HalfPrice.eu - start sklepu w modelu off price na platformie SaaS
HalfPrice to najmłodsza marka grupy CCC S.A. i jednocześnie największe zaskoczenie branży modowej na przełomie 2021/2022. Nowy sklep świetnie sobie radzi nie tylko na polskim rynku, ale również za granicą. Poznaj historię powstania sklepu internetowego HalfPrice.eu na AtomStore.
Czym jest HalfPrice offline i online?
HalfPrice to szyld polskiej grupy CCC S.A., który opiera się o koncepcję off price, czyli znane marki w niskich cenach. Pierwsze sklepy stacjonarne wystartowały w maju 2021. Pod koniec roku 2021 premierę miał sklep internetowy - halfprice.eu, który powstawał od samego początku na platformie e-commerce AtomStore.
Marka ma obecnie aż 67 sklepów - 56 w Polsce, trzy w Austrii, dwa na Węgrzech i po jednym w czterech innych krajach. Do 2025 r. chce mieć ich około 250. HalfPrice to ogromne przestrzenie, w których klienci znajdą markowe ubrania, akcesoria, a także wyposażenie dla domu w bardzo niskich cenach. Koncept off price w Polsce jest dobrze znany dzięki m.in. TK Maxx czy Zalando Lounge.
Dlaczego sklep internetowy off price to wzywanie i jak sobie z nimi poradziliśmy?
HalfPrice zdecydował się na otwarcie sklepu internetowego w grudniu 2021 w mniej znanym modelu flash sale. W podobnym duchu działa niewiele e-commerce’ów. Są to m.in. Zalando Lounge, Westwing, Limango czy legendarne już Złote Wyprzedaże.
Robienie sklepu internetowego w modelu off-price jest bardzo trudne, udało się to niewielu graczom, praktycznie tylko w Stanach Zjednoczonych, na których się zresztą wzorowaliśmy. 1
To nie pierwszy raz, gdy tworzymy nietypowe dedykowane funkcje dla sklepów internetowych działających na naszej platformie AtomStore. HalfPrice jest projektem kompleksowym (uczestniczymy w nim od koncepcji aż po wdrożenie i utrzymanie), ale również startował od zera. Wprawienie takiej machiny w ruch wymaga ogromnego zaangażowania, know-how i zasobów. Szczęśliwie, oba zespoły dostarczyły odpowiednie umiejętności i doświadczenie, dzięki czemu w kilka miesięcy udało się uruchomić zupełnie nowy, inny niż zwykle, sklep internetowy na dużą skalę.
Tik-tak, czyli kampanie promocyjne ograniczone czasowo
Model flash sale, w którym działa sklep internetowy halfprice.eu pozwala na uruchomienie tematycznych kampanii na kilka dni z wybranym asortymentem, który można odkryć w dniu startu kampanii i ukryć w momencie jej zakończenia. Na HalfPrice klient może dodatkowo zapisać się na przypomnienie o starcie kampanii (vis SMS lub email), aby nie przegapić najlepszych promocji.
Kampanie jak w zegarku zaczynają się i kończą o określonej godzinie. Oczywiście produkty mogą powracać do sprzedaży, jednak ich czasowe organicznie wywiera presję na kliencie. Dzięki stworzeniu wrażenia niepowtarzalności okazji, sklep chce zachęcić konsumenta do zdecydowanego zakupu. Model działa, co jasno pokazują wyniki - udział sprzedaży online ciągle rośnie z początkowych 2% do obecnych 6-10%2.
Z tygodnia na tydzień sprzedaż rośnie, czasem nawet dwucyfrowo. Nasze założenia na razie się sprawdzają, a nawet sprzedajemy w Internecie nieco więcej, niż przewidywaliśmy. Średni koszyk w naszym e-sklepie jest trochę większy niż stacjonarnie. 3
Doskonała prezentacja oferty i inteligentne silniki rekomendacyjne
Od samego początku HalfPrice kierował do swoich klientów wyrazistą kampanię zasięgową, która swoje odzwierciedlenie znajduje również w design i user experience sklepu internetowego. Prosta nawigacja oraz przejrzysta i nie przeładowana informacjami karta produktowa to siła tego e-sklepu.
Ponieważ asortyment marki jest bardzo duży, klient już na liście produktów może skorzystać z licznych filtrów po atrybutach i zawęzić wyszukiwania. W sklepie udostępnione jest również sortowanie po rabacie czy czy oglądalności. Dla poszukiwaczy skarbów to prawdziwe ułatwienie!
Karta oraz listing produktów są bardzo informacyjne i czytelne. Klient od razu znajduje informacje na temat kosztów i terminu dostawy oraz możliwości zwrotu bez konieczności przechodzenia do osobnych zakładek na stronie. Zdjęcia detali, a zamiast barwnych opisów lista konkretnych informacji jak skład, wymiary czy cechy szczególne to prosty przepis na dobrą kartę produktową.
Kartę produktu uzupełniają zaawansowane inteligentne rekomendacje produktowe. Sekcje “Może cię zainteresować” i “Podobne produkty” są automatycznie dobierane przez silnik AtomStore na podstawie kategorii. Jeżeli klient zainteresowała doniczka, sklep podpowie mu inne doniczki i akcesoria ogrodowe, które może dodać do koszyka.
Sekcja “Na czasie” wyświetla inspiracje zakupowe. Algorytm AtomStore szuka użytkowników o podobnym profilu i poleca produkty, które z dużym prawdopodobieństwem powinny przypaść podobnym do siebie klientom do gustu.
Warto zwrócić również uwagę na wyszukiwarkę w sklepie, która może być kolejnym miejscem zwiększania zadowolenia z zakupów oraz sprzedaży. Zastosowany silnik wyszukiwarki w HalfPrice.eu na początek podpowiada ostatnio oglądane produkty. Poza tym, oferuje korektę słów, aby błędy w pisowni nie uniemożliwiły klientom znalezienie produktów, których szukają. To ważna funkcja dla klientów, którzy lubią robić zakupy na urządzeniach mobilnych.
W pełni elektroniczne, user-friendly zwroty w e-commerce bez użycia nawet jednej kartki papieru
Zwroty w e-handlu stają się standardem. W HalfPrice.eu są one prawdziwą przyjemnością. Cała historia zakupów (stacjonarnych i online) jest przechowywana na koncie klienta.
Aby zwrócić towar wystarczy podać numer zamówienia i wybrać z automatycznie zaciągniętej listy produkt, który chcemy zwrócić. System generuje kod zwrotny do Paczkomatu lub zlecenie dla kuriera, który odbierze paczkę z domu.
Moduł zwrotów w HalfPrice.eu doskonale wspisuje się w m-commerce i ideę paperless (ang. efektywna i proekologiczna cyfrowa wymiana dokumentów). Podczas procesu nie jest drukowany ani jeden dokument, a klient nie musi się martwić o zagubionę etykietę zwrotną czy drukarkę w domu. Wszystko dzieje się online i jest maksymalnie zautomatyzowane.
HalfPrice doskonale wykorzystuje możliwości platformy AtomStore w zakresie zwrotów, stawiając na minimalizację obiegu dokumentów i projektując maksymalnie przyjazny proces zwrotu. Integracje, które dostarczamy i utrzymujemy znacząco poprawiają efektywność całego systemu.
Nasz zespół jest odpowiedzialny za stworzenie i uruchomienie sklepu halfprice.eu na platformie e-commerce AtomStore, jego rozwój i bieżące utrzymanie, w tym zewnętrznych integracji.
Źródła wypowiedzi oraz danych sprzedażowych:
1, 2 - Wywiad w WNP z dn. 03.06.2022
3 - Wywiad w Pulsie Biznesu z dn. 24.05.2022

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.