Blog

10.07.2019
#HowTo

#HowTo: Jak skonfigurować nowy moduł Marketing Automation Extended?

#HowTo: Jak skonfigurować nowy moduł Marketing Automation Extended?

Marketing Automation Extended to nowy moduł w AtomStore, który możesz uruchomić w swoim sklepie. Daje Ci możliwość automatycznego komunikowania się z klientami za pomocą trzech kanałów: e-mail, SMS i web push. Dziś pokażemy Ci, jak uruchomić moduł oraz jak zbierać dane.

 

#HowTo to cykl, w którym w przystępny sposób pokazujemy, jak wykorzystać możliwości systemu AtomStore w prowadzeniu e-biznesu. W każdym wpisie znajdziesz instrukcję krok po kroku, dobre praktyk i i przykłady.

Marketing Automation Extended to nowy moduł, w którym oferujemy nie tylko automatyzację, kilkanaście scenariuszy aktywizacji klienta, ale również komunikację omnichannel. Moduł zastępuje dedykowane narzędzia do marketing automation, który jest bardzo prosty w konfiguracji oraz pozwala komunikować się z klientami sklepu za pośrednictwem SMS-ów, e-maili oraz powiadomień web push.

 

  

Poznaj wszystkie funkcje MArketing Automation



Na początek... słowniczek :)

Korzystając z modułu Marketing Automation Extended, ważne jest wprowadzenie terminologii, która wyjaśni na jakich warunkach konsumenci mogą otrzymać wiadomość poszczególnymi kanałami. 

 

Klient – osoba, która dokonała kiedykolwiek zakupu w naszym sklepie, również bez rejestracji. W przypadku osoby, która nie założyła konta w sklepie, ale wyraziła zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych (newsletter e-mail lub SMS), będzie odbiorcą Twoich komunikatów.

 

Użytkownik – osoba, która zarejestrowała i posiada aktywne konto klienta w sklepie, wyraził zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych.

 

Subskrybent – osoba, która podczas wejścia na stronę wyraziła zgodę na otrzymywanie powiadomień push i/lub zapisała się do newslettera (e-mail lub SMS).

 

Anonim – nie jest klientem, nie ma konta w sklepie oraz nie wyraził zgody na otrzymywanie powiadomień push oraz nie zapisał się do newslettera.

 

 

 

Ustawienia początkowe modułu Marketing Automation Extended

Aby móc korzystać z nowych funkcji automatyzacji działań marketingowych, musisz rozpocząć od aktywowania narzędzi do wysyłki SMS-ów oraz web push. 

 

1. Włącz integrację z SMSAPI oraz web push w Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → SMSAPI / Web Push

 

Podaj login (e-mail) i hasło do API w usłudze SMSAPI. W polu „Nadawca wiadomości SMS” możesz wpisać nazwę swojego sklepu. W ustawieniach Web Push wprowadź dane z projektu utworzonego w Firebase. Na tym etapie BOK AtomStore udziela pełnego wsparcia.

 

 

2. Po aktywowaniu komunikacji web push, użytkownikowi po wejściu do Twojego sklepu będzie pojawiał się komunikat:

 

 

Jeżeli kliknie „TAK” staje się subskrybentem powiadomień z przeglądarki. W przeciwnym razie nie będzie otrzymywał notyfikacji od Ciebie.

 

Jak stworzyć listę SMS i mailingową?

Zgodę na otrzymywania newslettera tradycyjnie uzyskać możesz za pomocą pop-up’a z zapisem. Po włączeniu Marketing Automation Extended masz możliwość zapisywania klientów chętnych na otrzymywanie informacji marketingowych przez SMS-y. Obie grupy subskrybentów tworzysz w Newsletter → Listy Subskrybentów → Dodaj listę.

 

 

Tworząc listę wybierasz kanał, jakiego dotyczy. Zaznaczając opcję „Wybrana domyślnie”, w pop-upie zapisu zostanie zaznaczona jako wybrana. Jako domyślne można ustawić wszystkie listy. 

 

Klient, aby zapisać się na listę SMS nie musi podawać adresu e-mail. Tak samo w przypadku, gdy chce tylko subskrybować newsletter, to nie musi podawać numeru telefonu. 


 

W AtomStore stosujemy subskrypcję z potwierdzeniem (closed-loop opt-in), czyli zapis na listę subskrybentów, który wymaga dodatkowego potwierdzenia wyrażonej zgody poprzez kliknięcie w nadesłany na adres e-mail/numer telefonu unikalny link. To dodatkowe potwierdzenie weryfikuje nie tylko poprawność adresu e-mail/numeru telefonu, ale również, czy jego właściciel faktycznie zapisał się do Twojej listy mailingowej.

 

Zarządzanie Marketing Automation Extended – dashboard

 

Nowy moduł zyskał dashboard, czyli miejsce, z którego administrator może zarządzać globalnymi ustawieniami wysyłki wiadomości. Dashboard składa się z: 

 

  • ustawienia cappingu – limit wysyłki powiadomień na unikalnego użytkownika. Ustawienie limitu pozwala uniknąć SPAMU z systemu.
  • obliczanie czasu od ostatniej wysyłki – system może brać pod uwagę wszystkie wysyłki marketingowe lub tylko te z oznaczeniem cappingu. 
  • domyślny kanał komunikacji – kolejność lub wyłączność na wybrany kanał możesz zmienić w indywidualnych ustawieniach każdej wiadomości.
  • powiadomienia aktywne – wszystkie wiadomości, które zostały włączone przez administratora sklepu.
  • powiadomienia nieaktywne – pozostałe scenariusze marketing automation do wykorzystania.
  • kampanie zewnętrzne – stworzony z myślą o sklepach, które prowadzą kampanie mailingowe w lub poza AtomStore lub kupują kampanie mailingowe. Wprowadzając datę wysyłki, system weźmie to pod uwagę ,wyliczając capping od ostatniej wiadomości, jaka wyszła do klientów sklepu. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której klient otrzymuje newsletter np. z MailChimp, a zaraz po nim systemową „Wiadomość po X dniach od ostatniego zakupu”. 

 

Twórz wiadomości oparte o konkretne zachowania w sklepie

Tworząc moduł zautomatyzowanego marketingu stworzyliśmy kilkadziesiąt różnych scenariuszy, których uruchomienie zajmie Ci tylko kilka minut.

 

 

Jak konstruować treść e-maili tiggerowych i kiedy je wysyłać?

 

 

Bazują one przede wszystkim na analizie behawioralnej. Bierze pod uwagę ostatnio oglądane kategorie produktów lub produkty oraz akcje podjęte w sklepie w różnych wariantach. Na temat każdego klienta w AtomStore kompletowane są inforamcje, które tworzą indywidualny profil zakupowy. Na tej podstawie można tworzyć segmenty klientów. O tym jak uruchomić swoją pierwszą kampanię w Marketing Automation Extended dowiesz się pod tym linkiem

 

Zachęcamy do testowania nowego modułu i zobaczenia jego możliwości na żywo. Aby to zrobić zarejestruj się w demo sklepu AtomStore. Kliknij tutaj i poproś o dostęp. Następnie przejdź do zakładki Marketing → Automation → Dashboard.

 

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska