Chcesz przenieść sklep na nową platformę, ale nie wiesz jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z e-booka "Migracja sklepu" Pobierz teraz

Blog

Badaj nastroje wśród swoich klientów dzięki integracji AtomStore z Webankietą

Badaj nastroje wśród swoich klientów dzięki integracji AtomStore z Webankietą

Jak sprawdzić, czy oferta sklepu internetowego spełnia oczekiwania klientów? Pytając ich o zdanie i wyciągając wnioski z udzielonych odpowiedzi. Dzięki integracji AtomStore z Webankietą możesz na bieżąco badać poziom satysfakcji nabywców twoich produktów lub usług, obserwować trendy i podejmować działania, pomocne w rozwoju biznesu. Z tego artykułu dowiesz się, jak połączyć swoje konta i zacząć wysyłkę ankiet już dzisiaj.

 

Czym jest Webankieta?

Webankieta to program do tworzenia ankiet online. W ciągu kilkunastu lat działalności, firmie zaufało ponad 25 tysięcy klientów, w tym Bank Santander, Medicover, Innogy, Empik czy DHL. Ćwierć miliona powstałych ankiet i blisko czterdzieści milionów wypełnień – to liczby charakteryzujące to popularne narzędzie do badania, raportowania i analizy postaw klientów, pracowników i społeczności. 

 

Od niedawna szybko i automatycznie kwestionariusze online mogą wysyłać również użytkownicy AtomStore. Poniżej przedstawiamy krok po kroku, jak zintegrować obydwa systemy i zbierać cenne informacje od klientów sklepu internetowego, dotyczące m.in.:

  • oceny i dostępności oferty,
  • satysfakcji z dokonanych zakupów,
  • powodów porzucenia koszyka,
  • wysiłku włożonego w finalizację zamówienia. 

 

Jakie korzyści mają sklepy internetowe z integracji z Webankietą?

  • Identyfikacja przyczyn spadku zadowolenia użytkowników.
  • Poprawa oferty w oparciu o pozyskane opinie i oceny.
  • Możliwość zatrzymania u siebie niezadowolonych klientów.
  • Pokazanie, że głos klientów ma fundamentalne znaczenie.
  • Znacząca poprawa satysfakcji nabywców i monitorowanie trendów.
  • Wyeliminowanie błędów i problemów, na które zwracają uwagę klienci.

 

Na stronie internetowej Webankiety znajdują się przykłady gotowych badań klientów, można się nimi zainspirować lub wykorzystać bezpłatnie we własnych ankietach. 

 

Integracja Atomstore z Webankietą krok po kroku

Tyle teorii, pora na praktykę. Jeśli prowadzisz sklep internetowy w AtomStore i chcesz zintegrować swoje konto z omawianym narzędziem do tworzenia ankiet online, postępuj zgodnie z opisanymi poniżej wskazówkami.

 

1. Zaloguj się na swoje konto w AtomStore.

 

 

2. Wybierz zakładkę Ustawienia.

 

3. Przejdź do Konfiguracji sklepu.

 

4. Kliknij w Marketing i z wybierz Webankietę z listy.

 

 

5. Zaznacz „Włącz”. 


6. Zanim zapiszesz zmiany, wybierz „Rozwiń”. W tym miejscu znajdą się niezbędne dane, które należy uzupełnić, aby skonfigurować połączenie AtomStore z Webankietą. 




Na tym etapie będziesz potrzebować następujących danych:

  • ID konta z Webankiety,
  • klucza webhooka,
  • autoryzacji webhooka.

 

Aby je pobrać, musisz zalogować się do swojego konta w Webankiecie.

 

7. Po zalogowaniu do Webankiety przejdź do zakładki konto, a następnie od ustawień i integracji.


 

8. Skopiuj wymagane dane do panelu AtomStore.


 

9. Przejdź z powrotem do panelu AtomStore. Rozwiń wysyłanie zaproszeń do badania online po nadaniu zamówieniom statusu i wybierz „Nowy”.

 

 

Uwaga! Jeśli nie chcesz, żeby zaproszenie z linkiem do wypełnienia ankiety zostało wysłane niezwłocznie po zmianie statusu, możesz ustawić opóźnienie. W tym celu należy wpisać dowolną wartość (jednostką jest minuta).

 

 

10. Zapisz zmiany.

 

11. Ankietę, która trafi do klientów przygotowujemy w panelu Webankiety (lub wybieramy z dostępnych gotowych szablonów). Następnie należy pobrać ID ankiety (zakładka zbieranie – link do ankiety, z którego kopiujemy 6 cyfr) i wpisać je we wskazanym miejscu w panelu Atomstore. 


 

12. Ostatnim elementem niezbędnym do poprawnego sfinalizowaia konfiguracji jest podanie ID szablonu zaproszenia do badania. Podobnie jak ID ankiety, ID szablonu pobieramy z panelu Webankiety i wklejamy do panelu AtomStore. Ten krok jest nieco dłuższy, dlatego przejdziemy go razem punkt po punkcie.

  • Wejdź do zakładki zbieranie i wybierz opcję wysyłka na e-mail. Jeśli nie masz dodanych respondentów, kliknij wpisz ręcznie


 

  •  Kiedy masz już gotową listę respondentów, skonfiguruj wysyłkę. Przycisk znajduje się na dole ekranu.


 

  • Następnie należy wybrać rodzaj nowej wysyłki. Jeśli to twoja pierwsza wysyłka, proponujemy rozwiązanie ze szczytu listy, które wyśle ankietę do ogółu respondentów.

 

 

  • Jeśli to pierwsza wysyłka, warto zapisać szablon zaproszenia na przyszłość. W polu edycji tekstu wprowadź tekst zaproszenia, a następnie zaznacz: „Chcę zapisać treść zaproszenia do przyszłych wysyłek”. Nadaj tytuł szablonu i zapisz bez wysyłania.




  • Jeśli używasz Webankiety i masz zapisane szablony wysyłki, możesz wybrać odpowiednią z dostępnej listy.

 



  • Po wybraniu szablonu w pasku przeglądarki pojawi się URL zaproszenia. Cztery cyfry, które znajdują się w jego treści, to ID szablonu. Skopiuj je i wklej w panelu AtomStore. Pamiętaj, by wszędzie zapisać zmiany.

 

To już wszystko! Twoje konta AtomStore i Webankiety są zintegrowane. Możesz teraz wysyłać szybko i sprawnie ankiety online do klientów sklepu internetowego i zbierać feedback, który pomoże ci rozwinąć skrzydła. Powodzenia. :-)

 

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwola elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab