Blog

27.03.2020
E-commerce B2B

Handlowiec B2B w czasach… home office

Handlowiec B2B w czasach… home office

Przedstawiciel handlowy, który nie ma bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami? To nie może się udać. A co jeżeli praca zdalna jest konieczna? Wtedy trzeba szukać nowych rozwiązań. Na pomoc przychodzi moduł handlowca w systemie e-commerce B2B.

 

Mimo iż e-commerce kojarzy się jako biznes online, wiele procesów i stanowisk nie może pozwolić sobie na pracę zdalną - magazynierzy, dostawcy, księgowość, a często nawet specjaliści ds. e-commerce czy handlowcy. Mimo to możliwość pracy w trybie home office ma wiele zalet. Pozwala elastycznie łączyć losowe wypadki w życiu osobistym z pracą, lub znaleźć miejsce, gdzie o wiele łatwiej o koncentrację niż w biurze. W przypadku handlowców ogromne znaczenie ma także konieczność odbywania podróży służbowych. Jak jednak zorganizować pracę przedstawiciela w domu lub w trasie, jeżeli nie będzie miał dostępu do kluczowych informacji o kontraktach czy dostępnym asortymencie? Wystarczy dobre narzędzie do sprzedaży w B2B - platforma e-commerce z modułem handlowca.

 

Platforma e-commerce B2B to system łączący sprzedaż w B2B z nowoczesnym e-commerce. Pozwala na szybkie zakupy w hurtowych ilościach, płatności online, tworzenie indywidualnych cenników, a także automatyzować procesy, rozwijać biznes i reagować na zmieniające się podejście klientów B2B do zakupów firmowych. Dowiedz się więcej o platformach e-commerce B2B.

 

Zautomatyzuj pracę swojego działu handlowego i pozwól mu pracować skąd chce

Ofertowanie to dla handlowca ważna część obowiązków, ale powtarzalna i nie zautomatyzowana czynność. Gdy liczy się szybkość reakcji, pracownik staje się bezbronny wobec nieprzyjaznych systemów ERP, magazynowych, a także Excela (bo to w nim najczęściej powstają handlowe oferty ;)).

 

Moduł handlowca w systemie e-commerce B2B od AtomStore pozwala przyspieszyć pracę, skrócić czas odpowiedzi, a także zautomatyzować znaczącą część procesu. A co najważniejsze, umożliwia pracę zdalną - z laptopa, tabletu, z domu czy w trasie.

 

Moduł pozwala na bezpośrednie wysłanie oferty na adres e-mail lub do grupy klientów

 

Przygotowanie oferty i zamówienia bez wychodzenia z domu

Ale jak w module Handlowca działa możliwość pracy zdalnej (nie tylko z kanapy, ale również podczas podróży służbowych) z ofertowaniem i składaniem zamówień dla klientów hurtowych? Wszystko dzieje się w chmurze platformy e-commerce B2B. To w niej odbywa się cały proces - od wstępnego zamówienia przez ofertę aż do realizacji. Moduł handlowca pozwala na bardziej elastyczne i szybkie zarządzanie całym procesem ofertowania.

 

 

Schemat zamówienia na platformie e-commerce B2B AtomStore z modułem Handlowca

 

Zacznijmy od tego, że klient loguje się do swojego indywidualnego konta w systemie B2B, a następnie dodaje do zamówienia produkty. Jeżeli nie posiada wynegocjowanych warunków (np. upustów, które można nadać m.in. dzięki indywidualnym cennikom) może wysłać do działu handlowego zapytanie o ofertę.

 

 

Tak złożone zapytanie trafia do opiekuna klienta, który przygotowuje indywidualną ofertę dla niego. W module handlowca może on wyedytować wybrane zapytanie: dodać rabat, zmienić marżę sprzedawcy lub cenę, ilość zamówionych produktów itp. Może również wybrać elastyczną ofertę. Dzięki temu odbiorca może zmienić np. ilość produktów lub ich parametry (atrybuty), czyli podjąć negocjacje. Możliwości jest bardzo wiele, w tym również wysyłanie interaktywnych ofert. Na koniec oferta może zostać odrzucona lub zaakceptowana. Jeżeli tak się stanie, handlowiec zmienia ją w zamówienia, które trafia do systemu i… to wszystko! Pozostaje czekać na przesyłkę.

 

W moduł Handlowca posiada funkcję przygotowania oferty bazowej (np. z nowościami), którą może wysyłać do wielu klientów, czy szablony ofert. Sama edycja wyglądu dokumentów ofertowych jest bardzo elastyczna już z poziomu sprzedawcy. Co ważne, moduł działa z każdego miejsca na świecie - nie potrzeba do niego dodatkowych uprawnień, VPN ani służbowego laptopa. A tabelaryczne zestawienie i historia wysłanych ofert z powodzeniem zastąpi skrzynkę e-mail, foldery czy pliki excel.

 

Platforma e-commerce B2B i moduł Handlowca to:

  1. wyeliminowanie zapytań ofertowych na telefon lub e-mail;
  2. oddanie części pracy związanej z zamówieniami działowi zakupów kontrahenta;
  3. możliwość składania zamówień w dowolnym momencie i miejscu;
  4. automatyzacja przygotowania ofert online - indywidualnych, grupowych oraz bazowych;
  5. zarządzanie koszykami klientów;
  6. skróceniae czasu na przygotowanie dobrej oferty - od zapytania po negocjacje cenowe.

 

Gotowa oferta w formie PDF oraz e-maila trafia do odbiorcy. Może on ją zaakceptować lub negocjować dalej na swoim indywidualnym koncie

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o platformie e-commerce B2B oraz module Handlowca? Nie jesteś pewny, czy to optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu lub chcesz na żywo przetestować możliwości naszego systemu dla B2B? Skorzystaj z darmowych konsultacji z naszym specjalistą, który rozwieje Twoje wątpliwości. Umów się na spotkanie online w dogodnym terminie za pośrednictwem formularza.

 

Umów się teraz

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska