Blog

Integracja Baselinker z AtomStore (etap II)

Integracja Baselinker z AtomStore (etap II)

Zgodnie z zapowiedziami, oddajemy w Wasze ręce kolejną część integracji z popularnym narzędziem dla sklepów internetowych – BaseLinker. W drugim etapie udostępniamy możliwość eksportu i zarządzania zamówieniami z różnych źródeł w panelu AtomStore.

BaseLinker to oprogramowanie, które zdobyło wielu zwolenników wśród sprzedawców. Jego największą zaletą jest możliwość zarządzania zamówieniami z wielu różnych źródeł, jak eBay, Allegro, OLX, lokalne marketplaces czy hurtowanie w jednym miejscu.

 

W 2020 roku informowaliśmy o pierwszym etapie integracji z narzędziem. Dotychczasowe możliwości integracji obejmowały:

  • przesyłanie zamówień z AtomStore do BaseLinker,
  • przesyłanie produktów z BaseLinker do AtomStore.

 

Pierwszy etap zakładał, że to BaseLinker stanowi główne centrum zarządzania produktami i zamówieniami, a AtomStore jest tylko jednym z kanałów sprzedaży. W drugim etapie stworzyliśmy pełną, dwustronną integrację pomiędzy naszą platformą a BaseLinkerem, umożliwiając:

  • eksport kategorii produktów z AtomStore do BaseLinkera,
  • eksport produktów z AtomStore do BaseLinkera,
  • import zamówień z BaseLinkera do AtomStore (możliwość obsługi zamówień z innych źródeł sprzedaży w panelu sklepu).

 

Jak włączyć integrację z BaseLinker?

1. Załóż konto w BaseLinker. Jeśli masz już aktywne konto w BaseLinker, pomiń ten krok.

2. Sprawdź, jaki masz token API od BaseLinker (Moje konto → API).

3. Przejdź do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → API i integracje FK/ERP → BaseLinker. Następnie Włącz integrację.

 

Więcej informacji o tym procesie znajdziesz pod tym linkiem. Pamiętaj – przy uruchomieniu integratora konieczny jest kontakt z naszym zespołem BOK.

 

 

Eksport kategorii do BaseLinker

W ramach nowych funkcji integracji istnieje możliwość eksportu kategorii z panelu sklepu do systemu BaseLinker. Kategorie są automatycznie mapowane.

 

Eksport produktów ze panelu sklepu do magazynu BaseLinkera

W ramach integracji istnieje możliwość automatycznego eksportu produktów z panelu sklepu do magazynu BaseLinker. W ramach eksportu wysyłane mogą być następujące informacje o produkcie:

  • dane podstawowe, jak nazwa, zdjęcia, opis główny, EAN,
  • warianty produktu,
  • ceny produktów,
  • stany magazynowe.

 

Widok magazynu BaseLinker, do którego możesz importować informacje o produktach znajdujących się w Twoim sklepie internetowym.

 

W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → API i integracje FK/ERP → BaseLinker znajduje się informacja, kiedy został dokonany ostatni eksport produktów (Ostatnia data exportu produktów) oraz stanów magazynowych (Ostatnia data exportu stanów produktów).

 

Dodatkowo, istnieje możliwość wyboru źródła stanów magazynowych. W opcji Wysyłaj informacje o stanach produktów w oparciu o Stan dostępny, wybierz:

  • TAK, jeżeli informacja o dostępności produktów ma być pobierana z magazynu własnego od dostawców z uwzględnieniem rezerwacji,
  • NIE, jeśli informacja o dostępności produktów ma być pobierana tylko z magazynu własnego bez uwzględniania rezerwacji.

 

Aktualizacja stanów magazynowych odbywa się co 5 minut, a cen produktów oraz wariantów i samych produktów raz dziennie.

 

Import zamówień z BaseLinker do AtomStore

Jeżeli chcesz prowadzić sprzedaż w kanałach, z którymi AtomStore nie ma integracji (np. erli.pl, etsy.com, ebay.com itp.) możesz zbierać zamówienia do managera zamówień BaseLinker, a następnie wysyłać je do panelu AtomStore i tutaj je obsługiwać. W ramach importu zamówień przesyłamy niezbędne informacje o produktach, odbiorcy, metodzie płatności oraz dostawy. Uwaga! Jeżeli produkt z zamówienia nie będzie dostępny w systemie AtomStore, takie zamówienie nie zostanie przesłane do panelu sklepu.

 

Aby poprawnie skonfigurować import zamówień, przejdź do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → API i integracje FK/ERP → BaseLinker, a następnie wybierz z listy, jaki status mają przyjmować zaimportowane zamówienia (Status nowych zaimportowanych zamówień).

 

 

Aby import zamówień przebiegał poprawnie, konieczne jest jeszcze zmapowanie form dostawy oraz form płatności.

 

Mapowanie form dostawy

1. Przejdź do panelu zarządzania w BaseLinker, a następnie przejdź do Moje konto → API. Skopiuj swój token do schowka.

2. Przejdź na stronę https://api.baselinker.com, a następnie wybierz „Testowanie wywołań”.

 

 

3. W zakładce Token wklej skopiowany ciąg liczb. Następnie z listy Metod wybierz metodę getCouriersList. Kliknij Wyślij/Send. Po chwili system wygeneruje listę kurierów („name”) i ich zewnętrzne ID („code”).

 

 

 

4. Przejdź do systemu AtomStore i wybierz Ustawienia → Mapowanie obiektów → Dodaj wpis.

5. W polu Moduł / integracja wybierz z listy BaseLinker. Następnie wskaż Typ obiektu, w tym przypadku jest to „Forma dostawy”.

6. Wybierz formę dostawy, którą chcesz zmapować, np. Paczkomaty InPost. Wpisz jej nazwę, którą stosujesz w panelu sklepu w polu Obiekt wewnętrzny. Skorzystaj z autocompletera, nie wpisuj nazwy z pamięci! Podaj jej nazwę zewnętrzną, czyli nazwę z pola „name” z API BaseLinker, oraz ID zewnętrzne, czyli pole „code”. Zapisz zmapowaną formę dostawy.

 

 

7. Powtórz czynność dla wszystkich form dostawy, które mają być przekazywane z zewnętrznego systemu do panelu sklepu.

 

Mapowanie form płatności

Mapowanie form płatności jest analogiczne jak dla form dostawy. Niestety, na ten moment BaseLinker nie udostępnia listy metod płatności, dlatego mapowanie ich powinno być wykonywane na bieżąco. Informacja o ID zewnętrznym metody płatności znajduje się w panelu BaseLinker → Edycja zamówienia → Sposób płatności.

 

ID zewnętrzne formy płatności dla mapowań obiektów zewnętrznych w AtomStore znajdziesz w edycji zamówienia w polu Sposób płatności” w managerze zamówień.

 

Wymiana informacji między BaseLinkerem a AtomStore następuje automatycznie. Informacje na temat ostatnich aktualizacji można znaleźć w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → API i integracje FK/ERP → BaseLinker → Ostatnia data... Jeżeli chcesz włączyć integrację z narzędziem, prosimy o kontakt z BOK. Integracja jest dodatkowo płatna (szczegóły podczas kontaktu z naszym zespołem).

 

 Jednocześnie informujemy, że integrator będzie sukcesywnie rozwijany o nowe drobne usprawnienia. :)


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska