Co słychać w AtomStore - cz. 1/3

15.01.2016
Funkcjonalności

W AtomStore ciężko pracujemy nad tym aby nasza platforma była najlepszym systemem e-commerce w Polsce. Co to znaczy? Definicje ‘najlepszego’ systemu mogą być różne i zależne od potrzeb osób wybierających rozwiązanie. Dla małego sprzedawcy najlepszym systemem będzie taki, który pozwala szybko i łatwo uruchomić nowoczesny, bezbłędny sklep przy zachowaniu niewielkich kosztów. Dla takiego sprzedawcy zaawansowane rozwiązania mogą być niepotrzebne lub mogą wręcz utrudniać rozpoczęcie pracy.

My kierujemy AtomStore do średnich i dużych sklepów internetowych (wersję B2B do hurtowni, producentów i dystrybutorów). Dla takich firm liczą się takie kwestie jak:

  • skalowalność i elastyczność systemu,
  • wsparcie,
  • ilość gotowych modułów realizujących określone potrzeby biznesowe,
  • możliwość dostosowania narzędzia do własnych potrzeb,
  • możliwość integracji z istniejącymi systemami,
  • otwartość dostawcy do wprowadzania usprawnień i nowych funkcji.

 

W naszym przekonaniu tylko posiadanie własnej, rozbudowanej platformy pozwoli nam świadczyć usługi wysokiej jakości skierowane do najbardziej wymagających klientów. Stoimy jednocześnie w opozycji do wielu agencji które zajmują się wdrożeniami systemów open source takich jak Magento czy Prestashop. Według nas nie kontrolując w 100% rozwoju platformy nie można kreować kształtu systemu, a więc i kształtu realizowanych wdrożeń. Potwierdza to analiza potrzeb kilku dużych sklepów nad którymi pracujemy. Po przeanalizowaniu możliwości Magento i oferty AtomStore klienci wybrali nasze rozwiązanie. Oczywiście wiele firm wdrażających Magento czy Prestę będzie w stanie pokazać swoje zaawansowane realizacje udowadniając w ten sposób jak wiele można zrobić na tych systemach.
Nie chciałem w ten sposób rozpoczynać dyskusji na temat wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi. Oferujemy zaawansowaną platformę w modelu SaaS, nasi klienci otrzymują aktualizacje nawet kilka razy w miesiącu. Jesteśmy przekonani iż nasze rozwiązania bardzo dobrze spełniają ich wymagania. Wrócę więc do początku - co to znaczy ‘najlepszy’ system e-commerce? Aby pokazać naszą wizję i sposób jej realizacji, opiszę wybrane zmiany i funkcje w AtomStore, które wdrożyliśmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

 

Magazyn rozszerzony
W 4 kwartale 2014 wprowadziliśmy wiele zmian w magazynie rozszerzonym, między innymi:

  • rozbudowaliśmy widok Brakujących towarów (mechanizm przenoszenia brakujących towarów pomiędzy dostawcami, tworzenie dostaw i szkiców dostaw, dodawanie braków do wcześniej utworzonych zamówień u dostawców) - http://take.ms/Gr1pM
  • rozbudowaliśmy widok przedsprzedaży (analogicznie do zmian w widoku Brakujące towary),
  • rozbudowaliśmy raporty dodając np. raport dochodów.

 

Widok listy braków w magazynie z podziałem na dostawców:

 

 

Większość naszych dużych klientów korzysta z systemów ERP, które udostępniają zaawansowane moduły logistyczne. W przypadku e-handlu mamy jednak często do czynienia z elastycznymi modelami logistycznymi (np. JIT, dropshipping, modele hybrydowe). W związku z powyższym wiele prostszych ERP nie umożliwia budowania aż tak zaawansowanych konfiguracji magazynu lub przygotowanie takiej konfiguracji jest bardzo pracochłonne.
Nasi klienci korzystają często z modułu magazynowego AtomStore jako uzupełnienia systemu ERP (np. do wymiany informacji z hurtowniami z którymi współpracują na zasadzie JIT), natomiast tradycyjny system ERP jest przez nich wykorzystywany do zarządzania logistyką na magazynie własnym oraz obsługi procesów księgowych. Mniejsi klienci którzy nie potrzebują jeszcze ERP w całości zarządzają pracą magazynu za pomocą modułu magazynowego AtomStore (dla takich klientów wdrożyliśmy miedzy innymi usprawnienia na wydrukach zamówień w postaci podsumowań, sortowania produktów czy nowe formaty kodów kreskowych).

Pomimo iż system ERP umożliwia bardziej zaawansowane zarządzanie pracą magazynu i często rekomendujemy klientom korzystanie z takich rozwiązań, w systemie AtomStore mamy dość rozbudowane mechanizmy zarządzania pracą magazynu (z polityka cenową, rozbijaniem zamówień na subzamówienia i przedsprzedażami włącznie). Więcej na ten temat można znaleźć we wpisie Architektura systemu e-commerce na naszym blogu.

 

Wersja B2B

Wersja B2B AtomStore to bardziej rozbudowana wersja systemu skierowana do hurtownii, dystrybutorów czy producentów. Cechuje się ona między innymi następującymi funkcjami:

  • modułem Handlowcy - kontami handlowców z możliwością przypisania im kontrahentów,
  • wieloma kontami pracowników należących do jednego kontrahenta (subkonta),
  • grupami Klientów - z indywidualnymi ustawieniami cenników, rabatów, form płatności,
  • modułem Kredyt kupiecki,
  • dodatkowymi ustawieniami cen - sklep tylko dla zalogowanych, ceny i dostępność widoczne tylko po zalogowaniu, minimum logistyczne,
  • weryfikacją kont przez administratora, zablokowaniem możliwości rejestracji,
  • modułem Dropshipping umożliwiającym sprzedaż do sklepów internetowych w modelu dropshippingowym (bezpośrednia wysyłka do odbiorcy),
  • ustawieniami sprzedaży - minimum logistyczne, zakup w opakowaniach zbiorczych z rabatem, zniżki ilościowe.

 

W poprzednich 12 miesiącach wdrożyliśmy między innymi:

  • nową wersje panelu handlowca z wygodnym modułem CRM umożliwiającym dostęp do najważniejszych informacji o klientach,
  • nową wersje modułu RMA, które umożliwia przyjmowanie zgłoszeń od kontrahentów i zarządzanie procesem realizacji reklamacji,
  • nową wersje modułu Ofertowanie, która jest zaawansowanym kombajnem do przygotowywania ofert przez handlowców oraz kontrolowania ich statusu
  • dodatkowe funkcje dla handlowców i Klientów (np. możliwość zmiany statusu zamówienia, wymuszenia przez handlowców formy płatności niedostępnej dla klienta, zarządzanie koszykami, przejmowanie koszyków i realizacje zamówień dla klientów),
  • dodatkowe funkcje i ustawienia - np.: przypisywanie waluty do klienta, wstrzymywanie wysyłki newsletterów i przypomnień tylko dla klientów hurtowych, indywidualne rabaty dla grupy per producent, ograniczenia wybranych funkcji i rabatów dla klientów z grup oznaczonych jako hurtowe,

 

Moduł ofertowania

Na początku 2015 udostępniliśmy w ramach systemu B2B moduł ofertowania przeznaczony dla handlowców. Pozwala on na tworzenie ofert 'od zera' a także szybkie ofertowanie na bazie koszyków własnych oraz koszyków klientów. Handlowiec może przeglądać koszyki klientów i po ich załadowaniu (przejęciu) ustalać bardziej atrakcyjne warunki niż te które wynikają z cennika klienta (cenę sprzedaży, formę dostawy, rodzaj płatności). W sytuacji w której klient robi np. duże zamówienie i dzwoni z prośbą o rabat specjalny, handlowiec może kontynuować transakcje nadając specjalne rabaty.


Jeśli klient nie jest pewien czy dokona zakupu, handlowiec może przygotować ofertę i wysłać ją do klienta. Klient po otrzymaniu wiadomości z ofertą może zapoznać się z nią w mailu lub PDF i jeśli jest dla niego zadowalająca zatwierdzić finalizując zamówienie w systemie B2B (podczas finalizacji nie ma możliwości zmiany pozycji w zamówieniu).

Oferta może zostać zapisana przez handlowca na liście (do wykorzystania w przyszłości), zapisana w formie PDF lub wysłana na konto e-mail klienta. W przyszłości handlowiec może wrócić do oferty, przygotować jej nową wersję lub wykorzystać dla innego klienta (tworząc jej kopię). Handlowcy mogą także w szybki sposób dokonywać transakcji w systemie B2B na bazie wcześniej przygotowanych ofert.

Pod koniec 2015 roku moduł ofertowania został rozszerzony między innymi o obsługę produktów dodawanych do oferty ręcznie (nie występujących w katalogu B2B, operacje grupowe czy opcje dodawania atrybutów i opisu do produktów).


Moduł reklamacji

Moduł reklamacji wchodzi w skład wersji B2B systemu AtomStore. Umożliwia on wygodne zarządzanie reklamacjami i zwrotami od klientów.

 

Moduł pozwala na definiowanie typów zgłoszeń (reklamacja, zwrot, wymiana, itp.), statusów (nowe, oczekiwanie na przesyłkę, rozpatrywane, zamknięte, itp.) oraz zarządzanie zgłoszeniami w sposób znany z systemów ticketowych:

  • przyjmowanie zgłoszeń i przypisywanie ich do serwsiantów, nadawanie priorytetów,
  • komunikowanie się i przeglądanie odpowiedzi do klientów,
  • archiwizowanie załączników,
  • filtrowanie zgłoszeń przeterminowanych,
  • wydruk kart reklamacji,
  • zamawianie kuriera.

Klienci mogą tworzyć zgłoszenia wprowadzając dane ręcznie lub wybierając reklamowane lub zwracane produkty na podstawie numeru zamówienia lub faktury.

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt. Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Skontaktuj się z nami

ZobaczDemo