Blog

13.03.2014
Funkcje

Kampanie - nowy moduł badania aktywności uzytkowników

W dniu dzisiejszym udostępniliśmy nowy moduł w systemie AtomStore, umożliwiający badanie zachowań użytkowników.

Moduł kampanie jest to mechanizm umożliwiający zbieranie danych na temat tego, w jaki sposób użytkownicy naszego sklepu dokonują zakupów. 

 

Standardowa analiza sprzedaży (czy to za pomocą statystyk wewnętrznych czy też systemów typu Google Analytics) informuje nas z jakich źródeł klienci wchodzą do sklepu i jak te wejścia przekładają się na zakupy w sklepie. Jeśli więc klient trafił do nas z wyszukiwarki wiemy iż źródłem wejścia jest Google, mamy informacje na temat ilości wejść, sprzedaży wygenerowanej z tego źródła, itp.

 

Zawsze ciekawiła nas jednak informacja na temat tego, jak ekspozycja towaru w sklepie wpływa na jego zakupy. Czy to iż produkt znajduje się na głównej stronie w boksie Polecamy sprawia iż sprzedaje się on lepiej niż podobny produkt który znajduje się obok w sekcji Nowości? 

 

Moduł kampanie który właśnie udostępniliśmy umożliwia zbieranie informacji na temat:

  • ilości kliknięć w poszczególne sekcje (np. Baner na stronie głównej, Nowości, Polecane na stronie głównej, boksy z rekomendacjami, powiadomienia mailowe, linki w newsletterach, itp.),
  • ilość zamówień wygenerowanych po kliknięciu w sekcje zdefiniowane w kampaniach,
  • ilość produktów kupionych po kliknięciu w te sekcje.

 

Kampanie w AtomStore

 

Warto przy tym zauważyć, iż o ile zwykła analiza informuje nas iż klient który wszedł z newslettera kupił 2 produkty o tyle kampanie dają nam pogłębioną wiedzą iż użytkownik ten kliknął w boks produktowy w newsletterze i dodał produkt, następnie wszedł na stronę główną i korzystając z rekomendacji w produktach polecanych dodał drugi produkt do koszyka i sfinalizował zakupy.

 

Właściciel sklepu otrzymuje więc informacje:

  • na temat źródła zakupu => newsletter,
  • na temat kampanii => newsletter - 1 produkt, produkty polecane - 1 produkt. 

 

Domyślnie w sklepie tworzone są między innymi następujące kampanie:

  • baner na stronie głównej
  • sekcje na stronie głównej - nowości, promocje, bestsellery, ostatnio oglądane,
  • newsletter,
  • powiadomienia mailowe,
  • landing pages,
  • sekcje - rekomendacje, klienci którzy kupili, klienci którzy oglądali, polecamy również, produkty podobne,
  • listing produktów - nowości, promocje, wyprzedaże, bestsellery,
  • listing produktów - numer strony.

 

Oprócz tego możliwe jest definiowanie własnych kampanii dla wybranych landing pages, banerów czy newsletterów.

 

Uwaga - moduł Kampanie dostępny jest dla wszystkich Klientów AtomStore. Statystyki na temat wykorzystania newslettera, powiadomień mailowych i banerów działać będą automatycznie u wszystkich klientów. W celu zbierania informacji na temat klikalności sekcij na stronie głównej, listingów, wyszukiwarki i rekomendacji konieczne są zmiany w szablonie sklepu.


Autor: Łukasz Plutecki

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska