowanego systemu e-commerce. Początkowo działała na platformie Shoper, w 2015 roku zdecydowano o przejściu na AtomStore. Ogrodosfera szukała systemu, który zapewni stabilność i stały rozwój dla e-sklepu.

 

Powody zmiany platformy

Dla rozwijającej się firmy problemami stały się braki nowych funkcjonalności i dostosowania systemu (wsparcie programistyczne) do specyfiki branży. Firma szukała gotowego systemu przeznaczonego dla średnich i dużych klientów. Szczególny nacisk kładła na:

  • moduły personalizacji i rekomendacji,
  • rozbudowany system do wysyłki newslettera pozwalający na szczegółowe targetowanie klientów,
  • możliwość nieograniczonej integracji z innymi systemami,
  • zaawansowany moduł statystyk.

 

Kluczowe przy wyborze były możliwości skalowania systemu i tworzenia dedykowanych funkcji, przy jednoczesnym bogatym zestawie gotowych modułów dostosowanych do potrzeb dużych i średnich sklepów. Na decyzję wpłynęły również wiedza i doświadczenie zespołu, który miał odpowiadać za prowadzenie wdrożenia. Po analizie ofert podjęto współpracę z platformą AtomStore.

 

Cele projektu

  • stworzenie nowego projektu graficznego w wersji responsywnej, użytecznego, dostosowanego do grupy docelowej 50+.
  • wyeksponowanie modułów rekomendacji i personalizacji,
  • wdrożenie szybko, sprawnie działający systemu, który nie ma problemów z hostingiem i sezonowym wzrostem ruchu,
  • stworzenie zaawansowanych dedykowanych modułów np. do budowania własnych zestawów,
  • przygotowanie przejrzystego szablonu z zaawansowanymi funkcjami oraz integrację z zewnętrznymi serwisami.

 

Realizacja

Ze względu na zaawansowanie projektu, wymagał on dokładnej analizy przedwdrożeniowej. Zgodnie z ustaleniami zakodowano niezbędne integracje i zaplanowano prace nad nowymi funkcjami. Najważniejszym wyzwaniem było zmigrowanie wszystkich danych z systemu Shoper (zamówienia, produkty, opisy, dane klientów itd.), dlatego przygotowano specjalne skrypty. Po skrupulatnych testach, wszystkich przygotowanych zmian, uruchomiono sklep.

 

 

Największe wyzwania

  • dostosowanie modułu rekomendacji do specyfiki branży, wykorzystanie szerokiej bazy nt. zamówień klientów do generowania rekomendacji produktowych, w tym elementów upsellingu,
  • płynna (bez przestojów) migracja dużej bazy klientów, produktów i zamówień, oraz zachowanie pozycji w Google przez odpowiednie zmapowanie URL,
  • przygotowanie konfiguratora, który uwzględnia różne elementy dobierane przez użytkownika w przypadku dużych obiektów jak np.  szklarnie czy altanki ogrodowe,
  • stworzenie zaawansowanych algorytmów logistycznych, umożliwiających automatyzację zamawiania/skompletowanie zamówień i wysyłki złożonych towarów z wielu magazynów.

 

 

Efekty wdrożenia

Zaprojektowanie nowej grafiki sprawiło, że strona jest przejrzysta i pozwala użytkownikom w łatwy sposób intuicyjnie skompletować interesujące ich produkty. Poprawa UX i uwzględnione w projekcie moduły rekomendacji przyczyniły się do zwiększenia wartości koszyka.

Obecnie klient zamiast płacić za zewnętrzne narzędzia marketingowe, wdraża i pracuje na wielu wbudowanych funkcjach AtomStore jak np.: moduł marketing automation; rekomendacje, personalizacja treści, produkty komplementarne. Rozwiązanie all-in-one jakim jest AtomStore daje taką możliwość.

 

Migracja na system AtomStore pozwoliła właścicielom Ogrodosfery zautomatyzować procesy, więc po udanym wdrożeniu i bezproblemowej współpracy klient zdecydował się na zmianę systemu również w swoich trzech kolejnych sklepach. Decyzję umocnił fakt, że w AtomStore jest możliwość zarządzania wszystkimi serwisami w jednym panelu, wykorzystując funkcję Multistore. Obecnie firma prowadzi sprzedaż pod następującymi brandami:

  • Ogrodosfera.pl,
  • PanMajster.pl,
  • Eco-Market.pl,
  • Palram.pl.

 

O powodach i przebiegu migracji opowiada Piotr Nitecki, właściciel Ogrodosfera.pl:

Jakie były powody zmiany platformy?

Proces wyboru był bardzo długi i poprzedzony długimi analizami. Poza standardowymi funkcjami sklepów pod uwagę braliśmy m.in.  czy system ma wbudowany newsletter ( który w shoperze działał tragicznie) , zaawansowane rekomendacje i personalizacje, rozbudowane warianty. Szukałem także firmy, która zapewni mi nie tylko oprogramowanie, ale także hosting oraz rozwój oprogramowania. Gdy korzystaliśmy z Shopera, rozwój oprogramowania był bardzo ograniczony korzystaliśmy z zewnętrznej firmy. Mieliśmy także duże problemy z dostępności serwisu w szczytach sezonu.

 

Jakie funkcje AtomStore najistotniejsze są dla Państwa?

API – integracja z zewnętrznymi narzędziami m.in. z magazynem, który pracuje na autorskimi oprogramowaniu
Statystyki – ważne do obserwacji trendów w sprzedaży i szybkim reagowaniu na zmiany
Newsletter – posiadamy dużą bazę subskrybentów. Funkcjonalności atoma jest porównywalna do zewnętrznych narzędzi, które są b. drogie.

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab