Blog

Jak uruchomić promocję „Drugi produkt gratis” w twoim sklepie?

Jak uruchomić promocję „Drugi produkt gratis” w twoim sklepie?

Chciałabyś, niczym sklepy stacjonarne zaoferować konsumentom promocje „1+1”, drugi produkt o połowę tańszy lub trzeci produkt za darmo? Od teraz nic nie stoi na przeszkodzie. Poznaj nową funkcję kuponów w AtomStore i oferuj atrakcyjne zniżki swoim klientom?

 

Moduł Kupony kryje w sobie kilka tajemnic. Chcemy Ci pokazać trzy scenariusze nowego zastosowania kuponów dla sklepów online. 

 

Prrzetestuj moduł kupony

 

1. Promocja „Drugi produkt tańszy o 50%”

To popularna promocja 1+1, w której na drugi produkt oferujesz dowolny rabat lub dodajesz go za darmo. Możesz włączyć też promocję opartą o mechanizm 2+2, czyli do dwóch produktów kolejne dwa oferujesz z obniżoną ceną. To popularny typ promocji, z którym możemy spotkać się głównie w drogeriach, np. w Rossmannie i Hebe, ale także w branży fashion, jakw  sklepie Medicine. Zobacz, jak włączyć je w swoim sklepie!

 

1. Przejdź do zakładki Marketing → Kupony, a następnie wybierz „Dodaj kupon”.

 

 

2. Wprowadź nazwę kuponu oraz krótki opis, aby w przyszłości ułatwić sobie zarządzanie w systemie. Następnie przejdź do następnej sekcji. Jeżeli chcesz ustawić wspomnianą promocję, wybierz w „Przedmiot kuponu” opcję „% wartości koszyka”.

 

3. Wprowadź wysokość zniżki (wystarczy wpisać liczbę), a następnie z rozwijanej listy wybierz „X najtańszych produktów”. Obok w pustym kwadracie wprowadź liczbę, ilu najtańszych produktów ma dotyczyć promocja. W tym przypadku będzie to 1. Jeżeli chcesz włączyć promocję 2+2, wprowadź w białym polu liczbę 2 itd.

 

 

4. Jeżeli chcesz, możesz ustawić okres trwania promocji w opcji „Data od, data do”. Następnie przejdź do sekcji „Minimalna ilość produktów w koszyku”. 

 

5. To bardzo ważna opcja, której nie można pominąć. W „Minimalnej ilość produktów w koszyku” określ liczbę produktów, które muszą się znajdować w koszyku, aby kupon aktywował się. W promocji 1+1 będą to dwa produkty, w ofercie 2+2 – cztery itd. 

 

 

6. Zaznacz kategorie, których mają dotyczyć promocje. Możesz zaznaczyć wszystkie lub tylko wybrane. W AtomStore możesz skorzystać też z dynamicznych list oraz wykluczyć produkty, które nie mają być objęte promocją. Skorzystaj z opcji „Zaznacz wszystkie”, jeżeli oferta ma dotyczyć całego asortymentu. 

 

 

7. Wygeneruj kody. Jeżeli będziesz wysyłał kody do swoich subskrybentów, skorzystaj z opcji „Wygeneruj kody kuponów - automatycznie - przy wysyłce newslettera”. Jeżeli chcesz komunikować promocję w wielu kanałach, najlepiej wygeneruj jeden wspólny kod dzięki funkcji „Ręcznie”.

 

8. W „Ustawieniach indywidualnych” możesz wykluczyć z oferty produkty, które już są na promocji. I to wszystko!

 

Korzystasz z modułu multistore? Funkcja „Promocje w multistore” pozwala ustawiać promocje w wybranym sklepie w jednym panelu zarządzania.  Zobacz, jak zarządzać promocjami w wybranym sklepie w jednym panelu.

 

2. Promocja na produkty od jednego producenta

Wiele sklepów internetowych, zwłaszcza w branży kosmetycznej, obuwniczej i książkowej, stosuje promocję, w ramach której zniżką obejmuje produkty tylko wybranego producenta. Ty też tak możesz! Wystarczy zmiana jednego ustawienia w module Kupony.

 

Wystarczy, że w sekcji kategorie przejdziesz do opcji „Producenci objęci kuponem” i następnie wybierzesz nazwy marek, które ma obejmować promocja.

 

 

3. Promocja „2+1”, czyli do dwóch produktów, trzeci gratis

Możliwie, że kojarzysz ją ze sklepów stacjonarnych i udało ci się tak kiedyś kupić książki, płyty lub planszówki. Włączenie jej w AtomStore jest banalnie proste.

 

1. W sekcji „Przedmiot kuponu” wybierz opcję „% wartości koszyka”.

 

2. Wprowadź wysokość zniżki, jeżeli produkt ma być darmowy wprowadź liczbę 100, a następnie z listy rozwijanej wybierz „X najtańszych produktów”. Obok w pustym kwadracie wprowadź liczbę, ilu najtańszych produktów ma dotyczyć promocja. W tym przypadku będzie to 1.

 

3. Przejdź do sekcji „Minimalna ilość produktów w koszyku”. Tutaj określ liczbę produktów, które muszą się znajdować w koszyku, aby kupon aktywował się. W przypadku promocji 2+1 będą to trzy produkty. 

 

4. Na końcu zaznacz kategorie, których dotyczyć ma oferta oraz sposób wygenerowania kodów.

 

Nie ważne, na jaką promocje się zdecydujesz, warto przemyśleć strategię marketingową i poinformować o promocji swoich klientów. Możesz to zrobić poprzez kampanie w social mediach i e-mailową albo ustawić odpowiednie banery w sklepie albo pop-upy.

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska