DeeZee Polska - migracja z systemu dedykowanego na SaaS
DeeZee to jeden z największych sklepów internetowych z butami i odzieżą damską w Polsce oraz najszybciej rozwijająca się marka w Grupie CCC S.A. (eobuwie, Modivo, HalfPrice). Dominika Żak, prezes DeeZee zaczynała od małego sklepu w 2005 roku. Dziś buty spod szyldu marki można kupić nie tylko stacjonarnie w salonach CCC w Polsce, ale również na Ukrainie, Słowacji, , Rumunii, Węgrzech i Czechach.
Gdy skala biznesu rośnie, rosną wymagania
W 2005 roku DeeZee.pl było jednym z pierwszych sklepów internetowych z obuwiem w Polsce. Miesięcznie witrynę odwiedza ponad 800 tysięcy użytkowników. Codziennie pakują kilka tysięcy paczek z butami i wysyłają je do klientów w całej Europie.
W 2018 roku marka została włączona do Grupy CCC - największej spółki obuwniczej w Europie Środkowej. To pozwoliło na dalszą ekspansję już nie tylko w e-commerce, ale i w kanale offline. Rosnąca rozpoznawalność firmy wpłynęła na sprzedaż w e-sklepie.
Do 2020 roku sklep internetowy działał na dedykowanym rozwiązaniu e-commerce. Po kilku latach współpracy, firma zdecydowała się zmienić silnik sklepu, który będzie szybciej dostosowywał się do zmieniających się realiów w biznesie. Wybór padł na platformę AtomStore.
Zainteresowanie i sprzedaż butów DeeZee rosła regularnie, dzięki ciekawej ofercie oraz konsekwentnej strategii komunikacji, która wyróżnia nas na rynku fashion. Jednak dołączenie do grupy CCC pociągnęło za sobą ogromne przyspieszenie, a to wymagało nowych rozwiązań technologicznych. Zdecydowaliśmy się zmigrować sklep na nową platformę e-commerce AtomStore. To SaaS, który łączy w sobie zalety bieżącej obsługi, mnogość niestandardowych funkcji i indywidualne podejścia do klienta.
AtomStore oferuje DeeZee dostęp do wszystkich funkcji w stałym abonamencie, bardzo wydajne usługi hostingowe z możliwością ich szybkiego skalowania oraz rozwijanie dedykowanych funkcji na potrzeby działu biznes.
“Co 10 sekundy składane jest zamówienie w sklepie online” - migracja danych oraz integracja sklepu z systemami ERP Verto, PIM oraz WMS
Jako zespół jesteśmy szczególnie zadowoleni z naszego doświadczenia w migracji danych sklepu z innych popularnych systemów e-commerce. W tym przypadku przygotowaliśmy dedykowany skrypt, który miał zmigrować miliony danych historycznych z m.in. zamówienia, dowody zakupów z WMS czy konta i historię transakcji użytkowników.
W ramach migracji na AtomStore i wdrożenia sklepu internetowego przygotowaliśmy również integrację z systemami, z których korzysta DeeZee, w tym z systemem ERP Streamsoft Verto. Nasz system oraz ERP wymieniają się informacjami w czasie rzeczywistym m.in. w zakresie stanów magazynowych, aktualizacjach zamówień, ale również informacjami o składanych reklamacjach i zwrotach.
AtomStore może współpracować również z systemami do zarządzania informacjami o produktach PIM oraz zarządzania magazynem WMS i poprawiać wydajność działu sprzedaży oraz magazynu. Przy wdrożeniu sklepu DeeZee przygotowaliśmy zautomatyzowaną integrację pomiędzy PIM i WMS a naszą platformą w zakresie:
- stanów magazynowych
- produktów oraz kategorii
- zdjęć
- cen produktów
Codziennie systemy wymieniają między sobą tysiące informacji o zamówieniach, przesyłkach, numerach listów przewozowych, wariantach i ich ilości na magazynie.
W naszej ofercie znajduje się obecnie ponad 38 tys. SKU. Średnio co 10 sekund składane jest nowe zamówienie w sklepie online. Zarządzanie tak dużą bazą danych i zamówień musi być maksymalnie łatwe i zautomatyzowane. AtomStore dzięki wydajnemu i bezpiecznemu API pozwala łączyć sprzedaż z innymi zaawansowanymi narzędziami, koniecznymi w tak dużym biznesie.
Angażujący marketing w e-commerce, który łatwo mierzyć
Wraz z przejściem na AtomStore, zespół marketingu zyskał szereg ciekawych narzędzi do promocji. Co ważne, wszystkie narzędzia zostały wyposażone w statystyki skuteczności, aby zespół mógł łatwo wyciągać potrzebne wnioski. Wśród nich są:
- elastyczna strona główna sklepu - narzędzie do zarządzania contentem na stronie głównej z opcjami rekomendacji i personalizacji produktów,
- elastyczne landing page - narzędzie do tworzenia dowolnych stron statycznych z tekstem, obrazem, video, produktami oraz rekomendacjami,
- łączenie wielu akcji promocyjnych ze sobą - dzięki narzędziu Akcje promocyjne, DeeZee może tworzyć wiele promocji i łączyć je ze sobą lub wykluczać. Przykład to połączenie promocji -50% na 1000 produktów z -30% na pozostały asortyment w sklepie,
- kreator etykiet na karty produktowe oraz listing - narzędzie do nakładania na zdjęcia własnej grafiki lub gotowych dynamicznych etykiet (np. liczba osób, które kupiły ten produkt czy właśnie go oglądają).
Gamechanger w branży fashion - Visual Search
W sklepie DeeZee.pl klientki znajdą również rozwiązanie, które pomaga powiązać ich oczekiwania estetyczne, tematyczne i stylistyczne z wynikami wyszukiwania online jakie otrzymują w sklepie.
Wyszukiwanie za pomocą obrazu (np. fotografii zrobionej na żywo lub obrazów pochodzących z Internetu) zostało zaimplementowane w sklepie od początku. Visual Search opiera się na metodach Deep Learning i ogromnej ilości danych.
Klient robi zdjęcie butów, które mu się podobają, a wyszukiwarka wyszukuje najbardziej podobne elementy w produktach. Użytkownik otrzymuje listę najlepiej dopasowanych produktów, które znajdują się w sklepie.
Działania marketingowe są bardzo ważne dla naszej marki. Platforma e-commerce dla branży fashion musi być naprawdę elastyczna i szybko się rozwijać, aby być na czas z trednami. Liczne funkcje i narzędzia marketingowe to ogromna zaleta AtomStore. Zaawansowany kreator kuponów, przyjazny kreator do tworzenia landing page, bardzo rozbudowany moduł SEO to narzędzia, z których korzystamy codziennie. Nasza praca jest dzięki nim szybka, efektywna, a dodatkowo dobrze wygląda z perspektywy klienta.
DeeZee - jedna z najszybciej rosnących marek w Grupie CCC
Obecnie DeeZee działa na 6 rynkach. Sklepy na platformie AtomStore są można przeglądać w 8 językach i płacić w nich aż w 6 walutach. Trwają prace nad uruchomieniem kolejnych e-sklepów w nowych państwach. Świetny dobór oferty oraz poszerzanie asortymentu o odzież i akcesoria, sprawiają, że DeeZee odnotowuje bardzo dobre wyniki sprzedażowe w Grupie CCC.
Z drugiej strony, migracja na nową platformę e-commerce przyniosła zespołowi więcej możliwości zarządzania ofertą, lepszą optymalizację oraz szybkość działania sklepu. Przejście na nowy system bezpośrednio wpłynęło na wzrostów przychodów oraz konwersję sprzedaży.
Platforma AtomStore i międzynarodowy rozwój pozwala nam utrzymywać trzycyfrową dynamikę sprzedaży. Poztywne skutki widzimy na każdy kroku: więcej ciekawych funkcji w sklepie, stała opieka jednego project managera. AtomStore to skuteczne rozwiązanie dla e-sklepów, które dynamicznie rosną i myślą o ekspansji zagranicznej. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wdrożenia. DeeZee.pl to początek. Widzimy duży potencjał współpracy w zakresie PWA czy kolejnych rynków i sklepów.

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.