Blog

20.01.2021
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore – grudzień 2020 (część B)

Aktualizacje w AtomStore – grudzień 2020 (część B)

Końcówkę roku w AtomStore zamykamy licznymi aktualizacjami. Pojawiło się dużo nowości dotyczących promocji i bonów, a także sporo ulepszeń w panelu administracyjnym, w szczególności w module Statystyki. Od teraz masz wgląd w jeszcze dokładniejsze dane historyczne sklepu!

 

B2C

Umożliwiliśmy ustawienie zależności między statusem Nowość a Przedsprzedaż

W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Zakładki – nowości → Automatyczne nowości dodaliśmy dwa nowe ustawienia:

  • zdejmuj flagę Nowości w momencie nadania statusu Przedsprzedaży – jeżeli produkt otrzyma status Przedsprzedaż system automatycznie ukryje flagę Nowość, nawet przy nowo dodanych produktach;
  • nadawaj flagę Nowości w momencie zdjęcia statusu Przedsprzedaży – jeżeli produkt zniknie z przedsprzedaży i zostanie przeniesiony do normalnej sprzedaży w sklepie automatycznie otrzyma flagę Nowość).

 

 

Wykluczenia gratisów z programu lojalnościowego

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Program lojalnościowy → Przyznawanie punktów dodaliśmy możliwość wykluczenia przyznania klientowi punktów w programie lojalnościowym za produkt otrzymany w ramach gratisu. Ustawienie działa wyłącznie w przypadku punktów określanych ręcznie w edycji produktu gratisowego.

 

 

Zabezpieczenie przed wyświetlaniem kuponu w sklepie w multistore

W przypadku prowadzenia sprzedaży w modelu multistore, dodaliśmy możliwość wybrania, do którego sklepu ma zostać przypisany utworzony kod rabatowy. W zakładce Marketing i promocje → Kupony → Kryteria pojawiła się opcja ograniczenia kuponu do wybranego sklepu lub wybranych sklepów – „Dostępny w sklepach”. Tym samym klient zalogowany do sklepu X będzie widział tylko te kupony, które zostały przypisane do sklepu X.

 

Zmodyfikowaliśmy mechanizm przyznawania promocji na zestaw produktów

W przypadku stworzenia zestawu produktów, który składa się z artykułów objętych promocją z ustawionym czasem trwania promocji (od–do), wraz z zakończeniem promocji również z zestawu zostanie automatycznie zdjęta flaga Promocji.

 

Możliwość wymuszenia wykorzystania pełnej kwoty z karty podarunkowej (bonu) w sklepie

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Bony płatnicze umożliwiliśmy wybranie nowej opcji „Wymuszaj realizację pełnej wartości bonu”, która wymusi na kliencie dodanie do koszyka produktów o pełnej wartości bonu tak, by wykorzystał go w całości. W przypadku próby realizacji zamówienia poniżej wartości vouchera, klient otrzyma odpowiednią wiadomość. Aby zmienić brzmienie tej wiadomości, przejdź do modułu Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Tłumaczenia. W tabeli w kolumnie „Lokalizacja” wybierz pozycję „Koszyk”. Następnie wyszukaj etykiety „Wartość bonu wynosi %s – zamów za tą kwotę aby zrealizować bon.” Zmiany w treści możesz dokonać w rubryce „Tłumaczenia”. Uwaga, pamiętaj, aby zachować zmienną!

 

Dodaliśmy zakładkę z zestawieniem zakupu bonów i oraz możliwość ponownej wysyłki bonu

Wzbogaciliśmy moduł Marketing i promocje → Bony o nową zakładkę „Zestawienie sprzedaży bonów”, w której wyświetlą się wszystkie zamówienia, w których został zakupiony wybrany bon podarunkowy. Wystarczy kliknąć ikonę strzałki obok wybranego bonu, aby uzyskać pełne zestawienie jego sprzedaży.

 

 

W zestawieniu zakupów kart podarunkowych można zobaczyć, kiedy bon został sprzedany, i w którym zamówieniu. Można też sprawdzić kod bonu, datę jego ważności oraz wysłać ponownie wiadomość z kodem bonu do klienta w kolumnie „Opcje” za pomocą ikony strzałki. Listę sprzedaży bonu można wyeksportować do CSV.

 

 

Zmodyfikowany mechanizm aktywowania domeny dla danego języka

Jeżeli w zakładce Ustawienia → Języki wybierzesz domenę aktywującą, to zmiana języka w sklepie nie będzie powodowała przypisania do domeny końcówki, np. /pl. Przykład: jeśli ustawisz język polski, a domeną aktywującą jest www.atomstore.pl, to zmiana języka powoduje uruchomienie domeny www.atomstore.pl. Do tej pory po zmianie języka generowana była domena www.atomstore.pl/pl.

 

Wykluczenie formy dostawy na karcie produktu dla grupy klientów

W zakładce Sprzedaż → Formy dostawy → Edycja formy dostawy → Grupy klientów możesz wybrać, które formy dostawy mają się wyświetlać klientom należącym do danej grupy klientów.

 

Zmodyfikowaliśmy mechanizm indeksowania atrybutów

Wprowadziliśmy zmiany w indeksowaniu atrybutów, dzięki czemu index atrybutu będzie widoczny wyłącznie w filtrach w wyszukiwarce oraz na stronie atrybutu, a w kategoriach i producentach będzie miał wartość noindex.

 

Dodaliśmy opcję walidacji imienia, nazwiska, nazwy firmy, miasta oraz ulicy

W edycji dowolnego kraju umożliwiliśmy na podstawie wyrażeń regularnych ustawienie walidacji imienia, nazwiska, nazwy firmy, miasta oraz ulicy.

Przykłady:

  • wyrażenie regularne „/^[a-zA-Z]{1,5}$/” oznacza, że wpisane mogą zostać małe litery od a do z (a-z), duże litery od a do z (A-Z). Liter może być minimalnie 1, a maksymalnie – 5 (1,5);
  • wyrażenie regularne „/^[a-zA-Z0-9]{2,7}$/” oznacza, że wpisane mogą zostać małe litery od a do z (a-z), duże litery od a do z (A-Z) oraz cyfry od 0 do 9 (0-9). Liter lub cyfr łącznie może być minimalnie 2, a maksymalnie – 7 (1,7).

Uwaga! Zmiana walidacji wymaga modyfikacji w szablonie klienta.

 

Umożliwiliśmy alfabetyczne sortowanie plików w Bibliotece plików

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Produkty wirtualne → Biblioteka plików → Sortowanie plików dodaliśmy możliwość alfabetycznego sortowania plików udostępnionych klientowi na podstawie nazw produktów. Zmodyfikowaliśmy mechanizm wyświetlania nieaktywnych wariantów produktów Zmodyfikowaliśmy mechanizm wyświetlania nieaktywnych wariantów produktów, dzięki czemu nie będą one widoczne na karcie produktu.

 

B2B

Zmodyfikowany mechanizm weryfikacji adresu e-mail

Zmodyfikowaliśmy mechanizm weryfikacji adresów e-mail tak, by system rozpoznawał adresy bez względu na użycie wielkich lub małych liter.

Przykład: klient podczas składania zamówienia podaje swój adres e-mail z wykorzystaniem dużych liter (ADRES@ATOMSTORE.PL), a podczas składania reklamacji do tego zamówienia użyje adresu e-mail z małymi literami (adres@atomstore.pl). Dzięki modyfikacji system powiąże oba adresy i nie wyświetli błędu o ich niedopasowaniu.

 

 

Oferta XML – dodano obsługę znacznika „bez prawa zwrotu”

Dla pełnej oferty udostępnionej w module B2B dla klienta dodaliśmy nowy znacznik: <no_return>0, który przyjmuje wartości:

  • 1 (dla promocji utworzonych bez prawa zwrotu) lub
  • 0 (dla promocji z prawem zwrotu).

 

Zmiany w panelu administracyjnym

Zmodyfikowaliśmy mechanizm wyliczania braków magazynowych

W zakładce Magazyn → Brakujące towary zmodyfikowaliśmy mechanizm przeliczania braków, aby produkty dodane przez administratora ręcznie nie zostały usunięte podczas przeliczania brakujących towarów.

 

 

W module Akcje promocyjne dodaliśmy zabezpieczenie przed wczytywaniem dużej liczby produktów

Jeśli akcja promocyjna obejmuje wiele produktów, to w jej edycji w zakładce Korzyść (Marketing i promocje → Akcje promocyjne → Edytuj → Korzyść) dodano opcję pozwalającą na wczytywanie produktów na żądanie bez konieczności ładowania ich wszystkich po wejściu do edycji akcji promocyjnej.

 

 

Dodaliśmy ustawienie decydujące o przenoszeniu metadanych podczas kopiowania produktów

Do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Preferencje administracyjne → Kopiowanie produktu dodaliśmy opcję Kopiuj ustawienia SEO, dzięki której w momencie tworzenia kopii produktu można przenieść także ustawienia SEO (title, keywords, description).

 

Dodaliśmy opcję pozwalającą tworzyć przekierowania usuwanych produktów

W zakładce Ustawienia → SEO przy aktywnej opcji Karta produktu - przekierowywuj na kategorię produktu, gdy produkt nieaktywny, usunięcie produktu przekieruje na stronę kategorii tego produktu (dodanie produktu o tej samej nazwie do tej samej kategorii jak usunięty produkt spowoduje utworzenie linka z odpowiednim sufixem na końcu, np. nazwa_produktu2).

 

Fakturowanie skorygowanych pozycji

Zmodyfikowaliśmy mechanizm wystawiania faktur w taki sposób, że produkty, dla których wystawiona była faktura VAT (w danym zamówieniu), a następnie wystawiona została korekta zerująca pozycje na fakturze, będą mogły podlegać ponownemu wyfakturowaniu w ramach nowej faktury VAT.

 

Umożliwiliśmy wyszukiwanie kilku krajów zamówienia

W zakładce Sprzedaż → Zamówienia → Wyszukaj zmodyfikowaliśmy filtry kraj oraz kraj dostawy, żeby można było wyszukiwać zamówienia z kilku krajów jednocześnie.

 

 

Nowy filtr Powtórzenie produktów

W zakładce Sprzedaż → Zamówienia dodaliśmy nowy filtr Powtórzenie produktów. Przykład: wpisujemy liczbę „3” i otrzymujemy listę zamówień, na której dowolny produkt powtarza się minimum trzy razy. Jeśli produkt występuje w dwóch zamówieniach (np. 2 szt. produktu A+ 1 szt.produktu B), to kryterium nie zostało spełnione. Filtr uwzględnia wyłącznie zamówienia niezrealizowane.

 

Zmodyfikowaliśmy wyliczanie dochodu w statystykach

W zakładce Statystyki → Sprzedaż → Dochody usprawniliśmy wyświetlanie szczegółów danego dnia, żeby suma dochodów była wyświetlana prawidłowo (m.in. bez zamówień anulowanych).

 

Ulepszyliśmy mechanizm wyliczania statystyk zwrotu i anulacji

Zmodyfikowaliśmy mechanizm wyliczania statystyk zwrotu i anulacji, żeby status anulowanych zamówień nie musiał posiadać aktywnej flagi Sprzedaż, aby wliczać się do statystyk.

 

Dodaliśmy kolumnę z wartością średniej marży w rankingach produktów

W module Statystyki → Rankingi → Produkty dodaliśmy kolumnę prezentującą średnią marżę danego produktu.

 

Dodaliśmy zabezpieczenie przed dublowaniem formularza w zakładce Import

W zakładce Katalog → Import podczas zapisywania zmian bez uruchamiania importu zapisany formularz zostanie automatycznie wczytany, a opcja ponownego zapisu zostanie wyłączona, aby zapobiec przypadkowemu tworzeniu kopii formularza podczas generowania importu.

 

 

Dodaliśmy ostrzeżenie podczas przepisywania kodu rabatowego w zamówieniu

W edycji dowolnego zamówienia podczas przypisywania rabatów z wykorzystaniem kodu rabatowego dodaliśmy informację o tym, że rozbijanie rabatów na poszczególne produkty może odbywać się wyłącznie z wykorzystaniem istniejącego już kodu rabatowego.

 

Dodaliśmy informację o przypisaniu danej formy płatności do różnych bramek płatności

W przypadku przypisania danej formy płatności do kilku bramek płatności administrator otrzyma informację o tym, że dana płatność została już wykorzystana w innej bramce.

 

Zmodyfikowaliśmy ustawienie zbiorczej daty dodania produktu

Umożliwiliśmy ustawianie zbiorcze daty dodania produktu z operacji grupowej na liście produktów w zakładce Katalog → Produkty.

 

Dodaliśmy zabezpieczenie, które nie pozwala na usunięcie grupy zestawu, jeżeli grupa jest przypisana do dowolnego produktu w zestawie.

 

Zmodyfikowaliśmy mechanizm wyświetlania niepotwierdzonych reklamacji

Na liście reklamacji wprowadziliśmy modyfikacje, które pozwolą na:

  • wyświetlanie na czerwono reklamacji, które nie zostały potwierdzone przez klienta;
  • ponowne wysłanie wiadomości z reklamacją do klienta, który ją składał.

 

Umożliwiliśmy eksport historii statusów zamówień do plików XLSX

W zakładce Sprzedaż → Zamówienia umożliwiliśmy eksportowanie historii statusów zamówienia do pliku XLSX.

 

Zmiany w integracjach

Zintegrowaliśmy pobieranie punktów płatności odrębnych dla danej waluty z PayU

Jeśli w zakładce Ustawienia → Multistore → Cennik zostanie wskazana obca waluta, to system pobierze punkty płatności należące w PayU do tej waluty.

 

Wdrożyliśmy nową wersję integracji z Kontri

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Hurtownie → Kontri.pl pojawiła się nowa wersja integracji z Kontri.pl. Do jej poprawnego uruchomienia konieczne jest uzupełnienie danych konfiguracyjnych.

 

Przywróciliśmy możliwość pobierania paczkomatów na podstawie starego modułu Paczkomaty

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Kurierzy → Paczkomaty przywróciliśmy obsługę ustawienia Importuj Punkty obsługi paczek, a w module InPost ShipX dodaliśmy opcję pobierania punktów z nowego zasobu InPost.

 

Bugfixy

  • zmodyfikowaliśmy eksport produktów tak, by można było pobierać arkusze w innym języku niż polski;
  • naprawiliśmy błąd z przekazywaniem pustych linków do śledzenia paczki DHL;
  • zmodyfikowaliśmy wyświetlanie ceny dostawy na karcie produktu, aby indywidualny koszt dostawy ustawiony dla wybranej waluty był wyświetlany w koszyku i na karcie produkty po zmianie waluty w sklepie;
  • naprawiliśmy błąd dotyczący zmiany statusu zamówienia po wygenerowaniu listy zamówień;
  • umożliwiliśmy akceptację regulaminu, gdy w edycji dowolnego klienta ustawiono datę zmiany regulaminu, a w ustawieniu globalnym ostatnia data istotnej zmiany treści regulaminu w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Zgody, potwierdzenia, RODO widniała data w formacie 0000-00-00;
  • usprawniliśmy wyliczanie wartości kuponu dla produktów z wariantami; poprawiliśmy błąd z usuwaniem dotychczasowych grup subskrybentów w przypadku utworzenia nowej listy subskrybentów;
  • naprawiliśmy obliczanie wartości marży dla zakupów z co najmniej dwoma produktami, w których wykorzystany został kod rabatowy; poprawiliśmy wyliczanie stanu dostępnego zestawu, gdy wszystkie produkty zestawu mają zerowy stan dostępu;
  • poprawiliśmy składanie reklamacji na zamówienia, w których występowała jedna faktura do wielu zamówień;
  • Google Feed – poprawiliśmy wysyłanie kodu GTIN dla wariantów;
  • dla pliku produktowego Google przy aktywnej opcji Prezentuj warianty jako osobne zgrupowane produkty uruchomiliśmy wysyłanie kodu GTIN przy widniejącym w wariancie kodzie EAN.

Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska