Chcesz przenieść sklep na nową platformę, ale nie wiesz jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z e-booka "Migracja sklepu" Pobierz teraz

Blog

10.04.2020
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore - marzec 2020

Aktualizacje w AtomStore - marzec 2020

W marcowej aktualizacji znajdziesz wiele użytecznych funkcji, które pomogą zwiększać zadowolenie klientów (np. funkcja status dostępności wariantów produktów), a Tobie zwiększać sprzedaż atrakcyjnych (priorytety rekomendacji). Warto wspomnieć, że dodaliśmy odroczone płatności PayPo są już dostępne w Przelewy24.

 

B2C

Możliwość ustawienia priorytetów produktów w rekomendacjach dla klienta - jeżeli wykorzystujesz w swoim sklepie personalizację, teraz możesz dodatkowo zdecydować o kolejności wyświetlanych produktów - od najbardziej atrakcyjnych. Aby włączyć to ustawienia należy przejść do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Marketing > Rekomendacje > Uwzględniaj priorytety sortowania i zaznaczyć “TAK”. Zapisz zmiany.

 

Następnie w edycji produktu (Katalog → Produkty), gdzie pojawi się opcja “Priorytety sortowania”. Wpisując dowolną liczbę możesz decydować o kolejności wyświetlanych produktów.

 

 

Indywidualny status dostępności w wariantach produktów - dodaliśmy możliwość określania indywidualnego statusu dostępności dla poszczególnych wariantów produktów. Upraszcza to sprawę w przypadku produktów, które mają wiele wariantów, ale ich dostępność nie jest jednakowa. Aby dodać status dostępności dla wariantów należy przejść do edycji dowolnego produktu (Katalog → Produkty → Edycja → Atrybuty) i przejść do sekcji “Warianty produktu”. Zmianę można dokonać zgodnie z poniższymi wytycznymi:

 

  1. Zgodnie z produktem - wariant odziedziczy status z produktu, do którego należy - zarówno status ręczny jak i automatyczny.
  2. Automatyczny - wariant uzyska status na podstawie swojego stanu dostępnego, nawet w sytuacji, gdy produkt, do którego należy ma status ręczny.
  3. Ręczny - możliwość ręcznego wyboru dowolnego statusu dostępności.

 

 

Nowy mechanizm generowania kodów rabatowych - zmieniliśmy miejsce generowania kodów kuponów rabatowych. W tym celu należy przejść do zakładki Marketing i promocje → Kupony, gdzie na liście kuponów przy każdym kuponie pojawiła się ikona "+" służąca do generowania kodów.

 

 

Nowe znaczniki w mailach systemowych dla wiadomości "Kupon rabatowy za subskrypcję newslettera" - w mailu systemowym "Kupon rabatowy za subskrypcję newslettera" (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe - PL) pojawiła się możliwość użycia dodatkowych znaczników.

 

1. Możliwość wskazania treści dla konkretnego sklepu Multistore:

 

IF_MULTISTORE_ID_{$id}

ENDIF_MULTISTORE_ID_{$id}

 

2. Możliwość wskazania dowolnego kodu kuponu:

 

#kod_kuponu_X#, gdzie X to numer dowolnego kuponu.

 

Wyświetlanie kuponów na koncie klienta - dodaliśmy możliwość wyświetlania na koncie klienta w sklepie bieżących kuponów przypisanych do danego użytkownika. Wszystkie niewykorzystane kupony znajdują się w zakładce “Kupony” w koncie klienta. Aby kupon się wyświetlił, należy podczas jego edycji zaznaczyć opcję “Publiczny” na “TAK”.

 

 

Nowy znacznik w wiadomości "Potwierdzenie rejestracji" - w mailu systemowym "Potwierdzenie rejestracji" (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe - PL → Potwierdzenie rejestracji) dodaliśmy obsługę nowego znacznika, który pozwala na zapisanie lub wypisanie się z programu lojalnościowego:

 

IF_PROGRAM_LOJALNOSCIOWY

#url_program_lojalnosciowy#

ENDIF_PROGRAM_LOJALNOSCIOWY

 

Możliwość umieszczania uwag w adresie przez klienta - zamiast wykorzystywać pole “Komentarz do zamówienia” możesz dodać opcję umieszczania uwag na temat adresu zamieszkania/dostarczenia przesyłki. Po aktywowaniu tej opcji klient w edycji adresu będzie mógł podać dodatkowe dane (np. uwaga na psa, piętro, nazwa firmy itp.). Aby włączyć ten box przejdź do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny Proces zakupowy i konta klientów → Dane klientów → Formularze adresowe - dodatkowy opis do adresu. Dane te będą wyświetlane w następujących miejscach:

  • klient - w ścieżce zakupowej (nowy adres, okienko wybierania istniejących adresów),
  • klient - w panelu klienta przy edycji adresu,
  • admin - edycja zamówienia, podgląd,
  • admin - widok edycji klienta, form edycji adresu z tego poziomu.

 

 

Wyświetlania cen dla klientów należących do danej grupy w newsletterach - jeżeli korzystasz z funkcji grupy klientów, możesz przypisywać im indywidualne cenniki lub rabaty od cennika domyślnego. Wysyłając newsletter z produktami klient należący do danej grupy będzie otrzymywał ceny produktu zgodnie z cennikiem swojej grupy.

 

Mechanizm obliczający cenę zakupu zestawu na podstawie cen zakupu produktów składowy - w edycji dowolnego zestawu w zakładce “Ceny i promocje” pojawiła się nowa opcja: “Cena zakupu” obliczana na podstawie ceny zakupu produktów składowych.

 

 

Zmodyfikowaliśmy mechanizm obliczania stanów magazynowych zestawu - w sytuacji, gdy zestaw składa się z produktów, które są dostępne u dostawców nie posiadających statusu sprzedażowego, taki stan magazynowy nie zostanie uwzględniony w magazynie całego zestawu. Jeżeli produkty składowe posiadają stan magazynowy u danego dostawcy z uwzględnieniem progów ufności, próg ten zostanie również rozpatrzony w tym zestawie.

 

Zmiany w panelu zarządzania

Mechanizm umożliwiający zdjęcie rezerwacji dla wybranego statusu zamówienia - w zakładce Ustawienia → Statusy zamówień, pojawiła się możliwość automatycznego ściągania rezerwacji produktów dla wszystkich zamówień z wybranym statusem za pomocą kłódki.

 

 

Dodaliśmy nowe zdarzenia do historii operacji zamówień - w edycji dowolnego zamówienia w zakładce Sprzedaż → Zamówienia → Historia operacji obsługiwane będą dodatkowe zdarzenia jak: zmiana formy płatności, kosztu płatności, zmiana formy dostawy, kosztu dostawy, zmiana przypisanego kuponu.

 

Możliwość wyświetlania indywidualnego szablonu strony dla wybranego adresu URL - w zakładce Ustawienia → Szablony w edycji szablonu (“Edytuj”) można określić dla jakiego adresu URL szablon strony powinien zostać zmieniony. Aby pole zostało aktywowane webmaster musi dodać odpowiednie pliki w edycji sklepu, wówczas wyświetli się ono w tym miejscu.

 

Alfabetyczne sortowanie atrybutów w dynamicznych listach - w edycji atrybutu wybierz opcję “Sortuj wartości w filtrach: alfabetyczne”, aby sortowanie to wyświetla się w kolejności alfabetycznej w dynamicznej liście.

 

Dodaliśmy informacje o nieudanej próbie pobrania pliku podczas importu produktów - w przypadku nieudanego pobrania pliku z adresu URL w zakładce Logi → Komunikaty błędów, pojawi się informacja o treści” [Import produktów] - nieudane pobranie z danych z [szczegóły].

 

Pomijanie produktów z zerową ceną w sitemapie - produkty, które posiadają zerową cenę (0 zł) nie będą wyświetlane w Sitemapie produktowej w sklepie.

 

Zmiany w integracjach

W Przelewy24 wyodrębniono PayPo jako osobną formę płatności - w ustawieniach bramki płatności Przelewy24 (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Płatności online → Przelewy24) pojawiła się możliwość wyodrębnienia PayPo jako osobnej formy płatności. W tym celu do ustawienia "Odpowiadająca forma płatności - PayPo" należy przypisać odpowiadającą formę płatności w Atomstore (do ustawienia w Sprzedaż → Formy płatności).

 

 

 

Dowiedz się więcej o PayPo

 

 

Zablokowano przesyłanie produktów z zerowym stanem dostępnym dla Google Feed - w sytuacji, gdy produkt posiada zerowy stan dostępny, ale jego status dostępności pozwala na sprzedaż takiego produktu (Magazyn → Statusy dostępności → Sprzedaż: TAK), będzie on widoczny w sklepie, ale nie zostanie przesłany w pliku produktowym do wyszukiwarki Google.

 

Możliwość pomijania pobierania produktów, które nie posiadają zdjęć przez API - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Atom API pojawiła się opcja “Nie zwracaj produktów bez zdjęć”, która pozwala zablokować możliwość pobierania przez API produktów nie posiadających zdjęć.

 

Bugfix:

  • w module Handlowca poprawiliśmy błąd z wyświetlaniem ofert nie wysłanych do klienta;
  • poprawiliśmy błąd z wyświetlaniem informacji o kliencie w szczegółach zamówienia,
  • poprawiliśmy błąd z wyświetlaniem wyprzedaży w sklepie na wybrane warianty produktów,
  • poprawiliśmy mechanizm przypisywania zdjęć podczas łączenia produktów,
  • poprawiliśmy błąd w wyświetlaniu cen wariantów w zamówieniu przy 0% stawce podatkowej,
  • zabezpieczyliśmy możliwość dublowania gratisów w koszyku klienta.

Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab