Blog

16.07.2020
E-commerce Growth

6 pomysłów na kampanie marketingowe SMS dla sklepu internetowego

6 pomysłów na kampanie marketingowe SMS dla sklepu internetowego

Kampanie SMS-owe to jedno z działań, które chcesz włączyć do swojej strategii marketingowej w sklepie internetowym? Poznaj 6 konkretnych pomysłów na wiadomości do swoich klientów z wykorzystaniem smartfona.

 

SMS to najefektywniejszy sposób dotarcia do konsumentów. Badania pokazują, że 70% osób odczytuje wiadomości SMS w przeciągu 5 minut od ich dostarczenia. Wiadomość e-mail zaledwie 22%. Co więcej, większość newsletterów ląduje w koszu bez otwierania. Jak zainteresować swoich klientów ponownym zakupem w Twoim sklepie? Skorzystaj z możliwości wysyłania kampanii SMS.

 

W AtomStore masz możliwość wysyłania wiadomości SMS do grup klientów. Pokażemy Ci, jak wykorzystać darmową funkcjonalność na naszej platformie. Pamiętaj, aby założyć konto w SMSAPI, dzięki któremu będziesz mógł wysyłać wiadomości SMS ze sklepu oraz zintegrować je ze swoim sklepem (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → SMSAPI), a następnie stworzyć listę subskrybentów SMS.

 

 #how: Jak stworzyć listę subskrybentów sms?

 

 

Co ważne, nasze propozycje na kampanie SMS nie będą wywoływane przez konkretne działania klienta. O takich wiadomościach transakcyjnych (i jak stworzyć je w AtomStore krok po kroku) przeczytasz w tym artykule.

 

Gdzie tworzyć kampanie SMS w panelu?

Kampanie SMS w panelu zarządzania sklepu możesz stworzyć w module Newsletter → Lista newsletterów SMS → Stwórz nowy. Wiadomości będziemy tworzyć za pomocą znaczników. Pamiętaj o ograniczeniu znaków do 160 zzs oraz unikaniu polskich znakach diakrytycznych, których zwykle nie stosuje się w wiadomościach SMS.

 

Pomysły na kampanie SMS w sklepie internetowym

 

1. Poinformuj o nowościach w sklepie

Poinformuj susbkrybentów o nowościach w sklepie – to prosty i skuteczny komunikat, który świetnie sprawdzi się w przypadku SMS-ów. Klienci lubią przeglądać nowości m.in. po to, aby się nimi zainspirować. Takie komunikaty będą miały niebagatelne znaczenie w branży fashion i sklepach z butami, ale również można je wysyłać w drogeriach internetowych i księgarniach. Dobrym pomysłem jest również poinformowanie nowej kolekcji, dodaniu produktów nowego producenta lub uzupełnieniu wybranej kategorii w sklepie właśnie o nowości.

 

PROTIP: Nie zapomnij dodać linku do sklepu.
W AtomStore możesz przekierować odbiorcę bezpośrednio na stronę z produktami, które mają etykietę Nowość. Do skracania linków użyj narzędzia bit.ly.

 

 Moduł SMS dostępny jest dopiero po integracji sklepu z kontem w SMSAPI. 

 

2. Przeprowadź promocyjną lub wyprzedażową kampanię newsletterową

Jeśli prowadzisz już działania e-mail marketingowe, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wspierać je marketingiem typu SMS. Jak wiesz, wiadomość tekstową klient odczyta szybciej. Jeżeli więc robisz czasową wyprzedaż w sklepie (np. 20% przez 72h), to koniecznie wyślij również wiadomość SMS. Masz większą szansę na dotarcie do klientów na czas.

 

PROTIP: Zaproś klientów w wiadomości SMS na dedykowany akcji landing page. 

 

#Howto: Stwórz oryginalny Landing page w SaaS-ie

 

 Klienci szybciej i chętniej odczytują SMS-y niż wiadomości przesłane na skrzynki pocztowe. Wykorzystaj to.

 

3. Rekomenduj kolejne wybory

Twoi klienci oczekują, że trafisz w ich gust bezbłędnie. Trudno byłoby to robić osobiście, dlatego warto skorzystać z możliwości analizy systemu, czyli spersonalizowanych rekomendacji zakupowych. Takie informacje możesz wysłać z naszej platformy używając prostego znacznika #rekomendacje_spersonalizowane:X”, gdzie X oznacza ilość produktów, które chcemy pokazać klientowi.

 

Aby móc wysłać tego typu przypomnienia za pośrednictwem SMS, musisz aktywować moduł Marketing Automation Extended.

 

Taką wiadomość SMS można ustawić w panelu zarządzania (Marketing i promocja → Automation → Powiadomienia, przypomnienia → Wiadomość o produktach powiązanych z produktami już zamówionymi). Wystarczy aktywować powiadomienie, a następnie ustawić, po ilu dniach od zmiany statusu zamówienia wiadomość ma być wysłana. Rekomendacje zakupowe zostaną wyświetlone w formie linku. To jeden z procesów, który możesz zautomatyzować w sklepie.

 

4. Cykliczne przypomnienia o zakupach

zakupy, które robimy regularnie, np. soczewki, karma dla zwierząt, kosmetyki, witaminy, suplementy diety czy niektóre rodzaje żywności (bakalie, kawa, yerba i inne). Jak zachęcić klienta, aby zrobił te zakupy ponownie u Ciebie, a nie u konkurencji? Przypomnij mu o nich! W AtomStore zrobisz to w trzech prostych krokach.

 

1. Ustal cykl życia wybranych produktów. W Katalog → Produkty włącz edycję produktu, o którym chcesz przypominać swoim klientom. U nas będzie to żel pod prysznic.

 

2. Ustal Cykl życia produktu w dniach. W naszym przypadku po 3 miesiącach (90 dni) od daty zakupu, system automatycznie wyśle wiadomość SMS o możliwości ponownego zamówienia.

 

 

3. Przejdź do zakładki Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia → Przypomnienia o zamówionych produktach (wg cyklu produktu) i uzupełnij treść wiadomości SMS. Znacznik #nazwa_produktu# oznacza zamówiony towar.

 

 

PROTIP: Do następnych zakupów dodaj niewielki rabat, aby jeszcze bardziej zachęcić klienta do powrotu do sklepu. Stwórz specjalny kupon rabatowy dla powracających klientów i dodaj go do wiadomości SMS za pomocą znacznika #kod_kuponu_X”, gdzie X to ID danego kuponu.

 

5. Komunikuj wyjątkowe akcje w sklepie

Wykorzystaj szybkie dotarcie SMS-a do odbiorców i informuj ich o ciekawych akcjach w Twojej firmie. Obecnie sklepy wiele robią w zakresie ochrony środowiska. Sklep 4szpaki.pl, który od niedawna funkcjonuje na naszej platformie promuje zwrot szklanych opakowań po swoich kosmetykach, oferując w zamian punkty do programu lojalnościowego.

 

Podobną akcję rozpoczął niedawno obuwniczy gigant, czyli Grupa CCC, która zachęca do oddawania zużytych butów do swoich sklepów. W zamian klient otrzyma zniżkę na nową parę. Jak CCC poinformowało o tym swoich klientów? Włąsnie poprzez wiadomość SMS.

 

Grupa CCC od lat wykorzystuje SMS-y w swojej strategii marketingowej, dzięki czemu udaje jej się skutecznie docierać do klientów.

 

6. Informuj o nowościach albo promocjach w sklepie zgodnie z zainteresowaniami klientów

Skorzystaj z analizy danych, aby dowiedzieć się, kto jest na Twojej liście i podziel klientów na grupy tematyczne. Dzięki temu możesz wysyłać im bardziej spersonalizowane wiadomości.

 

Jeżeli Twój sklep sprzedaje odzież damską i męską, możesz podzielić listę według osób, które kupiły tylko coś z kategorii damskiej, oraz tych, którzy kupili tylko ubrania kierowane do mężczyzn. To prosty i często wykorzystywany sposób na segmentację ze względu na płeć w branży fashion. Możesz też kierować się zainteresowaniami. Podziału dokonasz dzięki segmentacji klientów, który działa również w kampaniach SMS.

 

W panelu zarządzania sklepem możesz stworzyć segment klientów (Newsletter → Segmenty (filtry klientów)), czyli grupę osób, którzy spełniają dane kryteria. Mogą to być kryteria o charakterze demograficznym, np. miasto, ostatnia wizyta w sklepie, ale również o charakterze behawioralnym, czyli jakie produkty lub kategorie ostatnio przeglądali, a nawet kupili.

 

Do każdego z segmentów subskrybentów dobrze jest mieć przygotowaną inną strategię komunikacyjną. Dzięki temu wskaźnik otwarcia wiadomości wzrasta średnio o 15%, a ilość rezygnacji z subskrypcji spada o 10%. O segmentacji możesz dowiedzieć się więcej z tego artykułu.

 W opcji Targetowanie wybierz interesujące cię kategorie. Nasz przykładowy segment klientów jest stworzony na podstawie zainteresowań rowerami MTB oraz podobnymi sportami rowerowymi. 

 

Co dalej? Pzejdź do zakładki Newsletter → Lista newsletterów SMS → Stwórz nowy. W sekcji Zapamiętany segment wybierz utworzony przed chwilą filtr klientów. Teraz wystarczy już tylko stworzyć dedykowaną treść dla odbiorców i ją zapisać oraz aktywować. Nic trudnego!

 

Pierwsze kroki z marketingiem SMS

Rozpoczęcie korzystania z marketingu SMS-owego jest łatwe. Wystarczy, że założysz konto w SMSAPI, stworzysz listę subskrybentów, pop-up z zapisem do niej w AtomStore (więcej o pop-upach tutaj) i zaczniesz wysyłać wiadomości do swoich konsumentów.

 

Postaraj się, aby były one krótkie, trafne i nieskomplikowane. Korzystaj z możliwości analizy danych, jaką daje silnik rekomendacji oraz segmentowanie. Im częściej wysyłasz SMS-y, analizujesz ich wyniki, tym wiadomości tekstowe stają się potężniejszym narzędziem marketingowym w twoim sklepie.

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska