Case Study

Jak wdrożyć sklep erotyczny? Case study lidera branży

Handel internetowy do niedawna skupiał się wyłącznie na oferowaniu szerokiego asortymentu i utrzymaniu niskich cen. Obecnie coraz częściej e-commerce'y przywiązują wagę do wyglądu i nawigacji w sklepie. Zobacz, jak Sexshop.com.pl zmienił się w czytelny i funkcjonalny sklep internetowy.

Klient: SexShop.com.pl – jeden z największy sklepów online zajmujący się sprzedażą erotycznych akcesoriów

SexShop.com.pl to internetowy odpowiednik krakowskiego kulturalnego salonu erotycznego Ann Marie Lov©. Na rynku istnieje od ponad 15 lat. W swoim portfolio ma ponad 10 000 produktów. 

Problem: Integracja ze systemami magazynowymi oraz design sklepu

Pierwszym problemem Sexshop.com.pl, z którymi borykał się przez ostatnie lata był wygląd oraz brak responsywnej wersji e-sklepu. Wizualna odsłona sklepu to niezwykle istotny aspekt budowania zaufania w branży erotycznych akcesoriów. Stworzenie nowego designu, w tym w szczególności listingu produktów, nowej karty produktu oraz nawigacji było ważnym elementem projektu. 

 

Drugim najpoważniejszym problemem była obsługa magazynów z uwzględnieniem aktualnych stanów magazynowych w sklepach internetowym i stacjonarnym. Sexshop.com.pl potrzebował integratora umożliwiającego obsługę kilku magazynów oraz integracji za pomocą XML z hurtowniami.

 

Do momentu przejścia na AtomStore działał na dedykowanym oprogramowaniu, które nie było rozwijane. Dlatego m.in. zmagał się z problemem wersji mobilnej, która w praktyce nie istniała. Sklep miał również problemy z płatnościami mobilnymi, a integracja z kurierami nie była zautomatyzowana. Te niedogodności oraz ogrom prac, jakie należałoby włożyć w stworzenie tych funkcjonalności w dedykowanym systemie, były powodem przejścia na rozwiązanie SaaS od AtomStore.

Sexshop.com.pl przed przejściem na AtomStore

Rozwiązanie: Nowy wygląd i pełne integracje

Prace nad nową odsłoną Sexshop.com.pl podzielone były na dwie części – stworzenie nowego UX i designu sklepu w wersji responsywnej oraz prace backendowe skupione wokół integracji z magazynami i hurtowniami.

 

W projekcie postawiliśmy na przyjazne, jasne i ciepłe kolory oraz prosty font, który koresponduje z logotypem. Strona główna została wyposażona w sekcję banerową (różną dla desktopu i dla mobile), w której uwiarygadniamy sprzedawcę jako godnego zaufania. 

 

W ramach prac nad grafiką przeorganizowaliśmy nawigację. Wszystkie kategorie przenieśliśmy na top strony głównej zamiast ukrywać je w sidebarze po lewej stronie. Bestsellery, polecane i aktualnie przeglądane produkty, które dotychczas ukrywały się w sidebarze na dole strony, wyeksponowaliśmy za pomocą banerów. Na stronie głównej dodaliśmy również sekcje:

  • bestsellery w kategoriach,
  • produkt dnia,
  • nowości.

Ostatnie badania wykazały, że 92,6% osób uważa, że ​​grafika jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie. Design ma znaczenie zwłaszcza, gdy działasz na konkurencyjnym rynku i szukasz swojego wyróżnika.

 

Jak powinna wyglądać nowoczesna karta produktu?

Karta produktu to główne źródło wizyt dla sklepów internetowych z poziomu wyszukiwarki. W branży beauty aż 71% ścieżek konwertujący wystartowało ze strony produktu. Karta produktu jest głównym źródłem wejścia i konwersji - dlatego warto zadbać o jej wygląd, czytelność i użyteczność.

Karta dostosowana pod mobile

Coraz częściej pierwszy kontakt z produktem odbywa się za pośrednictwem smartfona. Duże buttony „Dodaj do koszyka” i wyraźne duże zdjęcia w galerii to podstawa mobilnej karty produktu. Etykiety „Promocja” czy „Nowość” są eleganckie i przejrzyste.

 

 

Niezbędne informacje przedstawione w wygodny sposób

Ważne informacje, jak dostępność towaru, koszty dostawy i czas realizacji, znajdują się na samej górze karty produkty (w wersji mobilnej pod CTA). Opis produktu jest lepiej wyeksponowany i czytelny.

 

W sklepie interneotwym pojawiły się funkcje rekomendacji i cross-sellingu. Sexshop.com.pl wykorzystuje również up-selling je do funkcji „Kwota brakująca do do darmowej dostawy...”. Integracja z płatnościami online, w tym również z Google Pay, pozwala na bardzo szybkie i wygodne zakupy m.in. z poziomu smartfona.

 

Nasz system rozwiązał również problem integracji z kurierami. Dotychczas wszystkie adresy, pod które miały trafić paczki były przepisywane ręcznie. Po przejściu na AtomStore problem zniknął, a listy przewozowe generują się automatycznie.

 

Drugi rodzaj prac dotyczył zintegrowania sklepu internetowego z magazynami, sklepem stacjonarnym oraz hurtowniami. To otworzyło możliwość sprzedaży towaru w modelu just-in-time oraz dropshippingowym (towar wysyłany jest bezpośrednio z magazynu dostawcy do klienta końcowego, z pominięciem magazynu właściciela). W efekcie Sexshop.com.pl otrzymał szanszę poszerzenia swojej oferty online o produkty dostępne tylko u dostawców. W Sexshop.com.pl od teraz oferta oraz stany magazynowe i ceny aktualizują się automatycznie i samodzielenie, dzięki naszemu modułowi importu. 

 

Sexshop.com.pl to również salon stacjonarny. Zarówno sklep offline jak i online korzystają z wspólnego magazynu. AtomStore zapewnia integrację z systemem finansowo-księgowym oraz ERP-ami. Dzięki temu stany magazynowe można aktualizować automatycznie co kilkanaście minut, zamiast robić to ręcznie. Sexshop.com.pl korzysta z tej możliwości - ilość asortymentu zarónow w sklepie stacjonarnym, jak i online jest zapisywana w magazynie własnym.

 

Efekty: Estetyczny sklep erotyczny z responsywną stroną mobilną

Sexshop.com.pl po migracji na AtomStore zyskał:

  • funkcjonalny, przyjazny i subtelny projekt graficzny sklepu internetowego,
  • responsywną wersję sklepu, dzięki której klienci mogą robić wygodne zakupy na smartfonach,
  • automatyczną sychronizację stanów magazynowych pomiędzy sklepem stacjonarnym a internetowym,
  • integarację i aktualizację oferty z dostawcami i hurtownami przez plik XML oraz rozwój usług, jak dropshipping oraz just-in-time,
  • nowoczesne płatności internetowe, w tym Google Pay,
  • wygodną integrację z kurierami,
  • wydajniejszy, stabilny system, który bez problemu obsługuje duży ruch i szybsze ładowanie stron.

 

Podsumowanie: Zupełnie nowa jakość obsługi sklepu i robienia zakupów

Sexshop.com.pl zdecydował się na wybór platformy AtomStore przede wszystkim ze względu na czytelne i estetyczne projekty wizualne tworzone przez nasz zespół, mocne wsparcie sprzedaży na smartfonach (m-commerce) oraz duże możliwości integracji magazynów i hurtowni ze sklepem. 

 

Oprócz pełnej funkcjonalności sklepu (integrację z kurierami czy płatnościami online/mobile, które zdecydowanie poprawiły pracę administratorów sklepu) liczyła się współpraca z doświadzonymi grafikami, którzy stworzą przyjazny sklep z erotycznymi akcesoriami.

Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska