Blog

Newslettery automatyczne i exit pop-up – poznaj propozycje automatyzacji marketingu

Newslettery automatyczne i exit pop-up – poznaj propozycje automatyzacji marketingu

Moduł Marketing Automation (Extended) to najlepsze połączenie danych behawioralnych o kliencie oraz narzędzi do automatyzacji kontaktu z nim. Oto nowe funkcje, które wprowadziliśmy do modułu automatyzacji w standardzie oraz w wersji Extended.

 

Automatyzacja marketingu to wykorzystanie specjalnego oprogramowania do przekazania odbiorcom wysoce spersonalizowanych ofert i reklam, które finalnie mają zachęcić ich do zakupu. Coraz więcej sklepów internetowych korzysta z możliwości automatyzacji w swojej komunikacji, korzystając z narzędzi od zewnętrznych dostawców lub (częściej) z wbudowanego modułu Marketing Automation (Extended) w AtomStore.

 

Przewagą naszego rozwiązania jest fakt, że oferuje wszystkie najważniejsze funkcje w zakresie ratowania koszyków i tworzenia pop-up’ów jak dodatkowo płatne zewnętrzne narzędzia. Poza tym, nie wymaga żadnych integracji, dodatkowych kosztów (w wersji standardowej), jest zgodna z RODO i co najważniejsze – maksymalnie kompatybilna z platformą e-commerce sklepu.

 

Dlaczego warto WYBRAĆ wersję Extended?

 

1. Statystyki wejść i otwarć wiadomości z podziałem na poszczególne kanały

MARKETING AUTOMATION & EXTENDED

Statystki to podstawowa funkcjonalność systemu do marketing automation, która znalazła się również w naszym autorskim module. Statystyki w Marketing Automation pozwalają badać jaką popularnością cieszą się Twoje kampanie.

 

W ramach modułu mierzymy:

  • liczbę wysłanych wiadomości,
  • liczbę otwarć i kliknięć,
  • open rate wiadomości,
  • współczynnik kliknięć (CTR),
  • wartość zamówień złożonych z wysłanych powiadomień!

 

Statystyki w jednym miejscu zliczają wyniki dla wszystkich aktywnych przypomnień i powiadomień wysyłanych do subskrybentów i klientów z ostatnich 30 dni.

 

W przypadku korzystania z modułu Marketing Automation Extended, w statystykach wyróżniamy wszystkie kanały dotarcia, z których korzystasz, tj. email oraz SMS i web push.

 

Statystyki w module Marketing Automation obejmują kluczowe informacje do analizy.

 

2. Exit intent pop-up

MARKETING AUTOMATION EXTENDED

Wiemy, jak nie lubisz tracić klientów, dlatego stworzyliśmy funkcję exit intent pop-up, który pojawia się, gdy użytkownik chce opuścić Twoją witrynę. Jak to działa? Gdy system wykryje, że kursor myszki klienta znajduje się poza stroną, w pobliżu przycisku „Zamknij” lub ma zamiar wpisać nowy adres internetowy, pojawi się wyskakujące okienko.

 

W tym momencie możesz zaangażować użytkownika, oferując mu kod rabatowy, ciekawą ofertę, rekomendowane produkty z dynamicznej listy lub zachęcić go do zapisania się do Twojego newslettera, wstawiając znacznik formularza zapisu. Badania mówią, że takie działanie w sklepie internetowym może mieć aż 19% współczynnik konwersji!

 

Najczęściej exit intent pop-up stosuje się w celu pozyskania adresu e-mail użytkownika. W ustawieniach pop-up (Marketing i Promocje → Automation → Widgety → Widgety własne (pop-up)) możesz precyzyjnie zdefiniować na jakich podstronach sklepu ma być wyświetlane okno, jak często, na jakim urządzeniu, czy user ma być zalogowany czy nie. Funkcja dostępna jest w module Marketing Automation Extended.

 

3. Dodawanie formularza subskrypcji w dowolnym miejscu w sklepie

MARKETING AUTOMATION & EXTENDED

Budowanie bazy subskrybentów, którzy następnie mogą stać lojalnymi klientami jest ważne dla każdego sklepu internetowego. Za pomocą jednego znacznika możesz wstawić zdefiniowany dla Twojego sklepu formularz zapisu do newslettera m.in.:

  • na dowolnej stronie statycznej (CMS → Strony statyczne) i tworzyć strony dedykowane zapisowi do newslettera (jeżeli klient ominie pop-up);
  • w treści porady (CMS → Porady), które możesz dodawać do wybranych kategorii i produktów w sklepie;
  • we wpisach na blogu (CMS → Blog → Dodaj wpis);
  • w aktualnościach (CMS → Aktualności);
  • w pop-up’ach innych niż toplayer zapisu do newslettera ((Marketing i Promocje → Automation → Widgety → Widgety własne (pop-up)).

 

Przykład strony z zapisem do newslettera u naszego klienta, w sklepie deezee.pl.

 

Aby dodać formularz subskrypcji newslettera, wystarczy wybrać w edytorze tekstu ikonę lub wpisać znacznik #subscribe-form#.

 

 

4. Powiadomienie o niewykorzystanym kuponie

MARKETING AUTOMATION & EXTENDED

Ta opcja jest już dostępna od dłuższego czasu, ale mogła umknąć Twojej uwadze. Nowe powiadomienie o niewykorzystanych kuponach pojawiło się już na liście w Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia i jest ono dostępne w standardowej wersji modułu Marketing Automation.

 

Jeżeli chcesz, aby Twoi klienci otrzymali powiadomienie o kończącym się terminie ważności kuponu rabatowego ustaw automatyczną wysyłkę przypomnienia. Przejdź do przypomnienia i aktywuj go.

 

Zdefiniuj, ile dni przed wygaśnięciem kuponu ma zostać wysłane przypomnienie oraz wybierz kanał komunikacji (jeżeli korzystasz z Marketing Automation Extended możesz wysyłać przypomnienie SMS-em, a jeżeli dany odbiorca nie podał swojego numeru telefonu, wysyłasz mu powiadomienie e-mailem).

 

Następnie przygotuj treść przypomnienie. Wpisz zachęcający tytuł maila, wstaw graficzny nagłówek, który będzie kojarzył się z brandem Twojego sklepu. Wykorzystaj informacje o kliencie, które już masz, np. imię (wstaw znacznik #first_name# w tytuł lub treść wiadomości). Aby dodać listę kuponów rabatowych, wstaw znacznik #lista_kuponow#. Odwołaj się do wiedzy o kliencie, które gromadzi system i dołącz do wiadomości produkty rekomendowane (za pomocą odpowiedniego znacznika).

 

Zobacz, jak dobrze robią to 4szpaki! Wypróbuję tę formę aktywności w swoim sklepie.

 

5. Powiadomienie o produktach powiązanych według cyklu produktu

MARKETING AUTOMATION & EXTENDED

Skoro już jesteśmy w temacie powiadomień… mamy jeszcze jedną bardzo innowacyjną propozycję! Otóż, stworzyliśmy wyjątkową hybrydę – połączyliśmy powiadomienie o produktach powiązanych z już zamówionym z wiadomością o cyklu produktu. Brzmi tajemniczo, ale zaraz wszystko się wyjaśni.

 

Przykład: Załóżmy, że sprzedajesz ekspresy przelewowe lub jak nasz klient GoodAir.pl oczyszcze powietrza. W obu produktach klienci potrzebują po pewnym okresie wymienić filtry. Powiadomienie o produktach powiązanych według cyklu produktu idealnie sprawdzi się w takiej sytuacji.

 

Przejdź do Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Przypomnienia → Wysyłaj przypomnienia o powiązanych produktach, do produktu zamówionego (wg cyklu produktu) i wybierz polecenie „Tak”.

 

Następnie przejdź do edycji produktu głównego (np. ekspresu do kawy czy oszczycza powietrza) i wybierz zakładkę Powiązane produkty. W opcji produkty powiązane wpisz produkty, o których chcesz poinformować klientów. Pamiętaj, aby w zakładce Informacje ogólne podać Cykl życia produktu (w dniach) dla każdego produktu powiązanego. Na podstawie cyklu życia będzie wysyłane przypomnienie o powiązanych produktach.

 

 

Wiadomość stworzysz w Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia. Aktywuj Przypomnienia o produktach powiązanych (wg cyklu produktu), wybierz kanał komunikacji, a następnie przygotuj treść wiadomości.

 

Skorzystaj z nowych znaczników, jak:

  • #dni# – ilość dni jaka upłynęła od zamówienia np. 30 dni temu kupiłeś w naszym sklepie…,
  • #nazwa_produktu# – nazwa głównego produktu z zamówienia,
  • #lista_produktow# – lista produktów powiązanych z głównym produktem z zamówienia,
  • #kod_kuponu# – dedykowany kupon dla produktów powiązanych. Możesz go stworzyć w Marketing i promocje → Kupony → Dodaj nowy → Wykorzystanie → Przypomnienie o zamówionym produkcie (wg cyklu życia), w zakładce Kryteria możesz określić czas ważności kuponu,
  • #first_name# – imię klienta (znacznik możesz użyć również w tytule wiadomości).

 

 Przykładowa treść przypomnienia o powiązanych produktach może brzmieć:

 

Pamiętaj, że wszystkie promocje i kupony rabatowe powinny być ograniczone w czasie. AtomStore oferuje takie rozwiązane w module Kupony.
 

6. Cykliczne powiadomienia (newslettery automatyczne) również w formie SMS-ów i web push

MARKETING AUTOMATION EXTENDED

W module Marketing Automation oferujemy możliwość wysyłki automatycznych newsletterów (Marketing i promocje → Automation → Newslettery automatyczne). Pozwalają one na zaplanowanie stałej, ale dynamicznej i spersonalizowanej komunikacji. W rozszerzonej wersji modułu dodaliśmy możliwość ustawienia automatycznych wysyłek również dla kanałów SMS oraz web push.

 

Funkcja newslettery automatyczne sprawdzi się w przypadku biznesów, które prowadzą sprzedaż w modelu multistore. Dzięki niej, poświęcając niewiele czasu, możesz prowadzić regularną i spersonalizowaną komunikację z klientami.

 

Automatyczne newsletter SMS i web push możesz ustawić w module Marketing Automation → Zaplanowane → Dodaj lub bezpośrednio w Newslettery → Stwórz nowy. Następnie określ, jak często ma być wysyłany newsletter (Częstotliwość). Wiadomość możesz targetować do konkretnych użytkowników (dowiedz się więcej o segmentacji klientów).

 

W sekcji Kanał komunikacji możesz wybrać jeden z trzech dostępnych sposobów: e-mail, SMS i web push, a następnie przygotować treść. Możesz również wybrać dwa lub trzy kanały i ustalić ich kolejność (priorytet). W przypadku SMS-ów dodaliśmy praktyczny licznik znaków (ograniczenie do 160 znaków) oraz listę dostępnych znaczników.

 

 

Po zapisaniu newsletter znajdziesz na wybranej liście w zakładce Newsletter lub w module automatyzacji Automatyczne newslettery. Aby wysłać wiadomość kliknij przycisk Aktywuj. Chcesz zobaczyć, jak będzie wyglądać wiadomość przed wysyłką? Zobacz kolejną nowość!

 

7. Kampania testowa powiadomień

MARKETING AUTOMATION EXTENDED

W nowościach pojawiła się również możliwość testowego wysłania powiadomień przed ich aktywacją (wysyłką). W Dashboardzie (dostępnym w Marketing Automation Extended) dodaliśmy możliwość wysłania powiadomienia na podany przez siebie adres e-mail i/lub numer telefonu. Wystarczy wybrać ikonę wysyłki, podać adres e-mail lub numer telefonu, aby wysłać wiadomość w ramach testu i gotowe!

 

8. Łatwiejsze dodawanie znaczników w SMS-ach i web push

MARKETING AUTOMATION EXTENDED

Jeżeli automatyzujesz swój marketing z modułem Marketing Automation Extended od AtomStore, wiesz już, że nie wszystkie znaczniki z newsletterów mogą działać w wiadomościach SMS i web push. Dlatego w Powiadomieniach i przypomnieniach dodaliśmy listę znaczników, która ułatwi Ci pracę, czyli opcję Wstaw znacznik znaną z edytowania wiadomości e-mail bądź newsletterów. Przy edycji treści wiadomości SMS i web push pojawił się przycisk Wstaw znacznik. Kliknij go, wybierz znacznik, który chcesz dodać. I gotowe!

 

Dodawanie obsługiwanych przez SMS i web push znaczników jest teraz o wiele łatwiejsze!

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska