Blog

14.07.2020
E-commerce Growth

Czy warto przejść na Magento 2? Szukamy alternatywy

Czy warto przejść na Magento 2? Szukamy alternatywy

W lipcu 2020 roku Magento oficjalnie przestało wspierać Magento 1.x, a wszystkie sklepy zmuszone były do przeniesienia się na Magento 2. Z czym wiąże się ta zmiana? Czy warto szukać alternatywnej platformy e-commerce dla sklepu internetowego?

 

 

 

Przypomnijmy, że od lipca 2020 Magento nie wypuszcza żadnych łat ani aktualizacji dla wersji Magento 1. Oznacza to, że sklepy internetowe pozostają niezabezpieczone i nieodporne m.in. na ataki hakerskie. O tym, jak ważne jest bezpieczeństwo e-sklepu, piszemy w naszym e-booku Migracja sklepu internetowego.

 

Pozostanie na Magento 1 będzie generowało problemy związane z cyberbezpieczeństwem, a więc również z płatnościami. System płatności online, z którego korzystasz może stwierdzić, że Twoja witryna jest niezgodna ze standardami bezpieczeństwa i przestać Cię obsługiwać (tak w maju 2020 r. zrobił na przykład PayPal).

 

Wtyczki i rozszerzenia, z których korzystasz przestaną działać. To także koniec oficjalnego wsparcia dla programistów Magento 1. Wszystkie siły oraz know-how zostały przerzucone na Magento 2.

 

Dlaczego powstało Magento 2 i czy rozwiązuje wszystkie problemy poprzedniej wersji?

Wszyscy znamy Magento jako najbardziej rozbudowane narzędzie dla e-commerce, w którym można było tworzyć dowolne funkcje i konfiguratory. Ten open-source długo zaspokajał potrzeby największych marek. Z czasem wyszły jednak problemy z jego mobilnością, szybkością ładowania się witryn, utrudnioną pracą z interfejsem oraz rosnącymi kosztami utrzymania i rozwoju.

 

Magento 2 rozwiązuje wszystkie wyżej wymienione problemy, ale nadal pozostaje kwestia luk w zabezpieczeniach, aktualizacji oraz funduszy. Tylko w 2019 roku Magento wypuściło trzy nowe wersje aktualizacji (2.3.1 do 2.3.2 do 2.3.3), w 2020 kolejny patch 23.4. do 2.3.5, a następnie update do 2.4. Zatem, aby być bezpiecznym trzeba było wykonać kilka aktualizacji oprogramowania. To co nowe, nie może być tanie w utrzymaniu. Już sama migracja będzie Cię kosztować, a usługi programistów Magento podrożeją.

 

Magento 2 – aktualizacja czy migracja?

Sama migracja na M2 to nie jest zwykła aktualizacja. To w zasadzie przeniesienie danych sklepu na nową platformę e-commerce. Magento 2 ma nową architekturę i logikę bazy danych. Należy tu liczyć się z migracją danych (produktów, zamówień, opisów SEO, danych klientów), modułów i szaty graficznej. Jak złożony jest proces migracji sklepu online możesz dowiedzieć z naszego e-booka Migracja sklepu internetowego.

 

Migracja na Magento 2 nie jest pozbawiona ryzyka. Z Magento 1 na Magento 2 nie przeniesiesz automatycznie swojego szablonu, rozszerzeń i zdjęć produktów. Wciąż musisz utrzymywać zespół IT, który musi aktualizować sklep i łatać dziury. Nie otrzymujesz również gwarancji, że wkrótce nie pojawi się nowa wersja, np. Magento 3.

Migracja do M2 będzie kosztować Cię czas i pieniądze. Choć Magento to darmowy open-source to samo przeniesienie danych, a następnie dostosowanie rozszerzeń (zwłaszcza tych pisanych na zamówienie) i wyglądu frontu sklepu mogą kosztować Cię więcej niż w przypadku Magento 1.

 

Nadal pozostają koszty hostingu, rozwoju i projektowania/kupowania nowych funkcji/wtyczek. Dlatego przejście na Magento 2 wiele sklepów traktuje jako okazję do sprawdzenia rynku platform e-commerce i tego co oferuje.

 

Przejście na Magento 2 to nie jest zwykła aktualizacja. To pełnoprawna migracja sklepu, ponieważ Magento 2 ma zupełnie nową architekturę i inną logikę bazy danych.

Gdzie przenieść sklep z Magento 1?

Elastyczność, możliwość wdrażania własnych pomysłów i przede wszystkim niezależność to ważne kwestie dla osób, które dotychczas budowały swój sklep na open-source'e. Wyjścia są dwa.

 

1. Platformy SaaS

 

Jako alternatywę dla Magento 2 rozważ przejście na platformę SaaS jak AtomStore. AtomStore to system e-commerce z gotowym backendem i SaaS-owym wsparciem. Jest jedną z najbardziej rozbudowanych i skalowalnych platform e-commerce. Dzięki API AtomStore możesz zintegrować się z dowolnym dostawcą i hurtownią oraz rozwijać swój sklep, również samodzielnie.

 

To co wyróżnia AtomStore wśród innych SaaS-ów to fakt, iż większość modułów otrzymujesz w ramach abonamentu. Nie musisz martwić się o rozszerzenia, ponieważ wszystko dostajesz na starcie:

  • integracje z kurierami i płatnościami,
  • moduł e-mail marketing,
  • marketing automation,
  • wysyłki SMS,
  • zaawansowane kupony rabatowe,
  • rekomendacje zakupowe,
  • page-builder dla landing page,
  • zestawy

i wiele więcej. AtomStore ma wydajny silnik, dlatego decydują się na niego sklepy z dużą bazą SKU oraz zamówieniami idącymi w setki dziennie.

 

Miesięczny koszt utrzymania to tylko 399 złotych (zobacz cennik). Oprócz platformy otrzymujesz pełne wsparcie konsultantów BOK, opiekuna wdrożeniowego oraz dostęp do naszych programistów, którzy stworzą dla Ciebie indywidualne rozwiązania. Sprawdź nasze pakiety wdrożeniowe i dedykowane.

 

2. Dedykowany system e-commerce

 

Popularnym rozwiązaniem wśród dużych marek to budowa własnego CMS do zarządzania sklepem internetowym. Stworzenie nowego systemu e-commerce to wielomiesięczna praca z agencją e-commerce lub własnym zespołem IT. Zamiast budować coś od zera możesz wykorzystać gotowy już silnik dla sklepu online i dostosować go według własnych potrzeb. Tak działa licencja na AtomStore, której ceny i warunki możesz sprawdzić w cenniku.

 

Decyzja należy do Ciebie

Jeżeli jesteś na Magento 1, nie musisz na siłę migrować na Magento 2. Na rynku e-commerce są inne opcje, bardzo zbliżone do open-source, a mimo to oferujące stabilne wsparcie i niewysokie koszty utrzymania. AtomStore jest jedną z nich. Nasz zespół IT dostarczy Ci funkcji, których potrzebujesz, a stabilność i skalowalność SaaS docenisz szybciej, niż się spodziewasz! Dowiedz się więcej tutaj.

 

 

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska