Blog

09.04.2021
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore – marzec 2021

Aktualizacje w AtomStore – marzec 2021

W marcu postawiliśmy na udoskonalenie naszych integracji. Od teraz możliwe jest m.in. włączenie nowej usługi od Blue Media – Pay Smartney. Usprawniliśmy także integrację z Allegro oraz bramkami płatności. Naszych klientów czekają także ciekawe udogodnienia dla B2C, jak możliwość logowania się do sklepu z wykorzystaniem Apple ID oraz automatyczne blokady przy zmianie statusów zamówień.

 

B2C

 

Możliwość logowania się za pomocą Apple ID W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu dodaliśmy możliwość konfiguracji logowania z wykorzystaniem Apple ID.

 

logowanie za pomocą Apple ID – Dowiedz się więcej

 

Możliwość automatycznych zmian statusów zamówień

W zakładce Ustawienia → Statusy zamówienia dodaliśmy nową opcję „Automatyczne blokady”, która pozwala na automatyczną zmianę statusów zamówień przy założeniu pewnych warunków. Ta funkcja sprawdzi się np. w sytuacji, gdy otrzymujesz dużo fake-owych zamówień.

 

 

1. Przejdź do Ustawienia → Statusy zamówień. Wybierz funkcję „Automatyczne blokady”. Wpisz nazwę blokady w polu „Nazwa robocza”.

2. Ustal priorytet blokady. Jeśli ustawisz kilka blokad opartych na tym samym statusie zamówienia i z tymi samymi warunkami, to blokada z najwyższym priorytetem będzie decydowała o tym, jaki status zamówienia ustawić.

3. Określ limit czasu, który sprawi, że będą analizowane zamówienia złożone w wybranym przez ciebie okresie, np. ustawienie 1h sprawi, że zmieniony zostanie wyłącznie status zamówień złożonych w ciągu ostatniej godziny.

4. W opcji „Zamówienia ze statusem” wybierz status zamówień, które mają być analizowane.

5. Ustaw status, na jaki ma dokonać się zmiana.

6. W polu „Kryteria” możesz ustalić dodatkowe warunki, jak dane adresowe, adres IP, adres e-mail klienta, zamówiony produkty, formy dostawy i płatności oraz marżę.

  

 

Możliwość akceptowania zamówień złożonych przez administratora

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Zgody, potwierdzenia, RODO dodaliśmy nowe ustawienie „Wymagaj potwierdzenia (kliknięcia odnośnika) dla zamówień dodanych przez administratora”, gdzie poniższe wartości oznaczają:

  • nie – klient, na którego adres e-mailowy zostało złożone zamówienie nie otrzyma żadnej wiadomości,
  • tak – klient, na którego adres e-mailowy zostało złożone zamówienie otrzyma wiadomość z prośbą o potwierdzenie zamówienia,
  • tak, wraz z akceptacją regulaminu – klient, na którego adres e-mailowy zostało złożone zamówienie otrzyma wiadomość z prośbą o potwierdzenie zamówienia oraz treść regulaminu z koniecznością jego akceptacji.

 

Informacja o liczbie punktów dodanych w panelu klienta w programie lojalnościowym

W edycji klienta w zakładce „Program lojalnościowy” dodaliśmy nowe pole „Suma punktów dodanych”, które wyświetla sumę wszystkich punktów otrzymanych w ramach programu lojalnościowego. Jest to istotna wartość przy aktywnym ustawieniu „Automatyczne przypisanie do określonej przez administratora grupy klientów (cennika) przy osiągnięciu danej liczby punktów”, gdzie uwzględniane są wyłącznie dodatnie punkty na koncie klienta, a zmniejszenie ich liczby nie powoduje przypisania do niższej grupy.

 

Obsługa nowego znacznika w e-mailach systemowych

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe w przypadku wybrania typu wiadomości „Informacja o zamówieniu” dodaliśmy obsługę nowego znacznika: IF_ODBIOR_OSOBISTY (tu wstaw odpowiednią wiadomość o odbiorze osobistym) ENDIF_ODBIOR_OSOBISTY. Jeżeli w zamówieniu została wybrana forma dostawy „Odbiór osobisty”, w wiadomości systemowej pojawi się treść ze znacznika.

 

Zmodyfikowany mechanizm zgody na fakturę elektroniczną

W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Zgody, potwierdzenia, RODO zmodyfikowaliśmy ustawienie „Pytaj o zgodę na wysyłkę faktury/paragonu drogą elektroniczną w krajach”, dzięki czemu pytanie o zgodę na fakturę elektroniczną będzie można przypisać do konkretnego kraju.

 

Zmodyfikowany mechanizm filtrowania po polu „Dostawca”

W zakładce Katalog → Produkty zmodyfikowaliśmy mechanizm filtrowania po polu „Dostawca” tak, że będzie on uwzględniał dostawcę przypisanego w edycji dowolnego produktu.

 

Możliwość ograniczenia języków w danym sklepie

W edycji dowolnego sklepu typu multistore dodaliśmy możliwość ograniczenia wersji językowej danego sklepu. To spowoduje, że w innej domenie nie będzie możliwości zmiany języka i waluty.

 

 

Zmiany w panelu administracyjnym

Zmodyfikowany mechanizm wyszukiwania przekierowań w zakładce SEO

W zakładce Ustawienia → SEO → Przekierowania zmodyfikowaliśmy wyszukiwarkę przekierowań w taki sposób, aby umożliwiała wyszukiwanie na podstawie fragmentu lub po dokładnym podaniu adresu.

 

 

Zmodyfikowany mechanizm zwiększania liczby produktów w zamówieniu przez administratora

W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Preferencje administracyjne → Podgląd i edycja zamówień zmodyfikowaliśmy ustawienie „Edycja zamówienia - zwiększanie ilości - kontrola dostępności”, które pozwala na zwiększanie lub zmniejszanie liczby produktów w zamówieniu przez administratora, zgodnie z poniższą definicją:

  • status dostępności – uwzględnia realną liczbę produktów na magazynie własnym oraz u dostawców,
  • stan magazynowy – uwzględnia realną liczbę produktów w magazynie własnym,
  • brak – nie uwzględnia stanów, można dodać dowolną liczbę produktów.

 

Obsługa nowych pól w eksporcie zamówienia

Podczas eksportu zamówień z modułu Sprzedaż → Zamówienia dodaliśmy możliwość wyświetlenia nowych pól:

  • cena zakupu,
  • marża kwotowa,
  • adres zdjęcia głównego,
  • kod promocyjny,
  • cena przed zniżką.

 

Moduł pozwalający na automatyczną synchronizację między panelami MultiShop

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny dodaliśmy częściowo dedykowany moduł MultiShop. Pozwala on na synchronizację koszyków, schowków oraz klientów między dwoma identycznymi sklepami.

Przykład: w sklepie A klient dodaje do koszyka Produkt A. Jeżeli ten sam klient jest zalogowany lub niezalogowany z aktywną sesją do dwóch sklepów w przeglądarce, to będzie miał dodany w sklepie B ten sam produkt w koszyku.

 

Możliwość przypisywania kodu akcji promocyjnej w edycji zamówienia

W edycji dowolnego zamówienia umożliwiliśmy przypisanie kodu akcji promocyjnej. Po wpisaniu kodu system zasymuluje działanie koszyka klienta, co pozwoli na sprawdzenie poprawności spełnienia warunków akcji promocyjnej. 

 

Komunikat o wykorzystywaniu kodu rabatowego

Przy próbie dodania kodu rabatowego (Marketing i promocja → Kupony), który został użyty w innym kuponie, administratorowi sklepu wyświetli się informacja o braku możliwości dodania tego kodu rabatowego.

 

Informacje o źródle pochodzenia znaczników

W ustawieniach dowolnego statusu zamówienia przy edycji wiadomości wysyłanej do klienta w zakładce znaczniki dodaliśmy informację o tym, które dane pochodzą z zamówienia, a które pobierane są z edycji klienta.

 

Informację o formularzu importu

W liście importów dodaliśmy informację o tym, z jakiego formularza wykonywany był dany import.

 

Możliwość importowania aktywności wariantów

Zmodyfikowaliśmy mechanizm importowania tak, że pozwala na importowanie aktywności wariantów.

 

Zmiany w integracjach

Allegro: możliwość przypisania nazwy produktu do dowolnego parametru allegro

W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Multichannel → Allegro → Parametry (atrybuty) aukcji dodaliśmy nowe ustawienie „Parametr Allegro, do którego będzie wysyłana nazwa produktu”, które pozwoli na przypisanie nazwy produktu do dowolnego parametru na stronie Allegro. Uwaga! Można wprowadzić wiele nazw parametrów, oddzielając je przecinkiem.

 

 

Blue Media: Pay Smartney jako osobna forma płatności

W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Płatności online → Blue Media → Powiązanie form płatności umożliwiliśmy wyodrębnienie Pay Smartney jako osobnej formy płatności.

 

 

Jakie korzyści płyną z integracji AtomStore z Pay Smartney?

 

PayPal: dopłata do zamówień z wykorzystanym bonem

Dodaliśmy opcję dopłaty z wykorzystaniem formy płatności PayPal dla zamówień, w których został użyty bon płatniczy.

 

PayU: możliwość przekazywania numeru zamówienia do opisu płatności

W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Płatności online → PayU → Szablon opisu płatności dodaliśmy funkcję przekazania numeru zamówienia do szablonu opisu płatności.

 

Formy płatności: zmienione identyfikatory przekazywania płatności

W komunikacji z bramkami płatności: PayU, PayPo, PayPal, przekazany zostanie kod zamówienia.

 

DHL: mechanizm wyświetlający kwotę pobrania w etykiecie przewozowej

Zmodyfikowaliśmy mechanizm nadawania listów w DHL w taki sposób, że kwota pobrania będzie widoczna w utworzonej etykiecie nadawczej.

 

Empik: plik pozwalający na przesyłanie listy produktów do marketplace Empik

Dodaliśmy obsługę pliku produktowego zgodnego ze strukturą wymaganą przez marketplace empik.com. Plik znajduję się pod adresem www.nazwasklepu.pl/empik/xml.

 

Bugfixy

  • poprawiliśmy błąd z zabezpieczeniem zapisu do newslettera z poziomu stopki strony;
  • zmodyfikowaliśmy mechanizm wyświetlania wpisów blogowych, aby w sklepach typu multistore, w których nie ma przypisanych żadnych kategorii bloga, wpisy nie były wyświetlane. Do tej pory system błędnie pokazywał wpisy ze sklepu głównego;
  • poprawiliśmy problem z wyświetlaniem wpisów blogowych dla sklepów typu multistore. Jeśli sklep nr 2 nie ma utworzonej kategorii bloga, a sklep nr 1 ma, to wpisy nie będą się wyświetlać także w sklepie nr 2. Do tej pory wpisy pokazywały się jako błąd 404,
  • w panelu administracyjnym dodaliśmy wyświetlanie informacji o błędzie JS,
  • usprawniliśmy mechanizm wyszukiwania w zakładce Katalog → Produkty dla parametrów: produkty aktywne, ze zdjęciem, zestawy i promocja,
  • zmodyfikowaliśmy ustawienie testów A/B przy włączonym module multistore tak, aby podczas tworzenia tego typu testów konieczne było wskazanie szablonu A oraz szablonu B. Do tej pory obowiązkowe było wskazanie jedynie szablonu B,
  • poprawiliśmy wysyłanie e-maili dotyczących dołączenia do grupy w przypadku programu lojalnościowego w multistorze.

 

 


Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska