Blog

16.01.2020
E-commerce Growth

Trendy w e-commerce na 2020 - wdrażaj je bez problemu!

Trendy w e-commerce na 2020 - wdrażaj je bez problemu!

Zwracasz uwagę na trendy prowadząc biznes? Jeżeli tak, koniecznie zobacz jakie potrzeby klientów sklepu internetowego możesz realizować korzystając tylko i wyłącznie z systemu e-commerce AtomStore.

 

Trendy pozwalają rozwijać biznes. Uważasz, że stracisz za dużo czasu na wdrożenie któregokolwiek z nich? Nie w AtomStore. Zobacz, jak wykorzystać możliwości systemu w 2020 roku i poprawić sprzedaż w swoim sklepie online.

 

1. Dodaj szybkie płatności Google Pay

Ludzie nie lubią zakupów. Dlatego skracając czas wypełniania formularza zamówienia i ułatwiając płatność za zakupy, zdobywasz ich przychylność. Najłatwiejszym sposobem jest oferowanie w swoim sklepie wygodnych płatności mobilnych.

 

Z raportu “Płatności cyfrowe 2019” wynika, że wśród użytkowników mobilnych najchętniej wykorzystywane metody płatności to szybkie przelewy (pay-by-link), BLIK i płatności mobilne (Google Pay, Apple Pay). Mniej ważne sposoby opłacenia zamówienia to kolejno płatność gotówką za pobraniem i tradycyjne przelewy. Mobilne płatności jak Google Pay to przyjazne w obsłudze narzędzie, które poprawia wygodę zakupów na smartfonie.

 

Zakup dokonywane z mobile to wciąż niedoceniany segment w e-commerce, mimo iż generuje nawet 50% wszystkich dochodów w e-sklepie.

W AtomStore możesz włączyć płatności Google Pay za darmo. Aby tego dokonać, należy skontaktować się z działem BOK.

2. Komunikacja multichannel - włącz SMS-y do swojej strategii

Jeżeli wydaje Ci się, że SMS-y w dobie social media odeszły do lamusa to w przypadku e-commerce jesteś w błędzie. Największe marki korzystają z komunikacji marketingowej opartej o krótkie wiadomości.

 

To, co działa na telefonach komórkowych to przede wszystkim informacje o statusie zamówienia i promocjach ograniczonych w czasie. Krótkie wiadomości, podobnie jak social media to preferowane kanały komunikacji ze sklepem internetowym. Dodatkowo, ponad ⅓ konsumentów deklaruje, że SMS-y mogą wpłynąć na ich decyzję zakupową.

 

SMS jest najszybciej odczytywanym komunikatem wśród wskazanych – prawie 70% osób odczytuje je w przeciągu 5 minut od dostarczenia

W AtomStore możesz wykorzystać pełną gamę komunikacji SMS-owej m.in.:

  • powiadomienia o statusach zamówienia (Ustawienia → Statusy zamówień → Edytuj status → Powiadomienia SMS),
  • powiadomienia o promocjach, rabatach itp. w ramach newslettera SMS (Newsletter → Lista newsletterów SMS),
  • ratowanie koszyków SMS-em (Marketing → Automation → Powiadomienia, przypomnienia → Pierwsze/Drugie przypomnienie o porzuconym koszyku),
  • wiadomości po wizycie w sklepie internetowym i (nie)wykonaniu określonych czynności (Marketing → Automation → Powiadomienia, przypomnienia)

 

Aby włączyć komunikację wielokanałową w swoim sklepie należy posiadać usługę Cloud SMTP oraz aktywny moduł Marketing Automation Extended. Obie funkcje można uruchomić kontaktując się z działem BOK.

 

 

3. Automatyzacja i ratowanie porzuconych koszyków

Ten wynik może przerazić - aż 70% koszyków w sklepie internetowym zostaje porzuconych. Przyczyny jest wiele, jednak o wiele ważniejsze jest skupienie się na ich ratowaniu. Najlepszym wyjściem jest wysłanie e-maila (wiadomości tiggerowej), która zachęci do powrotu do koszyka. Tworzenie wiadomości na naszej platformie jest bardzo proste, dzięki czemu możesz skupić się na treści. W ratowaniu koszyka ważniejsze są komunikaty, jakich użyjesz.

 

W mailu ratującym koszyk możesz dodać:

  • imię odbiorcy (jeżeli to zalogowany użytkownik),
  • listę produktów,
  • link przekierowujący do koszyka,
  • kupon rabatowy.

 

W panelu masz dostęp do statystyk skuteczności e-maili ratujących koszyk, dzięki czemu możesz kontrolować i wyciągać wnioski np. dotyczące komunikatu czy designu wiadomości.

 

 

Ratowanie koszyków dostępne jest w AtomStore w standardzie, w module Marketing Automation Extended możesz dodatkowo wysyłać SMS-y o porzuconych koszykach.

 

Jak włączyć ratowanie koszyków?

 

4. Personalizacja oferty w sklepie internetowym

Trend personalizacji co roku wraca do sklepów internetowych. Indywidualne dopasowywanie oferty do powracającego klienta przekłada się na mniej porzuconych koszyków, większą wartość zamówień oraz poprawia doświadczenie klienta w sklepie online. Wielu specjalistów ds. e-commerce nie potrafi zmierzyć się z personalizacją. Najczęściej jako przeszkody podają brak specjalistycznego narzędzia, budżetu lub czasu.

 

Aby zacząć personalizować ofertę w sklepie internetowym na AtomStore nie potrzebujesz ani dedykowanego narzędzia ani dodatkowego budżetu. W naszym systemie możesz ustawić personalizowane:

 

  • zakładki Nowości, Promocje i Ostatnio oglądane na stronie głównej sklepu - ich zawartość będzie dopasowana do ostatnio oglądanych produktów w sklepie,
  • newslettery - począwszy od targetowania osób, które oglądały dany produkt lub go kupiły i innych dany behawioralnych aż po personalizowane rekomendacje na podstawie odwiedzin, możesz także spersonalizować tytuł mailingu dodając do niego imię odbiorcy,
  • newslettery automatyczne, czyli regularne wysyłanie spersonalizowanych nowości czy promocji do subskrybentów,
  • rekomendacje, czyli podpowiedzi innych produktów, które mogą zainteresować użytkownika (upselling), rekomendacje spersonalizowane lub powiązane możesz wysyłać również w newsletterze,
  • przypomnienia w module Marketing Automation, czyli wiadomości wysyłane po określonych akcjach jak rejestracja w sklepie, ostatni zakup czy wizyta w sklepie bez zakupu,
  • okienko po dodaniu produktu do koszyka,
  • dynamiczne listy, które możesz wykorzystywać na kilka sposobów w sklepie - dowiedz się więcej
  • pop-up z personalizowaną listą dynamiczną produktów lub na podstawie innych działań w sklepie internetowym.

 

Wszystkie te funkcje oferujemy w standardzie AtomStore. Dzięki temu nie potrzebujesz żadnych dodatkowych narzędzi do personalizacji, marketing automation itp.

 

 

5. Szybkość ładowania się sklepu internetowego

Szybkość ładowania się witryny sklepu online wpływa na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki Google oraz to, czy użytkownik zostanie z nami (współczynnik bounce rate) i dokona zakupu (konwersja). Im dłużej trwa ładowanie się strony głównej, karty produktu czy koszyka (zwłaszcza na mobile), tym większa szansa, iż klient nigdy więcej do sklepu nie wróci.

 

Co robić, aby przyspieszyć ładowanie się sklepu online? Można zacząć od podstawowych elementów, jak optymalizacja zdjęć. Najnowszym i rekomendowanym formatem jest webP - wyjątkowo lekki odpowiednik PNG i JPG. Nie każdy sklep internetowy obsługuje ten format. W AtomStore obsługę formatu webP wprowadziliśmy w zeszłym roku i każdy może z niej skorzystać.

 

Zmianie uległ również szablon standardowy, który został zaprojektowany zgodnie z zasadami mobile-first. Jest responsywny, posiada doskonałą nawigację i krótki proces zakupowy.

 

Z tą wiedzą oraz gotowymi rozwiązaniami w systemie jesteś odpowiednio przygotowany, aby zwiększać sprzedaż w swoim sklepie internetowym!

 

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska