Blog

Nowy dashboarad w panelu sklepu w AtomStore

Nowy dashboarad w panelu sklepu w AtomStore

Dane to podstawa dla analityki. Więcej danych to więcej możliwości ich porównania, a także wyciągania wniosków i planowania działań. Nasz panelu sklepu jest bardziej date-driven (oparty na danych), użyteczny i łatwy do zarządzania dla e-commerce managerów.

 

Nowy panel zarządzania sklepu dostępny jest dla klientów od marca 2022 roku. W jednym miejscu sprawnie sprawdzisz najważniejsze informacje i dane sprzedażowe sklepu z podziałem na tydzień i miesiąc. Poniżej prezentujemy nowe dane, które możesz wyświetlić w dashboardzie w sklepie.

Na początek słówko o podstawach

Zawartością danych na dashboardzie możesz zarządzić Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Dashboard. Możesz dowolnie aktywować lub dezaktywować poszczególne informacje, które mają wyświetlać się w dashboardzie. Zapisz zmiany.

 

nowy panel administratorski atomstore

 

W samym panelu zarządzania możesz swobodnie zarządzać układem poszczególnych elementów za pomocą mechanizmu przeciągnij i upuść (drag&drop). Dzięki temu, informacje, na których najbardziej ci zależy będą widoczne jako pierwsze.

 

nowy panel administratorski atomstore drag i drop

 

Nowe dane o Twoim sklepie

Poniżej znajdziesz listę nowych informacji, które możesz aktywować na swoim dashboardzie w panelu administratorskim w AtomStore.

 

Trend sprzedaży

Informacje o najnowszych zamówieniach zamienione zostały na wykres oraz tabelkę, która prezentuje najważniejsze dane sprzedażowe z bieżącego dnia, dnia poprzedniego oraz bieżącego miesiąca. Wśród nich znajdują się takie informacje, jak średnia wartość zamówienia (AOV), marża oraz podział zamówień według źródeł sprzedaży oraz z Allegro.

 

Ważne! Na wykresie prezentujemy Wartość zamówień, natomiast nie jest to tożsame z obrotem prezentowanym w tabeli. W przeciwieństwie do wartości zamówień, Obrót pomniejszony jest o koszty dostawy oraz płatności.

 

W pop-up’ach podziału zamówień znajdziesz te same informacje, co w tabeli, ale w rozbiciu na poszczególne źródła. Informacje odpowiadające tym danym znajdziesz w module Statystyki → Sprzedaż.

 

nowy panel administratorski atomstore

 

Źródła sprzedaży

Wykres kołowy prezentuje efektywność poszczególnych kanałów sprzedaży z ostatnich 30 dni. Źródła sprzedaży możesz skonfigurować w Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Źródła sprzedaży. Dane z dowolnego okresu możesz podejrzeć w module Statystyki → Sprzedaż → Źródła.

 

nowy panel administratorski atomstore

 

Najpopularniejsze produkty

W tej tabeli znajdziesz pięć najczęściej wyświetlanych i kupowanych produktów w Twoim sklepie w ostatnich 7 dniach. Taka informację znajdziesz również w Statystyki → Rankingi → Produkty.

 

nowy panel administratorski atomstore

 

Klienci nowi i powracający

Możesz aktywować sekcję, która pokaże ci lojalność Twoich klientów oraz jak skutecznie przyciągasz nowe osoby do sklepu na przestrzeni ostatnich 30 dni. Dodatkowo, podzielilśmy ich na na ilość i wartość zamówień. Taka informacja pozwoli ci lepiej planować akcje marketingowe. W module Statystki → Sprzedaż → Lojalność klientów możesz podglądać dane z wybranego okresu.

 

nowy panel administratorski atomstore

 

Liczba nowych subskrybentów

Wykres nowych subskrybentów, którzy zapisali się do Twojego newslettera w ostatnich 7 dniach. Pełną informację znajdziesz również w module Statystyki → Newsletter → Subskrybenci.

 

nowy panel administratorski atomstore

 

Lista wysłanych newsletterów

Zestawienie ostatnio wysłanych kampanii newsletterowych (email oraz SMS) z naszego modułu Newsletter. Obok tematu kampanii znajduje się data wysyłki, ilość wysłanych wiadomości oraz wyniki otwarć (open rate) oraz kliknięć w kampanię (CTR). Szczegółowe statystyki znajdują się w module Newsletter → Lista newsletterów/Lista newsletterów SMS.

 

nowy panel administratorski atomstore

 

Statystyki integracji

Zbiorcza lista informacji z aktywnych integracji (np. Allegro, Atom SOAP API czy Cenniki) z informacjami jak typ danych, opis oraz datę ostatniego przeliczenia.

 

nowy panel administratorski atomstore

Kalendarz zadań

Dotychczasową listę zadań zamieniliśmy na kalendarz, w którym można wprowadzić zadanie i przypisać go do wybranego administratora. Dodatkowo dodaliśmy oznaczenia w postaci kolorów:

  • niebieski - nowe zadanie, nie wykonane
  • zielony - zadanie wykonane
  • czerwony - zadanie niewykonane i przeterminowane

 

nowy panel administratorski atomstore

 

Powiadomienia

Zbiorcza lista informacji oraz błędów zlokalizowanych w panelu sklepu wyświetlanych w różnych miejscach w systemie. Nie jest możliwe wyłączenie tego boxa.


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska