Blog

10.10.2019
#HowTo

#HowTo: Jak wykorzystać dynamiczne listy w promocji?

#HowTo: Jak wykorzystać dynamiczne listy w promocji?

Dynamiczne listy to innowacyjne rozwiązanie, które za pomocą kilku prostych funkcjonalności może ułatwić pracę wielu marketerom i specjalistom ds. e-commerce. Dowiedz się, czym są i jak efektywnie możesz wykorzystać je w akcjach promocyjnych.

 

Listy dynamiczne to nowatorskie rozwiązanie, które pozwala tworzyć listy artykułów w sposób dowolny. Nie są one określone żadną kategorią. Mogą być natomiast zależne od ceny, dostępności czy statusu. Gdy cena produktu zmieni się, produkt automatycznie wypadnie z listy lub wprost przeciwnie – nowo dodany artykuł do sklepu spełniający kryteria dynamicznej listy trafi na nią.

 

Przykład: Chcesz pokazać wszystkie produkty do ceny 15 złotych. W tym celu przechodzisz do zakładki Katalog → Dynamiczne listy i podczas tworzenia listy zaznaczasz filtr „Cena od - do”. Ustawiasz cenę od 0 do 15 zł. W miejscu, gdzie użyjesz listy, wyświetlą się produkty spełniające to kryterium. Jeśli cena którejś pozycji wzrośnie i przekroczy ten próg, przestanie pojawiać się w wybranym miejscu.

 

dynamiczna lista landing page selkar

Lista dynamiczna w sklepie selkar.pl.

 

W efekcie pozwala to na łączenie ze sobą praktycznie każdego towaru w sklepie w listy promocyjne o określonych wartościach. Pokażemy dziś, jak wykorzystać potencjał list dynamicznych w Twoim sklepie internetowym.

 

Gdzie wykorzystać dynamiczne listy do promocji? Poznaj 5 pomysłów dla e-sklepu!

Dynamiczne listy mogą być tworzone na podstawie:

  • ceny,
  • dowolnego atrybutu,
  • kategorii,
  • producenta,
  • tego, czy produkt jest nowością albo zapowiedzią,
  • statusu dostępności.

To daje dużą możliwość personalizacji i docierania do odbiorców z produktami, które ich interesują. Zindywidualizowane oferty są obecnie must have każdego e-biznesu. Za pomocą dynamicznych list można stworzyć dosłownie dowolne kategorie produktowe, np. powiązane z kolekcją lub okazją.

 

1. Landing page z promocją

Jednym z pomysłów jest landing page, który ma za zadanie zaprezentować wyprzedaż, np. letnich sukienek. W kategoriach zaznaczamy podkategorie ubrań, które będą wyświetlane. Możemy również dodać atrybuty, np. cenę, producenta, rozmiar czy kolor.

 

 

Efektem jest landing, który zawiera utworzoną przez nas dynamiczną listę tak, jak na poniższym przykładzie. Landing możesz podlinkować pod banerem na stronie głównej sklepu lub promować bezpośrednio w social media.

 

dynamiczna lista landing page preorder

Lista dynamiczna w sklepie Preorder.pl

 

2. Strona główna z polecanymi produktami

Możesz również zaimplementować dynamiczną listę jako produkty Polecane czy Bestsellery na stronie głównej. Dlaczego warto? W ten sposób kontrolujesz, jakie produkty wyświetlają się tuż po wejściu do sklepu. Możesz określić ich cenę (np. aby wyświetlały się tylko produkty powyżej danej kwoty) lub wybrać konkretną kategorię.

 

polecane strona główna dynamiczne listy

 

3. Pop-up z produktami na stronie głównej

W AtomStore bardzo łatwo połączysz listę dynamiczna z pop-upem (widgetem). Jeżeli chcesz poinformować użytkowników o specjalnej wyprzedaży, możesz to zrobić za pomocą pop-up’u. Ten element strony może wyświetlać się w określonych dniach (np. środowa wyprzedaż, tydzień wyprzedaży niczym SmartWeek na Allegro).

 

popup dynamiczna lista

 

Pomysłów jest bardzo wiele, a jedyne co musisz zrobić to:

 

1. Ustaw listę dynamiczną.

 

2. Przejdź do zakładki Marketing → Automation → Widgety → Widgety własne → Dodaj.

 

3. Wprowadź informacje, jak nazwa, daty oraz częstotliwość wyświetlania pop-up’u.

 

4. Na końcu przygotuj baner graficzny. Możesz wgrać zdjęcie, dodać napisy, zmienić font itp. Aby dodać dynamiczną listę, kliknij ikonę zaznaczoną poniżej.

 

 

5. Następnie wybierz dynamiczną listę oraz liczbę produktów, które mają się wyświetlać.

 

6. Zapisz widget. Możesz go przetestować w przeglądarce w widoku incognito. 

 

4. Drugi produkt z innej kategorii taniej, czyli promocje wiązane za pomocą listy dynamicznej

Koncepcja promocji wiązanych spodoba Ci się na pewno! Jest bardzo prosta do włączenia i pozwala tworzyć naprawdę ciekawe łączone oferty. W skrócie: promocje wiązane pozwalają tworzyć złożone promocje na określone produkty bądź kategorie.

 

Przykład: Tworzymy nową promocję wiązaną, np. dodanie do koszyka produktów z listy dynamicznej X (np. butów trekkingowych) spowoduje, że gdy w koszyku znajduje się również z listy dynamicznej Y (np. kaski), klient otrzyma ustalony przez nas rabat procentowy.

 

Dodając produkt z listy bazowej, w koszyku pojawi się komunikat o powiązanej promocji, a także linki do kategorii z rabatowanymi produktami.

 

 

Włączenie promocji wiązanej jest bardzo proste.

 

1. Na początek, należy stworzyć dwie listy dynamiczne (Katalog → Dynamiczne listy).

 

2. Następnie przejdź do modułu Marketing → Promocje → Wiązane.

 

3. Określ datę obowiązywania promocji, wybierz listę produktów bazowych (czyli tych, które aktywują ofertę), a następnie listę produktu rabatowanego (na które naliczać będzie się zniżka).

 

4. Na końcu określ wysokość rabatu. Kliknij „Zapisz”, aby promocja była aktywna (lub zaplanowana).

 

 

PROTIP: Jak przyspieszyć dodawania promocji na kategorie, producentów lub poszczególne atrybuty produktów?

 

Wykorzystaj funkcję Promocje automatyczne. W module Marketing → Promocje → Automatyczne dodaj nową promocję, która obejmie produkty z wybranej listy dynamicznej. Funkcja jest przydatna w sytuacji, gdy zamiast dodawać promocję ręcznie na każdym produkcie (lub za pomocą operacji grupowych) możesz objąć danym rabatem całą kategorię artykułów i ustawić czas trwania akcji. To bardzo wygodne i przyspieszające pracę narzędzie.

 

5. Dedykowany promocyjny newsletter z kuponem

Jeżeli budujesz bazę subskrybentów newslettera, możesz tworzyć dla nich specjalne promocje. Dzięki dynamicznym listom zrobisz to po prostu szybciej. Jednym z pomysłów nagrodzenia lojalnych klientów może być wysłanie im jednorazowego kuponu rabatowego na nowości w Twoim sklepie.

 

1. Na początek przejdź do Katalog → Listy dynamiczne i stwórz listę, która będzie obejmowała wybrany asortyment, a także miała oznaczenie „Nowość”.

 

2. Następnie przejdź do modułu Marketing → Kupony → Dodaj kupon.

 

3. W sekcji określenia listy produktów, których ma dotyczyć kupon wybierz zakładkę „Wybierz dynamiczną listę produktów”.

 

4. Następnie zaznacz opcję „Wygeneruj kody kuponu: automatycznie - przy wysyłce newsletter”.

 

5.  Przejdź do Marketing → Newsletter → Stwórz nowy.

 

6. W opcji „Dołącz kupon” wybierz stworzony wcześniej kupon. Możesz też załączyć część produktów objętych zniżką poprzez grupę produktów (Wybór automatyczny → Lista dynamiczna lub dodać je ręcznie).

 

Jak stwOrzyć i wysłać newsletter w AtomStOre?

 

Listy dynamiczne to unikalna cecha systemu AtomStore, która wykorzystywać można na wiele sposobów, nie tylko w promocji. Wykorzystywanie tego narzędzia przyczyni się do zwiększenia efektywności Twojej pracy oraz ułatwi zarządzanie promocjami w Twoim sklepie online.

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska