Blog

10.07.2019
#HowTo

#HowTo: Jak skonfigurować nowy moduł Marketing Automation Extended?

#HowTo: Jak skonfigurować nowy moduł Marketing Automation Extended?

Marketing Automation Extended to nowy moduł w AtomStore, który możesz uruchomić w swoim sklepie. Daje Ci możliwość automatycznego komunikowania się z klientami za pomocą trzech kanałów: e-mail, SMS i web push. Dziś pokażemy Ci, jak uruchomić moduł oraz jak zbierać dane.

 

#HowTo to cykl, w którym w przystępny sposób pokazujemy, jak wykorzystać możliwości systemu AtomStore w prowadzeniu e-biznesu. W każdym wpisie znajdziesz instrukcję krok po kroku, dobre praktyk i i przykłady.

Marketing Automation Extended to nowy moduł, w którym oferujemy nie tylko automatyzację, kilkanaście scenariuszy aktywizacji klienta, ale również komunikację omnichannel. Moduł zastępuje dedykowane narzędzia do marketing automation, który jest bardzo prosty w konfiguracji oraz pozwala komunikować się z klientami sklepu za pośrednictwem SMS-ów, e-maili oraz powiadomień web push.

 


Marketing Automation Extended - nowy moduł w platformie

Poznaj wszystkie funkcje!


Na początek... słowniczek :)

Korzystając z modułu Marketing Automation Extended ważne jest wprowadzenie terminologii, która wyjaśni na jakich warunkach konsumenci mogą otrzymać wiadomość poszczególnymi kanałami. 

 

Klient - osoba, która dokonała kiedykolwiek zakupu w naszym sklepie, również bez rejestracji. W przypadku osoby, która nie założyła konta w sklepie, ale wyraziła zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych (newsletter e-mail lub SMS), będzie odbiorcą Twoich komunikatów.

 

Użytkownik - osoba, która zarejestrowała i posiada aktywne konto klienta w sklepie, wyraził zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych.

 

Subskrybent - osoba, która podczas wejścia na stronę wyraziła zgodę na otrzymywanie powiadomień push i/lub zapisała się do newslettera (e-mail lub SMS).

 

Anonim - nie jest klientem, nie ma konta w sklepie oraz nie wyraził zgody na otrzymywanie powiadomień push oraz nie zapisał się do newslettera.

 

 

Ustawienia początkowe modułu Marketing Automation Extended

Aby móc korzystać z nowych funkcji automatyzacji działań marketingowych musisz rozpocząć od aktywowania narzędzi do wysyłki SMS-ów oraz web push. 

 

1. Włącz integrację z SMSAPI oraz web push w Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → SMSAPI / Web Push

 

Podaj login (e-mail) i hasło do API w usłudze SMSAPI. W polu “Nadawca wiadomości SMS” możesz wpisać nazwę swojego sklepu. W ustawieniach Web Push wprowadź dane z projektu utworzonego w Firebase. Na tym etapie BOK AtomStore udziela pełnego wsparcia.

 

 

2. Po aktywowaniu komunikacji web push, użytkownikowi po wejściu do Twojego sklepu będzie pojawiał się komunikat:

 

 

Jeżeli kliknie “TAK” staje się subskrybentem powiadomień z przeglądarki. W przeciwnym razie nie będzie otrzymywał notyfikacji od Ciebie.

Jak stworzyć listę SMS i mailingową?

Zgodę na otrzymywania newslettera tradycyjnie uzyskać możesz za pomocą pop-up’a z zapisem. Po włączeniu Marketing Automation Extended masz możliwość zapisywania klientów chętnych na otrzymywanie informacji marketingowych przez SMS-y. Obie grupy subskrybentów tworzysz w Newsletter → Listy Subskrybentów → Dodaj listę.

 

 

Tworząc listę wybierasz kanał, jakiego dotyczy. Zaznaczając opcję “Wybrana domyślnie”, w pop-upie zapisu zostanie zaznaczona jako wybrana. Jako domyślne można ustawić wszystkie listy. 

 

Klient, aby zapisać się na listę SMS nie musi podawać adresu e-mail. Tak samo w przypadku, gdy chce tylko subskrybować newsletter - nie musi podawać numeru telefonu. 


 

W AtomStore stosujemy subskrypcję z potwierdzeniem (closed-loop opt-in), czyli zapis na listę subskrybentów, który wymaga dodatkowego potwierdzenia wyrażonej zgody poprzez kliknięcie w nadesłany na adres e-mail/numer telefonu unikalny link. To dodatkowe potwierdzenie weryfikuje nie tylko poprawność adresu e-mail/numeru telefonu, ale również, czy jego właściciel faktycznie zapisał się do Twojej listy mailingowej.

Zarządzanie Marketing Automation Extended - dashboard

 

Nowy moduł zyskał dashboard, czyli miejsce, z którego administrator może zarządzać globalnymi ustawieniami wysyłki wiadomości. Dashboard składa się z: 

  1. ustawienia cappingu - limit wysyłki powiadomień na unikalnego użytkownika. Ustawienie limitu pozwala uniknąć SPAMU z systemu.
  2. obliczanie czasu od ostatniej wysyłki - system może brać pod uwagę wszystkie wysyłki marketingowe lub tylko te z oznaczeniem cappingu. 
  3. domyślny kanał komunikacji - kolejność lub wyłączność na wybrany kanał możesz zmienić w indywidualnych ustawieniach każdej wiadomości
  4. powiadomienia aktywne - wszystkie wiadomości, które zostały włączone przez administratora sklepu 
  5. powiadomienia nieaktywne - pozostałe scenariusze marketing automation do wykorzystania
  6. Kampanie zewnętrzne - stworzony z myślą o sklepach, które prowadzą kampanie mailingowe w lub poza AtomStore lub kupują kampanie mailingowe. Wprowadzając datę wysyłki, system weźmie to pod uwagę wyliczając capping od ostatniej wiadomości, jaka wyszła do klientów sklepu. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której klient otrzymuje newsletter np. z MailChimp, a zaraz po nim systemową “Wiadomość po X dniach od ostatniego zakupu”. 

 

Twórz wiadomości oparte o konkretne zachowania w sklepie

Tworząc moduł zautomatyzowanego marketingu stworzyliśmy kilkadziesiąt różnych scenariuszy, których uruchomienie zajmie Ci tylko kilka minut. 

 


O tym jak przygotować prawidłową i efektywną kampanię ratowania porzuconych koszyków pisaliśmy w #HowTo o marketing automation.

Zajrzyj koniecznie po więcej wskazówek, jak konstruować treść maili tiggerowanych oraz kiedy je wysyłać!


Bazują one przede wszystkim na analizie behawioralnej. Bierze pod uwagę ostatnio oglądane kategorie produktów lub produkty oraz akcje podjęte w sklepie w różnych wariantach. Na temat każdego klienta w AtomStore kompletowane są inforamcje, które tworzą indywidualny profil zakupowy. Na tej podstawie można tworzyć segmenty klientów. 

 

O tym jak uruchomić swoją pierwszą kampanię w Marketing Automation Extended dowiesz się pod tym linkiem

 

Zachęcamy do testowania nowego modułu i zobaczenia jego możliwości na żywo. Aby to zrobić zarejestruj się w demo sklepu AtomStore. Kliknij tutaj i poproś o dostęp. Następnie przejdź do zakładki Marketing → Automation → Dashboard.

 

 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab