Blog

12.04.2019
Funkcje

Personalizowane promocje - nowa funkcja na platformie

Personalizowane promocje - nowa funkcja na platformie

Personalizacja to zarówno trend, jak i niewykorzystany w pełni potencjał w e-commerce. W natłoku innych ofert klienci oczekują czegoś wyjątkowego, dopasowanego tylko do nich. W AtomStore udostępniliśmy bardzo ciekawą możliwość - tworzenie dedykowanych promocji dla klienta, grupy lub segmentu klientów.


Do roku 2040 aż 95% wszystkich zakupów będzie dokonanych online, przewidują analitycy. Czy to możliwe? W 2019 roku możemy już robić zakupy za pomocą głosu w Google Assistant, płacić za nie z poziomu smartfona oraz otrzymywać newslettery zaczynające się od naszego imienia, z produktami, które przeglądaliśmy w sklepie podczas ostatniej wizyty oraz rekomendacjami. Ale w AtomStore stawiamy kolejny krok naprzód w personalizacji.


Na platformie B2B od AtomStore wprowadziliśmy funkcję przypisania promocji do klienta, grupy lub segmentu klientów. Podczas tworzenie promocji na wybrane produkty możemy bardzo konkretnie zdefiniować, kogo ma ona dotyczyć. Zalogowani kontrahenci lub osoby przypisane do danej grupy klientów, otrzymają specjalną ofertę na wybrane produkty. Bez telefonów, katalogów czy e-maili.

 

Jak stworzyć promocję do wybranych osób lub grup klientów?

Aby dodać promocję w AtomStore należy przejść do modułu Marketing → Promocje. Nową promocję dodajemy za pomocą dużego buttonu “+”. Przechodzimy do opcji dodawania promocji - zarówno tradycyjnej (dla wszystkich w systemie), jak i indywidualnej.

 

 

W panelu dodawania promocji rozpoczynamy od wybrania produktu - dzięki wizualnej wyszukiwarce szybko znajdujemy żądany towar. Następnie określamy parametry oferty od ceny przez czas jej trwania.

 

 

Rubryka Klienci (promocja indywidualna) pozwala na przypisanie promocji do trzech różnych rodzajów kontrahentów. Po pierwsze, możemy skierować promocję do konkretnych kupców (z imienia i nazwiska). Po drugie, do grupy klientów, którą tworzysz sam według własnych kryteriów. W przypadku jeśli wybrany zostanie np. Klient X i Y oraz grupa ABC, promocja zostanie udostępniona zarówno do klientów X i Y, jak i wszystkich z grupy ABC.

 

Segmenty to natomiast dynamiczne grupy klientów, czyli kontrahenci, generowane na podstawie takich danych, jak czynność np. przeglądanie produktów, zakup itp., miejscowość czy data ostatniej wizyty. Jako zmienną możesz wybrać konkretny produkt (koła MAVIC), produkt z kategorii (Części → Koła → Opony) lub produkty danego producenta,  a system wyszuka kontrahentów którzy spełniają zadane kryterium i udostępni im promocje.

 

 Po zalogowaniu się do systemu B2B, klient będzie widział przypisaną do niego promocję.

 

Możliwości biznesowe oraz perspektywa dla e-commerce B2C

Personalizowane promocje w B2B to wyjątkowa funkcja, która pozwala bardzo szybko stworzyć specjalne oferty czasowe zarówno dla szerokich, jak i bardzo wąskich grup klientów. Za pomocą dynamicznych segmentów (np. klienci, którzy oglądali dany produkt, ale go nie kupili) nasza promocja w rzeczywistości bazuje na indywidualnych potrzebach i zachowaniach kontrahentów. Ta funkcja to wysoko wyspecjalizowane targetowanie, które jednocześnie jest bardzo łatwe we wdrożeniu :)

 

Możliwość przypisania indywidualnych promocji działa na ten moment tylko w wersji B2B AtomStore. W przyszłości planujemy wdrożenie jej również w wersji B2C dla sklepów internetowych.

 

Jeżeli ta funkcja idealnie odpowiada Twoim potrzebom, a dodatkowo szukasz systemu e-commerce dla B2B, koniecznie zapoznaj się z funkcjonalnościami naszego rozwiązania lub skontaktuj się z nami i umów na darmowy webinar. Wspólnie określimy czy na Twoje potrzeby i problemy może rozwiązać nasz systemy sprzedaży B2B.

 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab