Case Study

Succes story drogerii internetowej

Cocolita to popularna wśród kobiet drogeria internetowa, która w swojej ofercie ma bogaty asortyment wysokiej jakości kosmetyków do pielęgnacji i makijażu - ponad 35 000 produktów. Miesięcznie sklep odwiedza już ponad milion użytkowników. Jest jednym z  największych sklepów internetowych w swojej branży. Sklep konkuruje z takimi sprzedawcami jak Rossman, Hebe, Natura. Głównymi odbiorcami produktów są kobiety.

Powody zmiany platformy

Wraz z rozrostem biznesu w 2014 roku Cocolita zdecydowała się na migrację z platformy ClickShop na AtomStore. Głównymi czynnikami był planowany rozwój i wdrożenie nowych funkcji, niedostępnych na poprzedniej platformie, automatyzacja procesów oraz redesign i unowocześnienie sklepu. Dostawca usług nie był również w stanie zapewnić stabilności platformy w czasach okresowych wzrostów ruchu i poprawnym działaniem sklepu podczas akcji promocyjnych.

 

 

Serwis cocolita.pl w 2013 roku - przed migracją:

 

 

W ramach realizacji projektu w pierwszym etapie wykonano między innymi:

  • analizę potrzeb klienta,
  • nową identyfikację graficzną,
  • makiety oraz projekt graficzny,
  • migrację danych z systemu ClickShop,
  • integrację z systemem SubiektGT,
  • wdrożenie projektu graficznego w wersji responsywnej.

 

Serwis Cocolita.pl w 2014 roku op przejściu na AtomStore:

 

Cocolita wersja z 2014

 

Przebieg procesu migracji zilustrowano na diagramie:

Schemat wdrożenia

Efekty migracji

Prace nad migracją trwały 6 m-cy i zakończyły się sukcesem, najważniejsze efekty wdrożenia to:

 

  • wydajniejszy, stabilny system, który bez problemu obsługuje wzmożony ruch związany z akcjami promocyjnymi,
  • szybsze ładowanie stron,
  • stworzenie atrakcyjnej wizualnie identyfikacji firmy oraz szablonu sklepu,
  • znaczna poprawa użyteczności sklepu, w szczególności menu i nawigacji,
  • wprowadzenie wielu elementów zwiększających konwersję, w tym m.in. rekomendacje, podpowiedzi, język korzyści,
  • możliwość optymalizacji sklepu pod kątem SEO.

 

Redesign w 2015

Po 2 latach dynamicznego wzrostu na platformie AtomStore, właściciele sklepu Cocolita zdecydowali się na redesign serwisu. Było to spowodowane koniecznością dostosowania szablonu do szerszej oferty sklepu oraz rosnącej bazy klientów - zmiana szablonu uwzględniała ulepszenie elementów związanych z  personalizacją czy tworzeniem rekomendacji produktowych.

 

Cele redesignu

  • opracowanie nowego projektu graficznego dostosowanego do najnowszych trendów e-commerce,
  • przygotowanie szablonu w technologii RWD,
  • wprowadzenie elementów zwiększających wartość koszyka (upselling),
  • skrócenie ścieżki zakupowej,
  • zaprojektowanie nowego wyglądu koszyka uwzględniającego płatności mobilne (BLIK),
  • przyspieszenie działania strony - ze szczególnym uwzględnieniem mobile.

 

 

Efekty zmian

Wizerunek sklepu został odświeżony, udoskonalono kartę produktu i koszyk, tak by serwis był przejrzysty, lekki i nowoczesny. Dodanie nowych sekcji z rekomendacjami wpłynęło zwiększenie wartości koszyka, a obniżenie czasu ładowania strony oraz wersja responsywna wpłynęły pozytywnie na wskaźnik porzuceń koszyka.

 

Cocolita po 4 latach na platformie AtomStore

Serwis w nowej odsłonie działa już 3 lata i w swojej branży wciąż uchodzi za jeden z najbardziej funkcjonalnych i nowoczesnych e-sklepów. Wszystkie te działania oraz nieustanna optymalizacja sprawiły, że od 2014 roku ruch na stronie zwiększył się ze 150 000 użytkowników do ponad 1 000 000!

 

Ruch na stronie Cocolita.pl


AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab