Chcesz przenieść sklep na nową platformę, ale nie wiesz jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z e-booka "Migracja sklepu" Pobierz teraz

Blog

25.11.2020
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore - listopad 2020

Aktualizacje w AtomStore - listopad 2020

W listopadowych aktualizacjach znajdziesz ważne zmiany dotyczące InPostu oraz Poczty Polskiej i Allegro. Poza tym, dodaliśmy ciekawe opcje w obsłudze kategorii w sklepie oraz nowe możliwości w bonach płatniczych. Sprawdź!

 

B2C

Ulepszony mechanizm ukrywania kategorii - zmodyfikowaliśmy mechanizm ukrywania produktów należących do danej kategorii. W tym celu w edycji dowolnej kategorii (Katalog → Kategorie → Edytuj) dodaliśmy dwie bardziej zaawansowane możliwości:

  • kategoria aktywna - ustawienie tej opcji na “NIE” ukryje kategorię oraz należące do niej produkty, w efekcie nie będą one widoczne w żadnym miejscu w sklepie,
  • kategoria widoczna - ustawienie tej opcji na “NIE” ukryje kategorię w drzewie kategorii (menu na stronie), będzie ona jednak dostępna pod adresem kategorii, a produkty należące do tej kategorii będą wyświetlane w sklepie. Uwaga! Jeżeli kategoria w widoku sklepu nie usunie się natychmiast, należy wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki (cache).

 

 

Możliwość ustawiania własnych styli CSS dla menu własnego oraz kategorii - w edycji menu własnego oraz w edycji dowolnej kategorii (Katalog → Kategorie) pojawiło się nowe ustawienie "Styl", które pozwala na przypisanie do elementów wyświetlanych na stronie głównej własnych stylów CSS np.: color:red; font-weight: bold. Uwaga! Zmiana wymaga modyfikacji w szablonie sklepu.

 

 

Wyświetlenie terminu ważności bonu na wydruku - w edycji dowolnego bonu (Marketing i promocje → Bony → Edytuj), pojawiła się funkcja pozwalającą na wyświetlenie terminu ważności bonu (w dniach) na jego wydruku oraz kodu bonu. Uwaga! Istotne jest, aby ramka z kodem kuponu znajdowała się wyżej niż termin ważności bonu.

 

 

Wystarczy dodać grafikę w formacie .jpg lub .png w rzeczywistych rozmiarach późniejszego wydruku, a następnie zaznaczyć obszar, gdzie ma być wygenerowany kod czy termin ważności. Można określić styl nadruku w postacie styli CSS.

 

Dodatkowo w mailu systemowym "Wysłanie bonu płatniczego" (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe) dodaliśmy obsługę znacznika, który pozwala na wyświetlenie informacji o terminie ważności dostarczonego bonu:

 

IF_TERMIN

Czas ważności bonu wynosi #termin_waznosci#

ENDIF_TERMIN

 

W wiadomości z bonem możesz użyć znaczników, jak:

  • #nazwa_bonu# - nazwa bonu
  • #wartosc_bonu# - wartość bonu w walucie
  • #kod_bonu# - wygenerowany kod bonu do użycia w koszyku

 

Przenoszenie ustawień SEO podczas kopiowania produktu - podczas kopiowania wybranego produktu z poziomu zakładki Katalog → Produkty dodaliśmy nowy mechanizm, który automatycznie przenosi ustawienia SEO do utworzonej kopii produktu.

 

Ostrzeżenie o wykorzystanym wcześniej kodzie rabatowym w Akcjach promocyjnych - podczas tworzenia akcji promocyjnej w nowym module, ponowne wykorzystanie wcześniej użytego kodu promocyjnego spowoduje wyświetlenie informacji o tym, że kupon został już użyty w innej akcji promocyjnej.

 

Modyfikacja mechanizmu obliczania dostępności zestawu - przy aktywnym ustawieniu: Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Zestawy → Aktualizuj status (aktywność) zestawów w oparciu o status składowych i zaznaczonej opcji “NIE”, jeżeli zestaw nie będzie posiadał całkowitego pokrycia w stanie magazynowym stanie się zestawem niedostępnym.

 

Przykładowo: Zestaw otwarty składa się z dwóch produktów.

Produkt 1 - stan magazynowy 1 sztuka

Produkt 2 - stan magazynowy 2 sztuki

Produkt 3 - stan magazynowy - 0 sztuk

 

Jeżeli w zestawie ustawiony zostanie wymóg zakupu 3 sztuk produktów (w ustawieniach grupy kryteriów), a dodatkowo dla każdego produktu ograniczona zostanie maksymalna możliwość zakupu do jednej sztuki, zestaw taki stanie się niedostępny, ponieważ nie będzie można pokryć jego stanu magazynowego.

 

Zmiany w panelu administracyjnym

Eksport statystyk "Oczekiwanie na dostępność" do pliku XLS - w module Statystyki → Oczekiwanie na dostępność w zakładkach “Produkty” oraz “Klienci” dodaliśmy możliwość ich eksportu do pliku XLS.

 

Możliwość importowania wartości atrybutów - w module Katalog → Import dodaliśmu nowe ustawienie “Atrybuty od - do”, które pozwala na utworzenie nowego atrybutu razem z jego wartościami.

 

Przykładowo, w pliku w kolumnie 10 znajduje się nazwa atrybutu, natomiast w kolumnach od 11 do 20 jego wartości. W takim przypadku wpisanie w ustawieniu wartości od 10 do 20, spowoduje utworzenie atrybutu z nazwą pobraną z kolumny 10 i uzupełnienie go wartościami od 11 do 20.

 

Modyfikacja mechanizmu zapisu grupy uprawnień - w module Ustawienia → Grupy uprawnień wprowadziliśmy optymalizację funkcji "Zapisz nowe uprawnienia". Dzięki modyfikacji proces ten będzie wykonywał się dużo szybciej. Wyeliminowany został równiez problem z tworzeniem się pętli przekierowań.

 

Zmiany w integracjach

Obsługa pobrań dla wszystkich paczkomatów inPost - zmodyfikowaliśmy mechanizm wyświetlania listy paczkomatów, aby wszystkie były dostępne dla zamówień pobraniowych.

 

Zmiana sposobu generowania listów przewozowych dla Poczty Polskiej - podczas generowania listów przewozowych dla Poczty Polskiej należy określić, czy listy mają być tworzone przez konto standardowe czy Allegro (opcja Konto API). Zmiana została wprowadzona, ponieważ nie każde zamówienie z serwisu Allegro musi być wysyłane przez umowę Allegro - Poczta Polska. Dzięki nowemu ustawieniu administrator może sam wybrać, z którego konta mają być wygenerowane listy przewozowe.

 

Możliwość przeglądania historii logów w oparciu o konkretną integrację - w zakładce Logi → Historia API, dodaliśmy nowy filtr pozwalający na przeglądanie logów API w zależności od tego z jakiej integracji były przesyłane zmiany.

 

Możliwość filtrowania zamówień na podstawie konta w Allegro - w zakładce Sprzedaż → Zamówienia zmodyfikowano filtr "Allegro" w taki sposób, aby pozwalał on na wyszukiwanie zamówień przypisanych do konkretnego konta w serwisie Allegro. Do filtrów w sekcji “Wyszukaj” należy dodać filtr Allegro, aby móc wyfiltrować zamówienia złożone na wybranym koncie w Allegro.

 

Możliwość wymuszania aktualizacji ceny w PC-Market - w module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Katalog i Magazyn → PC-Market dodaliśmy ustawienie, które wymusza aktualizację ceny przesyłanej do PC-Market.

 

Bugfix:

  • poprawiono błędne wyświetlaniem daty dla filtra “Poprzedni miesiąc” w module Statystyki;
  • poprawiono mechanizm wyliczania ilości zakupionej produktów w kolumnie "Ilość zakupiona" w zakładce Katalog → Produkty.

Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab