Chcesz przenieść sklep na nową platformę, ale nie wiesz jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z e-booka "Migracja sklepu" Pobierz teraz

Blog

03.07.2020
#HowTo

#HowTo: Jak włączyć marketing SMS w strategię Twojego sklepu online? Trzy proste wiadomości

#HowTo: Jak włączyć marketing SMS w strategię Twojego sklepu online? Trzy proste wiadomości

E-mail marketing jest nieodłącznym elementem strategii komunikacyjnej w sklepie online. Jednak to SMS-y charakteryzują się lepszym wskaźnikiem open rate - aż 98% klientów czyta SMS-y w ciągu pięć minut od otrzymania. Chcesz włączyć je w swoim sklepie?

 

#HowTo to cykl, w którym w przystępny sposób pokazujemy, jak wykorzystać możliwości systemu AtomStore w prowadzeniu e-biznesu. W każdym wpisie znajdziesz instrukcję krok po kroku, dobre praktyki i przykłady.

 

Marketing SMS to w zasadzie oddzielny projekt w ramach ogólnej strategii komunikacji sklepu. To narzędzie, którego możesz używać do komunikowania ofert i innych informacji obecnym klientom i subskrybentom sklepu, którzy udzielili zgody na wysyłkę wiadomości tekstowych.

Dlaczego warto włączyć marketing SMS do swojej strategii e-commerce?

Sennym koszmarem specjalistów ds. e-commerce czy marketingu w sklepie internetowym jest efektywne dotarcie ze swoim przekazem do grupy odbiorców. Skrzynki odbiorcze konsumentów są jednak przepełnione innymi newsletterami, a reklamy w social media tak powszechne, że pozostają niezauważone. Tutaj SMS ma przewagę.

 

Po pierwsze, współczesne pokolenie konsumentów ma telefon cały czas przy sobie (lub jest zintegrowany ze zegarkami czy smartbandami). Po drugie, ludzie częściej i szybciej otwierają wiadomości tekstowe w porównaniu do wiadomości e-mail.

 

Badanie SMSAPI pokazuje, że 70% osób odczytuje wiadomości SMS w przeciągu 5 minut od dostarczenia. E-mail dużo wolniej - tylko 22% odbiorców czyta go od razu po otrzymaniu.

 

Po trzecie, marketing SMS to realizacja realnych celów biznesowych. Kampanie SMS zwiększają zaangażowanie konsumentów (nawet 100% więcej wizyt na stronie w przypadku jednego ze sklepów), zwiększają konwersję oraz generują wyższą sprzedaż i przychód. Nie warto zwlekać z rozpoczęciem działań marketingowych opartych o SMS. System AtomStore w prosty sposób pomoże ci zintegrować działania e-mail z SMS. Dalej przedstawiamy kilka pomysłów na praktyczne zastosowanie SMS-ów i modułu Marketing Automation w AtomStore.

 

Jak stworzyć listę subskrybentów SMS w AtomStore?

  1. Stworzenie listy subskrybentów SMS należy rozpocząć od skonfigurowania konta SMSAPI w systemie. Przejdź do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → SMSAPI i uzupełnij wymagane pola danymi od dostawcy.
  2. Następnie przejdź do zakładki Newslettery → Lista subskrybentów → Dodaj listę.
  3. Podaj nazwę listy, zaznacz kanał “SMS”, aby zbierać numery telefonów użytkowników.
  4. Zaznacz opcję “Wybrana domyślnie”, jeżeli lista ma być zaznaczona na pop-up z zapisem do newslettera.

 

 

Pomysły na kampanie tiggerowe SMS w sklepie online

Wiadomości tiggerowe oparte są o zdarzenia w sklepie internetowym i mają wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Podobnie jak w przypadku e-mail marketingu, możesz skonfigurować ich wysyłkę zgodnie z wybraną akcją klienta w sklepie online np. rejestracja konta, złożenie zamówienia czy start promocji.

 

Pamiętaj, aby uzyskać zgodę subskrybentów na wysyłanie wiadomości SMS o charakterze marketingowym, podobnie jak w przypadku newsletterów.

 

Aby włączyć kanał SMS do musisz aktywować moduł Marketing Automation Extended. Nie dotyczy to wiadomości SMS wysyłanych w ramach aktualizacji zamówień.

 

1. SMS powitalny

Powiedzenie “Dzień dobry” to podstawa dobrej komunikacji z klientem. Wyślij do swoich klientów wiadomość z informacją o aktywacji konta. Zachęć ich do pierwszych zakupów np. rabatem zwiększając tym samym korzyść z rejestracji. SMS powitalny zwiększa świadomość Twojej marki.

 

W AtomStore wykorzystaj przypomnienie “Wiadomość po … dniach od rejestracji” (Marketing i promocja → Automation → Powiadomienia, Przypomnienia). Wybierz kanał komunikacji SMS. Jeżeli zbierasz również imiona klientów możesz skorzystać ze znacznik #first_name#, który wstawi imię odbiorcy.

 

Kanał komunikacji to opcja, która pozwala na wybranie kolejności wysyłki wiadomości w zależności od kanału dotarcia. Jeżeli system nie znajdzie numeru telefonu do wysyłki SMS, wyśle wiadomość za pośrednictwem e-mail (przypisany do użytkownika).

 

2.Przypomnienie o niewykorzystanym kuponie

Bądź dobrym sprzedawcą, ale i kolegą - powiadamiaj swoich klientów o kończącym się terminie ważności kuponów. Ustal, ile dni przed wygaśnięciem kuponu system ma automatycznie wysłać wiadomość do klienta. Aby dodać listę kuponów wybierz znacznik #lista_kuponow#.

 

Za każdym razem, gdy Twój klient otrzyma kod rabatowy przypisany do niego, system sam wyśle do niego wiadomość SMS (lub e-mail). Warto skorzystać z tej opcji!

 

 

Uwaga! W kuponach rabatowych, które mają być wysyłane do klientów rekomendujemy, aby pole “Nazwa kuponu” oraz “Opis” nie zawierały treści roboczych lub o charakterze poufnym. Znacznik #lista_kuponow# wykorzystuje owe pola.

 

3. Szybka aktualizacja zamówień SMS

Jak już wspomnieliśmy, telefon komórkowy ma praktycznie każdy z nas. Pocztę email czy Facebook Messenger już nie każdy. A według raportu UEK z telefonu komórkowego korzysta aż 93% Polaków! Wykorzystaj ten fakt to informowania o statusie zamówienia w sklepie. Wzmocnisz swój wizerunek doskonałą obsługą klienta, która szybko i precyzyjnie dostarcza aktualizacji o stanie zamówienia, w tym terminu wysyłki i dostawy.

 

W AtomStore możesz ustalić wiadomość SMS dla każdego statusu zamówienia. Wystarczy, że przejdziesz do zakładki Ustawienia → Statusy zamówień. Następnie wybierz status, któremu chcesz przypisać wiadomość SMS. Użyj znaczników systemowych, aby szybko przygotować żądaną wiadomość.

 

 

Znaczniki mogą dotyczyć zmiany statusu, wybranej formy dostawy, wysokości kwoty do zapłacenia w [przypadku płatności za pobranie, przewidywany czas dostawy czy link do śledzenia paczki. Pamiętaj, poinformowani klienci to zadowoleni klienci.

 

 

Nie wszyscy Twoi klienci sprawdzają skrzynkę pocztową. Wykorzystanie kanału SMS do informowania o wysyłce lub odbiorze osobistym to odpowiedź na współczesnego niecierpliwego klienta :)

 

Gdzie klienci mogą dopisać się do newslettera?

W systemie AtomStore przygotowaliśmy dwie pozycje, gdzie anonim, subskrybent i klient mogą dołączyć do newslettera SMS. Są to:

  • konto klienta w sklepie w zakładce Newsletter -dowiedz się więcej tutaj,
  • w drugim kroku w koszyku użytkownik może zapisać się do wybranego newslettera SMS.

Możesz też stworzyć landing page z formularzem zapisu, jednak wymaga to pracy ze strony webmastera.

 

Zarządzanie listami subskrybentów w AtomStore jest teraz bardzo przyjazne i funkcjonalne. Nowe filtry, opcje grupowe i kolumny informacyjne pomogą Ci wygodnie zarządzać nawet dużą bazą klientów. Więcej o nowych funkcjach w zakładce Newsletter → Subskrybenci znajdziesz w tym wpisie.

 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab