Blog

03.10.2019
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore - wrzesień 2019

Aktualizacje w AtomStore - wrzesień 2019

Nadchodzi najgorętszy okres w sprzedaży - IV kwartał. Nie próżnowaliśmy w wrześniowe poranki i ciągle przygotowywaliśmy dla Was nowe funkcje w AtomStore. Mamy ich ponad 40 - zarówno dla sklepów internetowych, jak i w systemie B2B. Sprawdź koniecznie!

 

B2C

 

Włączenie promocji na wybraną liczbę najtańszych lub najdroższych produktów w koszyku - od teraz możesz tworzyć promocje typu drugi najtańszy/najdroższy produkt tańszy. W edycji kuponu wskaż ilu produktów dotyczy zniżka. Do wyboru:

 

  • X najtańszych produktów,
  • X najdroższych produktów,
  • wszystkich produktów w koszyku.

 

Ustawienia te można zdefiniować wyłącznie podczas tworzenia zniżki procentowej.

 

 

Możliwość definiowania wyprzedaży na wybrany wariant produktu - podczas tworzenie wyprzedaży (Marketing i promocje → Wyprzedaże) administrator może zdefiniować, czy dotyczy ona całego produktu czy wybranego wariantu. Cena wyprzedażowa zostanie również przekazana w feedzie produktowym.

 

Zmiana zdjęcia w opinii przez administratora sklepu oraz zmiana sposobu nazywania zdjęć - w zakładce Katalog → Opinie w edycji wybranej opinii, administrator może usunąć lub zmienić zdjęcie dodane przez klienta.

 

 

Podczas dodawania zdjęć do opinii przez klienta, jego nazwa będzie wyświetlała się jako: #nazwa produktu#-#nazwa kategorii#. Dodatkowo w sitemapie zdjęć zmieniono parametr: #Nazwa produktu# - #nazwa kategorii# - zdjęcie od klienta.

 

Minimalne i maksymalne ilości produktów w koszyku przypisane do danego kuponu - tworząc nowy kupon możesz określić zarówno minimalną jak i maksymalną ilość sztuk produktów w koszyku, po przekroczeniu których nie będzie możliwa realizacja kuponu. Aby dodać kupon, wybierz Marketing → Kupony → Dodaj kupon.

 

Nowy znacznik dla maili systemowych z informacją o adresie punktu odbioru - dodaliśmy nowy znacznik - #adres_dostawy#, który informuje klienta o adresie wybranego przez niego punktu odbioru podczas składania zamówień (dotyczy punktu odbioru paczki: Poczta Polska, Paczkomaty, Paczka w Ruchu). Można go wykorzystać m.in. w mailach z podsumowaniem zakupów.

 

Rankingi klientów z podziałem na sklepy - jeżeli prowadzisz sklepy w opcji multistore, możesz zobaczyć, którzy klienci przynoszą najwięcej zysków. W zakładce Statystyki → Rankingi → Klienci, dodaliśmy nowe filtry, które pozwalają wybrać sklep oraz klienta, którego ranking ma dotyczyć.

 

Dodaliśmy kolumnę z kosztami reklamacji podczas eksportu do pliku xlsx - w pliku xlsx z wyeksportowanymi reklamacjami wyświetlą się kolumny z kosztem poszczególnych zakresów reklamacji.

 

Możliwość dodania produktów do landing pages na podstawie ich kodów EAN - podczas wczytywania produktów na dowolny landing page (Marketing → Landing pages) z pliku xls/xlsx, dodaliśmy możliwość zdefiniowania, który z dostępnych atrybutów będzie jego identyfikatorem.

 

 

Możliwość modyfikacji daty dostawy przesyłanej do modułu opinii konsumenckich Google - w celu modyfikacji przewidywanej daty dostawy w opiniach konsumenckich Google należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Opinie konsumenckie Google → Przewidywany termin dostawy - dodaj .. dni do terminu, gdzie można określić ile dni należy dodać do przewidywanego terminu dostawy - dzięki temu ankiety wysyłane do klientów mogą zostać opóźnione.

 

Możliwość edytowania nazwy dowolnego atrybuty w poszczególnych porównywarkach - w edycji dowolnego atrybutu pojawiła się możliwość zdefiniowania nazwy jaką ten atrybut ma przyjmować w danej porównywarce. Aby dodać nazwy przejdź Katalog → Atrybuty → Edytuj wybrany atrybut.

 

Nowe znaczniki do wiadomości dla zamówień z Allegro - do wiadomości generowanych do klienta po złożeniu zamówienia dodaliśmy dwa nowe znaczniki, które pozwalają spersonalizować treść dla zamówień pochodzących z Allegro:

 

  • IF_ALLEGRO ... ENDIF_ALLEGRO - zamówienie z Allegro
  • IF_NOT_ALLEGRO ... ENDIF_NOT_ALLEGRO - zamówienie 'zwykłe' (nie z Allegro)

 

Znaczniki te będzie można także użyć w szablonie wiadomości systemowych. 

 

Optymalizacja nazw zdjęć przy włączonych znakach wodnych - przy aktywnym ustawieniu Ustawienia → SEO → Optymalizacja nazw plików zdjęć produktów oraz włączonych znakach wodnych, nazwy zdjęć będą podlegały optymalizacji.

 

B2B

Możliwość wysłania pliku XLSX podczas składania oferty - od teraz handlowiec zyskał możliwość załączania pliku XLSX razem z plikiem PDF podczas wysyłania oferty do klienta. Widok pliku będzie zgodny z kolumnami wysyłanymi w formacie PDF. Aby włączyć ustawienie należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → B2B → Ofertowanie → Dołączaj plik XLSX przy wysyłaniu oferty.

 

 

Umieszczenie własnych listów przewozowych przez klienta podczas składania zamówienia dropshipping - w module dropshipping dodano możliwość realizacji zamówienia z wykorzystaniem kuriera zamówionego przez klienta składającego zamówienie. Aby zdefiniować opcję należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → B2B → Dropshipping → Transport własny. 

 

W ustawieniach tych określamy, która z form dostawy będzie odpowiadała wybranej przez klienta (konieczne jest jej wcześniejsze zdefiniowanie w zakładce Sprzedaż > Formy dostawy):

 

 

Podczas składania zamówienia klient będzie mógł dodać własny list przewozowy oraz etykietę. Podczas składania zamówienia klient będzie mógł dodać własny list przewozowy oraz etykietę. Administrator będzie mógł również pobrać etykietę, numer listu przewozowego będzie także widoczny w wydruku zamówienia.

 

UWAGA! Zmiana ta musi zostać obsłużona indywidualnie w szablonie klienta!

 

Generowanie promocji automatycznej do wybranych klientów - podczas tworzenia promocji automatycznej (Marketing i promocje → Automatyczne) pojawiła się możliwość generowania promocji indywidualnej dla wybranego Klienta, Grupy klientów lub Segmentu (filtr klientów). W tym celu w edycji promocji należy uzupełnić zakładkę "Klienci (promocja indywidualna)".

 

Możliwość zmiany ceny na określoną wartość w akcjach grupowych - podczas generowania oferty handlowiec będzie mógł zmienić cenę na określoną wartość w akcjach grupowych. Zobacz na video, jak to zrobić:


 

Usprawnienia w panelu administracyjnym

Możliwość filtrowania produktów po dacie utworzenia - w zakładce Katalog → Produkty dodaliśmy nowy filtr, który umożliwia wyszukiwać produkty na podstawie daty ich utworzenia. Aby dodać filtr, kliknij “Skonfiguruj filtry” (koło zębate), a następnie wybierz “Data utworzenia” i zapisz. 

 

 

Możliwość ustawienia indywidualnego tytułu wybranej kategorii wyłącznie dla strony, w której nie zostały użyte filtry - w edycji dowolnej kategorii w ustawieniu "SEO - title" pojawił się checkbox "Zastosuj tylko na stronie kategorii bez parametrów GET (np. filtrowanie)", który pozwala określić, czy wpisany tytuł ma być zastosowany wyłącznie na stronie kategorii, na której nie zostały użyte żadne filtry przez klienta sklepu. Dla stron, w których filtry zostały użyte tytuł będzie generował się zgodnie z ogólnymi ustawieniami SEO.

 

 

Możliwość wgrywania zdjęć produktów z zewnętrznego konta FTP - w edycji dowolnego produktu w zakładce Galeria i Multimedia pojawiła się możliwość wczytywania zdjęcia z zewnętrznego konta FTP.


Nowa wersja reCAPTCHA dostępna - aby korzystać z nowej wersji oprogramowania reCAPTCHA należy przejść do zakładki Ustawienia > Konfiguracja sklepu > reCAPTCHA.

 

Możliwość zdefiniowania dostępu do zakładki BOK dla członków zespołu - w edycji uprawnień dla administratorów w zakładce Ustawienia > Grupy uprawnień dodano uprawnienie "BOK", która pozwala przypisać widoczność do tej zakładki.

 

Zdjęcia produktów na wydruku zamówienia - aby zdefiniować czy na wydrukach zamówień mają pojawić się zdjęcia produktów należy przejść do zakładki Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Panel > Wydruki zamówień > Wydruk rozbudowany - kolumny w tabeli towarów i zaznaczyć opcję "zdjęcie".

 

Zmiany w logach systemowych - w “Logach systemowych” w zakładce “Dostęp do danych osobowych” dodaliśmy możliwość filtrowania zdarzeń na podstawie przeprowadzonych akcji. Dodatkowo w zakładce “Historia operacji” pojawiła się informacja na temat zmiany statusu aktywności produktu.

 

Zmiany w integracjach

Możliwość przekazywania cen netto oraz nie uwzględniania kosztów dostawy w przekazywanej wartości do Google Tag Manager - aby zdefiniować w jakiej formie mają zostać wysłane ceny, należy przejść do zakładki Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS > Google - site verification, tag manager, gdzie w ustawieniu “Google Tag Manager - dataLayer - wysyłaj ceny” określamy, czy ma być to kwota w netto czy brutto.


Możliwość wyboru, od którego dostawcy mają być pobierane ceny zakupu
- podczas wykonywania eksportu produktów, administrator może zdecydować, od którego dostawcy powinna zostać pobrana cena zakupu produktu.

 

 

Dodanie w Smart Search określenia prawdopodobieństwa podczas szukania produktów po kodzie - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Wyszukiwarka → Wyszukiwarka - Cloud Smart Search → Wyszukiwanie po kodzie produktu - stosuj algorytm podobieństwa, pojawiła się możliwość określenia, czy podczas wyszukiwania produktów po ich kodzie system ma stosować algorytm podobieństwa, czy też szukać ściśle na podstawie wpisanego kodu. 

 

Uwaga! Ustawienie wymaga przeprowadzenia reindeksacji katalogu.

 

Bugfix:

  • dodaliśmy rozbicie sitemapy produktowej na 50 000 pozycji,
  • podczas importu, kolejność produktów powiązanych jest zgodna z danymi zawartymi w pliku, z którego są one importowane, a nie z kolejnością generowaną na podstawie ID danego produktu,
  • poprawiliśmy  błąd dotyczący zerowej dostępności zestawów podczas wykonywania importu,
  • usunęliśmy link kanoniczny przy zagranicznych wersjach językowych strony,
  • poprawiliśmy problem z usuwaniem niektórych załączników z reklamacji przez administratora sklepu,
  • poprawiliśmy błąd z przeliczaniem wartości zamówienia przy formie dostawy UPS,
  • poprawiliśmy obliczanie czasu realizacji zamówienia przy występowaniu dni wolnych od pracy.

 

 

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska