Blog

07.02.2020
Funkcje

Dbamy o Twoich klientów. Zobacz nowe funkcje w panelu klienta

Dbamy o Twoich klientów. Zobacz nowe funkcje w panelu klienta

Panel klienta to w większości sklepów internetowych zaniedbana, przykurzona przestrzeń, do której klienci zaglądają rzadko. Nie dziwi nas to – w popularnych systemach e-commerce użytkownik nie otrzymuje żadnych funkcjonalności, które byłyby użyteczne. W AtomStore postanowiliśmy to zmienić.

 

Zdecydowana większość sklepów zachęca lub wymaga utworzenia konta klienta, aby dokonać zakupów. Klienci często rezygnują z takiej możliwości. Nie chcą otrzymywać SPAM-u czy dzielić się swoimi danymi osobistymi. Rzadko widzą też korzyści płynące z założenia takiego konta.

 

Panel klienta, który pomaga sprzedawać

W AtomStore postanowiliśmy wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników i przebudować panel klienta, aby dawał on wartość dodatnią. Po zalogowaniu się do swojego konta, użytkownik może wykonać szereg działań, a także otrzymać wiele informacji o swoich preferencjach zakupowych. Po modernizacji panel klienta składa się z następujących elementów.

 

Zamówienia – miejsce, gdzie klient znajdzie wszystkie swoje dotychczasowe zamówienia. Z tego poziomu można też ponowić zamówienie, zgłosić reklamację, a także opłacić zamówienie. Klikając w lupę, użytkownik może podglądnąć szczegóły zamówienia.

 

 

 

Zamówione produkty – lista zamówionych dotyczas produktów. Dodatkowo, klient może wyszukać towar, używając wyszukiwarki lub zakresu dat.

 

Oglądane produkty – historia przeglądanych rzeczy produktów w sklepie internetowym. Jeżeli klient odwiedził daną kartę produku, zostaje to zapisane na jego koncie. Dzięki temu łatwo może wrócić do historii i dokonać wyboru zakupu. Oglądane produkty nie wyświetlają produktów dodanych do schowka/listy życzeń.

 

 

 

Adresy – zakładka umożliwiająca dodanie adresów dostawy lub danych do faktury.

 

Program lojalnościowy – o ile istnieje w Twoim sklepie program premiowania klientów za zakupy i inną aktywność, tutaj użytkownik może podejrzeć liczbę zebranych punktów.

 

Jak włączyć program lojalnościowy?

 

 

Kupony – miejsce, gdzie przypisywane są wszystkie kupony, które otrzymał użytkownik, np. poprzez wysyłkę newsletterem.

 

Opinie – zakładka, w której klient może podejrzeć dodane przez siebie opinie do produktów w sklepie.

 

Newsletter – ustawienia zapisu do newslettera. W każdej chwili klient może wypisać się z subskrypcji mailingów.

 

Ustawienia – w tym miejscu klient może podejrzeć odnotowaną przez sklep aktywność. Ma prawo do skasowania swoich danych osobowych. Wystarczy kliknąć „Skasuj dane osobowe”, a następnie potwierdzić to w wysłanym e-mailu.

 

Edycja konta – zakładka, w której klient może edytować podstawowe informacje jak adres e-mail lub hasło.

 

Nowe elementy panelu klienta dostępne są w najnowszym szablonie standardowym. Jako dobrą praktykę zobacz, jak nasz klient Księgarnia Inverso wykorzystuje możliwości panelu klienta do zachęcenia zarejestrowania konta w sklepie internetowym.

 

 

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska