Case Study migracji 7Store na platformę AtomStore

27.11.2017
Realizacje

AtomStore jest odpowiedzialny za wdrożenie nowego e-sklepu 7Store. Do naszych zadań należała między innymi integracja z systemem ERP, opracowanie makiet i specyfikacji funkcjonalnej strony, przygotowanie kreacji sklepu, stworzenie kompletnego projektu graficznego, wdrożenie szablonu sklepu w wersji responsywnej (RWD) oraz migrację danych z poprzedniej platformy.

7Store to wschodząca gwiazda branży streetfashion, bazująca na doświadczeniu CitySport. Ambitne plany rozwoju nowego brandu, zwiększenia obrotów, otwarcia nowych placówek oraz potrzeba zarządzania wszystkimi elementami e-commerce z jednego miejsca spowodowały zapotrzebowanie na nowy system, który będzie się rozwijał wraz z firmą.

 

Strona główna 7Store

 

7Store bazuje na systemie ERP, który obsługuje również pozostałe e-sklepy marki. Jednym z zadań było przygotowanie modułu do przesyłania danych tak, by stany magazynowe były aktualizowane na bieżąco we wszystkich podpiętych platformach. Nie bez znaczenia była też dwustronna integracja z Allegro, która pozwala na obsługę zamówień tej platformy z poziomu panelu AtomStore.

 

 

Wyzwania e-commerce, które przed nami stały:

 

bezproblemowa integracja z wieloma partnerami

stworzenie wygodnego panelu do obsługi e-sklepu
nowy wygląd sklepu przystosowany do widoku mobile
integrator allegro
dodatkowe funkcjonalności ułatwiające zarządzanie procesem wysyłki towaru
integracja z systemem magazynowym i spięcie sprzedaży z kilku kanałów
stworzenie przejrzystego layoutu zgodnego z potrzebami marki
stworzenie strony RWD
unowocześnienie infrastruktury
zwiększenie sprzedaży

 

Po zmianie systemu e-commerce 7Store zyskało pełną kontrolę nad sprzedażą i integracją z poszczególnymi partnerami a wszystkie możliwe procesy zostały zautomatyzowane. Obecnie wszystko można odnaleźć w jednym panelu a ewentualne nowe integracje można zgłosić dedykowanemu opiekunowi sklepu, który na bieżąco zajmuje się obsługą zapytań klienta.

Przejrzysty layout strony, karta produktu przygotowana zgodnie ze standardami UX, dopracowanie grafik i przygotowanie strony w RWD, wpłynęło na poprawę konwersji. Współpraca z agencją SEO/SEM przy odpowiednim przekierowaniu linków i poprawą problematycznych linków, przygotowanie nowych skróconych adresów, sprawiły, że liczba sesji zwiększyła się o 287% a konwersja o 467%!

 

Postawa prokliencka

 

Firma AtomStore przed każdym wdrożeniem dokładnie analizuje potrzeby klienta, stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom i udowadnia, że jest w stanie zrealizować zlecenie. W tym przypadku, jako punkt wyjścia było przygotowanie API do migracji danych, z którym nie były w stanie poradzić sobie inne firmy. AtomStore jest otwarty na nowe funkcjonalności i pomysły klienta - to klienci decydują, w którą stronę ma iść system. Feedbacki z rynku sprawiają, że oprogramowanie odpowiada na najnowsze trendy i potrzeby e-commerce.

 

W przypadku 7Store stworzenie nowych funkcjonalności np. zunifikowana rozmiarówka i kolorystyka, moduł rekomendacji i integracja z Orbitvu. Klient otrzymał opiekę i współpracę na każdym etapie wdrożenia - od planowania, poprzez tworzenie grafiki do migracji oraz późniejszy support i odpowiadanie na wszystkie nurtujące pytania.

 

Karta Produktu

 

Realizacja wyzwań

 

Najważniejszą kwestią podczas wdrożenia była migracja danych i integracja z systemem magazynowym ich przesył pomiędzy systemami. Warunkiem rozpoczęcia współpracy było odpowiednie zmigrowanie danych, z którymi nie były w stanie poradzić sobie inne firmy. Nam szybko się udało.

 

Aby informacje o dostępności i stanach magazynowych w szybki sposób mogły przechodzić między sklepami i systemem ERP utworzyliśmy kilka paneli, gdzie każdy odpowiada za jedną część sprzedaży (e-sklep, konto allegro, konto SMA, kolejny sklep itd.) połączone za pomocą modelu synchronizacji. Pozwala to na szybką wymianę informacji pomiędzy panelami i ściągać produkt ze stanów w systemie ERP jednocześnie blokując dostępność w pozostałych panelach, tak by towar nie sprzedał się poza stan magazynowy.

 

Realny wpływ na rozwój marki

 

Nowe funkcjonalności, które już są dostępne w systemie AtomStore jak moduł marketing automation, upselling, badanie ścieżki konwersji czy newslettery i wiele innych już na starcie pozwoliły 7Store stać się na równi z konkurencją. A elastyczność i otwarcie na tworzenie nowych modułów pozwala na realizację strategii firmy bez niepotrzebnych barier systemowych.

 

koszyk

 

Szybkie i efektywne wdrożenie i niemal natychmiast zauważalny wzrost ruchu oraz poprawa konwersji - neguje to mity na temat tego, że migracja powoduje spadki. Jak widać, migracja na AtomStore przyczyniła się nie tylko do poszerzania strategii firmy, ale też zauważalnych wzrostów. AtomStore umożliwia optymalizację SEO/SEM a stała współpraca z agencją, realizacja jej zaleceń związanych z migracją linków i zmianą adresów przyczyniła się do tego, że 7Store w szybkim czasie zwiększył liczbę przychodów o 2260% rok do roku (z kilkudziesięciu do ponad miliona).


Screen similar web

 

 

Skrócenie ścieżki zakupowej i dopasowanie grafiki do urządzeń mobile pozwoliło na dotarcie do szerszego grona odbiorców, szczególnie fokusując się na targecie - młodych ludziach korzystających głównie z mobile. Skutkowało to szybkim wzrostem współczynnika konwersji z 0,29% na 1,62%.

 

Google Analytics wyniki

 

 

Najważniejsza w e-commerce jest stabilność działania systemu, poprawnymi stanami i cenami, który działa i pozwala na rozwój i AtomStore to zapewnił.

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt. Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Skontaktuj się z nami

ZobaczDemo