Blog

04.12.2023
E-commerce Growth

Rekordowa wartość transakcji. Podsumowanie Black Friday 2023 na AtomStore

Rekordowa wartość transakcji. Podsumowanie Black Friday 2023 na AtomStore

Choć Black Friday trwa czasami cały miesiąc, to wciąż ten jeden weekend stanowi nawet 25% wszystkich zamówień w listopadzie. Rekordowy Black Week 2023 dobiegł końca, przekonaj się jak w tym roku poradziły sobie ze sprzedażą sklepy internetowe na AtomStore.

 

Black Friday na stałe wpisał się do kalendarza nie tylko sprzedawców, ale przede wszystkim konsumentów. Obecnie coraz częściej obserwujemy, że Czarny Piątek przesunął się w kierunku szerokich rabatów i wydłużonych wyprzedaży. Ale to ostatni weekend listopada wciąż cieszy się największym zainteresowaniem.

 

Z badań PayPo przeprowadzonych w tym roku wynika, że aż “62% konsumentów odkłada zaplanowane wydatki właśnie na ten czas, by skorzystać z atrakcyjnej promocji”.

 

Rekordowe wyniki sprzedażowe na Black Friday

Sprzedawcy korzystający z platformy e-commerce AtomStore od listopada intensywnie wykorzystywali czas na promocję i pobudzanie apetytów konsumenckich. Wielu z nich zdecydowało się na duże rabaty procentowe lub atrakcyjniejsze obniżki przy zakupach powyżej wybranej kwoty.

 

Wiele marek wprowadziło zupełnie inną ofertę z okazji Cyber Monday - często atrakcyjniejszą niż w sam weekend.

 

Intensywne prace nad kampanią przyniosły sprzedawcom efekt w postaci świetnych wyników sprzedażowych. Tylko w Black Weekend - w 4 dni od piątku do poniedziałku - wartość wszystkich zamówień w sklepach wyniosła ponad 57 milionów zł, tym samym pobijając zeszłoroczny wynik aż o 70 proc.!

 

rekordowe wyniki sprzedażowe na black firday 2023 na platformie AtomStore podsumowanie Black Friday

 

  • Wielu sprzedawców działa w modelu cross-border. W tym roku wartość zakupów na rynkach zagranicznych była ponad 3-krotnie wyższa niż w 2022. Porównaj też wyniki sprzedażowe Black Friday 2022.
  • Świetne wyniki sprzedażowe przełożyły się na wysokie wartości zamówień. W tym roku średnia wartość koszyka wyniosła 450 złotych.
  • Najwięcej zamówień złożono w poniedziałek, czyli Cyber Monday, następnie w piątek oraz niedzielę. W pozostałe dni tj. od poniedziałku do środy i w sobotę sprzedaż utrzymywała się na podobnym poziomie.

 

rozkład zamówień w ciągu black week 2023 podsumowanie black friday 2023 na platformie AtomStore

 

Gratulujemy wszystkim sprzedawcom i ich zespołom, którzy na co dzień działają na platformie AtomStore. Tegoroczny BFCM w obliczu trudności ekonomicznych wielu gospodarstw domowych mógł okazać się mniej spektakularny. Mimo to naszym Klientom udało się znowu pobić wszelkie rekordy w wielkości sprzedaży.

 

Najpopularniejsze branże w czasie Black Friday 2023

Z danych sprzedażowych platformy e-commerce AtomStore wynika, że w tym roku największą popularnością cieszyła się branża modowa. Rekordzista po Black Weekend musiał spakować i wysłać ponad 19 000 paczek. Na kolejnych miejscach uplasowały się segmenty: uroda i zdrowie, akcesoria oraz hobby.

 

Popularność tych kategorii bierze się z faktu, że wielu kupujących Black Friday traktuje jako okazję, aby odciążyć grudniowy budżet z prezentów. Część konsumentów zdaje sobie sprawę, że to ostatnia chwila, aby mogli kupić „coś dla siebie”, nim dosięgną ich świąteczne wydatki na innych członków rodziny.

 

najlepsze sklepy i branże podczas black friday 2023 na platformie AtomStore

 

Mobile commerce rośnie w siłę również w Black Friday

Według danych zebranych ze e-sklepów na AtomStore wynika, że rozkład transakcji finalizowanych na desktopie i urządzeniach mobilnych jest praktycznie… równy. 49,82% wszystkich zamówień zostało złożonych na smartfonach. W porównaniu do desktopu (50,18%) różnica jest minimalna.

 

połowa zamówień na black friday została zrealizowana na mobile podsumowanie black friday 2023 na platformie AtomStore

 

Kupujący stają się coraz bardziej wygodni w dokonywaniu zakupów za pomocą swoich telefonów, co jest częścią przyspieszenia zakupów online w okresie po-covidowym. Marki nieustannie pracują nad doświadczeniem mobilnym, dostosowując takie elementy jak czas ładowania i nawigacja, aby utrzymać użytkownika na przewijaniu produktów i zakupach.

 

Platformy e-commerce, w tym AtomStore uczyniły w swoich rozwiązaniach z podejścia mobile-first priorytet w doświadczeniu zakupowym. Dodajmy do tego czynnik behawioralny, czyli znaczenie Instagrama i TikToka. Intensywne przeglądanie contentu i oswajanie się z nim sprawia, że klienci o wiele łatwiej podejmują decyzje zakupowe na...smartfonie.

 

Według AtomStore, mobilne zakupy można określić mianem „new normal” (nowa normalność), która nie tylko dominuje przez intensywny okres świąteczny, ale również wykracza poza niego. I to podejście w świecie e-commerce się nie zmieni. Dlatego inwestycja w nowoczesne technologie mobilne okaże się wkrótce koniecznością.

 

Podsumowanie Black Friday 2023 na platformie e-commerce AtomStore

Rekordowy wzrost wartości sprzedaży w sklepach internetowych na AtomStore i wysoka dostępność sklepów w najintensywniejszy okres w e-handlu cieszy nie tylko sprzedawców, ale również cały zespół platformy e-commerce.

 

Gratulujemy Klientom, którzy kolejny rok zrealizowali swoje plany sprzedażowe w Polsce i na rynkach zagranicznych. Ogromne wzrosty w e-handlu napawają nadzieją, że końcówka roku 2023 będzie udana dla całej branży.

 

 

Jeżeli tegoroczny Black Friday i Cyber Monday mógł pójść lepiej, ale Twoja obecna platforma internetowa nie jest wystarczająca, umów się na spotkanie z AtomStore, aby skorzystać z wyjątkowej oferty -15% na abonament na pierwsze pół roku. Szczegóły promocji znajdziesz pod adresem: https://blackweeks.atomstore.pl

 

testowanie platformy atomstore bez zobowiązań


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska