Blog

Integracja AtomStore z TrustMate

Integracja AtomStore z TrustMate

Opinie zamieszczone w Internecie są jednym z kluczowych czynników, które konsumenci biorą pod uwagę kupując produkty. Z raportu "Fałszowanie opinii w Internecie. Doświadczenia konsumentów" wynika, że 86% kupujących uważa opinie o sprzedającym za istotne, natomiast 93% badanych kieruje się opiniami zamieszczonymi w sieci. Sprawdź jak przeprowadzić proces integracji AtomStore z TrustMate - aplikacji do zbierania opinii klientów w e-commerce.

 

TrustMate to aplikacja, która w bardzo prosty sposób umożliwia zbieranie opinii klientów i publikowanie ich na stronie sklepu. Opinie pozwalają budować zaufanie do firmy, a także mają bezpośredni wpływ na wyszukiwania w Internecie oraz decyzje zakupowe. TrustMate umożliwia także dostęp do raportów i danych, dzięki którym można zwiększyć sprzedaż i usprawnić komunikację z klientami.

Czy wiesz, że zgromadzone opinie są własnością sklepu internetowego, więc można używać ich w komunikacji marketingowej.

Opinie w trakcie współpracy pracują na pozycjonowanie Twojej strony w Google oraz są widoczne w reklamach.

 

Zwiększ ruch na swojej stronie i podnieś konwersję zbierając opinie klientów. Dzięki TrustMate:

  • możesz zarobić więcej niż wydając te same pieniądze na reklamę w Internecie;
  • ściągniesz więcej zdecydowanych klientów;
  • zbudujesz wizerunek online.

Dyrektywa Omnibus a weryfikacja opinii o produkcie

W świetle aktualnej sytuacji związanej z implementacją Dyrektywy Omnibus w Unii Europejskiej kwestie związane z zbieraniem i publikowaniem opinii są bardzo istotne. Zgodnie z nowymi przepisami sprzedawca ma obowiązek poinformować, w jaki sposób weryfikuje czy podane oceny i opinie w sklepie przy produkcie są prawdziwe np. w postaci osobnej podstrony. Wprowadzanie mechanizmów weryfikacji opinii i rekomendacji ma na celu ograniczenie nadużyć ze strony przedsiębiorców, którzy mogliby sami pisać takie oceny.

 

Jak przeprowadzić proces integracji AtomStore z TrustMate?

Proces integracji z TrustMate to sześć prostych kroków, które pozwolą na skuteczne zbieranie opinii ze strony konsumentów.

  • Na początek, należy założyć konto w serwisie TrustMate.io.
  • Kolejnym krokiem jest uzyskanie klucza API, który otrzymujesz po kontakcie z działem obsługi klienta TrustMate.
  • Następnie, w panelu znajdujesz kod UUID swojej firmy oraz ID widgetu, z którego będziesz korzystać w swoim sklepie.

Finalizacją procesu jest poprawna konfiguracja ustawień po stronie panelu administracyjnego AtomStore.

 

Poniżej znajduje się opis każdego z kroków, który należy wykonać w celu poprawnej integracji z usługą.

 

1. Tworzenie konta w serwisie TrustMate

 

Jako pierwszym, zajmijmy się tworzeniem konta w serwisie TrustMate. Po przejściu do formularza rejestracyjnego, który znajduje się pod adresem: https://trustmate.io/register?form=register&ref=62208001f13f4 należy wprowadzić dane służące do logowania, tj. adres e-mail oraz hasło, a następnie zatwierdzić wymagane zgody. W ten sposób konto zostało utworzone.

2. Uzyskanie klucza API

 

Aby uzyskać klucz API należy skontaktować się z obsługą TrustMate. Możesz to zrobić za pomocą czatu lub wysłać stosowną wiadomość na adres: support@trustmate.io, podając w wiadomości nazwę sklepu oraz prośbę o przekazanie klucza.

 

3. Gdzie znaleźć kod UUID oraz ID widgetu opinii?

 

Kolejnym krokiem do udanej integracji jest odnalezienie kodu UUID Twojej firmy. Kod znajdziesz w panelu TrustMate, przechodząc do zakładki Integracje.

 

 

Widget opinii znajdziesz przechodząc do zakładki Integracje → Widgety. Po dokonaniu wyboru należy skopiować Kod widgetu.

 

 

4. Konfiguracja po stronie AtomStore

 

Krokiem wieńczącym proces integracji jest poprawna konfiguracja w panelu administracyjnym platformy AtomStore. Po przejściu do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS → TrustMate należy uzupełnić wymagane pola. To wszystko, od teraz możesz cieszyć się opiniami ze strony klientów Twojego sklepu.

 

 

5. Uzupełnij pola informacjami. Wprowadzić możesz takie dane jak:

 

  • Kod UUID – indywidualny kod Twojej firmy;
  • Klucz API – klucz otrzymany od supportu TrustMate;
  • Prośba o opinię – wysyłaj tylko na życzenie klienta – czy prośba o opinię ma być wysłana tylko w sytuacji, gdy klient wyrazi na to zgodę (od zaznaczenia zgody uzależnione jest załadowanie skryptu odpowiadającego za wysłanie prośby o ocenę);
  • Prośba o opinię – wysyłaj prośbę o ocenę produktów – czy prośba o opinię ma dotyczyć produktów (oprócz maila z prośbą o ocenę sklepu zostanie wysłana również wiadomość z prośbą o ocenę produktów);
  • Prośba o opinię – wysyłaj po nadaniu zamówieniu statusu – prośba o opinię wysyłana będzie po nadaniu zamówieniu odpowiedniego statusu (np. zamówienie zrealizowane);
  • Identyfikator widgetu na karcie produktu – po przeniesieniu odpowiedniego kodu widget będzie wyświetlany tylko na karcie produktu;
  • Identyfikator widgetu na każdej stronie sklepu – po przeniesieniu odpowiedniego kodu widget będzie wyświetlany na każdej stronie w sklepie.

 

6. Zapisz dane. Widget będzie wyświetlany na karcie produktowej.

 

Dodatkową pomoc oraz instrukcję dla integracji TrustMate znajdziesz również w naszej Bazie Wiedzy.

 

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska