Wdrożenie AtomStore w sklepach TaiwanGun

14.06.2013
Realizacje

Lepsze wrogiem dobrego? Nie w przypadku e-commerce. O tym, w jaki sposób można podkręcić najważniejsze parametry sklepu dzięki systemowi AtomStore, takie jak m.in. czas ładowania strony czy poprawa algorytmów wyszukiwania, opowiadamy na przykładzie jednego z największych sklepów internetowych w Polsce w kategorii broń ASG TaiwanGun.com, należącego do firmy KRAKMAN.  

Firma KRAKMAN, zajmująca się produkcją i dystrybucją broni oraz akcesoriów militarnych, już od kilku lat była obecna w sieci. Jednak z powodu dynamicznego rozwoju branży e-commerce, postanowiła dostosować swoje kluczowe sklepy internetowe do obowiązujących trendów marketingowych i wyemigrować je do systemu AtomStore. Mowa tutaj o TaiwanGun.com skierowanym do klientów indywidualnych oraz TaiwanGun.biz, czyli systemie b2b, który powstał z myślą o hurtownikach. Warto tutaj podkreślić, że ponad 70% zamówień realizowanych przez pierwszy e-commerce pochodzi z zagranicy, w tym m.in. Niemiec, Francji, Holandii czy Wielkiej Brytanii.

 

Rozbudowane funkcjonalności kluczem do sukcesu

“Zdecydowaliśmy się na system AtomStore ze względu na bardzo rozbudowane możliwości w zakresie marketingu i promocji” - komentuje Krzysztof Michalik, Prezes Zarządu firmy Krakman. Wylicza, że najistotniejsze dla niego przy wyborze Atomstore były takie funkcjonalności, jak:

  • system kuponów, pozwalający na elastyczne zarządzanie rabatami w sklepie, umożliwiający automatyzację nagradzania i motywowania klientów,
  • program lojalnościowy, w którym zasady przyznawania punktów oraz wydawania nagród dostosowane są do specyfiki handlu internetowego,
  • mechanizmy personalizacji, czyli funkcje umożliwiające wyświetlanie klientom propozycji wygenerowanych automatycznie na podstawie zainteresowań klientów,
  • zestawy produktowe, pozwalające oferować klientom atrakcyjne promocje przy jednoczesnym zwiększeniu wartości koszyka,
  • zaawansowany moduł newslettera, umożliwiający precyzyjne targetowanie klientów, uzyskiwanie wysokiej konwersji oraz budowanie lojalności klientów.

 

“Ważnym było dla nas także doświadczenie firmy NetArch w zakresie migracji dużych sklepów internetowych oraz integracji z zaawansowanymi systemami ERP, w szczególności wybranym przez nas systemem firmy Comarch” - dodaje Krzysztof Michalik.

Przypomnijmy, że ERP to rozwiązanie, którego najważniejszym zadaniem jest wsparcie sprzedaży wielokanałowej (multichanel). Zamówienia z różnych źródeł obsługiwane są w sposób zunifikowany w ramach jednego systemu, co jest bardzo istotne w przypadku tak dużych sklepów jak TaiwanGun.com czy TaiwanGun.biz.

 

Ponadto klient zdecydował się na wdrożenie technologii responsive web design (RWD). Jest to technika projektowania strony www, tak aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia. Dzięki temu wygląda ona dobrze niezależnie od ekranu, na którym jest wyświetlana, np. przeglądarka czy smartfon.

 

TaiwanGun.com - sklep internetowy RWD

 

Od startu do mety. Poszczególne etapy wdrożenia

 

„Realizacja projektu dla tak dużej firmy to zawsze wielkie wyzwanie i skomplikowany proces” - mówi Michał Szmigielski, project manager Netarch odpowiedzialny za wdrożenie AtomStore dla firmy KRAKMAN.
Dodaje, że cały proces obejmuje wiele etapów, w tym m.in.:

  • analizę potrzeb klienta,
  • audyt obecnego systemu,
  • specyfikację nowego systemu – w szczególności procesów związanych z migracją i integracją z systemem ERP,
  • przygotowanie i wdrożenie projektu graficznego,
  • przygotowanie dedykowanego modułu integracji,
  • wielopoziomowe testy systemu.

 

TaiwanGun.com - sklep internetowy, responsive web design

 

 

„Tak duże wdrożenie - w celu uniknięcia problemów - wymaga ścisłej współpracy z klientem oraz partnerem odpowiedzialnym za wdrożenie systemu ERP. Tak też było w przypadku omawianego case’a. Dzięki dobrze przebiegającej współpracy z firmą Krakman, już w pierwszych dniach od zakończenia wdrożenia działały wszystkie procesy niezbędne do realizacji zamówień. Same zamówienia spływały bezproblemowo już w pierwszej godzinie po uruchomieniu sklepu” - kontynuuje Michał Szmigielski.
„Cieszymy się także z faktu iż uruchomienie nowego sklepu nie wpłynęło na bieżącą sprzedaż w sklepie i było praktycznie niezauważalne dla naszych klientów” - dodaje prezes Krakman.

 

Efekt? Ulepszenie najważniejszych parametrów sklep

 

Staystyki TaiwanGun

Źródło: Similarweb.com

 


“Cieszy nas fakt, iż kolejny duży sprzedawca zdecydował się na system Atomstore. Jesteśmy zadowoleni również z efektów wdrożenia” - podsumowuje project manager NetArch.Dzięki migracji obu sklepów do systemu Atomstore poprawiły się najważniejsze parametry sklepu (poprzednia wersja systemu działała w oparciu o oprogramowanie i-sklep), w tym między innymi:

  • nastąpiła znaczna poprawa algorytmów wyszukiwania,
  • uległ skróceniu czas ładowania stron od 30 do 45%.

 

 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt. Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Skontaktuj się z nami

  • 12 4420443
  • kontakt@atomstore.pl