Blog

01.02.2022
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore – styczeń 2022

Aktualizacje w AtomStore – styczeń 2022

Po małej przerwie świąteczno-noworocznej powracamy do Was z pakietem aktualizacji. Co w nich? Usprawniliśmy integrację z BaseLinkerem, wzmocniliśmy bezpieczeństwo przez zmodyfikowanie mechanizmu tworzenia haseł klienta i ulepszyliśmy działanie kodów rabatowych.

 

Dashboard

Zmodyfikowany mechanizm obliczania marży

Zmodyfikowaliśmy wyliczanie wysokości marży w dashboardzie. Od teraz w zestawieniu zamówień wysokość marży będzie przeliczana ponownie bez anulowanych zamówień.

 

Katalog

Produkty

Rozbudowana możliwość eksportu wyprzedaży i promocji

W module Katalog → Produkty w przypadku eksportu do pliku CSV/XLSX dodaliśmy możliwość eksportu wyprzedaży oraz zmodyfikowaliśmy eksport promocji. Od teraz wyprzedaże i promocje mogą być eksportowane zgodnie z ustawieniami:

  • brak – brak eksportu danych,
  • tak - tylko cena – eksportowana zostanie cena promocji lub wyprzedaży,
  • tak - cena i daty – eksportowana zostanie cena promocji lub wyprzedaży oraz odpowiednio daty promocji lub wyprzedaży.

 

Eksport produktów w panelu sklepu

 

Możliwość grupowej zmiany statusu wariantów

W edycji dowolnego produktu w zakładce Atrybuty (Katalog → Produkty → Edytuj → Atrybuty) dodaliśmy nową opcję grupową „Zmień status”, która pozwala na grupową zmianę aktywności zaznaczonych wariantów.


Zmiana statusów w panelu sklepu

 

Możliwość kopiowania produktów bez galerii zdjęć

W zakładce Katalog → Produkty do funkcji „Kopiowanie produktów” dodaliśmy ustawienie, które pozwala zdecydować administratorowi, czy do nowego produktu ma zostać przeniesiona galeria zdjęć z produktu bazowego.

 

Sprzedaż

Klienci

Nowe informacje o wartości zamówień

W edycji dowolnego klienta (Sprzedaż → Klienci → Szczegóły) dodaliśmy dwie nowe informacje:

  • „Wartość opłaconych zamówień” – informacja o wszystkich opłaconych zamówieniach za wyjątkiem zamówień anulowanych,
  • „Wartość anulowanych zamówień” – informacja o wszystkich zamówieniach z flagą zwrot (zamówienia anulowane i zwrócone).

 

Wartość zamówień w edycji klienta

 

Reklamacje

Zmodyfikowany mechanizm rozpatrywania reklamacji

Jeżeli klient podczas składania reklamacji nie wskazał opcji „Reklamacja całego zamówienia”, ale zaznaczył wszystkie produkty w danym zamówieniu, to po rozpatrzeniu reklamacji system nie będzie wydzielał nowego zamówienia do zgłoszenia. Taka reklamacja będzie traktowana identycznie jak reklamacja dla całego zamówienia. 

 

Magazyn

Dostawcy

Nowy odnośnik do sklepów w sitemapie

Jeżeli w module Magazyn → Dostawcy jest dostępny dostawca z aktywną flagą „Dostawca / sklep stacjonarny”, to odnośnik do jego strony będzie przekazywany w sitemapie sklepu w znacznikach <loc></loc>.


Dostawca

 

Aktualizacja ma na celu poprawę indeksowania przez wyszukiwarki podstron związanych ze sklepami stacjonarnymi. 

 

Marketing i promocje

Kupony rabatowe

Nowa zakładka z listą kodów rabatowych

W edycji dowolnego kuponu rabatowego (Marketing i promocje → Kupony → Edytuj kupon) dodaliśmy zakładkę „Kody”, gdzie wyświetlona jest lista wszystkich kodów dostępnych w ramach danego kuponu.


 

Nowa informacja o dacie wygenerowania kuponu

Przy eksporcie dowolnego kuponu do plików CSV i PDF dodaliśmy informację o dokładnej dacie wygenerowania danego kodu kuponu widoczną w tabeli w kolumnie „Data utworzenia”.

 

Marketing Automation

Określenie przedziału czasu wyświetlanych statystyk dla programu lojalnościowego

W zakładce Marketing i Promocje → Automation → Program lojalnościowy dodaliśmy możliwość określenia dat (ram czasowych) wyświetlanych na wykresie statystyk. Modyfikacja dotyczy wyłącznie następujących pól:

  • suma dla wybranego okresu, 
  • suma punktów przyznanych,
  • suma punktów wykorzystanych.


Statystki w programie lojalnościowym

 

Akcje promocyjne

Informacja o statystykach użycia kuponu akcji promocyjnej

Do zakładki Marketing i promocje → Akcje promocyjne dodaliśmy statystykę liczby użyć kodów w ramach danej akcji w przypadku dowolnej akcji z warunkiem „Kod”.

 

Newsletter

Subskrybenci

Rozszerzona informacja o źródle zapisu do newslettera

W zakładce Newsletter → Subskrybenci rozszerzyliśmy informacje w kolumnie z danymi o pochodzeniu zapisu subskrybenta do newslettera o nowe źródła:

  • stopka_newsletter – zapis ze stopki na dole strony,
  • konto_newsletter – zapis w edycji konta klienta w zakładce newsletter,
  • page_newsletter – rejestracja z dedykowanej strony zapisu do newslettera.

 

Uwaga! Poprawne skonfigurowanie i wyświetlanie się źródeł zapisu wymaga zmiany w szablonie klienta.

 

Konfiguracja sklepu

Katalog i magazyny

Zmodyfikowany mechanizm dzielenia zamówienia

W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Katalog i magazyn → Magazyn - standard → Rozbijanie zamówień w koszyku, dodaliśmy ustawienie „Rozbicie zamówienia - pomijaj produkty gratisowe przy propozycji rozbicia”.


Ustawienie w panelu sklepu

 

Dzięki tej funkcji gratis nie będzie uwzględniany przy podziale zamówienia ze względu na stan dostępności.

 

Przykład: W sklepie są dostępne Produkt A (status preorder z premierą za X dni) i Gratis (status dostępny). Klient dodał do koszyka Produkt A i wybrał Gratis. Do tej pory takie zamówienie wymagało oczekiwania na zbiorczą przesyłkę lub rozbicie na dwa zamówienia. Od tego momentu opcja oczekiwania na przesyłkę zbiorczą będzie domyślna bez możliwości zmiany.

 

Panel

Możliwość ograniczenia rozmiaru baneru

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Preferencje administracyjne → Banery dodaliśmy nową funkcję „Maksymalna wielkość pliku (w KB)”.


Ustawienie dot. wielkości banerów w panelu sklepu

 

Ustawienie pozwala na określenie maksymalnej wielkości baneru wgrywanego przez administratora. Grafiki o wielkości przekraczającej tę wartość nie zostaną zapisane w systemie.

 

Możliwość zawężania statusów zamówień wydzielanych

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Preferencje administracyjne → Podział i edycja zamówień dodaliśmy nowe ustawienie „Podział zamówień - możliwe statusy nowego zamówienia”, które pozwala na zawężenie możliwych do wyboru statusów podczas wydzielania zamówienia.


Podział zamówień w panelu sklepu

 

Możliwość wyszukiwania zamówień po statusie subskrybenta newslettera

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Wyszukiwanie (panel - kryteria) → Zamówienia dodaliśmy opcję „Subskrybent newslettera”.


Funkcja w panelu sklepu

 

Po jej włączeniu (przestawieniu opcji na „Tak”) w module Sprzedaż → Zamówienia wyświetlony zostanie nowy filtr „Subskrybent”, który pozwoli na wyszukiwanie zamówień klientów, którzy są jednocześnie subskrybentami.

 

Marketing

Program lojalnościowy: zmodyfikowany mechanizm odejmowania punktów za wykorzystany kod

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Program lojalnościowy → Wykorzystanie punktów, dodaliśmy ustawienie „Automatyczna redukcja punktów w programie lojalnościowym po wykorzystaniu kuponu”.

 

Opcja pozwala nie obniżać zgromadzonej liczby punktów w programie lojalnościowym w sytuacji, gdy klient otrzyma kod rabatowy po osiągnięciu określonego progu punktowego. Dzięki zaznaczeniu opcji na „Nie” klient może kontynuować zbieranie punktów i przechodzić na kolejne poziomy.


Zmodyfikowany mechanizm odejmowania punktów za wykorzystany kod

 

Do tej pory, kiedy klient automatycznie otrzymywał kupon za konkretną liczbę punktów w programie lojalnościowym, system odejmował z jego konta taką samą liczbę punktów w momencie wykorzystania kuponu rabatowego.

 

Sprzedaż i ceny

Bezpieczeństwo: zmodyfikowany mechanizm tworzenia haseł klienta

W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów dodaliśmy nową zakładkę „Polityka haseł”. Można w niej zdefiniować warunki tworzenia hasła dla konta klienta zgodnie z następującymi ograniczeniami:

  • minimalna liczba znaków,
  • minimalna liczba wielkich liter,
  • minimalna liczba małych liter,
  • minimalna liczba cyfr,
  • minimalna liczba znaków specjalnych.

 

Jeśli przy danym warunku administrator nie wskaże wartości (pozostawi pole puste), to system nie będzie sprawdzał tego warunku.

 

Bezpieczeństwo: zmodyfikowany mechanizm tworzenia haseł klienta

 

API i integracje FK/ERP

Nowa metoda API w GetProducts

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → API i Integracje FK/ERP → Atom SOAP API → Pobieranie produktów (GetProducts) dodaliśmy ustawienie „Zwracaj aktywność wariantów”.

 

Nowa metoda API w GetProducts

 

Ustawienie umożliwia odbieranie informacji na temat aktywności danego wariantu w produkcie. Warianty będą widoczne jako:

  • wariant aktywny → <active>1</active>,
  • wariant nieaktywny → <active>0</active>.

 

Możliwość przesyłania faktur zaliczkowych w metodzie SetInvoice

W AtomAPI (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → API i Integracje FK/ERP → Atom SOAP API) dodaliśmy opcję pozwalającą na przesyłanie faktur zaliczkowych w metodzie SetInvoices:

 

<advance>X</advance>,

 

gdzie pod „X” można podstawić wartości „1” (tak) i „0” (nie).

 

Zmodyfikowana metoda SetProducts

W metodzie SetProducts umożliwiliśmy przesyłanie ustawień SEO dla różnych języków:

  • title,
  • description,
  • keywords.

 

Przykład:

 

<seo_title> <!-- title strony produktu (metatag dla SEO) -->

      <![CDATA[ test SEO title ]]>

    </seo_title>

    <seo_title lang="eng">

      <![CDATA[ test SEO title ]]>

    </seo_title>

    <seo_title lang="rus">

      <![CDATA[ test SEO title ]]>

    </seo_title>

    <seo_keywords> <!-- słowa kluczowe strony produktu (dla SEO) -->

      <![CDATA[ test,SEO,keywords ]]>

    </seo_keywords>

    <seo_keywords lang="eng"> 

      <![CDATA[ test,SEO,keywords ]]>

    </seo_keywords>

    <seo_keywords lang="rus"> 

      <![CDATA[ test,SEO,keywords ]]>

    </seo_keywords>

    <seo_description> <!-- opis strony produktu (metatag dla SEO) -->

      <![CDATA[ test SEO description ]]>

    </seo_description>

    <seo_description lang="eng"> 

      <![CDATA[ test SEO description ]]>

    </seo_description>

    <seo_description lang="rus"> 

      <![CDATA[ test SEO description ]]>

    </seo_description>

 

Maile systemowe

Nowy znacznik dla faktury zaliczkowej

W mailu systemowym „Faktura” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe → Wiadomość → Faktura) dodaliśmy obsługę nowego znacznika, który umożliwia wysłanie do klienta faktury zaliczkowej. Aby go użyć, wstaw w treść wiadomości następujący znacznik.

 

IF_FAKTURA_ZAL

#url_faktury#

ENDIF_FAKTURA_ZAL

 

Nowy znacznik #produkt_wiersz_href# w mailach transakcyjnych

W mailach systemowych dotyczących statusu zamówienia (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe) dodaliśmy obsługę nowego znacznika, który w wiadomości zostanie wyświetlony jako adres URL produktu. Aby go użyć, wstaw w treść wiadomości następujący znacznik.

 

#produkt_wiersz_href#

 

Nowy znacznik jest podobny do innego znacznika #produkt_wiersz_nazwa_link#. Poniżej szczegółowe wyjaśnienie czym różnią się oba znaczniki w wiadomościach transkacyjnych:

  • #produkt_wiersz_nazwa_link# → wstawia <a href="url strony produktu">nazwa produktu</a>,
  • #produkt_wiersz_href# → ma wstawiać sam URL produktu po prostu.

 

 

Nowy znacznik jest obsługiwany w przypomnieniach do statusu zamówienia oraz w wiadomościach wysyłanych przy statusach zamówień. 

 

Uwaga! Znacznik zadziała tylko w przypadku umieszczenia go w tabelce własnej. W tym celu należy wstawić dwa dodatkowe znaczniki (załączony obrazek): 

  • Lista zamówionych produktów - własna tabelka - początek wiersza (<!--#produkt_wiersz_poczatek#-->),
  • Lista zamówionych produktów - własna tabelka - koniec wiersza (<!--#produkt_wiersz_koniec#-->).

W edytorze tekstowym znaczniki te będą niewidoczne. Można je zobaczyć dopiero w edycji kodu HTML.

 

 

Integracje

Allegro: zmodyfikowany mechanizm wyświetlania błędów

Zmodyfikowaliśmy mechanizm wyświetlania błędów w przypadku integracji z Allegro. Od teraz błędy dotyczące pobierania aukcji będą usuwane po 3 dniach od ich wystąpienia.

 

BaseLinker: możliwość generowania adresu e-mail podczas importu z wybranych źródeł

W module BaseLinker (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → API i integracje FK/ERP → BaseLinker) dodaliśmy ustawienie „Źródła zamówień z obsługą pustego adresu e-mail”, które pozwala określić, dla jakich źródeł w BaseLinkerze zamówienia importowane do AtomStore mają automatycznie uzupełniać adres mailowy, jeśli nie będzie on podany w BaseLinkerze. W takim przypadku system wygeneruje adres e-mailowy sztucznie.

 

BaseLinker: możliwość określenia domyślnego drzewa kategorii produktów

W module BaseLinker (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → API i integracje FK/ERP → BaseLinker) dodaliśmy ustawienie „Docelowe drzewo kategorii (multistore)”, które pozwala określić, do którego drzewa w sklepie mają zostać pobrane kategorie pochodzące z BaseLinkera. Jest to istotne w przypadku importu produktów do danego multistore’a.

 

BaseLinker: możliwość wysyłania opisu produktu na podstawie atrybutu

W module Baselinker (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → API i integracje FK/ERP → BaseLinker) dodaliśmy ustawienie „Opis produktu według wskazanego atrybutu”, które pozwala na przesłanie w opisie produktu wartości atrybutu zamiast opisu pochodzącego z edycji tego produktu.

 

BaseLinker: zmodyfikowany mechanizm wykluczania źródeł zakupu

W module BaseLlinker w ustawieniu „Wykluczone źródła zamówień” umożliwiliśmy podawanie ID źródła zamówienia. Do tej pory system obsługiwał wykluczanie źródeł wyłącznie na podstawie ich nazwy w BaseLinkerze. 

 

DPD: obsługa wysyłania paczek w usłudze Next Day

W module DPD (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Kurierzy → DPD) w zakładce „Powiązanie sposobów wysyłki” dodaliśmy ustawienie „Formy dostawy - next day”, które pozwala na zmapowanie form dostawy w ramach usługi DPD Next Day.


DPD: obsługa wysyłania paczek w usłudze Next Day

 

DPD: możliwość pobierania automatów pocztowych dla wybranych form dostawy

W module DPD (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Kurierzy → DPD) dodaliśmy nowe ustawienie „Automaty pocztowe dostępne dla form dostawy”, które pozwala określić, dla jakiej formy dostawy sparowanej z DPD mają pobierać się automaty pocztowe. 


DPD: możliwość pobierania automatów pocztowych dla wybranych form dostawy

 

User.com: możliwość wysyłania informacji o grupie sukbsrybentów

W integracji z chatem User.com dodaliśmy informację w skrypcie window.civchat o tym, czy klient należy do subskrybentów sklepu (pole „subscriber”) oraz do jakiej grupy subskrybentów jest przypisany (pole „newsletter_group”).

 

Bugfixy:

  • w edycji dowolnego szablonu w zakładce IP dodaliśmy informację o adresie administratora edytującego szablon,
  • w historii operacji dodaliśmy informację o zmianach wykonywanych w szablonie sklepu, tj. o operacjach dodanych, usuniętych i aktywacji,
  • w zakładkach w module Statystyki → Rankingi zmodyfikowaliśmy mechanizm importu tak, że w statystykach, w których występują jednostki w pliku XLSX, te nie będą one widoczne,
  • w widoku wyboru plików w Panelu Administratora (w Galerii zdjęć) dodaliśmy ograniczenie wyświetlania zdjęć w ramach jednej strony. Jeżeli w folderze znajduje się więcej niż 100 plików, to będą one odczytywane po 50 plików na jednej stronie,
  • w zakładce BOK → Zgłoszenia zmodyfikowaliśmy bibliotekę służącą do wgrywania załączników do zgłoszeń. Od tego momentu będzie można dodać załącznik poprzez przeciągnięcie dowolnej liczby plików w zaznaczony obszar lub poprzez kliknięcie w ten obszar.

 


Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska