Case Study

Ogrodniczy.com - migracja centrum ogrodniczego do e-commerce

Ogrodniczy.com to sklep internetowy, który jest częścią stacjonarnego centrum ogrodniczego. Start na platformie SaaS AtomStore to pierwsze podejście do tworzenia własnego kanału sprzedaży online. Przeczytaj o tym, jak powstał funkcjonalny sklep internetowy dla branży ogrodniczej i rolnej.

case study ogrodniczy com wdrożenie na atomstore

Kim jest klient i jak wyglądał proces wyboru platformy sklepu internetowego?

Ogrodniczy.com to rodzinna firma spod Krakowa, która od prawie 30 lat doradza ogrodnikom i rolnikom w amatorskiej oraz zawodowej uprawie roślin. Centrum ogrodnicze prowadzi zarówno sprzedaż detaliczną, jak i hurtową. Oferta produktowa jest bogata, obejmuje nasiona roślin, warzyw i owoców, a także maszyny rolnicze.

 

Firma od początku funkcjonowała stacjonarnie. Kolejnym krokiem było wejście w sprzedaż na portalu Allegro, co bardzo szybko okazało się sukcesem. Naturalnym krokiem było poszerzenie działalności stacjonarnej o sprzedaż internetową. Wśród najpopularniejszych platform sprzedażowych jako partnera do stworzenia swojego pierwszego sklepu internetowego właściciele wybrali platformę e-commerce SaaS AtomStore. Uruchomienie sklepu zbiegło się z początkiem pandemii. Firma w idealnym momencie wpisała się w globalny trend migracji klientów do sieci. 

 

Patryk Zabielskie-commerce manager Ogrodniczy.com

Rynek e-commerce był dla nas naturalnym krokiem w celu większej dywersyfikacji sprzedaży. Rosnący udział rynku e-commerce, możliwość dotarcia do nowej grupy klientów oraz zmiana zachowań dzisiejszych klientów to czynniki, które pomogły nam w tej decyzji.

 

Jak zrealizowaliśmy stworzenie sklepu internetowego na SaaS Ogrodniczy.com?

Wyjściem dla każdego projektu realizowanego na AtomStore jest analiza przedwdrożeniowa. Analiza wyróżnia naszą firmę na tle innych platform SaaS i platform open source, gdzie sprzedawca sam musi zbudować i zintegrować swój sklep. Klient korzystał już stacjonarnie z systemu ERP Comarch. ERP to ważny element układanki w e-commerce, który pozwala skutecznie zarządzać sklepem internetowym, cenami i stanami magazynowymi ponad czterech tysięcy produktów, jak to ma miejsce w przypadku naszego Klienta.

 

Pierwszym etapem było zadbanie o sprawny przepływ informacji pomiędzy silnikiem sklepu internetowego a ERP. AtomStore posiada gotową integrację z Comarch ERP, a to przyspiesza uruchomienie sklepu internetowego.

Dedykowany konfigurator zamienników w sklepie internetowym tylko na platformie dedykowanej? Poznaj zalety platformy SaaS AtomStore

Mimo że AtomStore to platforma abonamentowa, nie ogranicza ona w żaden sposób sprzedawcy. Oferuje nawet indywidualne rozwiązania dla e-commerce, w przeciwieństwie do darmowych platform. To, co jest zaletą platform dedykowanych, czyli możliwość rozwoju sklepu i tworzenie dedykowanych rozwiązań, jest również zaletą platformy AtomStore.

 

Jednym z dedykowanych rozwiązań było stworzenie konfiguratora, który pozwalałoby na sugerowanie zamienników na karcie produktu. Jeżeli stan magazynowy danego produkty wynosi zero, oprogramowanie sklepu sugeruje alternatywę. W przypadku branży rolnej, pozwala klientom sklepu internetowego zapoznać się z innymi środkami ochrony roślin, które pełnią podobną funkcję.

 

ogrodniczy case study wdrożenia na platformie ecommerce atomstore

Konfigurator zamienników wdrożony specjalnie na potrzeby Klienta

 

Mniej problemów z dostawą gabarytowych produktów, czyli jak poprawić obsługę klienta i sklepu internetowego

Następnie przystąpiliśmy do konfiguracji dostaw i płatności w sklepie. Włączenie metod płatności i opcji dostawy w AtomStore to etap, który klient może samodzielnie skonfigurować w kreatorze sklepu. W przypadku tak zróżnicowanych kategorii produktowych - od małych nasionek po maszyny rolnicze - ważne było umiejętne wykluczenie niektórych metod dostawy per kategoria. 

 

Właściciele tysięcy sklepów internetowych szukają rozwiązań, które pomogą im ograniczyć ręczną obsługę sklepu. Zaproponowaliśmy wykorzystanie opcji modułu dostaw. Dla dużych przesyłek, które przekraczają dozwolony ciężar, system automatycznie wyklucza możliwość przesyłki automatem paczkowym czy nawet kurierem, sugerując wyłącznie opcję palety. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć nieporozumień pomiędzy sklepem a klientem.

 

atomstore case study ogrodniczy sklep internetowy wdrożenie

Po dodaniu gabarytowych produktów do koszyka, system e-commerce automatycznie dobiera formę dostawy odpowiednią do rozmiaru i wagi

 

Użyteczna i ciekawa nawigacja dostępna na gotowej platformie e-commerce

Istotne w procesie tworzenia sklepu internetowego Ogrodniczy.com na AtomStore było zaprojektowanie użytecznej nawigacji dla rolników i ogrodników. W klasycznym menu fasadowym klient skupił się na pogrupowaniu produktów w sklepie w większe kategorie. 

 

Aby ułatwić i przyspieszyć poszukiwanie odpowiedniego środka ochrony roślin, stworzyliśmy menu obrazkowe. Ogrodnik lub rolnik wybiera uprawę, następnie wskazuje rodzaj szkodników (np. owady lub grzyb), na które poszukuje preparatu. Następnie zostaje przeniesiony do podkategorii, która odpowiada jego potrzebom. 

 

atomstore case study wdrożenia sklepu internetowego

Menu obrazkowe w widoku mobile

 

Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskaliśmy nie tylko intuicyjny konfigurator. Przede wszystkim uniknęliśmy ogromnej ilości informacji w menu głównym, która generowałaby dużo więcej trudności w nawigacji po sklepie. Zyskaliśmy przyjazną informację na stronie internetowej.

 

ogrodniczy sklep internetowy wdrożenie case study platforma atomstore

Zastosowane menu obrazkowe, które jest jednocześnie kolejnym konfiguratorem w sklepie internetowym

 

Wiele dużych sklepów internetowych bardzo często wybiera dedykowane oprogramowanie lub platformę typu open source, ponieważ chce budować unikalną ścieżkę i doświadczenie klienta. Zaletą naszej platformy sprzedażowej jest fakt, że klient osiągnąć podobne wyniki w gotowym sklepie internetowym na AtomStore bez podnoszenia kosztów wdrożenia sklepu.

 

Patryk Zabielskie-commerce manager Ogrodniczy.com

Wszystkie procesy od samego początku tj. założenie sklepu internetowego, integracje odbyły się bardzo sprawnie. AtomStore jest bardzo elastyczny jeśli chodzi o jakiekolwiek zmiany oraz nowe funkcję przez co moglibyśmy indywidualnie dopasować sklep do naszym potrzeb. Z perspektywy czasu był to bardzo dobry wybór i wraz z AtomStore chcemy dalej się rozwijać, gdyż w naszym odczuciu są jedną z wiodących platform e-commerce na rynku.

Podsumowanie wdrożenia Ogrodniczy.com na gotowej platformie sklepu internetowego

Branża rolna i ogrodnicza przeżywa eksplozję w e-commerce. Coraz więcej sprzedawców decyduje się na wejście do świata online. Ta kategoria produktowa potrzebuje jednak zaawansowanego i elastycznego oprogramowania sklepu internetowego, które pozwoli dopasować funkcje i wygląd do indywidualnych ścieżek zakupowych odbiorców.

 

Zarządzanie sklepem internetowym i obsługa internetowej platformy sprzedażowej, który ma już swoje korzenie w offline jest wymagającym zadaniem. Właściciel potrzebuje wysokiej dostępności, wsparcia technicznego i perspektywy rozbudowania sklepu o dowolną liczbę produktów czy działania, które pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji. Nie każdy typ platformy internetowej będzie do tego zadania odpowiedni.

 

Wdrożenie sklepu internetowego dla rodzinnej firmy z tak dużym doświadczeniem było świetnym wyzwaniem, w którym obie strony mogły się czegoś od siebie nauczyć. Dziś Ogrodniczy.com to kwitnąca sprzedaż. Zarówno w swoim sklepie internetowy , jak i na Allegro. 

 

Szukasz specjalistów od trudnych branż w e-commerce? To my! Wybierz nasze rozwiązanie dla sklepów internetowych. Skorzystaj z formularza poniżej ⬇️ 
Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska