Jak rozpocząć sprzedaż zagraniczną? Pobierz nowego e-booka. Pobierz teraz

Blog

Platforma SaaS Enterprise dla e-commerce. Poznaj zalety rozwiązania

Platforma SaaS Enterprise dla e-commerce. Poznaj zalety rozwiązania

Zastanów się przez moment - ile abonamentów miesięcznie płacisz w pracy i w życiu prywatnym? Serwer SMTP, program do obsługi faktur, Microsoft 365, Zoom, Slack, Asana czy narzędzia do marketingu. Ile zmartwień znika z Twojej głowy codziennie, bo nie zastanawiasz się, czy dany software będzie dziś działał. SaaS to domena zwinnych i szybko dostosowujących się do rzeczywistości biznesowej firm, w tym oczywiście sklepów internetowych. Przekonaj się, dlaczego warto zainwestować w SaaS Enterprise w e-commerce.

 

Co to jest platforma SaaS e-commerce?

Software as a Service, szerzej znany jako SaaS, to model biznesowy, który polega na dostarczaniu gotowego oprogramowania na zasadzie subskrypcji. Oprogramowanie jako usługa oznacza, że firma nie musi go instalować, martwić się o jego utrzymanie czy odnawianie. Zamiast tego ma dostęp do oferowanej usługi i płaci za to, czego potrzebuje.

 

Oprogramowanie SaaS określane jest też jako on-demand software lub hosted software. SaaS można spotkać praktycznie w każdej dziedzinie życia - są nim Netflix, produkty Adobe, Spotify, Zoom itd.

 

Usługa oferowana w modelu SaaS jest w pełni utrzymywana przez dostawcę. W ramach abonamentu opłacana jest nie tylko możliwość korzystania z niego, ale przede wszystkim utrzymanie i rozwój produktu oraz infrastruktura serwerowa i bezpieczeństwo. W tym modelu oprogramowanie działa wydajnie, a dostawca zapewnia rozwój - w tym aktualizacje i nowe funkcje.

 

Model SaaS oparty jest o elastyczność, skalowalność, podejście agile (zwinność) i efektywność, również tę kosztową. Dzięki szybkim aktualizacjom, niskim cenom i stałym kosztom, SaaS jest atrakcyjny zarówno dla korporacji, jak i jednoosobowej firmy. Dlatego rynek usług SaaS rośnie obecnie o 18% rocznie. Ciągle rozwijająca się technologia, w szczególności AI oraz usługi mobilne, napędza ich rozwój.

 

Coraz więcej firm odchodzi od pomysłu tworzenia własnego oprogramowania na rzecz gotowych rozwiązań, w tym także sklepy internetowe czy platformy handlowe.

SaaS e-commerce. Czy duży sklep internetowy może korzystać z platformy SaaS?

Platforma e-commerce SaaS to oprogramowanie dla sklepów internetowych, które umożliwia im praktycznie natychmiastowe uruchomienie sprzedaży. System SaaS oferuje dostęp do nowoczesnej wydajnej infrastruktury, integracji z kurierami, operatorami płatności, narzędziami do zarządzania sprzedażą i zwiększeniem konwersji z różnych kanałów. Takie rozwiązanie pozwala sprzedawcom skupić się na sprzedaży, a kwestie związane z IT leżą w gestii dostawcy platformy.

 

Obecnie wielu dostawców SaaS kieruje swoje usługi do mniejszych sklepów, oferując podstawowe funkcje i niskie ceny utrzymania. Przez długi czas duże przedsiębiorstwa, które działają na większą skalę, mogły jedynie zlecić stworzenie dedykowanej platformy sprzedażowej, którą instalowały lokalnie w siedzibie firmy. Jednak coraz większa liczba dostawców SaaS jest w stanie zaoferować korporacjom i dużym sklepom swoje oprogramowanie w zamian za korzyści w postaci zwiększonej produktywności i niższych kosztów posiadania (TCO).

 

Platforma do sprzedaży SaaS Enterprise może zaoferować dużym i średnim przedsiębiorstwom zwiększoną elastyczność i skalowalność oprogramowania, więcej indywidualnych, zaawansowanych funkcji, narzędzi oraz analitykę, podwyższone bezpieczeństwo i SLA oraz indywidualny support.

 

Stąd coraz częściej w branży rozwiązań e-commerce w modelu SaaS możemy znaleźć podział na platformy e-commerce enterprise oraz rozwiązania masowe skierowane do MŚP.

 

Do rozwiązań enterprise SaaS należą:

  • AtomStore
  • Bigcommerce
  • Shopify Plus
  • Shopware Enterprise
  • ecommercetool
  • Salesforce

Zalety platformy e-commerce SaaS dla sklepu internetowego. Dlaczego warto wybrać SaaS?

Rozwiązania SaaS cieszą się coraz większą popularnością wśród sklepów internetowych. Wśród nich takie, które notują po kilka milionów wizyt miesięcznie w swojej witrynie czy wysyłają blisko setki tysięcy paczek miesięcznie. Wśród sklepów, które skutecznie sprzedają i dynamicznie rosną na oprogramowaniu SaaS są m.in. HalfPrice, DeeZee, Cocolita, czy Zadowolenie.pl.

 

1. Niski koszt utrzymania

Software as a Service przenosi koszty infrastruktury i developmentu na dostawcę platformy e-commerce. Systemy informatyczne nieustannie trzeba aktualizować, rozwijać, a przede wszystkim dbać o ich zabezpieczenia i optymalizować wydajność. Aby to osiągnąć trzeba inwestować w zespół programistów. Warto dodać, że w ciągu ostatnich pięciu lat koszty osobowe, czyli zatrudnienie i utrzymanie developerów, testerów i project managerów w IT wzrosły nawet trzykrotnie.

 

Często w przypadku platform open-source, zespół deweloperów stara się dorównać konkurencji, a nie dostarcza nowej wartości np. nowoczesnych funkcji. Model SaaS oznacza, że klienci płacą tylko za to, z czego korzystają, nie muszą się przeznaczać dodatkowych budżetów na analizy, projekt, test, rozwój czy dodatkowy hosting. Wydatki są ograniczone, a całkowity koszt posiadania (TCO) niższy niż w przypadku platform dedykowanych lub otwartych.

 

2. Bezproblemowe aktualizacje oprogramowania

Hostowane (cloud-based) rozwiązania obejmują automatyczne regularne aktualizacje systemu. W efekcie odciąża to zespół i eliminuje potrzebę zarządzania aktualizacjami przez dział IT.

 

3. Wdrażanie innowacji technologicznych

Zachowania e-konsumentów, a także oczekiwania i potrzeby zmieniają się bardzo szybko. Pandemia COVID-19, inflacja, wojna w Ukrainie pokazała, jak branża e-handlu jest dynamiczna, ale i podatna na sytuacje społeczne. Wymienione wydarzenia miały bezpośredni wpływ nie tylko na to, co kupują klienci, a także sposób, w jaki kupują. Sklep internetowy oparty o SaaS umożliwia sprzedawcom szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby klientów dzięki agile, czyli zwinnemu podejściu, funkcjom, które podążają za trendami i szybkiemu zwiększeniu zasobów, jeżeli zachodzi taka potrzeba.

 

4. Szybkość w działaniu

SaaS umożliwia najkrótszy time-to-market, czyli wprowadzenie usług, produktu na rynek. Sprzedawcy detaliczni mogą szybko rozpocząć działalność, mając dostęp do podstawowych funkcji sprzedażowych. Duże przedsiębiorstwa mogą za to szybko się skalować, dzięki stosowaniu nowych strategii pozyskania i utrzymania klienta: programy lojalnościowe, rekomendacje oparte na personalizacji, spersonalizowana komunikacja, zarządzanie contentem, sprzedaż zagraniczna, multistore czy wejście na marketplace.

 

5. Stałe wsparcie

Jedną z największych korzyści płynących z pracy z dostawcą platfromy e-commerce Enterprise SaaS jest wysoki poziom oferowanego wsparcia, który obejmuje nie tylko hosting, aktualizacje i support. Duże przedsiębiorstwa mogą oczekiwać stałej opieki Project Managera, gwarantowaną liczbę godzin pracy programistów, możliwość efektywnego zarządzania workflowem i realizowania swoich założeń w postaci roadmapy, tworzenie codziennej kopii zapasowej bazy danych sklepu, gwarancję dostępności (SLA) oraz usunięcia awarii i wdrożenia rozwiązania zastępczego w kilka godzin.

 

6. Interfejs dostosowany pod użytkownika

E-commerce SaaS umożliwia sprzedawcom kontrolę nad ich witryną internetową bez uzależnienia się od zespołu programistów. Platformy e-commerce enterprise w modelu SaaS oferują funkcje headless czy PWA (Progressive Web Apps), które dają możliwość tworzenia zróżnicowanego doświadczenia zakupowego użytkownika.

 

7. Skalowalność i modułowość

W pełni hostowana w chmurze platforma e-commerce SaaS ułatwia niezawodne i elastyczne skalowanie oraz szybką implementację dodatkowych funkcji i integracji niezależnie od wielkości e-biznesu. Rozwiązania SaaS-owe można łatwo ze sobą łączyć, a w efekcie tworzyć całe ekosystemy narzędzi umożliwiając sprawną realizację celów przedsiębiorstwa. Dodatkowo funkcje można swobodnie dopasowywać do zmieniających się potrzeb biznesowych.

 

W 2020 roku globalna sprzedaż elektroniczna wzrosła o prawie 28%. Utrzymywanie konkurencyjności wymaga od sklepu internetowego dostosowania się do nowych trendów i nieustannie rosnących wymagań konsumentów. Platforma e-commerce, która jest zoptymalizowana do wielkości przedsiębiorstwa jest w stanie wspomóc budowanie przewagi na rynku. Przekonaj się, czy rozwiązanie AtomStore e-commerce enterprise pomoże w większym stopniu zoptymalizować Twoje działania i realizować strategiczne cele. Aby to sprawdzić, możesz skorzystać z 30-dniowego okresu testowego bez zobowiązań. Nie zwlekaj!

 

 


Autor: Tomasz Łysoń

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwola elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab