Blog

06.12.2019
Funkcje

Wsparcie dla grafik .webP, czyli jak przyspieszyć ładowanie się sklepu?

Wsparcie dla grafik .webP, czyli jak przyspieszyć ładowanie się sklepu?

Sposobów na optymalizację strony czy sklepu internetowego jest wiele. Jednak samo Google podkreśla, że problem najczęściej leży po stronie zbyt ciężkich grafik. Na AtomStore wprowadziliśmy wsparcie dla nowego superlekkiego formatu grafik - webP. Dowiedz się, jak łatwo poprawić wynik w speed test’ach, a nawet w SEO.

 

WebP to format zapisu zdjęć opracowany przez Google. To alternatywa dla JPG i PNG, których zwykle używamy, gdy myślimy o grafice w sklepie internetowym. Innowacyjność .webP polega na połączeniu funkcji obu tych formatów.

 

Po pierwsze, WebP DIAMETRALNIE obniża wagę zdjęcia - nawet do 30% w przypadku JPG. Zapewnia również przeźroczystość jak PNG. A do tego obsługuje format GIF. Jak zapewne wiesz, im mniejszy rozmiar zdjęć, tym szybsze ładowanie się strony na smartfonach i desktopie. A to przekłada się na lepsze doświadczenie klienta i wyższe wyniki w Google.

 

Webp potrafi naprawdę wiele! Oto przykład:

 

zdjęcie produktu w formacie PNG o wadze 215 kB, w webP waży ponad 50% mniej - tylko 99.8 kB. Zdjęcie nie straciło na jakości.

 

 

 

Z nowego formatu zapisu korzystają już najwięksi - YouTube czy sklep nike.com. Dołączyć do tego grona może i Twój sklep internetowy. Od listopada 2019 platforma AtomStore obsługuje format .webP dla sklepów internetowych korzystających z naszego hostingu. Co to oznacza w praktyce? Możesz:

 

  • wgrywać superlekkie, wysokiej jakości zdjęcia produktów do sklepu w formacie webP,
  • poprawić optymalizację strony i wyniki w testach szybkości,
  • przyspieszyć ładowanie się strony na smartfonach,
  • poprawić swoje wyniki w Google - szybkie działanie strony to wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania,
  • wspierać SEO sklepu,
  • oszczędzić na przesyle danych.

 

W 2021 roku umożliwiliśmy obsługę nowego formatu w dowolnym edytorze tekstu w naszym panelu sklepu. Oznacza to, że możesz wgrać pliki webP nie tylko w galerii produktu, ale również w sekcjach banerowych, na stronach statycznych czy landing pages. 

 

Tagi:

POLECAMY:

  • Dyrektywa Omnibus. Trzy nowe obowiązki dla sprzedawców w sklepach internetowych
    11.04.2022
    E-commerce Growth
    Czytaj więcej
  • onelectro.pl: migracja z Magento na AtomStore - wywiad z Dawidem Dąbrowskim, e-commerce managerem
    16.11.2020
    E-commerce Growth
    Czytaj więcej
  • Integracja z BaseLinker z AtomStore (etap I)
    16.10.2020
    Funkcje i integracje
    Czytaj więcej
  • 6 narzędzi Marketing Automation, które zwiększą Twoją sprzedaż w Black Friday (i nie tylko)
    13.10.2020
    E-commerce Marketing
    Czytaj więcej
  • Made in Lab: nowy sklep online - wywiad z Martą Bulbą, brand managerem
    20.08.2020
    E-commerce Growth
    Czytaj więcej
  • Czy warto przejść na Magento 2? Szukamy alternatywy
    14.07.2020
    E-commerce Growth
    Czytaj więcej
  • Pobierz e-book “Migracja sklepu internetowego”
    22.06.2020
    E-commerce Growth
    Czytaj więcej
  • Wydawnictwo Znak - książkowy e-commerce dla B2B
    29.04.2020
    Case Study
    Czytaj więcej
  • Handlowiec B2B w czasach… home office
    27.03.2020
    E-commerce B2B
    Czytaj więcej

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska