Blog

02.09.2019
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore - sierpień 2019

Aktualizacje w AtomStore - sierpień 2019

Oddajemy w ręce naszych Klientów kolejną aktualizację w tym roku. Sierpniowa, bardzo duża, przyniosła kilka ciekawych usprawnień. Wśród istotnych kwestii znalazły się m.in. szereg prac nad porównywarką w AtomStore B2B, edycję wyświetlania linków do produktów na Facebooku czy wiele kwestii związanych z łatwiejszą obsługą sklepu.

 

B2C

Ustawiania indywidualnych meta tagów open graph dla dowolnej strony - jeżeli social media są ważne w Twojej strategii sprzedażowej, w module SEO w zakładce Ustawienia → SEO → Metatagi indywidualne, możesz zmienić ustawienia dowolnych tagów open graph dla podanego adresu.

 

 

Dzięki temu poszczególne strony na Facebooku będą wyświetlać się z dedykowanymi tytułami, opisami i grafikami. Zobacz różnicę:

 

 

Podgląd jak strona będzie wyświetlać się na Facebooku można sprawdzić używając narzędzie Facebook Debugger.

 

Automatyczny wybór wszystkich podkategorii należących do kategorii głównej podczas tworzenia gratisu - podczas generowania gratisu do kwoty, gdzie zaznaczona zostanie dowolna kategoria główna, administrator może określić, że gratis ten ma obowiązywać również do należącej do niej podkategorii.

 

 

Wyłączenia wyświetlania daty wysyłki na wydruku zamówienia - aby wyłączyć możliwość wyświetlania daty wysyłki na wydruku zamówienia należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Wydruki zamówień → Informacje na wydruku → Dołączaj datę wysyłki zamówienia.

 

Określania wymagalności poszczególnych pól w tworzonej ankiecie - podczas tworzenia nowej ankiety, administrator będzie mógł określić, które z pól muszą zostać obowiązkowo wypełnione przez klienta.

 

 

Automatyczne pobierania adresu e-mail zalogowanego klienta podczas wypełniania ankiety - podczas wypełniania ankiety, która zawiera pole e-mail, system automatycznie uzupełni go adresem zalogowanego klienta. Aktywacja takiej możliwości znajduje się w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → RODO → Uzupełniaj automatycznie adres e-mail klienta w ankietach.

 

 

Możliwość automatycznego zmniejszania stanów magazynowych u dostawcy - wprowadzono funkcjonalność, która pozwala automatycznie redukować stany magazynowe produktów, które nie są dostępne w magazynie własnym, a jedynie u dostawcy. W tym celu należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Katalog i magazyn → ERP, gdzie należy zdefiniować:

  • zmniejszaj stan magazynowy przy ściąganiu rezerwacji z zamówień - NIE
  • zmniejszaj stan u dostawcy przy ściąganiu rezerwacji z zamówień - TAK.

 

Wykluczanie wybranych form dostawy przesyłanych do pliku produktowego Google Feed - podczas definiowania ustawień pliku produktowego dla serwisu Google, pojawiła się możliwość wykluczania wybranych form dostawy. W celu zdefiniowania wykluczeń należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Google Feed → Pole 'dostawa' - wyklucz formy dostawy.

 

Poprawiliśmy sposób wyliczania dostępności zestawów z produktem w przedsprzedaży - w sytuacji, gdy w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing→ Zestawy → Kryterium przydzielania zestawom statusu dostępności, wybrane zostało ustawienie "Najdłuższy czas realizacji", status dostępności zestawu z produktem w przedsprzedaży będzie wyliczany na podstawie dostępności tego właśnie produktu.

 

Możliwość grupowego dodawania zdjęć dla wybranych wariantów - w edycji produktu w zakładce Atrybuty dodaliśmy możliwość grupowego Dodawania/Usuwania zdjęć dla wybranych wariantów.

 

 

Możliwość dzielenia zamówień, dla których została wystawiona faktura VAT oraz pobierania duplikatu faktury VAT - w edycji zamówienia dla którego wystawiona została już faktura VAT pojawiła się możliwość jego podzielenia. Aby pobrać duplikat wystawionej faktury VAT należy przejść do zakładki Sprzedaż → Faktury, gdzie w kolumnie Opcje pojawił się nowy przycisk.

 

B2B

Zmiany w porównywarce produktów - lista zmian wprowadzony w porównywarce produktów:

  • możliwość udostępniania zdefiniowanej porównywarki dzięki funkcji “Udostępnij”,
  • możliwość wydrukowania strony z porównywarką,
  • możliwość dodawania porównywanych produktów do schowka, lepsze działanie ustawienia określającego maksymalną liczbę produktów w porównywarce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Porównywarka → Maksymalna ilość prezentowanych produktów,
  • możliwość ograniczenia porównywania wyłącznie produktów z tej samej kategorii z poziomu zakładki,
  • usprawniona funkcję dodawania produktów do koszyka - od tej chwili jest ona aktywna wyłącznie dla produktów dostępnych w sklepie.

 

Automatyczne przeliczania wartości rabatu podczas edycji zamówienia w module Handlowca - podczas edycji wybranego zamówienia posiadającego status "do weryfikacji" dodaliśmy funkcję, która automatycznie przeliczy wartość rabatu po zmianie ceny. Pole z wartością rabatu stało się również w pełni edytowalne - zmiana wartości rabatu zmienia wysokość ceny.

 

Obliczania podatku VAT od ceny netto - aby zdefiniować obliczanie podatku VAT od ceny netto należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → B2B → Ceny, rabaty, limity → Wyliczaj podatek VAT od ceny. Przy aktywnym ustawieniu, VAT będzie dodawany do sumy cen netto poszczególnych produktów.

 

Ranking najczęściej reklamowanych produktów - w zakładce Statystyki → Rankingi → Reklamacje pojawił się ranking najczęściej reklamowanych produktów wyliczany na podstawie reklamowanej ilości.

 

Oznaczanie reklamacji, które zawierają produkty bez prawa zwrotu - administrator zyskał możliwość oznaczania reklamacji ze zwrotem produktu, który został sprzedany w promocji bez prawa zwrotu. W tym celu należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → B2B → Reklamacje → Typy zgłoszeń odpowiadających zwrotom, gdzie należy zdefiniować, który z typów reklamacji odpowiedzialny jest za zwrot zamówienia. Jeżeli klient dokona zwrotu zamówienia zawierającego produkt bez prawa zwrotu w zakładce Sprzedaż > reklamacje pojawi się stosowna informacja.

 

Usprawnienia w panelu administracyjnym

Eksport produktów - dodaliśmy możliwość eksportowania produktów zgodnie z formatem importu. Oznacza to, że podczas eksportu produktów do pliku CSV/XLSX administrator będzie mógł określić układ pliku zgodnie z zapisanymi szablonami importu.

 

 

Usprawniliśmy przypisywanie wartości usuwanych atrybutów podczas mapowania - podczas usuwania atrybutu, który jest uwzględniony w mapowaniach dowolnej integracji zewnętrznej, wskazanie nowego atrybutu przypisze jego wartości do mapowania.

 

 

Filtrowanie produktów na podstawie jego statusu w dynamicznych listach oraz ocenach - aby aktywować ustawienie należy w edycji dynamicznej listy zaznaczyć opcję "Zezwalaj na filtrowanie po statusach". Dodaliśmy też możliwość filtrowania produktów na podstawie oceny. Wyszukiwanie produktów z aktywną promocją lub bez aktywnej promocji - w zakładce Katalog → Produkty pojawiła się możliwość wyszukiwania produktów, które objęte są promocją lub produktów, które nie posiadają promocji.

 

Wyszukiwanie promocji na podstawie daty ich utworzenia i modyfikacji - w zakładce Marketing i promocje → Promocje pojawiły się dwa nowe filtry: data utworzenia, data modyfikacji, pozwalające na dokładniejsze wyszukiwanie promocji aktywnych w sklepie internetowym.

 

Możliwość uprawnienia dostępu do zakładki Multichannel - aby przyznać użytkownikowi wyłączne uprawnienia do zakładki Multichannel, należy:

1. Z poziomu Ustawienia → Grupy uprawnień dodać nową grupę z uprawnieniami Multichannel lub

2. Przypisać nową grupę do wybranego administratora w Ustawienia → Administratorzy.

 

Możliwość zdefiniowania widoczności zamówień, które nie mają przypisanego opiekuna - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Preferencje administracyjne → Opiekunowie zamówienia, pojawiła się nowa opcja “Zamówienie bez opiekuna widoczne dla”, gdzie ustawienie:

  • głównego administratora - wyświetli wszystkie zamówienia administratorowi sklepu, opiekun będzie widział wyłącznie te, które zostały od niego przypisane,
  • wszystkich opiekunów - wszystkie zamówienia będą widoczne zarówno dla administratorów jak i wszystkich opiekunów zamówień.

 

Zmiany w integracjach

Cloud SMTP - dodaliśmy usprawnienie pozwalające na generowanie wysyłki mail w większych paczkach. Wdrożona zmiana wpłynie pozytywnie na szybkość wysyłki.

 

Dodaliśmy integrację z systemem Optimise Media - aby zintegrować się z siecią afiliacyjną, należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS → Optimise.

 

Wykluczenie źródła wysyłki z prośbą o opinię w Opineo - administrator sklepu zyskał możliwość wykluczania wysyłki prośby o opinię dla modułu Opineo, dla zamówień pochodzących z wybranego źródła. Aby zablokować wysyłkę, należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Wiarygodne Opinie Opineo → Wyklucz wysyłkę dla zamówień ze źródła.

 

Wykluczenie przesyłanie znaków specjalnych oraz polskich znaków w SalesManago - podczas wysyłania tagów określających kontakty przesyłane do systemu Sales Manago, usunięte zostaną polskie znaki oraz znaki specjalne.

 

Nowa podstrona z listą niezaakceptowanych komentarzy na blogu - w zakładce Blog → Lista komentarzy, pojawiła się możliwość filtrowania wszystkich komentarzy na blogu na podstawie aktywnego statusu.

Bugfix:

  • poprawiliśmy błąd z wyświetlaniem cen produktów w pliku produktowym przy indywidualnej stawce podatkowej danego kraju,
  • zaktualizowaliśmy bibliotekę do wysyłki maili przez office365.com do najnowszej wersji,
  • dodaliśmy przekierowanie wersji językowych sklepów na domenę główną w przypadku nie zdefiniowania kodów językowych, gdy dany język nie jest dostępny w sklepie, podstrony predefiniowane w systemie będą przekierowywane na wersję polską sklepu, np. /en na /pl,
  • zmieniono format eksportu produktów z XLS na XLSX, tym samym liczba eksportowanych produktów nie będzie ograniczona do 65536 wierszy,
  • poprawiono sposób wyliczania czasu wysyłki przy ustawieniu 0 dni w statusie dostępności.

Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska