Blog

24.02.2020
Funkcje

Cztery nowości w widgetach produktowych dla sklepu online

Cztery nowości w widgetach produktowych dla sklepu online

Wierzymy, że social proof ma niebagatelne znaczenie w e-commerce. W AtomStore stworzyliśmy dedykowane narzędzie - widgety produktowe, które cieszy się dużym zainteresowaniem. Dodaliśmy do niego dodatkowe funkcje, które na pewno okażą się przydatne specjalistom ds. e-commerce i marketingu.

 

 

Widgety produktowe to nowa narzędzie dostępne tylko w systemie AtomStore, które pozwala wyeksponować dodatkowe informacje o produkcie na karcie bez ingerowania w kod strony. Niedawno dodaliśmy również możliwość dodania widgetu na listingu produktów.

 

Więcej o widgetach produktowych

 

Jak dodać widget produktowy na listingu produktów?

Dodawania elementów graficzny lub tekstowych na widok galerii jest banalnie proste. Przejdź do Marketing i Promocje → Automation → Widgety → Widgety produktowe → Dodaj. Wystarczy w zakładce “Pozycja - listing” wybrać jedną z dwóch możliwości - lewy lub prawy górny róg ekranu. Następnie określ kształt widgetu (okrągły lub prostokątny) oraz produkty, dla których widgety mają wyświetlać się na listingu.

 

 Moduł zarządzania widgetami produktowymi w AtomStore

 

Wszystkie treści dostępne w widgetach produktowych mogą być wyświetlane również na listingu. Do dyspozycji masz więc osiem opcji, a w tym ostatnia to własne teksty lub obrazki.

 

Funkcja widgetów produktowych na listingu produktów

Nowe treści widgetów produktowych na karcie produktu

Oprócz możliwości dodania informacji już na listingu w kategoriach, rozszerzyliśmy możliwości widgetów produktowych na samych kartach produktu. Pierwszą opcją jest wyświetlanie informacji o popularności danego produktu. Pod nazwą “Kupiło osób” kryje się możliwość pokazania ilości transakcji dokonanych. W ustawieniu określamy ile osób minimalnie musi kupić dany produkt, aby widget się wyświetlał. W tej opcji zliczane są wszystkie zamówienia, które posiadają ten produkt.

 

 

Taki komunikat pozwala zbudować zaufanie wokół produktu, podobnie jak opinie czy oceny. Dlatego dodatkowo możesz wyświetlać też tutaj informację o średniej ocenie (opcja “Średnia ocena”).

 

Drugą możliwością jest wyświetlanie informacji o ostatnio dokonanych transakcjach. Wybierając opcję “Właśnie kupił” możesz wyświetlać imię klienta, który złożył jako ostatni zamówienie na ten produkt w określonym przedziale czasu. Możesz wybrać ostatnie 60 minut lub 1440 minut (czyli 24 godziny). Na karcie produktu wyświetli się następujący komunikat:

 

 

Ten rodzaj treści podnosi atrakcyjność towaru. Dzięki niemu pokażesz zainteresowanie klientów wokół produktu, a także popyt na niego. Taki komunikat wzbudza w kliencie silne uczucie możliwości utraty szansy zakupu towaru zanim zniknie.

 

Akcja specjalna? Wykorzystaj informację o wizytach online na żywo

Ciekawą funkcją, często stosowaną na popularnym portalu Booking.com czy AirBnB jest prezentacja liczby osób, które aktualnie oglądają dany produkt / stronę. Live visitors znajdziesz również w AtomStore. Wystarczy wybrać opcję “Aktualnie ogląda”, a następnie podać przedział czasowy, z którego system ma zliczać odsłony.

 

 

Widget “Aktualnie ogląda” można wykorzystać w przypadku dropa lub innej akcji specjalnej dotyczącej nowości. Użytkownicy widząc, że na stronie produktu nie są sami, mogą szybciej podjąć decyzję o zakupie.

 

Nasze rozwiązanie widgetów produktów to doskonała alternatywa dla wielu gotowych integracji, jak chociażby ProveSource, Fomo czy Trustisto.

Jak włączyć widgety produktowe w moim sklepie online?

Widgety produktowe to element modułu Marketing Automation Extended. Aby je włączyć, należy aktywować ten moduł przez BOK. Wraz z widgetami otrzymujesz również możliwość wysyłki wiadomości do swoich klientów dwoma dodatkowymi kanałami: SMS i Web Push.

 

Zobacz porównanie oraz cennik modułu Marketing Automation Extended. Naszym Klientom udostępniamy również bezpłatne testy modułu. Wygląd widgetów można dopasować do szablonu swojego sklepu. Wiąże się to ze zleceniem dodatkowych prac programistycznych.

 

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska