Blog

07.06.2019
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore w maju 2019

Aktualizacje w AtomStore w maju 2019

Dużo pracowaliśmy nad rozwojem wersji mobile szablonu sklepu internetowego. Za chwilę premierę będzie miał nowy moduł. Nie zapomnieliśmy jednak o udoskonaleniach w systemie. Majowe prace przyniosły m.in. przypominanie kodów rabatowych klientom czy lepsze zarządzanie atrybutami produktów.

 

Dla B2C

Optymalizacja wysyłki newsletterów z systemu AtomStore - usprawniliśmy sposób wysyłki newsletterów, dzięki czemu system pozwala na wysłanie większej ilości wiadomości w krótszym czasie.

 

Możliwość wyłączenia bonów podarunkowych przy wyliczeniu przysługujących gratisów - w przypadku realizowania zamówienia w sklepie za pomocą bonu podarunkowego (vouchera), jego wartość może zostać pominięta podczas wyliczania kwoty niezbędnej do przyznania gratisów. Aby aktywować ustawienie należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Gratisy → Gratisy do kwoty → Uwzględniaj bony przy przyznawaniu gratisów kwotowych.

 

 

Możliwość przypominania kodów rabatowych użytkownikom - jeżeli klient otrzymał przypisany do niego kod rabatowy, ma możliwość przypomnienia kodu podczas składania zamówienia. Aby tego dokonać musi wpisać swój adres e-mail w odpowiednim polu w koszyku.

 

 

Ujednolicony widok modułu reklamacji dla serwisanta i administratora sklepu - użytkownik o uprawnieniach serwisanta, zyskał możliwość składania reklamacji z poziomu zamówienia oraz z widoku Sprzedaż → Reklamacje.

 

Podczas składania reklamacji serwisant może zdefiniować:

  • adres odbioru (możliwość wpisania lub wybór z książki adresowej).
  • adres doręczenia (możliwość wpisania lub wybór z książki adresowej).
  • zdefiniować adres klienta końcowego przy zamówieniu dropshippingowym.

 

Dodaliśmy  możliwość podglądu cech atrybutów - w zakładce Atrybuty obok cech produktów dodana została ikona lupki, która otwiera pole z wyborem wszystkich cech dostępnych w danym atrybucie. Ta opcja dostępna jest tylko w trybie edycji wybranego produktu.

 

Dodaliśmy oznaczenie informujące czy dany atrybut produktu należy do jego kategorii głównej - w edycji danego produktu w zakładce atrybuty pojawi się informacja, czy dany atrybut jest przypisany do kategorii głównej edytowanego produktu.

 

Dodaliśmy możliwość wysyłania produktów z zerową ceną podstawową do porównywarek - w przypadku gdy w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Wyświetlanie produktów i cen → Wyświetlanie cen, ustawienie “Wyświetlaj produkty z zerową ceną” wskazuje: “Nie”, a w ustawieniach danej porównywarki uwzględniana jest cena katalogowa produktów, system ustawi cenę katalogową dla produktów z zerową ceną podstawową.

 

Możliwość zabezpieczenia plików produktowych hasłem - aby zabezpieczyć pliki produktowe poprzez odpowiedni ciąg znaków przypisywany do adresu, należy przejść do edycji wybranej porównywarki w zakładce Multichanel → Porównywarki, ustawienie "Zabezpiecz hashem". Zatwierdzenie tej opcji spowoduje zmianę adresu pliku produktowego.

 

 

W celu zabezpieczenia pliku dla Google Merchant Center należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja Sklepu → Marketing → Google & Facebook Feed, ustawienie "Hash zabezpieczający".

 

 

Dodaliśmy informację o osiągnięciu/utraceniu progu darmowej wysyłki w edycji zamówienia - po usunięciu lub dodaniu produktów w edycji zamówienia, administrator otrzyma informację o tym, że nowa wartość zamówienia powoduje utratę lub osiągnięcie progu darmowej wysyłki.


 

Dodaliśmy odnośnik do śledzenia paczki wysyłanej z wykorzystaniem InPost ShipiX - na liście zamówień w kolumnie "List przewozowy", dla formy dostawy obsługiwanej przez InPost ShipiX, obok numeru nadania pojawiła się ikona lupy służąca do śledzenia wysyłki.


 

Dodaliśmy możliwość umieszczania galerii zdjęć w poradach - podczas tworzenia porad (CMS → Porady) administrator zyskał możliwość dodawania galerii zdjęć, która wyświetli się na stronie porady. Aby dodać galerię, należy przejść do CMS → Galerie → Dodaj nową. Spośród stworzonych galerii można wybrać jedną.

 

 

Dodaliśmy możliwość nadawania indywidualnych nazw produktów dla porównywarek cenowych w multistore - od teraz administrator sklepu może przypisywać schematy nazw produktów wysyłanych do porównywarek cenowych z rozbiciem na poszczególne sklepy (multistore). W tym celu należy przejść do zakładki Multichannel → Porównywarki, a następnie w edycji uzupełnić odpowiednie pole:

 

 

Dla ustawień Google Merchant Center należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja Sklepu → Marketing → Google & Facebook Feed → Szablon nazw produktów. Nazwy należy wpisać pomiędzy dwoma hashami: #.....#.

 

Dla B2B

Dodaliśmy możliwość wyłączenia minimum logistycznego w dropshippingu - podczas

składania zamówień dropshippingowych dodano możliwość pominięcia minimum logistycznego ustawionego na wybrany produkt. Aby dezaktywować minimum logistyczne należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → B2B → Dropshipping → Obowiązywanie minimum logistycznego dla zamówień dropshippingowych

 

Dodaliśmy możliwość ręcznego definiowania kosztów dostawy w zależności od złożonego zamówienia - w edycji formy dostawy (Sprzedaż → Formy dostawy) pojawiło się ustawienie "Cena indywidualna". Wybranie tej opcji spowoduje, że w koszyku podczas składania zamówienia klient otrzyma informację "Cena od". Ostateczny koszt dostawy zostanie ustawiony przez administratora po złożeniu zamówienia. Do obsługi funkcjonalności dodano również znaczniki, które można użyć w mailu systemowym z podsumowaniem zamówienia:

 

IF_DOSTAWA_INDYWIDUALNA

O dokładnym koszcie dostawy poinformujemy w kolejnym mailu.

ENDIF_DOSTAWA_INDYWIDUALNA

 

Umożliwiliśmy porównywanie adresu klienta z ostatniego zamówienia podczas składania zamówienia przez administratora - podczas składania zamówienia przez administratora sklepu dla klienta końcowego, system sprawdzi, czy wpisany adres pokrywa się z tym, który został użyty jako ostatni podczas składania zamówienia przez klienta. W przypadku różnic, w koszyku wyświetlona zostanie stosowna informacja.  

 

Zmiany w integracjach

Dodaliśmy onsługę nowej wersji aplikacji user.com - W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS → Chaty, dodano obsługę nowej wersji aplikacji user.com.

 

Dodaliśmy obsługę nowe pixela marketingowego DOMODI - system umożliwia integrację z platformą modową DOMODI poprzez nowy pixel marketingowy. Aby uruchomić jego działanie należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS → Allani / Domodi.

 

 

Dodaliśmy możliwość importowania faktur zaliczkowych tworzonych w systemie wFirma - faktura zaliczkowa stworzona w systemie wFirma zostanie automatycznie zaimportowana do zamówienia w sklepie internetowym. Aby system poprawnie przypisał fakturę zaliczkową, polę “Opis” po stronie wFirma musi zostać stworzone zgodnie ze schematem - "Zamówienie nr ID_ZAMOWIENIA".

 

Zmiany w panelu administracyjnym

Zabezpieczyliśmy możliwość pobrania pliku XML z ofertą w przypadku dokonania zmian przez administratora - w sytuacji, w której administrator dokona zmian w ustawieniach sprzedaży klienta  (np. dodane zostanie wykluczenie producenta), do czasu wygenerowania nowego pliku XML, użytkownik będzie mógł pobrać ostatni poprawnie działający plik XML.

 

Dodaliśmy możliwość przekazywania w pliku XML produktów, które mają ustawiony kod wyłącznie w swoich wariantach - w sytuacji, gdy produkt ma ustawione kody wyłącznie w swoich wariantach, będą one przekazywane w pliku XML. Do tej pory w przypadku, gdy produkt nie miał kodu, warianty nie pojawiały się w pliku XML.

 

Dodaliśmy możliwość pobierania zestawienia wygenerowanych faktur VAT - aby pobrać zestawienie faktur VAT wygenerowanych w systemie, należy przejść do zakładki Sprzedaż → Faktury, a następnie w polu “Operacje grupowe” wybrać "XLSX/CSV".

 

 

Usprawniliśmy wyszukiwanie zmian po ciągach znaków w fragmentach plików XML - poprawiono sposób wyszukiwania fragmentów plików XML w historii API AtomStore. Aby skorzystać z nowej funkcjonalności należy przejść do zakładki Logi → Historia API, a następnie w polu XML (fragment) wpisać wyszukiwaną frazę.

 


 

Dodaliśmy możliwość zmiany statusu zamówienia dla administratora sklepu - administrator sklepu zyskał możliwość przypisania indywidualnej nazwy statusu zamówienia, która będzie wyświetlała się w widoku edycji zamówienia oraz na liście zamówień. Aby tego dokonać należy przejść do zakładki Ustawienia → Statusy zamówień, gdzie w edycji danego statusu należy nadać mu nową nazwę roboczą.


 

Dodaliśmy możliwość rejestracji klientów z rozszerzoną domeną w adresie e-mail - klienci, którzy posiadają adres e-mail z domeną zawierającą więcej niż 2 znaki, np. klient@test.domena, będą mogli rejestrować konta w sklepie internetowym.

 

Poprawiliśmy wystawianie dokumentów magazynowych podczas dzielenia złożonego zamówienia - w przypadku, gdy zamówienie ze statusem WZ zostanie podzielone za pomocą AtomAPI, system wygeneruje automatycznie odpowiednie dokumenty PZ/WZ.

 

Bugfix:

  • poprawiono problem z przypisywaniem grup do atrybutów podczas stronicowania. Wcześnie, podczas wyświetlania drugiej i kolejnej strony, zawierającej wartości atrybutów, system nie wyświetlał do jakiej grupy zostały one przypisane.
  • poprawiono wyświetlanie tabeli w statystykach promocji.
  • poprawiono szybkość edycji atrybutów wykorzystywanych do integracji z Allegro.
  • poprawiono sposób importu zdjęć produktów o tej samej nazwie. W przypadku, gdy na serwer zostanie wysłane nowe zdjęcie produktu o tej samej nazwie co poprzednio, podczas wykonywania importu zostanie zaktualizowane.
  • poprawiono możliwość jednoczesnego dodawania nowej i usuwania dotychczasowej wartości atrybutu.
  • poprawiono kodowanie znaków specjalnych podczas przesyłania zamówienia do zewnętrznych integracji
  • poprawiono wyświetlanie odnośników do Landing Page umieszczonych w serwisie Facebook
  • poprawiono sposób generowania produktów w sekcji "Polecamy również". Wyeliminowano możliwość podwójnego pojawiania się produktu w tej sekcji.

 



Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska