Blog

22.06.2020
E-commerce Growth

Pobierz e-book “Migracja sklepu internetowego”

Pobierz e-book “Migracja sklepu internetowego”

Migracja sklepu internetowego (zmiana systemu na inny) to wyzwanie, przed którym staje większość zarządzających sklepem internetowym. Niestety, o tym, jak poradzić sobie z przeniesieniem sklepu na nowy system, próżno szukać informacji. Stworzyliśmy więc przewodnik, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez ten proces.

 

Migracja danych sklepu to proces polegający na przeniesieniu danych z jednego systemu na drugi w taki sposób, aby bazy danych były spójne i kompletne. Możemy mówić o przenoszeniu sklepu z systemu open source na SaaS (zobacz przykład), z SaaS-a na konkurencyjne rozwiązanie (zobacz przykład) czy na oprogramowanie otwarte. Bez względu na to, jakiej zmiany systemowej chcesz dokonać, przygotowanie sklepu i zespołu do migracji będzie kluczowe.

 

Powody migracji sklepu internetowego

Decyzja o zmianie systemu e-commerce to wypadkowa wielu czynników. Najczęściej słyszymy, że jest to brak funkcjonalności w starym systemie lub niewydajny silnik. Warto jednak zwrócić również uwagę na takie kwestie, jak bezpieczeństwo systemu, wymagania RODO, błędy systemowe, braki w wersji mobile czy kiepska optymalizacja szablonu pod SEO. To realne powody, dla których właściciele e-commerce decydują się na migrację danych.

 

Poznaj powody migracji sklepu

 

Warto tutaj zaznaczyć, że zmiana systemu nie jest odpowiedzią na problemy sprzedażowe sklepu. Do migracji należy podejść jak do inwestycji - przeniesienie sklepu na inna platformę umożliwia jego rozwój i zwiększenie sprzedaży w przyszłości. Bardziej użyteczny sklep to również dodatkowe punkty od Google w pozycjonowaniu. Jeżeli nasze powody zmiany rozwiązania są podyktowane biznesowymi i technicznymi potrzebami, należy przygotować dane, ale i zespół specjalistów ze sklepu od migracji sklepu internetowego.

Proces migracji danych - na czym polega i jak się przygotować?

Poziom skomplikowania migracji danych sklepu zależy przede wszystkim od zakresu migracji. Mniejsze sklepy, które korzystają ze standardowych rozwiązań dostępnych na innych platformach SaaS są w stanie zmigrować w ciągu kilku dni na nową. Jeżeli sklep jest duży i działa od wielu lat, oprócz ogromnej ilości danych, ma też najczęściej sporą listę dodatkowych funkcjonalności i rozwiązań, które należy uwzględnić w całym procesie. Takie sklepy migruje się trudno i dłużej. O różnych przypadkach migracji w zależności od skali e-commerce, możesz przeczytać w trzech case studies.

 

Bez względu na skalę przedsięwzięcia, elementy jak przygotowanie danych do migracji, powołanie kierownika projektu oraz zespołu, przygotowanie analizy przedwdrożeniowej, harmonogram testów nowego systemu czy samej migracji oraz efektów SEO, należy przygotować i zaplanować. W czasie migracji mogą Cię zaskoczyć najmniej oczekiwane kwestie, jak choćby zmiana feedów produktowych, problem z migracją niestandardowych transakcji, niezgodność w typie danych czy niewystarczający czas.

 

Jak skutecznie przygotować się do procesu migracji sklepu? Wyjaśnia to nasz e-book “Migracja sklepu internetowego”.

 

Pobierz e-booka

 

To ponad 40 stron konkretnej wiedzy o zmianie systemu e-commerce, opartej o doświadczenie setek migracji sklepów zespołu AtomStore. W darmowym e-booku znajdziesz takie informacje, jak:

  • od czego zależy długość trwania migracji sklepu?
  • z kogo stworzyć zespół projektowy?
  • jakie są zadania kierownika projektu w sklepie internetowym?
  • co powinno znaleźć się w analizie przedwdrożeniowej?
  • jakie dane warto migrować, a jakie są zbyt drogie?
  • jak zaplanować harmonogram testów czy migracji?
  • jak testować przekierowania SEO po migracji sklepu?
  • jak wybrać odpowiedni moment na migrację sklepu internetowego?
  • jak sprawdzić efekty migracji SEO w Google?

 

Dodatkowo, w e-booku znajdziesz trzy case studies migracji sklepu o różnych trudności migracji czy protipy z obszaru SEO i Google Ads. To wiedza niedostępna nigdzie indziej. Pobierz darmowy e-book już dziś!

 

Pobierz e-booka

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska