Chcesz przenieść sklep na nową platformę, ale nie wiesz jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z e-booka "Migracja sklepu" Pobierz teraz

Blog

07.09.2020
#HowTo

#HowTo: Jak uruchomić blog w sklepie internetowym?

#HowTo: Jak uruchomić blog w sklepie internetowym?

A gdyby dobre treści sprzedawały Twoje produkty w sklepie internetowym? Jeżeli rozważasz włączenie strategii content marketingu do swoich działań promocyjnych, postaw na blog! W tym poradniku dowiesz się, jak uruchomić Moduł Blog w AtomStore i napisać pierwszy post.

 

#HowTo to cykl, w którym w przystępny sposób pokazujemy, jak wykorzystać możliwości systemu AtomStore w prowadzeniu e-biznesu. W każdym wpisie znajdziesz instrukcję krok po kroku, dobre praktyki i przykłady.

 

Prowadząc własny sklep internetowy na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważnym elementem strategii jest marketing i promocja. Z roku na roku obserwujemy, jak coraz więcej naszych klientów jest zainteresowanych prowadzeniem działań content marketingowych, najczęściej opartych o artykuły na blogu. Prowadzenie działań blogowych ma wiele zalet - począwszy od wzmocnienia pozycji w wyszukiwarkach po budowanie wiarygodności w oczach klientów.

 

W AtomStore udostępniamy naszym klientom dwa moduły, które mogą wykorzystać w ramach działań marketingowych: aktualności oraz blog. Poniżej wyjaśniamy różnicę pomiędzy nimi.

 

Moduł Aktualności to darmowe rozwiązanie, które pozwala publikować proste treści, zoptymalizowane pod SEO oraz osadzać w nich listy dynamiczne z produktami. Moduł Blog to narzędzie płatne, gdzie w sposób uporządkowany (podział na kategorie) można rozwijać strategię content marketingową. Czytelnicy mają możliwość komentowania artykułów, a administrator oprócz dodawania list dynamiczny, wyświetlania powiązanych produktów z tematem artykułu.

1. Jak pracować z modułem Blog? Pierwsze ustawienia

Aby włączyć moduł blog, prosimy o kontakt z BOK, który włączy w Twoim sklepie ten moduł. Koszt usługi możesz możesz sprawdzić w Cenniku. Po aktywacji przez specjalistę nowej funkcji w sklepie, przejdź do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Blog (lub skorzystaj z wyszukiwarki z prawej strony). Aktywuj moduł poprzez kliknięcie polecenia Włącz, a następnie Rozwiń ustawienia modułu.

 

Przed tobą kilka ustawień. Ustawienie Słowo klucz dla przyjaznych linków możesz pozostawić puste - wtedy adres postu na blogu będzie wyglądał następująco:

 

https://nazwasklepu.pl/pierwszy-wpis

 

Możesz też dodać dowolne słowo (np. blog, poradnik, aktualności), które będzie wyświetlało się przed adresem wpisu:

 

https://nazwasklepu.pl/blog/pierwszy-wpis

 

 

2. Tworzenie kategorii i podkategorii na blogu

Po włączeniu modułu w zakładce CMS pojawią się nowe funkcje: Blog i Blog - kategorie.

 

 

Przejdź do Blog - kategorie, po lewej stronie możesz wybrać sklep, do którego chcesz przypisać wybraną kategorią na blogu (o ile działasz w modelu multistore). Następnie uzupełnij wymagane pola jak Nazwa czy Alias.

 

Nazwa i alias kategorii mogą się od siebie różnić :)

 

Możesz też tworzyć podkategorie, poprzez wybranie kategorii głównej w zakładce Rodzic. Po wprowadzeniu drzewka kategorii możesz zacząć tworzyć pierwsze wpisy blogowe!

3. Dodawanie pierwszego wpisu na blogu

W kolejnym etapie przechodzimy do zakładki Blog (CMS), gdzie możesz publikować swoje treści. Po lewej stronie znajduje się panel pozwalający na wyszukiwanie artykułów i komentarzy (o ile włączyłeś tę opcję w ustawieniach). Po prawej znajdziesz natomiast edytor, który pozwala na dodawanie nowych wpisów.

 

Na początku uzupełnij podstawowe informacje, jak Tytuł wpisu, dołącz miniaturę (150 x 150 px), określ Status, datę publikacji oraz, jeżeli Twój sklep posiada wersje językowe, do której ma przypisać wpis. Następnie zaznacz kategorię.

 

W kolejnym kroku możesz wybrać Produkty powiązane, które wyświetlą się pod wpisem jako boxy produktowe. Dzięki możliwości wprowadzenia ich ręcznie nie musisz tworzyć np. dynamicznych list dedykowanych poszczególnym wpisom.

 

 

Jeżeli Twój blog ma przynosić dodatkowe efekty, jak lepsze pozycjonowanie cię w sieci, koniecznie uzupełnij meta-dane dla artykułu.

 

Tagi oddzielaj od siebie przecinkiem!

 

Wpis blogowy podzielony jest na dwie części: zajawka (1) i treść (2). Zajawka to lead, który będzie wyświetlał się na blogu jako pierwsza treść. Warto zadbać, aby wprowadzenie nie było zbyt długie :) Treść wpisu wyświetli się po kliknięciu przycisku Więcej.

 

Wygląd tekstu możesz dowolnie edytować korzystając z edytora. Pod zakładką Formaty znajdziesz definiowane w Twoim sklepie nagłówki (znaczniki) H1, H2 itd. Możesz też zmienić je według własnego uznania za pomocą zakładek Krój czcionki oraz Rozmiar czcionki.

 

Jeżeli chcesz, do wpisu możesz wstawić obrazki czy video, a pomiędzy akapitami tekstów dynamiczną listę z produktami (3) z wybraną liczbą boksów produktowych.

 

 

4. Wyświetlanie bloga w sklepie internetowym

Wszystkie opublikowane wpisy docelowo wyświetlają się pod adresem https://twojadomena.pl/blog. Linki do do artykułów możesz dodać w kilku miejscach na blogu: w stopce na dole i na górze, w menu oraz wyświetlanie pod boksami produktowymi.

 

Aby dodać odnośnik do bloga w stopkach, przejdź do CMS → Strony statyczne → Dodaj nową stronę.

 

 

Podaj nazwę strony oraz wybierz zdefiniowaną w systemie Sekcję strony, w której ma pojawić się odnośnik. Następnie zaznacz zakładki Regulamin i Strona kontaktowa na NIE. W polu Typ wybierz Tylko odnośnik. Dzięki temu możesz wprowadzić adres do bloga w sklepie.

 

PROTIP: Jeśli masz już kilka uniwersalnych artykułów (tzw. evergreen content) możesz dodać do nich bezpośrednie linki w stopce, tak jak robi to sklep Dobrerowery.pl.

 

Aby dodać wyświetlanie bloga na stronę główna sklepu, skontaktuj się z nami przez BOK, aby webmaster mógł dopasować wyświetlanie się Twojego bloga zgodnie z szablonem sklepu internetowego. 

 

I na koniec ogłoszenie - zobacz nasz webinar!

Wszystkich zainteresowanych promocją i marketingiem w sklepie, zapraszamy na webinar w ramach Akademii Marketingu. Diana Drobniak i Łukasz Plutecki spotkają się z Wami online 15 września o godz. 10:00 i opowiedzą o funkcjach, które przydają się w każdym sklepie internetowym - od małego aż po największe. Szczegóły na temat webinaru znajdują się pod linkiem: https://akademiamarketingu.edu.pl/webinar-marketing-w-e-sklepie

 

Aby zarejestrować się na wydarzenie, kliknij w poniższy obrazek :)

 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab