Blog

07.09.2021
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore – sierpień 2021

Aktualizacje w AtomStore – sierpień 2021

Miesiąc temu pokazaliśmy Wam, jak efektywnie korzystać z segmentacji klientów na naszej platformie. W sierpniu usprawniliśmy moduł Newsletter. To nie jedyne wakacyjne zmiany w AtomStore. Sprawdź, co przygotowaliśmy dla naszych klientów.

Katalog

Kategorie

Możliwość wykluczenia kategorii dla grupy klientów

W edycji dowolnej kategorii w ustawieniu „Kategoria widoczna” umożliwiliśmy wybranie grup klientów, którym będzie wyświetlana edytowana kategoria. Grupy, które nie zostaną wybrane w tym ustawieniu, nie będą mogły robić zakupów produktów z tej kategorii.

 

Usunięty parametr „?pr=” z linkowania wewnętrznego

Na stronie dowolnej kategorii zmodyfikowaliśmy sposób linkowania wewnętrznego tak, że po zmianie kategorii do adresu nie będzie dodawany parametr „?pr=”.

 

Informacja o dacie utworzenia wariantu

W edycji dowolnego produktu wariantowego dodaliśmy okienko z informacją o dacie utworzenia wariantu i administratorze, który go utworzył.

 

Dynamiczne listy

Nowe zabezpieczenie przed zapętleniem wykluczeń

Dodaliśmy zabezpieczeniem przed zapętleniem wykluczeń.

 

Przykład: W sklepie utworzone zostały dwie dynamiczne listy: DL1 oraz DL2. W dynamicznej liście DL1 wykluczono listę DL2. W takiej sytuacji w liście DL2 nie ma możliwości wykluczenia listy DL1. W przeciwnym razie doszłoby do zapętlenia wykluczeń.

 

Opinie

Informacja o adresie IP użytkownika

W zakładce Katalog → Opinie dodaliśmy informację o adresie IP użytkownika, który dodał opinię w sklepie.

 

Sprzedaż

Zamówienia

Możliwość zdejmowania rezerwacji produktów

W zakładce Sprzedaż → Zamówienia dodaliśmy nową operację grupową „Zdejmij rezerwacje”.

 

panel-sklepu-operacje-grupowe

 

Opcja pozwala na usunięcie rezerwacji produktów przy jednoczesnej zmianie stanu magazynowego lub bez zmiany stanu magazynowego.

 

panel-sklepu-zdejmij-rezerwacje

Możliwość definiowania szablonu w wiadomości do klienta

W zakładce Sprzedaż → Zamówienia dodaliśmy opcję „Korzystaj z szablonu ogólnego”, która jest aktywna przy wysyłaniu wiadomości do klienta w ramach operacji grupowej „Wyślij e-mail”. Jej wybranie sprawi, że szablon wiadomości będzie pobierany z szablonu głównego przypisanego do sklepu (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe). W innym przypadku administrator będzie mógł zdefiniować dowolną treść w podglądzie tej wiadomości.


panel-sklepu-maile-systemowe

 

Możliwość ustawienia kosztu dostawy w wydzielonym zamówieniu

Podczas dzielenia zamówienia (Sprzedaż → Zamówienia → Edytuj → Zamówione produkty → Podziel zamówienie) umożliwiliśmy określenie indywidualnego kosztu dostawy w nowo utworzonym zamówieniu.


panel-sklepu-podziel-zamowienie

 

Nowy mechanizm przenoszenia do bramki płatności

Dodaliśmy nowe ustawienie „Złożenie zamówienia - automatyczne przekierowanie do płatności po X sekundach od złożenia zamówienia”, które pozwala na automatyczne przekierowanie do bramki płatności po złożeniu zamówienia przez klienta.

 

Uwaga! Zmiana wymaga modyfikacji w szablonie.

 

Nowy filtr „Waluta” w zestawieniu zamówień

Dodaliśmy obsługę nowego filtru „Waluta”, który pozwala na szukanie zamówień na podstawie waluty przypisanej do zamówienia.

 

Klienci

Zmodyfikowany mechanizm wyliczania wartości zamówienia

W edycji dowolnego klienta zmodyfikowaliśmy wiersz „Wartość zamówień”. Po zwróceniu zamówienia, widoczna kwota będzie pomniejszana o wartość zwrotu.

 

Nowa kolumna z krajem klienta

W zakładce Sprzedaż → Klienci dodaliśmy nową kolumnę „Kraj”, w której jest wyświetlany kraj klienta podany przez niego w danych do faktury. Pole to jest widoczne także przy eksporcie danych do pliku CSV.

 

Możliwość ograniczenia ważności linku do resetowania hasła

Dodaliśmy nowe ustawienie „Przypomnienie hasła - czas ważności linku do przypomnienia hasła”, które pozwala na zdefiniowanie ważności linku do resetowania hasła wysyłanego do klienta.

 

Formy dostawy

Zmodyfikowany mechanizm wyliczania kosztu dostawy dla klienta

Jeżeli w edycji dowolnej formy dostawy ustawiono rozbicie kosztów na poszczególne waluty

 

panel-sklepu-formy-dostawy

 

i jednocześnie klient ma ustawioną stawkę VAT w wysokości 0%, to koszt dostawy, który jest widoczny dla klienta, będzie pomniejszony o podatek VAT.

 

Import płatności

Możliwość określenia indywidualnego formatu daty

Podczas importu płatności umożliwiliśmy zapisanie w systemie poprawnego formatu importowanej daty płatności w przypadku formatów niestandardowych (Sprzedaż → Import płatności → Format → Własny).


panel-sklepu-import-platnosci

 

Multichannel

Możliwość rozbijania pliku produktowego Google dla danego języka

Jeżeli w sklepie aktywowano ustawienie „Rozpoznawaj sklep po języku” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Multistore → Rozpoznawaj sklep po języku) i w edycji mutlistore’a dwa sklepy mają taką samą domenę, ale przypisano im różne języki, to plik produktowy również zostanie rozdzielony dla obu języków.

 

Marketing

Akcje promocyjne

Nowy warunek w Akcjach promocyjnych

W module Akcje promocyjne (Marketing → Akcje promocyjne → Dodaj/Edytuj akcję → Warunki) dodaliśmy ustawienie „Warunek minimalnej wartości koszyka - uwzględniaj: ceny po rabacie”.

 

Jego wybranie sprawi, że jeżeli dodany do koszyka przez klienta produkt jest objęty rabatem, to system uwzględni zmianę ceny produktu i pomniejszy wartość koszyka.

 

Uwaga! Ustawienie warunku nie jest zalecane w przypadku włączonych kilku akcji promocyjnych ze względu na możliwość wyłączenia wcześniej uruchomionej akcji.

 

Newsletter

Zmodyfikowany mechanizm wysyłania kodu rabatowego

Jeżeli w sklepie została aktywowana opcja „Przyznawaj kupon za zapisanie się do newslettera” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Newsletter → Subskrypcja) z wartością „zawsze”, ale w opcji został wykluczony sklep, z którego klient dokonał zapisu, to kod kuponu nie zostanie wysłany.

 

Subskrybenci

Nowa kolumna z adresem IP w eksportowanym pliku CSV

W zakładce Newsletter → Subskrybenci w eksporcie do pliku CSV dodaliśmy kolumnę z adresem IP subskrybenta.

 

Zmodyfikowany mechanizm wyszukiwania subskrybentów

Zmodyfikowaliśmy mechanizm działania filtrów w zakładce Newsletter → Subskrybenci w taki sposób, że przy podaniu listy oraz segmentu klientów, będzie on wyszukiwał klientów, którzy spełniają oba warunki. Do tej pory poprawny musiał być jeden z nich.

 

Szablony newsletterów

Możliwość indywidualnego zdefiniowania sekcji <head>

W edycji szablonu dowolnego newslettera umożliwiliśmy uzupełnienie treści, która będzie przesyłana w znaczniku <head> wiadomości mailowej.

 

CMS

Banery

Możliwość wprowadzenia tłumaczeń dla nazw i opisów banerów

W edycji dowolnego baneru umożliwiliśmy wprowadzenie tłumaczenia nazwy i opisu.

 

panel-sklepu-banery

 

SEO

Automatyczne przekierowanie tagów UTM

Jeżeli w sklepie włączona została opcja „Karta produktu - przekierowywuj na kategorię produktu gdy produkt nieaktywny” (Ustawienia → SEO → Preferencje), a produkt, który staje się nieaktywny, miał przypisaną wartość parametru UTM, to ten parametr zostanie przeniesiony również na stronę kategorii.

 

Przykład: Paramtetr UTM ze strony produktu https://demo.atomstore.pl/produkt?utm=test zostanie przekierwoany także na stronę kategorii tego produktu https://demo.atomstore.pl/kategoria?utm=test.

 

Mechanizm pozwalający na określenie rodzaju przekierowań

W zakładce Ustawienia → SEO zmodyfikowaliśmy następujące ustawienia:

  • Strona kategorii - przekierowywuj na kategorię nadrzędną gdy kategoria nieaktywna,
  • Strona kategorii - przekierowywuj na kategorię nadrzędną gdy kategoria pusta (bez produktów),
  • Przekrój kategorii - przekierowywuj do kategorii gdy przekrój pusty (bez produktów),

tak, aby administrator mógł zdecydować, czy i jaki rodzaj przekierowań ma zostać utworzony w przypadku ich aktywowania.

 

panel-sklepu-seo

 

Konfiguracja sklepu

Wygląd sklepu

Możliwość wyświetlania wpisów blogowych na stronie głównej sklepu

W zakładce Blog (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Blog) dodaliśmy ustawienie „Ilość wyświetlanych postów na stronie głównej sklepu”, które pozwala na określenie, ile wpisów z bloga ma zostać wyświetlonych na stronie głównej sklepu. Pozostawienia pustego pola sprawi, że na stronie głównej nie będą wyświetlane wpisy blogowe. Uwaga! Zmiana ta wymaga modyfikacji przez webmastera.


panel-sklepu-blog

 

Możliwość umieszczania atrybutów w opinii

W zakładce Opinie (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Opinie) dodaliśmy ustawienie „Predefiniowane zalety i wady produktów”. Wybranie opcji „tak” umożliwia przypisanie dowolnego atrybutu (Katalog → Atrybuty) do nowo tworzonych opinii, co sprawi, że będzie on mógł zostać wybrany jako wada lub zaleta. Dzięki temu klient, oceniając zakup, będzie mógł wybrać z gotowego katalogu wad i zalet przygotowanego przez administratora sklepu. Uwaga! Modyfikacja wymaga zmian w szablonie.

 

Przykład: Klient kupił w sklepie altankę ogrodową i chce wystawić opinię. Na karcie produktu w zakładce Opinie, oprócz miejsca na wpisanie tekstu, znajdzie predefiniowane zalety i wady produktu utworzone wcześniej przez administratora, np. jakość, cena, kolor, wytrzymałość, wielkość. 

 

Możliwość dodania opinii bez konieczności logowania się do konta klienta 

Jeśli zakładce Opinie (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Opinie) jest aktywne ustawienie „Dodawanie opinii tylko przez klientów, którzy kupili ten produkt”, a opcja „Dodawanie opinii tylko przez zalogowanych klientów” jest wyłączona,


panel-sklepu-opinie

 

to w wiadomości do klienta, np. przy zmianie statusu zamówienia, w której jest osadzony znacznik:

 

IF_PRODUKTY_DO_OPINII

#produkty_opiniuj#

ENDIF_PRODUKTY_DO_OPINII,

 

zostanie wysłany link do złożenia opinii z indywidualnym hashem. Dzięki temu klient, korzystając z linku z indywidualnym hashem, będzie mógł dodać opinię do kupionego przez siebie produktu bez konieczności logowania się do systemu, bo jego zamówienie zostanie rozpoznane.

 

Integracje

Edrone: brak dublowania wiadomości przy zapisie do newslettera

Zmodyfikowaliśmy działanie integracji z Edrone tak, aby wiadomość wysłana po zapisie do newslettera nie była dublowana. Od teraz, jeżeli w integracji z Edrone opcja „Zapis do newslettera - wysyłaj wiadomość z potwierdzeniem zapisu ze sklepu” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Edrone) jest wyłączona, to system nie będzie wysyłał także wiadomości ze sklepu.


panel-sklepu-edrone

 

Nokaut: możliwość wyboru wysyłanych stanów magazynowych

W ustawieniach porównywarki Nokaut (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Multichannel → Porównywarki → Nokaut) dodaliśmy opcję „Nokaut - dodawaj informację o stanie”, która pozwala zdecydować czy do porównywarki mają być wysyłane stany magazynowe czy stany dostępne.

 

Bugfixy:

  • zmodyfikowaliśmy mechanizm oznaczania bestsellerów w taki sposób, że będzie on uwzględniał zestaw jako jeden produkt, a nie jego poszczególne elementy składowe,
  • w eksporcie produktów do pliku XML dodaliśmy ustawienie „Udostępniaj pliki CSV”, które pozwala na wyświetlanie w ustawieniach klienta oferty w pliku CSV. Do tej pory była to oferta wyłącznie w pliku XML. Uwaga! Wymagana zmiana w szablonie klienta,
  • operacja zmiany flagi „Wyróżniony” w edycji dowolnego produktu zostanie zapisana w zakładce „Historia operacji”,
  • w przypadku multistore’a w zakładce BOK → Statystyki przy błędach 404 zostanie wyświetlona informacja o tym, na jakiej dokładnie stronie pojawił się błąd,
  • jeżeli w sklepie zostały dodane kody marketingowe JS, to zostaną one wyłączone na stronach wrażliwych, tj. stronie rejestracji i w edycji danych klienta.,
  • zmodyfikowaliśmy mechanizm tworzenia kampanii. Do tej pory w banerach, na listingach lub na stronie głównej do adresów dodawano parametry. Od teraz sposób obliczania statystyk kampanii nie będzie jawnie wyświetlany w tworzonych adresach,
  • w zakładce Ustawienia → Konfiguracja  sklepu przy dowolnym ustawieniu dodaliśmy ikonę lupy, która przekierowuje na stronę z zapisem historii zmian wskazanego ustawienia.

 


Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska