Blog

14.12.2022
E-commerce Growth

Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy na rynki zagraniczne?

Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy na rynki zagraniczne?

Rynki zagraniczne to nowe perspektywy i możliwości zwiększenia sprzedaży w e-commerce. W ostatnim czasie polskie e-biznesy otwierają się na nie jeszcze bardziej, a producenci platform tworzą kolejne udogodnienia pod tym kątem. Chcesz wyjść ze sprzedażą na międzynarodowe rynki? Zastanawiasz się czy warto i jak przekonać do tego osoby odpowiedzialne? Dowiedz się, jak w AtomStore otworzyć sklep na inne kraje, jak dodać nowy język, stawki VAT oraz zintegrować się z koniecznymi dostawcami (kurierzy, płatności, porównywarki).

 

Branża e-commerce nie ma sztywnych granic między państwami. Może rozwijać się w każdym kierunku, w zależności od przyjętej strategii. Sprzyja temu sytuacja gospodarcza, ułatwienia w prawie międzynarodowym, dostęp do coraz lepszych narzędzi i postępująca digitalizacja. Warto podkreślić, że sami konsumenci wykazują większe zaufanie do e-sklepów, a przez pandemię wielu przekonało się do zakupów online.

Jak i dlaczego wystartować ze sprzedażą zagraniczną w e-commerce?

Należy wybrać mądrze. Począwszy od kierunku ekspansji, przez integrację, aż po elastyczną i zautomatyzowaną platformę e-commerce, która pozwala szybko reagować na zmiany na obcych rynkach. Dzięki temu sukces w cross-border będzie o wiele łatwiejszy i mniej kosztowny.

 

CEO AtomStore, Łukasz Plutecki

 

Wciąż niewielu polskich e-sprzedawców decyduje się na wyjście na rynki zagraniczne. To sprawia, że konkurencja jest jeszcze stosunkowo niewielka i warto rozważyć tę strategię w celu ograniczenia ryzyka i dywersyfikacji kapitału. Przyszłość w takich działaniach już teraz widzą natomiast e-commerce’owi giganci. Czas na średnie i duże sklepy internetowe, które również mogą w ten sposób zwiększyć zyski, poszerzając grono potencjalnych klientów.

 

 

A to nie koniec korzyści. Wyjście na międzynarodową skalę powoduje wzrost wartości przedsiębiorstwa, lepsze postrzeganie przez konsumentów czy możliwość wyprzedzenia polskiej konkurencji. Szukając innych rynków - poza krajowym, który jest coraz bardziej nasycony przez podmioty zagraniczne - dostajemy nowy potencjał dochodów i inwestycji. Ujednolicenie przepisów europejskich, mniejsze bariery techniczne, prawne i psychologiczne dodatkowo to ułatwiają. Nie jest więc trudno zwiększyć sprzedaż przy podobnych kosztach.

 

Jakie rynki zagraniczne wybrać do ekspansji w e-commerce i jak się przygotować?

Przede wszystkim należy przeprowadzić dokładną analizę, nie tylko pod kątem nawyków konsumentów danego kraju, ale także konkurencyjności w twojej kategorii produktowej. Do tego niezbędne jest zapoznanie się z prawem oraz kwestiami podatkowymi i celnymi danego regionu. Sklep musi oferować takie formy dostawy i płatności, jakie są w konkretnym państwie najchętniej wybierane przez kupujących, bo inaczej straci wielu potencjalnych klientów. Warto więc prześledzić możliwości integracji platformy sprzedażowej z rozwiązaniami dostępnymi na danym rynku. Kluczowe jest również dostosowanie e-sklepu pod urządzenia mobilne.

 

Mobile commerce, bo tak określamy robienie zakupów na urządzeniach mobilnych, jest coraz istotniejszy w e-handlu. Według naszych statystyk w sklepach internetowych na AtomStore, które sprzedają w Unii Europejskiej, ponad 80 proc. transakcji finalizowanych jest na mobile. Wyniki te świadczą o ogromnej roli m-commerce w cross-border.

 

Łukasz Plutecki, CEO AtomStore

 

Platforma e-commerce przy ekspansji zagranicznej powinna:

  • charakteryzować się elastycznością
  • posiadać opcję multistore z możliwością dodawania wielu domen i indywidualną konfiguracją dla każdego sklepu
  • mieć opcję dodania innego szablonu do sklepu zagranicznego, aktywowania w nim specyficznych funkcji, cenników i metod płatności oraz dostawy
  • mieć panel administracyjny przynajmniej w języku angielskim
  • być zgodna z przepisami
  • mieć możliwość dodania przynajmniej kilku walut w sklepie, opcję stosowania indywidualnych polityk cenowych dla produktów na dany rynek, gotowe, możliwe maksymalnie zautomatyzowane procesy przeliczania cen dla krajów i walut
  • mieć możliwość różnicowania katalogów produktów dla krajów, w tym zdjęć, załączników oraz wykluczania produktów ze sprzedaży
  • umożliwiać tworzenie różnych promocji dla krajów oraz respektować strefy czasowe
  • posiadać integrację z wybranymi operatorami metod płatności i dostawy dla poszczególnych krajów
  • dawać możliwości tworzenia automatycznych segmentów klientów dla poszczególnych rynków

 

Na platformie AtomStore dodasz dowolną liczbę krajów, a do nich przypiszesz lokalny język i walutę oraz formy dostawy i płatności. Jeżeli zależy Ci na bardziej indywidualnym podejściu, w ramach narzędzia multistore możesz stworzyć wiele podsklepów, gdzie każdy może mieć przypisany własny język, walutę, grupy subskrybentów-klientów, indywidualne kampanie promocyjne oraz metody płatności i dostawy, szablon, a nawet kody marketingowe np. Google Analytics. W AtomStore znajdziesz Moduł Zależności, który pozwoli Ci skonfigurować automatyczne zachowania i procesy w sklepie internetowym, jeśli użytkownik dokona zmiany jednego z pięciu parametrów m.in. waluta czy język.

 

Wszystkie te elementy są proste i intuicyjne na poziomie konfiguracji w systemie. Najtrudniejszą część stanowią poprzedzające ten krok analizy i badania, a także określenie właściwej dla sklepu internetowego strategii. Nie sztuką jest bowiem wymyślić kierunek ekspansji. Sztuką jest wybrać ten właściwy i dający szansę na powodzenie całego projektu. Sklepy internetowe, które decydują się na cross-border mogą naprawdę wiele zyskać, ale muszą liczyć się również z ogromem pracy, który trzeba będzie w poszczególne działania włożyć. Patrząc jednak na sukcesy polskich przedsiębiorców, zdecydowanie warto.

 

 

Myślisz o poszerzeniu swojej sprzedaży, ale Twoja platforma e-commerce cię ogranicza? Zobacz, co AtomStore może Ci zaoferować - przetestuj naszą platformę sprzedażową dla sklepów internetowych za darmo już teraz.

 


Autor: Gabriela Gil

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska