Blog

18.12.2023
E-commerce B2B

Platforma B2B przy dropshippingu, czyli łatwiejsza sprzedaż online

Platforma B2B przy dropshippingu, czyli łatwiejsza sprzedaż online

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-biznesu dropshipping stał się nieodłączną częścią strategii dla wielu przedsiębiorców. Jednak złożoność zarządzania dostawami, śledzenie zamówień i utrzymanie bieżącej komunikacji z dostawcami mogą stanowić wyzwanie dla managerów. Na szczęście, model dropshippingu stał się obecnie znacznie łatwiejszy dzięki coraz lepszym platformom e-commerce B2B.

 

Zaczynasz przygodę ze sprzedażą online, ale brakuje Ci dużych środków na rozpoczęcie biznesu? Boisz się ryzyka i chcesz uniknąć kosztów magazynowania towarów? Wolisz zająć się aktywnym pozyskiwaniem klientów, sprzedażą i marketingiem niż kwestiami logistycznymi? Jeśli tak, być może idealnym rozwiązaniem dla Ciebie jest właśnie model sprzedaży dropshipping!

 

Nowa era dropshippingu z platformą e-commerce B2B

 

Dropshipping to model biznesowy, w którym sprzedawca nie przechowuje produktów fizycznie w magazynie. Zamiast tego, towary są wysyłane bezpośrednio od dostawcy do klienta po złożeniu zamówienia. W modelu tym sprzedawca nie musi więc inwestować w zakup i przechowywanie towarów, co eliminuje potrzebę posiadania własnego magazynu. Kluczowy jest natomiast wybór branży oraz dostawcy, a potem koncentracja na ułożeniu strategii zakupowej.

 

Proces dropshippingu wygląda następująco:

 

  1. klienci składają zamówienie przez sklep online;
  2. sprzedawca przekazuje te zamówienia dostawcy lub producentowi;
  3. dostawca jest odpowiedzialny za pakowanie i wysyłanie produktów do klienta końcowego, czyli produkty bezpośrednio z hurtowni trafiają pod wskazany adres.

W rezultacie sprzedawca nie ma fizycznego kontaktu z produktem i nie musi się martwić o przechowywanie, zarządzanie stanem magazynowym ani wysyłkę. W sprzedaży opartej na dropshippingu płaci wyłącznie za produkty, które zostały zakupione przez klientów jego sklepu.

 

Jedną z głównych korzyści dropshippingu jest zatem minimalizacja ryzyka finansowego, ponieważ sklep internetowy nie musi inwestować dużych sum w zakup towarów przed sprzedażą. Dodatkowo model ten umożliwia łatwe rozszerzanie asortymentu bez konieczności posiadania dużego magazynu.

 

Istnieją jednak pewnie wyzwania związane z dropshippingiem, takie jak:

  • mniejsza kontrola nad dostawą i jakością produktów;
  • mniejsze marże związane z większą konkurencją;
  • konieczność skoordynowanego zarządzania z dostawcami.

Współcześnie wiele platform e-commerce oferuje narzędzia ułatwiające zarządzanie procesami dropshippingu, co sprawia, że ten model biznesowy jest atrakcyjny dla coraz większej liczby przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy rozpoczynają swoją przygodę z e-biznesem. Systemy te proponują zaawansowane narzędzia, umożliwiające bardziej efektywne zarządzanie procesami logistycznymi, komunikacją z dostawcami oraz optymalizację operacji. Warto zwrócić także uwagę na dostępne integracje, bez których prowadzenie takiego biznesu byłoby bardzo utrudnione.

 

Na przykład, moduł sprzedaży dropshippingowej w AtomStore pozwala na realizowanie zamówień od klientów hurtowych (np. sklepów internetowych) i wysyłanie ich bezpośrednio do klienta końcowego. System sprzedażowy umożliwia też integrację z każdą hurtownią np. za pośrednictwem pliku XML, który aktualizowany jest automatycznie, dzięki modułowi importu. Podobnych funkcji w B2B jest wiele, sprawdź jakich.

 

Profesjonalna platforma B2B - łatwiejsze zarządzanie dostawami w dropshippingu

Jednym z głównych wyzwań dla e-commerce managerów w modelu dropshippingu jest skomplikowane zarządzanie dostawami. Platformy B2B umożliwiają integrację z systemami dostawców, co z kolei pozwala na automatyczne śledzenie dostępności produktów, aktualizację stanów magazynowych oraz szybsze przetwarzanie zamówień.

 

To bardzo istotne z punktu widzenia sprzedawcy, bo eliminuje ryzyko opóźnień i błędów związanych z ręcznym monitorowaniem dostaw. A wszyscy wiemy, że błędy ludzkie się zdarzają i w takich sytuacjach często kosztują wiele czasu, nerwów, a czasem także pieniędzy. Hurtownie z kolei potrzebują takich platform, żeby zachować kontrolę i porządek.

 

Real time communication z dostawcami

Skuteczna komunikacja z dostawcami jest kluczowa dla udanego dropshippingu. Profesjonalna platforma B2B umożliwia wymianę informacji w czasie rzeczywistym, co pozwala na bieżące rozwiązywanie problemów, śledzenie statusu zamówień i optymalizację procesów logistycznych. Jako przedsiębiorca, a także klient, zawsze wiesz, co w danym momencie dzieje się z przesyłką, co znacznie poprawia elastyczność działania przedsiębiorstwa w dynamicznym środowisku online.

 

Automatyzacja procesów a dropshipping

Jednym z największych atutów platform B2B jest możliwość automatyzacji wielu procesów związanych z dropshippingiem. Wprowadzając zaawansowane algorytmy, systemy te są w stanie identyfikować trendy zakupowe, optymalizować ceny, oraz automatycznie dostosowywać ofertę do preferencji klientów. Można na tej podstawie przygotowywać akcje promocyjne i plany dalszej sprzedaży. Managerowie mogą skupić się na strategii biznesowej, zamiast poświęcać czas na rutynowe zadania.

 

Automatyzacja w dzisiejszych czasach to nieodłączny element działania. Co więcej, jak potwierdza wiele firm, które odważyły się na taki innowacyjny krok, sam proces wdrożenia platformy B2B nie jest tak skomplikowany jak może się wydawać. Wszystko jednak pod warunkiem, że masz dobrze zdefiniowane procesy i znasz dokładnie swoje cele.

 

Jeszcze lepsza optymalizacja kosztów

Platforma sprzedażowa B2B pozwala na bardziej efektywne zarządzanie kosztami i stanowi wsparcie dropshippingu. Dzięki automatyzacji procesów, eliminacji błędów ludzkich i optymalizacji operacji, przedsiębiorcy mogą osiągnąć znaczne oszczędności. Ponadto możliwość negocjacji cen i warunków dostawy bezpośrednio na platformie przekłada się na korzyści finansowe dla obu stron. Skraca też czas potrzebny na ustalanie szczegółów.

 

Dropshipping i platforma B2B e-commerce — czy warto?

Wprowadzenie systemów B2B to kamień milowy dla dropshippingu. Dają wiele korzyści. Przedsiębiorcy zyskują narzędzia, które sprawiają, że zarządzanie procesami logistycznymi staje się bardziej efektywne, elastyczne i zautomatyzowane. Dzięki temu mogą skupić się na rozwoju swojego biznesu, zamiast martwić się o procedury operacyjne.

 

Najlepszym sposobem na zwiększanie zysków w systemie dropshippingu jest bowiem opracowanie skutecznej strategii marketingowej. Wymaga to wielu kroków, na które składają się: pogłębiona analiza rynku docelowego, wybór odpowiednich narzędzi promocyjnych i technik reklamowych oraz wdrożenie testów i kontroli efektywności prowadzonych działań.

 

Czy sprzedaż dropshippingowa i system e-commerce B2B idą w parze? Jak najbardziej. Czy to rodzaj biznesu dla Ciebie? Sprawdź. Prowadzisz hurtownię? Profesjonalna platforma B2B na pewno będzie dla Ciebie niezbędna.

 


Autor: Gabriela Gil

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska