Blog

28.09.2021
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore – wrzesień 2021

Aktualizacje w AtomStore – wrzesień 2021

We wrześniu postawiliśmy na modułu Marketing i Newsletter. Przygotowaliśmy dla Was liczne aktualizacje, które pozwolą na jeszcze lepszą personalizację kampanii marketingowych. Od teraz możecie m.in. wysyłać emotikonki oraz przesyłać wiadomości w dniu urodzin klientów.

 

Katalog

Produkty

Zmodyfikowany mechanizm grupowego zapisu atrybutu

Przy grupowym uzupełnianiu wartości atrybutu (Katalog → Produkty → Opis → Przypisz wartości atrybutów) wprowadzona wartość będzie przypisywana do wszystkich wersji językowych w zakładce Atrybuty w edycji produktu.

 

Atrybuty

 

Zmodyfikowany mechanizm filtrowania na podstawie atrybutów

W edycji dowolnego atrybutu (Katalog → Atrybuty) zmodyfikowaliśmy opcję „Filtrowanie -  po wielu wartościach”. Od teraz atrybuty na liście produktów można filtrować:

  • po dowolnej wartości atrybutu,
  • po wszystkich wartościach atrybutu.

 

Przykład: W sklepie ustawiono atrybut „Kolor”, który może przyjąć wartości „Zielony” oraz „Niebieski”. Klient w filtrze wybrał kolory „Zielony” i „Niebieski”.

 

Przy ustawieniu filtrowania „Po dowolnej wartości", klientowi zostaną pokazane produkty, które mają przypisany przynajmniej jeden z tych atrybutów, czyli są niebieskie albo zielone lub niebieskie i zielone jednocześnie.

 

W przypadku ustawienia „Po wszystkich wartościach", klientowi zostaną pokazane produkty, które mają przypisane obie wartości atrybutu, czyli są niebieskie i zielone jednocześnie.

 

Sprzedaż

Zamówienia

Zmodyfikowany mechanizm wyszukiwania punktów odbioru

W edycji dowolnego zamówienia w zakładce „Formy dostawy” (Sprzedaż → Zamówienia → Dostawa/płatność → Forma dostawy) dla formy dostawy, która ma co najmniej 1000 punktów odbioru, dodaliśmy ich wyszukiwarkę po nazwie i pełnym kodzie paczkomatu.


 

Klienci

 

Możliwość wyświetlania większej liczby klientów

Zwiększyliśmy liczbę wyświetlanych klientów. Od teraz dostępne będzie filtrowanie 50, 100, 200 lub 500 klientów. Zmiana dostępna jest także w module Newsletter → Subskrybenci.


 

Uwaga! Ze względów optymalizacyjnych opcja jest dostępna wyłącznie dla licencji dedykowanej.

 

Formy dostawy i płatności

Uwzględnianie kuponów rabatowych przy wyświetlaniu dostawy

Jeżeli w formie dostawy oraz formie płatności ustawiono wartość koszyka, dla której dana forma dostawy lub płatności jest dostępna, to system będzie uwzględniał wartość koszyka po użyciu kodu rabatowego.

 

Przykład: W sklepie ustawiono formę dostawy do 100 zł i formę płatności do 120 zł. Klient dodał do koszyka produkty o wartości 200 zł i użył kodu rabatowego -50%. Po obniżeniu wartości koszyka przez kupon rabatowy, forma dostawy i forma płatności staną się dostępne.



Możliwość importu punktów odbioru dla eNadawca (Poczta Polska)

W zakładce Sprzedaż → Formy dostawy dla formy dostawy mapowanej z eNadawcą (Poczta Polska) dodaliśmy możliwość ręcznego wywołania importu punktów odbioru. 

 

 

Reklamacje

Dwie nowe kolumny statystyczne

W zakładce Sprzedaż → Reklamacje dodaliśmy dwie nowe kolumny:

  • „Data rozpatrzenie reklamacji”, w której będzie wyświetlana data oznaczenia reklamacji statusem zamykającym reklamację,
  • „Data pierwszej odpowiedzi do reklamacji”, w której zostanie wyświetlona data wysłania pierwszego komentarza przez administratora lub pierwsza zmiana statusu w zależności od tego, która procedura nastąpiła wcześniej.

 

Magazyn

Zmodyfikowany mechanizm wyliczania ceny zakupu

Jeśli w sklepie jest aktywny magazyn standardowy (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Katalog i magazyny → Magazyn - standard), a klient składa zamówienie na produkty niedostępne w magazynie własnym, ale dostępne u dostawców, to cena zakupu produktów będzie wyliczana na podstawie średniej ceny zakupu pochodzącej od wszystkich dostawców, u których produkty zostaną zakupione.

 

Przykład: Klient kupuje 15 piłek tenisowych, które kosztują za sztukę:

  • 100,00 zł w magazynie własnym (dostępnych 5 szt.),
  • 35,00 zł w magazynie u dostawcy A (dostępnych 5 szt.),
  • 150,00 zł w magazynie u dostawcy B (dostępnych 5 szt.).

 

System wyświetli średnią cenę zakupu piłeczki tenisowej w wysokości 95,00 zł (100,00 + 35,00 + 150,00 / 15 = 95,00).

 

Marketing i promocje

Kupony

Zabezpieczenie przed wielokrotnym wysłaniem tego samego kuponu

W e-mailach, w których możliwe jest użycie znacznika #kod_kuponu_X# (Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia), tj. podczas rejestracji klienta i subskrybenta, w wiadomościach z informacją o zamówieniu, dodaliśmy nowy znacznik.

 

IF kod_kuponu_x _y

Treść

END IF 

 

W powyższym znaczniku „x” oznacza kod kuponu, a „y” – liczbę dni od ostatniej wysyłki tego kodu. Ustawienie zabezpiecza przed sytuacją wielokrotnej wysyłki tego samego kuponu, np. w przypadku porzucenia koszyka przez klienta.

 

Przykład:

IF kod_kuponu_5 _60

Podaj kod kuponu na ostatnim etapie koszyka.

END IF 



Marketing Automation

Obsługa nowych powiadomień

W module Marketing Automation (Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia) dodaliśmy dwa nowe powiadomienia:

  • Informacja na X dni przed urodzinami,
  • Informacja w dniu urodzin.


 

Datę urodzin klient będzie mógł podać w momencie zapisu do newslettera. Uwaga! Wymagana modyfikacja w szablonie.

 

Akcje promocyjne

Obsługa nowego znacznika w wiadomościach typu Nagrody

W poniższych wiadomościach (Marketing i promocje → Automation → Nagrody):

  • Nagroda za opinię,
  • Nagroda za polecenie,
  • Nagroda za subskrypcję

dodaliśmy obsługę znacznika

kod_akcji_X,

który pozwoli na przesyłanie kodów rabatowych pochodzących z modułu Akcje promocyjne.

 

Newsletter

Zmodyfikowany mechanizm zapisu do newslettera

Zmodyfikowaliśmy mechanizmy potwierdzania zapisu do newslettera w trzech przypadkach:

  • podczas zapisu ze stopki i pop-upa,
  • podczas rejestracji konta klienta,
  • w czasie zapisu podczas zakupu (w koszyku).

 

1. W przypadku zapisu ze stopki lub pop-upa klient otrzyma wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (double opt-in).

 

2. Podczas zapisu w czasie rejestracji konta klienta,

  • jeżeli ustawienie „Wymagaj potwierdzenia adresu e-mail” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Zgody, potwierdzenia, RODO) jest aktywne, to wiadomość nie zostanie wysłana, bo potwierdzenie konta subskrybenta będzie równoznaczne z potwierdzeniem konta klienta,
  • jeżeli ustawienie „Wymagaj potwierdzenia adresu e-mail” jest wyłączone, to klient otrzyma wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji newslettera.

 

3. W czasie zapisu podczas zakupu w przypadku niezalogowanych klientów:

  • jeżeli ustawienie „Wymagaj potwierdzenia adresu e-mail” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Zgody, potwierdzenia, RODO) jest aktywne, to wiadomość nie zostanie wysłana, bo wystarczy, że klient potwierdzi zamówienie,
  • jeżeli ustawienie „Wymagaj potwierdzenia adresu e-mail” jest wyłączone, to klient otrzyma wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji.

 

SEO

Nowa zakładka z odnośnikami do mapy strony (site map)

W module Ustawienia → SEO dodaliśmy zakładkę „Site map”, w której będą wyświetlane linki do sitemap dostępnychcw sklepie.


 

Konfiguracja sklepu

Marketing

Zmodyfikowany mechanizm wyliczania kwoty przy gratisie do kwoty

W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Gratisy → Gratisy do kwoty dodaliśmy ustawienie „Uwzględniaj przy wyliczaniu wartości koszyka wartość użytego kuponu”.

 

Przykład: W sklepie ustawiono promocję „Gratis do kwoty” od 100 zł (Marketing i promocje → Gratisy do kwoty → Utwórz gratis). W opcji „Uwzględniaj przy wyliczaniu wartości koszyka wartość użytego kuponu” zaznaczono „Nie”.

 

Klient dodał do koszyka produkty o wartości 150 zł i użył kuponu rabatowego, który obniża cenę  o 100%, więc wartość jego koszyka wynosi 0 zł. Mimo tego klient będzie mieć możliwość wybrania gratisu, bo system nie uwzględnia wartości koszyka po użyciu kuponu rabatowego, tylko przed.

 

Więcej o gratisach możesz przeczytać w tym artykule.

Sprzedaż i ceny

Możliwość kopiowania cen podstawowych do cen katalogowych

W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Cenniki dodaliśmy opcję „Ceny katalogowe (sugerowane) - uzupełniaj cenami podstawowymi (sprzedaży)”, która pozwala na przesyłanie cen podstawowych do cen sugerowanych po zapisaniu produktu.

 

Maile systemowe

Obsługa ikonek emoji

Dodaliśmy możliwość wyświetlania i wysyłania ikon emoji poprzez wklejenie odpowiedniej emotikony w następujących miejscach: 

  • w tytułach, treściach, szablonach i wartościach pól newsletterów,
  • w mailach systemowych,
  • w wiadomościach z zakładki Przypomnienia/powiadomienia (Marketing → Automation),
  • w powiadomieniach dotyczących statusów zamówień i reklamacji,
  • w szablonach wiadomości e-mail „Wyślij e-mail” na listach klientów i zamówień,
  • w historii wysłanych e-maili,
  • w module SEO → Metatagi.

 

 

Po wysłaniu powyżej wiadomości, klientowi wyświetli się następujący e-mail.

 

 

Możliwość wysyłania zawartości koszyka poprzez adres URL

W koszyku klienta dodaliśmy opcję „Udostępnij koszyk - wyślij e-mail”, która pozwoli na wysłanie zawartości koszyka do innej osoby poprzez skopiowany adres URL. Funkcja ta będzie obsługiwana w ramach nowego maila systemowego „Udostępnianie koszyka” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe → Udostępnianie koszyka). Uwaga! Zmiana wymaga modyfikacji w szablonie klienta.




Obsługa nowego znacznika w wiadomościach systemowych

W mailach systemowych dodaliśmy obsługę znacznika:

IF_NOT_SOURCE_X (id źródła)

Treść wiadomości

ENDIF_SOURCE_X (id źródła)

 

Znacznik pozwala na wykluczenie źródeł zamówień, do których będą wysyłane wiadomości. Źródła zamówień można dodać w Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Źródła sprzedaży. ID źródła to liczba porządkowa w tabeli.  

 

Bezpieczeństwo

Zabezpieczenie przy próbie przypomnienia hasła przez administratora

Jeżeli w zakładce służącej do resetowania hasła podano adres e-mail administratora, to wiadomość nie zostanie wysłana. Zakładka ta służy wyłącznie do resetowania haseł przez klientów sklepu. 

 

System B2B

Nowa kolumna z handlowcami przypisanymi do klienta

W zakładce Sprzedaż → Klienci dodaliśmy kolumnę z informacją o handlowcach przypisanych do danego klienta. 



Bugfixy:

  • zmieniliśmy miejsce wyświetlania komunikatów dla administratora. Od teraz będą wyświetlać się na górze strony,
  • zmodyfikowaliśmy mechanizm przesyłania danych strukturalnych do wyszukiwarki Google. Od tej pory będą one wysyłane jako skrypt JSON-LD zgodnie z dokumentacją dostępną pod tym linkiem,
  • dodaliśmy funkcjonalność pozwalającą na indywidualne ustawienie czasu przechowywania logów. Uwaga! Zmiana wymaga skontaktowania się z Biurem Obsługi Klienta, 
  • dodaliśmy obsługę walidacji poprawności adresów e-mailowych (nietypowe znaki, polskie ogonki) w każdym miejscu w sklepie, w którym są one wykorzystywane przez klienta, m.in. w zapisie do newslettera, ankietach i podczas rejestracji,
  • w plikach TXT przesyłanych do PC-Market dodaliśmy informację o ID numeru płatności zwracanej przez zewnętrzne bramki,
  • jeżeli klient należy do grupy klientów, którą obejmują wykluczenia form dostawy oraz płatności, to nie będzie miał możliwości wyboru tych form podczas edycji konta w formularzu zapisu domyślnych form dostawy i płatności.





Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska