Blog

Akcje promocyjne - trzy nowe funkcje i udoskonalenia

Akcje promocyjne - trzy nowe funkcje i udoskonalenia

Akcje promocyjne cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród sklepów. To narzędzie, które ciągle rozwijamy, a w ostatnich tygodniach doczekało się kilku udoskonaleń. Poznaj je i wykorzystaj w swojej strategii promocji.

 

Moduł Akcje promocyjne stworzyliśmy z zamiarem udostępnienia kompletnego centrum zarządzania promocjami w sklepie. Narzędzie umożliwia elastycznie zarządzać promocjami, łączyć i wykluczać je ze sobą oraz dowolnie je warunkować. System pozwala na automatyczne naliczanie rabatów i promocji w koszyku – bez tworzenia i wpisywania kodów rabatowych.

 

dowiedz się WIĘCEJ

Nowy moduł Akcje promocyjne na bieżąco rozwijamy zgodnie z naszymi planami, ale również sugestiami sprzedawców. Ostatnio opisywaliśmy aż trzy nowe typy promocji, które dodaliśmy do modułu. Przyszedł czas, by poznać nowe funkcje, które wprowadziliśmy w ostatnich aktualizacjach.

 

1. Ograniczenie limitu użyć promocji per użytkownik

Ta funkcja to idealne rozwiązanie dla sklepów, które stawiają na lojalizację klienta, korzystają z programów lojalnościowych i chcą tworzyć ciekawsze warunki dla swoich klientów, robiących u nich regularne zakupy.

 

Dzięki określeniu limitu użyć promocji przez klienta możesz stworzyć stałą promocję na darmową dostawę czy jednorazową zniżkę w wybranym okresie (rok kalendarzowy lub konkretna liczba dni).

 

Przejdź do modułu Akcje promocyjne (Marketing i Promocje → Akcje promocyjne → Dodaj nową akcję). W nowej promocji wybierz zakładkę “Dla kogo”. W opcji “Limity użyć przez jednego klienta” określ, ile razy jeden użytkownik może skorzystać z wybranej promocji, a następnie określ czas, którego limit dotyczy:

  • ostatnich X dni
  • ostatniego roku kalendarzowego.

 

 

2. Nowe kryteria w warunkach promocji

W zakładce “Warunki” pojawiały się nowe kryteria dla akcji promocyjnych:

  • segment klientów (segment możesz ustawić w Newsletter → Segment (filtry klientów)),
  • sklep, jeżeli działasz w modelu multistore,
  • grupa klientów (np. w programie lojalnościowym, grupę klientów możesz stworzyć w Sprzedaż → Grupy).

 

 

Jak kryteria grupy i segmentu klientów mają się do ustawień z zakładki “Dla kogo” w akcjach promocyjnych? Dla tych warunków skrypt AtomStore dokona weryfikacji na poziomie koszyka, czy klient należy do danego segmentu lub grupy klientów i na tej podstawie uruchomi promocję zdefiniowaną w akcji promocyjnej.

 

3. Zarządzanie akcjami promocyjnymi w zamówieniach

Dla wygody Twojego BOK dodaliśmy również możliwość przypisywania kodu akcji promocyjnej na etapie edycji zamówienia. Przejdź do edycji dowolnego zamówienia, a następnie wybierz zakładkę “Zamówione produkty”.

 

Przycisk “Aktywuj akcję” pozwala przypisać kod z wybranej akcji. Następne system system zasymuluje koszyk klienta, pozwalając na sprawdzenie poprawności warunków akcji promocyjnej.

 

 

Informacja o wykorzystanych akcjach wyświetli się na stałe w trybie edycji zamówienia oraz na liście zamówień w systemie.

 

PROTIP: Informacje o akcjach, w ramach których zostało złożone zamówienie możesz wyświetlić w zakładce Zamówienia → Sprzedaż. Możesz zastosować je w filtrach oraz na liście zamówień. Wykorzystaj filtr lub kolumnę z informacją “Akcja promocyjna” lub “Kod akcji”, aby wyświetlić szczegóły. Obie informacje zostaną zawarte w pliku CSV/XLSX przy eksporcie zamówień.

 

Jeszcze więcej możliwości z modułem Akcje promocyjne

Nowy moduł do tworzenia niestandardowych promocji w sklepie internetowym ma szerokie możliwości. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyliśmy dzięki niemu łączone promocje, promocję na darmową dostawę czy zniżkę na koszyk, zobacz nagranie z naszego webinaru na YouTube’ie. Pokazujemy zasadę działania modułu oraz sześć popularnych promocji, które możesz spotkać w dużych sklepach internetowych, a teraz stworzyć również w swoim e-sklepie.

 

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska