Case Study

Cocolita - miliony wiernych klientek w branży beauty

Branża health&beauty w sieci ma się bardzo dobrze. To zainteresowanie mnoży jednak wyzwania dla e-commerce. Obecnie ponad 27% polskich internautów deklaruje kupowanie kosmetyków przez internet. W 2030 roku może być ich nawet 40%. Cocolita to czołowa drogeria internetowa, którą odwiedza ponad milion użytkowników miesięcznie. Jej wyniki rosną dynamicznie, od kiedy działa na platformie AtomStore. Zobacz, jak przebiegało wdrożenie i jakie efekty wspólnie osiągnęliśmy.

 

Klient: Cocolita - tysiące produktów, milion wymagających użytkowników

Cocolita to popularna wśród kobiet drogeria internetowa, która w swojej ofercie ma bogaty asortyment - ponad 35 000 produktów - kosmetyków do pielęgnacji i makijażu. Miesięcznie serwis odwiedza już ponad milion użytkowników. Jest jednym z największych sklepów internetowych w swojej branży. Konkuruje z markami, które do dyspozycji mają również swoje sklepy stacjonarne, jak Rossman, Hebe czy Natura.

 

 

Problem: Brak możliwości rozwoju w ramach dotychczasowej platformy e-commerce

Wraz z rozrostem biznesu, w 2014 roku Cocolita zdecydowała się na migrację z platformy ClickShop na AtomStore. Głównymi powodami takiej decyzji był planowany rozwój i wdrożenie nowych funkcji, niedostępnych na poprzedniej platformie, automatyzacja procesów oraz redesign i unowocześnienie sklepu. Dotychczasowy dostawca usługi nie był również w stanie zapewnić stabilności platformy w czasach okresowych wzrostów ruchu i poprawnym działaniem sklepu podczas akcji promocyjnych.

 

Serwis Cocolita.pl w 2013 roku przed migracją na AtomStore

 

Rozwiązanie: Całkiem nowy serwis - od zewnątrz i wewnątrz

I etap wdrożenia dla Cocolity obejmował odświeżenie desingu sklepu oraz migrację danych do AtomStore. Nasz zespół zrealizował ten proces, od analizy przedwdrożeniowej aż do uruchomienia sklepu na nowej platformie, w zaledwie 6 miesięcy. Drogeria internetowa zyskała nie tylko zupełnie nową warstwę wizualną, ale również wygodniejszy panel do zarządzania sklepem i obsługą klientów.

 

Jak przebiega proces migracji i wdrożenia w AtomStore?

Migracja bazy danych oraz uruchomienie nowego sklepu na platformie bardzo często wiąże się z wieloma pytaniami oraz stresem. Ponad 200 projektów pozwoliło nam wypracować sprawdzony system migracji, który minimalizuje błędy do zera.

czytaj więcej

 


Analiza potrzeb klienta

Startujemy od rozpoznania sytuacji sklepu - audytu, analizy konkurencji, zakresu wdrożenia, integracji czy dedykowanych modułów. Omawiamy również szczegóły migracji danych oraz przygotowujemy skrypty. Analiza przedwdrożeniowa to podstawa do dalszych działań.

 

 


Makiety i projekt graficzny

Pracę kreatywną rozpoczynamy od opracowania makiet UX, które tworzone są zgodnie z nawykami klientów w sieci. Prace nad projektem graficznym rozpoczynamy od mobilnej strony głównej (mobile first), a następnie opracowujemy listing, kartotekę produktu, koszyk ze ścieżką zakupową. Projekt graficzny powstaje w wersji responsywnej i jest wdrażany po migracji danych.

 

 

 


Migracja danych i integracja

Podczas wdrożenia przygotowywane są skrypty migracji danych w zakresie katalogu produktów, kategorii, producentów, cenników, stanów magazynowych, bazy klientów i użytkowników sklepu. Następnie konfigurujemy sklep, tworzymy dodatkowe moduły i integrujemy sklep z systemami dostawców oraz systemem ERP. Ostatni etap to testy i uruchomienie sklepu.

 

 

zwiń szczegóły

 

Migracja z platformy ClickShop przebiegła bezproblemowo. Proces obejmował dane, jak zamówienia, klienci i baza produktów. Samo przepięcie sklepu zajęło mniej niż 1 godzinę. W ramach wdrożenia wykonana została również integracja z systemem Subiekt.  Zaprojektowany szablon graficzny sklepu pełnił również jedną ważna funkcję - mógł “pomieścić” coraz szerszą ofertę Cocolity.

 

Efekty: Cocolita po migracji na AtomStore zyskała

 

  • wydajniejszy, stabilny system, który bez problemu obsługuje wzmożony ruch związany z akcjami promocyjnymi,
  • szybsze ładowanie stron,
  • stworzenie atrakcyjnej wizualnie identyfikacji firmy oraz szablonu sklepu,
  • znaczna poprawa użyteczności sklepu, w szczególności menu i nawigacji,
  • wprowadzenie wielu elementów zwiększających konwersję, w tym m.in. rekomendacje, podpowiedzi, język korzyści,
  • możliwość optymalizacji sklepu pod kątem SEO.

 

 

Serwis Cocolita.pl w 2014 roku po przejściu na AtomStore

 

Nowa, piękna i spersonalizowana sprzedaż w Cocolita.pl

Po dwóch latach dynamicznego wzrostu na platformie AtomStore, właściciele sklepu Cocolita zdecydowali się na redesign serwisu. Było to spowodowane koniecznością dostosowania szablonu do szerszej oferty sklepu oraz rosnącej bazy klientów. Zmiana szablonu uwzględniała ulepszenie elementów związanych z personalizacją czy tworzeniem rekomendacji produktowych.

 

 

Nowa, responsywna i funkcjonalna odsłona e-sklepu stworzona z AtomStore w 2015 roku

 

W ramach redesignu sklepu internetowego w 2015 roku założyliśmy wdrożenie kilku ważnych z punktu widzenia Klientów oraz obsługi sklepu dodatkowych funkcji, ułatwiających zakupy, w szczególności za pomocą smartfonów oraz rekomendacje produktów. W ramach drugiego etapu współpracy szczególny nacisk położyliśmy na: 

 

  • opracowanie nowego projektu graficznego dostosowanego do najnowszych trendów e-commerce, 
  • przygotowanie szablonu w technologii RWD,
  • wprowadzenie elementów zwiększających wartość koszyka (upselling),
  • skrócenie ścieżki zakupowej,
  • zaprojektowanie nowego wyglądu koszyka uwzględniającego płatności mobilne (BLIK),
  • przyspieszenie działania strony - ze szczególnym uwzględnieniem mobile.

 

 

Przykład wdrożenia rekomendacji dla Klientek Cocolita.pl

 

Wzrost wartości koszyka i mniej porzuconych koszyków - to efekt wdrożonych zmian przez AtomStore

Wizerunek sklepu został odświeżony, udoskonalono kartę produktu i koszyk, tak by serwis był przejrzysty, lekki i nowoczesny. Dodanie nowych sekcji z rekomendacjami wpłynęło na zwiększenie wartości koszyka, a obniżenie czasu ładowania strony oraz wersja responsywna wpłynęły pozytywnie na wskaźnik porzuceń koszyka.

 

  • 6-krotny wzrost ruch w sklepie internetowym  
  • 30% przyspieszone ładowanie strony
Hubert Góreckiwłaściciel

Długo zastanawialiśmy się, którą platformę wybrać. Padło na AtomStore i uważam, że była to bardzo dobra decyzja. Na platformie jesteśmy już pięć lat. To SaaS mocno plastyczny i z rozbudowanymi funkcjonalnościami.

A po 4 latach na platformie AtomStore...

Cocolita w nowej odsłonie działa już 4 lata i w swojej branży wciąż uchodzi za jeden z najbardziej funkcjonalnych i nowoczesnych e-sklepów. Wszystkie te działania oraz nieustanna optymalizacja sprawiły, że od 2014 roku ruch na stronie zwiększył się ze 150 000 użytkowników do ponad 1 000 000! A AtomStore wciąż dotrzymuje tempa rosnącemu ruchowi oraz wymaganiom użytkowników Cocolity.

Ruch na stronie Cocolita.pl

Kompletny, totalny, mobilny redesign sklepu

We wrześniu 2020 roku Cocolita.pl otrzymała zupełnie nową szatę graficzną, która wyszła spod ręki naszego zespołu UX i grafików. Nowy wygląd sklepu został zaprojektowany zgodnie z zasadami mobile commerce. Dlaczego? Blisko 70 proc. wizyt w tej drogerii pochodzi ze smartfonów, co przekłada się na wysoką liczbę zamówień finalizowanych na urządzeniu mobilnym.

 

Skupiliśmy się więc na maksymalnym odchodzeniu frotnu strony, dzięki czemu ładuje się ona w zaledwie 1,5 sekundy. Nowe podejście do projektowania widać na każdym kroku - karcie produktu, w koszyku, wyborze paczkomatu, ale również sekcji banerowej (klient może swobodnie i niezależnie zarządzać banerami na desktopie i urządzeniach mobilnych!) czy nawigacji. Dodatkowo, cała struktura katalogu została dostosowana do standardów w branży, aby klienci Cocolity mieli podobne doświadczenie, jak podczas zakupów w innych sklepach internetowych z branży beauty. Zobacz, jak dokonaliśmy zmian i jakie miały one wpływ na sprzedaż w sklepie >> Case study zmiany szablonu dla Cocolita.pl

 

Nowa odsłona Cocolita.pl zaprojektowana zgodnie z zasadmi mobile commerce przez nasz zespół

Poznaj historię Cocolity. Posłuchaj podcastu z Hubertem Góreckim, właścicielem sklepu

Polecamy też podcast "Merytorycznie o e-commerce", w którym Marcin Rudzik rozmawia z Hubertem Góreckim, właścicielem Cocolita.pl. Hubert opowiada, jak wyglądały początki drogerii internetowej, co obecnie jest największym wyzwaniem w logistyce oraz dlaczego SaaS-y to wbrew pozorom dobry wybór, jeżeli chodzi o platformę e-commerce. Sprawdź odcinek 17. 

Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska