Blog

07.05.2019
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore w kwietniu 2019

Aktualizacje w AtomStore w kwietniu 2019

Po kwietniowych pracach nad platformą, mamy dla Was kilka ciekawych funkcjonalności z zakresu marketingu, zarządzania zamówieniami oraz aukcji na Allegro. Nowe ficzery pojawiły się w też wersji B2B AtomStore, m.in. w module handlowca. Stworzyliśmy nowe menu w panelu klienta, dodaliśmy obsługę trybu backorder w Azymucie oraz nowe wymiary listów Poczcie Polskiej. I jeszcze więcej!

 

Dla B2C

Informacja o kwocie brakującej do uzyskania gratisu - aby zachęcić klientów do zwiększania wartości koszyka, możesz zaproponować im gratisowe produkty po przekroczeniu danej kwoty. Podczas składania zamówienia, w koszyku pojawi się informacja o kwocie brakującej do uzyskania gratisu.

 

Kupon rabatowy za polubienie strony na Facebooku - dodaliśmy możliwość wręczenia klientowi kuponu rabatowego za polubienie Twojej strony na Facebooku. Po polubieniu strony kod rabatowy wyświetli się klientowi automatycznie. Aby włączyć opcję, należy utworzyć wcześniej dedykowany kupon (Marketing → Kupony), a następnie przejść do zakładki Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Facebook > Przyznawaj kupon za polubienie strony i wybrać właściwy kupon.

 

Funkcją dostępna jest wyłącznie po aktywowaniu integracji z serwisem Facebook, którą można skonfigurować również w powyższej zakładce.

 

Wybór formy płatności/dostawy dla zarejestrowanych klientów - jeżeli chcesz nagrodzić zarejestrowanych klientów, możesz dać im dostęp do wyjątkowych form płatności (np. raty lub odroczona płatność) lub dostawy. Podczas edycji dowolnej formy płatności/dostawy pojawiła się możliwość ograniczenia jej wyłącznie do zarejestrowanych klientów.

 

Oznaczenie trwania importu w module importu - podczas wykonywania importu produktów pojawią się informacje dotyczące, czasu rozpoczęcia importu, liczby aktualnie przetworzonych wierszy oraz login osoby, która zatwierdziła jego wykonanie.

 

 

Sprawdzanie statusu zamówienia dla niezalogowanych klientów - od teraz klient bez logowania się na swoje konto w sklepie może sprawdzić status swojego zamówienia. Dostęp do informacji uzyska po wpisaniu adresu e-mail oraz numeru zamówienia. Dodatkowo, dodaliśmy też funkcję podglądu zamówienia dla zalogowanych i niezalogowanych użytkowników, dzięki unikalnemu URL zamówienia z kodem.


 

Możliwość ustawienia własnego szablonu adresów pod SEO - nowa funkcja pozwala generować własny sposób wyświetlania adresów URL dla wszystkich produktów jednocześnie. Aby skonfigurować sposób prezentowania adresów należy przejść do zakładki Ustawienia → SEO → Preferencje. Lista dostępnych znaczników wyświetli się w dymku z podpowiedziami.

 

Możliwość tworzenia ankiet dla niezalogowanych użytkowników - dodaliśmy możliwość wyboru, do kogo ma być skierowana ankieta lub formularz - dla zalogowanych klientów, niezalogowanych lub dla wszystkich użytkowników.

 

 

Dodanie bonu podczas edycji zamówienia - podczas ręcznej edycji zamówienia, administrator zyskał możliwość dodawania/usuwania bonów do złożonego zamówienia. Opcja ta dostępna jest w edycji zamówienia w zakładce Zamówienie → Aktualizacje → Bon. Czym jest bon? To dokument zastępujący środki pieniężne, który uprawnia klienta do nabycia określonych towarów. Zmniejsza on należność za zamówienie, w przeciwieństwie do kuponu, który zmniejsza wartość zamówienia.

 

Przypisanie zamówień do nowego konta klienta - dzięki nowemu znacznikowi, administrator może przypisać zamówienia złożone wcześniej jako niezalogowany użytkownik do nowo powstałego konta o tym samym adresie e-mail. Znacznik ten można umieścić w mailu systemowym potwierdzającym rejestrację, dzięki czemu w treści wiadomości pojawi się odnośnik umożliwiający połączenie zamówień.

 

Znacznik:

IF_POLACZENIE_ZAMOWIEN

#url_polaczenie#

ENDIF_POLACZENIE_ZAMOWIEN

 

 

Wyszukiwanie zamówień po terminie płatności - dodaliśmy możliwość wyszukiwania zamówień poprzez określenie terminu płatności. Data określana jest na podstawie najnowszej faktury wygenerowanej w systemie.

 

 

Ulepszone wyliczanie daty wysyłki przy zmianie formy płatności - w przypadku zmiany formy płatności nowa data wysyłki liczona jest od dnia wprowadzenia zmiany, a nie od dnia złożenia zamówienia.

 

Możliwość filtrowania zamówień z pustym numerem zewnętrznym - w zakładce Sprzedaż → Zamówienia pojawiła się możliwość wyszukiwania zamówień z pustym numerem zewnętrznym w wybranym module.


 

Wydruk zamówień z grupą klienta - dodaliśmy możliwość wyświetlania na wydruku zamówienia grupy klienta, do której należy. Informacja znajduje się w polu nabywcy, obok nazwiska klienta. Opcję można włączyć w zakładce Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Panel > Wydruki zamówień > Informacje na wydruku > Dodawaj nazwę grupy klienta.

 

Zmiana sposobu wyświetlania liczb w eksporcie zamówień - podczas eksportu zamówień do pliku XLSX/CSV, miejsca po przecinku w wartościach zamówienia i cenach poszczególnych produktów są rozdzielone przecinkiem.

 

Nowy znacznik w Ceneo i Nokaut - do pliku xml generowanego dla porównywarek cenowych dodaliśmy nowy znacznik <old_price>, który pokazuje cenę produktu przed promocją.

 

Ustawienie domyślnego typu reklamacji - podczas tworzenia typów reklamacji dodaliśmy możliwość zdefiniowania domyślnego typu dla danego rodzaju reklamacji.

 


 

Zmiana formatu numeracji faktur zagranicznych - wprowadziliśmy możliwość zdefiniowania sposobu numeracji faktury zagranicznej. Aby ustawić format, należy przejść do zakładki Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Sprzedaż i ceny > Fakturowanie.

 

Łatwiejsze przekierowanie na listę aukcji Allegro z poziomu listy produktów - na liście produktów (Katalog > Produkty) pojawił się odnośnik pozwalający otworzyć nową kartę z aukcjami Allegro dla danego produktu.

 

 

Nowa kolumna z liczbą sztuk stanu dostępnego produktu na aukcji Allegro - na liście ofert Allegro pojawiła się kolumna, która informuje o ilości dostępnych sztuk produktu wystawionego na aukcji.

 

Informacja czy produkt jest wystawiony na Allegro - na liście produktów pojawiła się dodatkowa kolumna, która informuje o tym, czy dany produkt jest aktualnie wystawiony na aukcji Allegro.

 

 

Pole własne na liście aukcji Allegro -  na liście aukcji pojawiła się kolumna przedstawiająca pola własne zdefiniowane w systemie.

 

Wyszukiwanie aukcji z pustym polem własnym - nad listą aukcji pojawił się filtr pozwalający wyszukiwać aukcje z pustą wartością w zdefiniowanym polu własnym.


 

Dla B2B

Zmiana terminu płatności za fakturę przelewową - dodaliśmy możliwość zmiany terminu płatności przez handlowca. Aby uruchomić opcję należy przejść do zakładki Ustawienia > Konfiguracja Sklepu > B2B > Handlowcy > Zezwalaj na edycję terminu płatności. Możliwość edycji terminu płatności udostępniona jest w koszyku oraz w edycji złożonego zamówienia.

 

Tworzenie zamówień dropshippingowych dla klienta końcowego - w module handlowca dodaliśmy możliwość składania zamówienia przez handlowca dla klienta dropshippingowego, które będzie wysyłane bezpośrednio do klienta końcowego.

 

Wyświetlanie w koszyku formy płatności przypisanych do danego klienta - w module handlowca podczas składania zamówienia dla wybranego klienta, w  koszyku handlowca pokażą się wyłącznie formy płatności przypisane do tego klienta.


Import wykluczonych produktów dla danego klienta
- umożliwiliśmy wykonanie importu wykluczeń produktów w ustawieniach danego klienta poprzez plik CSV z kodami wykluczanych produktów.

 

 

Zmiany w integracjach

Obsługa trybu backorder w Azymucie - umożliwiliśmy obsługę zamówień, które będą posiadały inny niż standardowy czas realizacji. Aby umożliwić wprowadzenie wybranych pozycji w trybie backorder, należy:

 

  1. Dodać odpowiedniego dostawcę: Magazyn → Dostawcy oraz status dostępności dla niego: Magazyn → Statusy dostępności (ilość dni oczekiwania na zamówienie będą automatycznie wczytywane podczas importu danych).
  2. W konfiguracji modułu Azymut (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Katalog i Magazyn → Azymut) wskazać dostawcę dla trybu backorder.

 

 

Obsługa  płatności w PayU z wykorzystaniem REST API - aby zmienić sposób komunikacji z PayU należy przejść do zakładki Konfiguracja sklepu → Płatności online → PayU → REST API.

 

Zmiany w formatach listów Poczty Polskiej - dodaliśmy nowe formaty listów - S, M, L - zgodnie ze zmianami wprowadzonymi przez Pocztę Polską.

 

Zmiany w panelu administracyjnym: 

Zmiany w menu klienta B2C oraz B2B - zmodyfikowaliśmy wygląd menu w panelu klienta na platformie B2C oraz B2B. Dla modułu B2C opcje w menu kształtują się następująco: Zamówienia, Faktury, Zakupione pliki, Adresy, Program lojalnościowy, Kupony, Opinie, Newsletter, Prywatność, Edycja konta.

 

Dla modułu B2B opcje w menu kształtują się następująco: ZAMÓWIENIA > Zamówienia, Faktury, płatności, Kredyt kupiecki, Oferty, Zakupione pliki, Reklamacje, Zgłoszenia.

 

KLIENCI > Listy życzeń, Materiały do pobrania, Program lojalnościowy, Kupony, Opinie

 

USTAWIENIA > Adresy, Subkonta, Oferta w XML, Newsletter, Prywatność, Edycja konta.

 

Dokładna lista linków w menu w danym sklepie zależy od ilości włączonych modułów.

 

Informacja o reklamacji w zamówieniu - w przypadku, gdy sklep korzysta z modułu RMA (Reklamacje) na liście zamówień pojawiła się kolumna, która informuje o tym, czy w danym zamówieniu pojawiło się zgłoszenie z reklamacją. Dodatkowo, informacja pojawia się również w edycji zamówienia przy reklamowanym produkcie.

 

Administrator sklepu może również filtrować zamówienia z reklamacją poprzez etykietę znajdującą się nad listą zamówień.

 

Pogląd produktów w zamówieniu - dodaliśmy link do karty produktu z poziomu edycji zamówienia.

 

 

Możliwość składania zamówienia przez administratora strony - administrator strony zyskał możliwość składania zamówienia dla klienta końcowego. W tym celu musi podać adres e-mail klienta lub jego dane w drugim kroku w koszyku.

 

Odnośnik do poczty e-mail klienta z poziomu listy zamówień - na liście zamówień pojawił się aktywny odnośnik do adresu e-mail klienta, który pozwala wysłać wiadomość bezpośrednio przez klienta pocztowego.

 

Obsługa produktów w koszu na landing pages - od teraz przeniesienie produktów do kosza spowoduje ich usunięcie ze wszystkich landing pages. Do tej pory administrator musiał usuwać je ręcznie.


Optymalizacja wczytywania rankingu produktów - na stronie z rankingami produktów dodaliśmy mechanizm stronicowania, który umożliwi szybsze wczytywanie rozbudowanej listy rankingowej.

 

Sortowanie produktów po producencie w katalogu - wprowadziliśmy nowe kryterium sortowania produktów na listingu – producent od A do Z oraz producent od Z do A. Aby włączyć ustawienie należy przejść do zakładki Ustawienia > Konfiguracja Sklepu > Wygląd sklepu > Sortowanie produktów.

 

Sortowanie klientów na podstawie pola własnego - w zakładce Sprzedaż → Klienci pojawił się filtr, pozwalający wyszukiwać klientów na podstawie wartości wpisanej w polu własnym.

 

Bugfix:

  • poprawiono wyświetlanie ilości w potwierdzeniach zamówienia (dotyczy produktów sprzedawanych w jednostce innej niż sztuka w potwierdzeniach mailowych),
  • poprawiono wyświetlanie ikonki informującej o tym, iż dane zamówienie miało już wygenerowany wydruk,
  • zlikwidowano problem z niepoprawnym zapisywaniem pliku podczas eksportu galerii produkt,
  • poprawiono obliczanie wysokości rabatu w edycji zamówienia po usunięciu produktu - wysokość rabatu na pozostałych produktach nie zostanie zwiększona,
  • poprawiono proces importowania produktów w koszyku, które posiadają ujemny stan dostępności przy ustawionych ręcznych statusach dostępności,
  • poprawiono mechanizm wyliczania wartości na liście faktur przy zamówieniach zawierających zniżkę wynikającą z formy płatności. 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab