Zamień lajki na konwersje! Zapisz się na webinar

Case Study

Apteka internetowa dla Grupy Nowa Farmacja

AtomStore odpowiada za wdrożenie sklepu internetowego dla Grupy Nowa Farmacja, na którą składa się ponad 50 aptek w całej Polsce. Mowa tutaj o stronie NowaFarmacja.pl, obecnie jednej z najpopularniejszych e-aptek w sieci.

 

Apteka internetowa Nowa Farmacja należy do największych w Polsce. W sprzedaży wysyłkowej oferuje leki bez recepty, kosmetyki, suplementy diety, kosmetyki dla dzieci i sprzęt medyczny. Jej właścicielem jest Grupa Nowa Farmacja, w skład której wchodzi 51 aptek własnych i franczyzowych w różnych regionach Polski.

 

I etap - uruchomienie e-apteki

 

Pierwsza wersję apteki internetowej NowaFarmacja.pl uruchomiliśmy w 2013 roku. Prace nad projektem obejmowały między innymi:

  • analizę potrzeb klienta,

  • integrację z KamSoft, specjalnym systemem do zarządzania apteką

  • wdrożenie projektu graficznego dostarczonego przez klienta,

  • wdrożenie modułów dedykowanych.

 

 

Statystyki NowaFarmacja.pl

Źródło: Similarweb.com

 

Pierwszy rok pracy nad rozwojem e-apteki był dla właściciela serwisu intensywnym okresem eksperymentowania i poznawania nowego kanału sprzedażowego, jakim jest sklep internetowy. Podczas tego okresu osoby zarządzające apteką poznały lepiej potrzeby klientów internetowych oraz zmodyfikowały strategię rozwoju, która opracowana została przed uruchomieniem e-apteki.

 

II etap - zmiana szaty graficznej, wersja na mobile

 

W 2014 roku właściciel e-apteki zdecydował się na zmianę szaty graficznej sklepu na bardziej użyteczną. Właściciele zlecili Atomstore kompleksową usługę, na którą składało się przygotowanie makiet, projektu graficznego oraz oprogramowania szablonu wraz z wersją responsywną.

 

Pełna lista celów zawierała takie zadania jak:

  • nadanie sklepowi nowoczesnego, lekkiego charakteru,

  • poprawa użyteczności przez zwiększenie przejrzystości sklepu, eliminację zbędnych ozdobników, uproszczenie nawigacji,

  • wykorzystanie i ekspozycja funkcji AtomStore, takich jak: opinie o produktach, gratisy do produktów, gratisy do koszyka, kupony rabatowe, landing pages,

  • optymalizacja layoutu pod względem szybkości ładowania,

  • wzrost konwersji,

  • dostosowanie do mobile (szablon responsywny - RWD).

 

W wyniku przeprowadzonego redesignu uzyskano nową wersje sklepu, która nie dość, że spełniła wymagania stawiane przez klienta, to dodatkowo pozytywnie wyróżniała się na tle konkurencji i odzwierciedlała obecne trendy w projektowaniu stron.. NowaFarmacja.pl była jedną z pierwszych e-aptek w Polsce z wersją responsywną strony. Nowy projekt graficzny był dużo bardziej przystępny i odpowiadał na potrzeby użytkowników, ułatwił tym m.in. wyszukiwanie produktów, zdobycie informacj nt. leków oraz dokonanie zakupu.

 

Strona główna została podzielona na 3 główne sekcje - część marketingową z banerami, sekcje z kategoriami w sklepie oraz sekcje z wyróżnionymi produktami. Ponadto w dolnej części strony znalazła się rozbudowana sekcja z poradami oraz działem informacyjnym.

 

Na listingu produktów wprowadzone zostały opisy kategorii. Dodano sekcje wygodnych filtrów oraz boks produktów polecanych. Lista produktów w kategorii zyskała nowy przejrzysty wygląd z dużymi zdjęciami i oznaczeniami produktów.

 

Strona produktu także uległa znaczącemu uproszczeniu. Wyeksponowane zostały takie informacje jak: dostępność, koszt dostawy, informacje o cenie. Także koszyk przeszedł metamorfozę. Znacząco zmieniła się nie tylko kolorystyka, ale także i układ. Wybór formy dostawy i sposobu płatności dostosowany został do ścieżki zakupowej w AtomStore, która jest zdecydowanie krótsza niż ta występująca w innych sklepach. Zamówienie możliwe jest do realizacji tylko w dwóch krokach: koszyk i dane klienta.

 

nowa farmacja case study

 

Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska