Blog

05.07.2016
E-commerce Growth

8 powodów dlaczego warto wybrać AtomStore

Zarówno początkujący, jak i doświadczeni przedsiębiorcy często zadają nam pytanie, dlaczego mają płacić za postawienie sklepu internetowego skoro mogą korzystać z wielu darmowych rozwiązań dostępnych w sieci. Jednak wystarczy krótka rozmowa, aby dowiedzieć się, że potrzebują rozbudowanego systemu, który w zintegrowany sposób realizuje funkcje kilku narzędzi oraz dodatkowo fachowego wsparcia i doradztwa - co wykracza poza możliwości bezpłatnych rozwiązań.

Na przykładzie AtomStore przeanalizujemy, za co dokładniej płacą właściciele e-sklepów oraz dlaczego wydając więcej na początku, suma sumarum ponoszą mniejsze koszty od tych tych właścicieli e-sklepów, którzy wybierają dużo prostsze i tańsze odpowiedniki.

 

Porównajmy teraz koszt miesięczny systemu AtomStore w pakiecie PRO umożliwiającym stworzenie sklepu z katalogiem 10 tys. produktów do “darmowego” rozwiązania na serwerze VPS.

 

Miesięczny abonament  AtomStore w pakiecie PRO wynosi 399zł. Z kolei aby hostować system typu Prostashop lub Magento na serwerze wirtualnym czy VPS trzeba liczyć się z kosztem minimum 50 zł miesięcznie. Za co zatem dodatkowo płaci właściciel sklepu internetowego decydujący się na AtomStore?



Po pierwsze silnik sklepu internetowego

 

Podstawą każdego systemu e-commerce jest katalog produktów, umożliwiający budowanie zaawansowanej bazy z ofertą sklepu. Większość systemów udostępnia tu zbliżone funkcjonalności, m.in. elastyczne drzewko kategorii, możliwość przypisania produktów do wielu kategorii, tworzenie towarów z wariantami, definiowanie atrybutów czy sortowanie produktów. Ponadto każdy system e-commerce posiada koszyk oraz pozwala na składanie zamówień).

 

Jakie zatem dodatkowe funkcjonalności w tym zakresie otrzymamy w ramach AtomStore, które niekoniecznie dostępne są w każdym z popularnych silników lub wymagają zakupu dodatkowych modułów?

  • Możliwość sprzedaży produktów wirtualnych (mp3, e-booki) oraz ich automatycznej dystrybucji.

  • Możliwość tworzenia zestawów produktowych, w tym zestawów otwartych umożliwiających wybór przez klienta produktów w zestawie, np. laptop + 1 z 5 toreb do wyboru.

  • Zarządzanie stronami docelowymi.

  • Konfiguracja dostępnych typów sortowań, domyślnego sortowania (w tym rozróżnienie na różne sklepy i kategorie), reindeksacja bazy umożliwiająca przyspieszenie działania katalogu z dużą liczbą produktów, filtrów i atrybutów.

  • Wiele sklepów (multistore).

  • Możliwość tworzenia dynamicznych list produktowych, które znacząco ułatwiają zarządzanie dużym katalogiem, tworzenie promocji, wysyłkę newsletterów, zarządzanie landing pages itp.

 

Aby uzyskać dostęp do podobnych funkcji, właściciel sklepu musiałby zamówić dodatkowe moduły lub dokupić rozszerzenia. Przyjmijmy, że byłby to niewielki koszt zakupu i aktualizacji w wysokości 3 000 zł + VAT. W okresie 3 lat daje nam to koszt ok. 80zł/m-c.

Z pozostałego kosztu abonamentu miesięcznego AtomStore odejmując tę kwotę pozostaje kwota 269zł / m-c.



Po drugie - wyszukiwarka z podpowiedziami

 

Wyszukiwarka w sklepie to jedna z najistotniejszych funkcji ułatwiających klientowi dotarcie do produktu. Większość systemów e-commerce udostępnia klientom jej proste wbudowane odpowiedniki, natomiast w przypadku potrzeby dostosowania mechanizmów wyszukiwania do potrzeb sklepu konieczna jest implementacja rozwiązań typu FactFinder czy Solr lub zaawansowane zmiany w silniku sklepu. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami wdrożenia lub utrzymania.

 

System AtomStore pozwala na zaawansowaną konfigurację wyszukiwarki, w tym m.in.

  • konfigurację pól, po jakich ma być wyszukiwany produkt (nazwa, producent, kategoria, tagi, opis),

  • konfigurację sposobu wyszukiwania po kategoriach: tylko liście, pełne ścieżki,

  • wybór atrybutów, które będą uwzględniane w wyszukiwarce,

  • wyszukiwanie po kodzie produktu, fragmencie kodu,

  • ustawienie sposobu wyszukiwania po frazach złożonych,

  • wybór domyślnego sortowania.

 

Oprócz tego w systemie AtomStore w standardzie dostępny jest mechanizm podpowiedzi - zarówno produktowych w wyszukiwarce, jak i producentów i kategorii.

 

Przyjmijmy, że koszt modyfikacji wyszukiwarki, uzwględniający dodanie dodatkowych pól i podpowiedzi do wyszukiwania oraz zmiana sposobu sortowania wyniesie jednorazowo 1 500 zł. W okresie 3 lat daje to kwotę około 40zł / m-c.

Z pozostałej miesięcznej opłaty za Atomstore  AtomStore zostaje kwota 229zł / m-c.

 

 

Po trzecie - rozbudowana integracja z Allegro

 

AtomStore posiada zaawansowaną integrację z serwisem Allegro.pl. Moduł ten pozwala praktycznie całkowicie wyeliminować konieczność logowania się do panelu Allegro oraz wykonywanie ręcznych operacji. Właściciel sklepu może w pełni zautomatyzować obsługę sprzedaży, korzystając z takich funkcji, jak:

  • szybkie wystawianie aukcji – kopiowane są tytuły, opisy i zdjęcia, z możliwością edycji przez administratora,

  • wystawianie wielu produktów na raz,

  • planowanie aukcji,

  • usuwanie i edycja aukcji z poziomu panelu sklepu,

  • automatyczne kończenie aukcji w przypadku braku towaru na magazynie,

  • indywidualny cennik dla aukcji wystawianych na Allegro,

  • szablony umożliwiające dostosowanie wyglądu aukcji do wybranej kategorii,

  • galeria automatycznie osadzona w szablonie aukcji,

  • dodatkowe pola z opisem produktu – wyświetlane tylko na aukcji,

  • automatyczne ponawianie aukcji z opcją aktualizacji ilości i ceny,

  • automatyczne ponawianie aukcji, gdy została ona zamknięta automatycznie z powodu braku dostępności,

  • sprzedaż do wyczerpania zapasów,

  • obsługa wielu kont Allegro.



Dzięki dwustronnej komunikacji sklepu z systemem Allegro do sklepu importowane są następujące dane:

  • zamówienia - tworzone są rezerwacje, dokumenty WZ,

  • dane klientów, którzy kupili towar w systemie Allegro (do wysyłki oraz faktury),

  • płatności dokonane za pomocą systemu formularzy PayU.

 

System AtomStore może także generować faktury oraz listy przewozowe dla transakcji zrealizowanych w serwisie Allegro.pl.

 

 

Koszt podstawowego pakietu aplikacji umożliwiającego integrację z systemem sklepu i zarządzania sprzedażą na Allegro wynosi  30zł / m-c - przy czym w AtomStore nie ma limitów dotyczących ilości transakcji.

Z pozostałego kosztu miesięcznego AtomStore w wysokości otrzymujemy kwotę 199zł / m-c.



Po czwarte - rekomendacje produktowe i personalizacja

 

System AtomStore posiada wbudowany moduł rekomendacji wykorzystujący ślad, jaki każdy klient pozostawia w sklepie. Historia przeglądanych przez niego produktów i kategorii oraz zrealizowane zakupy wykorzystywane są do generowania rekomendacji produktowych.

 

Zaawansowany algorytm sprawdza, jakie produkty oglądał dany użytkownik i porównuje je do zachowań pozostałych klientów. Dzięki temu możliwe jest wygenerowanie rekomendacji w obszarze:

  • polecanych produktów na karcie produktu,

  • listy ostatnio oglądanych produktów,

  • nowości i promocji,

  • listy “rekomendowane produkty”,

  • newslettera,

  • potwierdzenia dodania produktu do koszyka.

 

Moduł personalizacji posiada zaawansowaną konfigurację, dzięki czemu można go dostosować zarówno do potrzeb małych, jak i średnich i dużych sklepów internetowych.

 

 

Systemy SaaS generujące rekomendacje produktowe dla sklepów z 10 tys. produktów i 100 tys. wizytami miesięcznie kosztują od 100 do 300 zł/m-c. Przyjmijmy niższy wariant ceny czyli 150 zł/m-c.

Odejmując tę kwotę, miesięczny koszt związany z korzystaniem z systemu Atomstore zostaje zmniejszony do tylko 49 zł.



Po piąte - zaawansowane narzędzia marketingowe

 

AtomStore to jeden z najbardziej rozbudowanych systemów pod względem posiadanych narzędzi marketingowych i promocyjnych. Dostępne są między innymi:

  • promocje typu happy hours,

  • promocje wiązane (kup produkt z listy A, dostaniesz B w cenie -XX%; kup 2 produkty z listy Z, dostaniesz Y w cenie -XX%),

  • zestawy produktowe oraz zestawy otwarte (kup laptopa ABC i wybierz jedną z toreb - otrzymasz -3% na zestaw),

  • kupony rabatowe,

  • bony,

  • mechanizm landing pages,

  • gratisy do produktów,

  • gratisy do koszyka,

  • program lojalnościowy,

  • moduł testów A/B.

 

 

 

Dodanie tych mechanizmów do standardowego systemu jest często niemożliwe lub wymaga dużych nakładów finansowych. Załóżmy, iż właściciel sklepu wydał na rozbudowę i dostosowanie mechanizmów promocji tylko 3 000zł + VAT. W okresie 3 lat daje nam to około 80zł/m-c.

Pomniejszając koszt miesięcznego abonamentu AtomStore o tę kwotę, pozostaje już tylko - 31 zł. Pojawia nam się już konkretna oszczędność!



Po szóste - newsletter z personalizacją, marketing automation

 

Moduł newslettera w systemie AtomStore to zaawansowane narzędzie dostosowane do wymogów sklepu internetowego. Co więcej, został on wyposażony w funkcje unikalne dla e-commerce. pozwalające na precyzyjne targetowanie, np. wysyłkę do klientów, którzy:

  • dokonali zakupu w ciągu ostatnich 30 dni,

  • kupili dany produkt, produkt danego producenta, produkt z danej kategorii,

  • oglądali, ale nie kupili,

  • z wybranej lokalizacji,

  • odwiedzających sklep w określonym przedziale czasu.

 

Ponadto dzięki modułowi personalizacji system może sam dobierać produkty zgodnie z zainteresowaniem klienta.

 

Moduł newslettera posiada także:

  • integrację z mechanizmem kuponów rabatowych,

  • statystyki mailingu,

  • automatyczną wysyłkę i planowanie newslettera,

  • zarządzanie grupami użytkowników,

  • system graficznych szablonów,

  • możliwość konfiguracji wysyłki (godzina, częstotliwość oraz ilość wiadomości w jednym pakiecie).

 

AtomStore to także opcja marketing automation, która pozwala łatwo zdefiniować najważniejsze typy wiadomości generowanych do klientów, np.:

  • przypomnienia o porzuconym koszyku,

  • przypomnienia o produktach powiązanych do zakupionych towarów,

  • przypomnienia o produktach cyklicznych (np. karma dla kota co 30 dni),

  • powiadomienia o produktach ponownie dostępnych,

  • informacje/przypomnienia do klientów, którzy zarejestrowali się i nie logowali/nie kupowali w sklepie przez X dni,

  • powiadomienia o punktach do wykorzystania w programie lojalnościowym.

 

Ile kosztują popularne programy do wysyłki newslettera z opcjami marketing automation? Z ograniczeniem do 10 tys wiadomości miesięcznie może to być koszt na poziomie 150-300zł.

Wybierając AtomStore właściciel sklepu oszczędza już od 200 do 300 zł/m-c!




Po siódme - gwarancje i aktualizacje oraz support

 

Dzierżawiąc system AtomStore, klient otrzymuje szeroki pakiet wsparcia - przez cały okres umowy. Obejmuje on m.in.:

  • aktualizację systemu (o tym jak wiele funkcji, poprawek i zmian pojawia się w AtomStore można się przekonać, czytając blog AtomStore: https://www.atomstore.pl/blog/index/4),

  • gwarancję na system,

  • dostęp do BOK i wsparcie konsultanta.

 

Warto podkreślić, iż w AtomStore każdy klient ma przydzielonego konsultanta - oznacza to, iż na jego pytania i wątpliwości odpowiedzi udziela zawsze ta sama osoba. Jakie daje to przewagi nad innymi platformami?

 

W innych systemach klienci obsługiwani są najczęściej przez dział BOK, w którym pracuje wiele osób niezwiązanych stale z klientami. Potrafią oni szybko odpowiedzieć na proste pytania, jednak nie znają dokładnie konfiguracji i specyfikacji biznesu klienta.

 

W AtomStore konsultanci pracują z klientem przez cały okres trwania umowy, a zmiany konsultantów są bardzo rzadkie. Dzięki temu znają oni dokładnie dany sklep i potrafią doradzić klientowi, a nie tylko udzielić standardowej odpowiedzi.

 

Ile kosztowałaby taka usługa w przypadku wdrożenia systemu open source? :)



Po ósme - święty spokój

 

Jak wynika z przeprowadzonej analizy, wyższy koszt początkowy może prowadzić do większych oszczędności w dalszej perspektywie czasowej - zwłaszcza w przypadku systemów e-commerce. Oczywiście mali sprzedawcy, którzy dopiero raczkują w e-commerce, nie będą potrzebowali zaawansowanych systemów rekomendacji czy marketing automation, gdyż mają zbyt mały ruch na stronie. Jednak w przypadku średnich i dużych sklepów wykorzystanie takich rozwiązań jest koniecznie i szybko generuje efekty w postaci wzrostu konwersji czy wartości koszyka.  

 

Bardzo istotną wartością dodaną w przypadku wyboru systemu AtomStore jest brak konieczności koordynowania działania wszystkich tych systemów. Wybierając AtomStore klient otrzymuje gotowy, zintegrowany system. Może rozpocząć sprzedaż bez konieczności szukania dodatkowych narzędzi, specyfikowania zakresu prac, testowania integracji itp. Może skupić swoją uwagę na budowie katalogu, działaniach marketingowych i sprzedaży!



Podsumowanie

Jak przedstawia się koszt dzierżawy systemu AtomStore w stosunku do równie złożonego systemu zbudowanego w oparciu o prostszy system np. open source? Poniżej przedstawiono zestawienie najważniejszych kosztów w ujęciu miesięcznym:

 

Nazwa Kosztu

AtomStore

Inny system

Dzierżawa systemu

299zł

0zł

Hosting sklepu

100zł

50zł

Zaawansowane możliwości katalogu produktów

w cenie

80zł

Podpowiedzi produktowe w wyszukiwarce, zmiany algorytmów wyszukiwania

w cenie

40zł

Zaawansowany moduł integracji z systemem Allegro

w cenie

30zł

System rekomendacji

w cenie

150zł

Zaawansowane moduły marketingowe

w cenie

80zł

System wysyłki newslettera z opcjami personalizacji dla e-commerce

w cenie

200zł

Gwarancja, aktualizacje i wsparcie konsultanta

w cenie

brak danych

RAZEM

399zł

630zł

 


Autor: Łukasz Plutecki

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska