Case Study

Apteka internetowa dla Grupy Nowa Farmacja

AtomStore odpowiada za wdrożenie sklepu internetowego dla Grupy Nowa Farmacja, na którą składa się ponad 50 aptek w całej Polsce. Mowa tutaj o stronie NowaFarmacja.pl, obecnie jednej z najpopularniejszych e-aptek w sieci.

 

Apteka internetowa Nowa Farmacja należy do największych w Polsce. W sprzedaży wysyłkowej oferuje leki bez recepty, kosmetyki, suplementy diety, kosmetyki dla dzieci i sprzęt medyczny. Jej właścicielem jest Grupa Nowa Farmacja, w skład której wchodzi 51 aptek własnych i franczyzowych w różnych regionach Polski.

 

I etap - uruchomienie e-apteki

 

Pierwsza wersję apteki internetowej NowaFarmacja.pl uruchomiliśmy w 2013 roku. Prace nad projektem obejmowały między innymi:

  • analizę potrzeb klienta,

  • integrację z KamSoft, specjalnym systemem do zarządzania apteką

  • wdrożenie projektu graficznego dostarczonego przez klienta,

  • wdrożenie modułów dedykowanych.

 

 

Statystyki NowaFarmacja.pl

Źródło: Similarweb.com

 

Pierwszy rok pracy nad rozwojem e-apteki był dla właściciela serwisu intensywnym okresem eksperymentowania i poznawania nowego kanału sprzedażowego, jakim jest sklep internetowy. Podczas tego okresu osoby zarządzające apteką poznały lepiej potrzeby klientów internetowych oraz zmodyfikowały strategię rozwoju, która opracowana została przed uruchomieniem e-apteki.

 

II etap - zmiana szaty graficznej, wersja na mobile

 

W 2014 roku właściciel e-apteki zdecydował się na zmianę szaty graficznej sklepu na bardziej użyteczną. Właściciele zlecili Atomstore kompleksową usługę, na którą składało się przygotowanie makiet, projektu graficznego oraz oprogramowania szablonu wraz z wersją responsywną.

 

Pełna lista celów zawierała takie zadania jak:

  • nadanie sklepowi nowoczesnego, lekkiego charakteru,

  • poprawa użyteczności przez zwiększenie przejrzystości sklepu, eliminację zbędnych ozdobników, uproszczenie nawigacji,

  • wykorzystanie i ekspozycja funkcji AtomStore, takich jak: opinie o produktach, gratisy do produktów, gratisy do koszyka, kupony rabatowe, landing pages,

  • optymalizacja layoutu pod względem szybkości ładowania,

  • wzrost konwersji,

  • dostosowanie do mobile (szablon responsywny - RWD).

 

W wyniku przeprowadzonego redesignu uzyskano nową wersje sklepu, która nie dość, że spełniła wymagania stawiane przez klienta, to dodatkowo pozytywnie wyróżniała się na tle konkurencji i odzwierciedlała obecne trendy w projektowaniu stron.. NowaFarmacja.pl była jedną z pierwszych e-aptek w Polsce z wersją responsywną strony. Nowy projekt graficzny był dużo bardziej przystępny i odpowiadał na potrzeby użytkowników, ułatwił tym m.in. wyszukiwanie produktów, zdobycie informacj nt. leków oraz dokonanie zakupu.

 

Strona główna została podzielona na 3 główne sekcje - część marketingową z banerami, sekcje z kategoriami w sklepie oraz sekcje z wyróżnionymi produktami. Ponadto w dolnej części strony znalazła się rozbudowana sekcja z poradami oraz działem informacyjnym.

 

Na listingu produktów wprowadzone zostały opisy kategorii. Dodano sekcje wygodnych filtrów oraz boks produktów polecanych. Lista produktów w kategorii zyskała nowy przejrzysty wygląd z dużymi zdjęciami i oznaczeniami produktów.

 

Strona produktu także uległa znaczącemu uproszczeniu. Wyeksponowane zostały takie informacje jak: dostępność, koszt dostawy, informacje o cenie. Także koszyk przeszedł metamorfozę. Znacząco zmieniła się nie tylko kolorystyka, ale także i układ. Wybór formy dostawy i sposobu płatności dostosowany został do ścieżki zakupowej w AtomStore, która jest zdecydowanie krótsza niż ta występująca w innych sklepach. Zamówienie możliwe jest do realizacji tylko w dwóch krokach: koszyk i dane klienta.

 

nowa farmacja case study

 

Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska